budúcnosť diesel motorov

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

To je slabota pozeral som ten e golf a 200km píše dojazd ale cez zimu to bude o 1/3 menej aj tých 200km je fakt nič akurát tak z roboty do roboty ale nejaké výlety môžeš zabudnúť alebo hľadať kde nabíjať po ceste a na dovolenku do chorvátska môžeš zabudnúť :D iba ak by si to chcel človek predĺžiť
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Rayx píše:
Kolik takových BEVek je skutečně pod dohledem, třeba i na těch diskuzích, kde se stejně jako tady někdy neskutečně přehání? Obvykle jsou tam lidi, co to zajímá, ne plebs, co věci jen používá, většinou bez znalosti jak ...
To máš pravdu, že v těch BEV jezdí dneska v drtivé většině jen ti, kteří dobře vědí, proč si to pořídili a jak se k tomu chovat. A ten plebs ve víře nevyčerpatelnosti ropy šíří hlouposti o slepých uličkách.
Na druhou stranu na nějaká základní pravidla používání BEV stačí prsty jedné ruky i dlouholetého truhláře - po nabití na 100% co nejdřív vyjet, po úplném vybití co nejdřív nabíjet a že pomalé nabíjení je šetrnější pro baterii.

Všichni tady ve spalovákách jezdíme dlouhé roky nebo desítky let, tak nám to přijde normální, ale zkuste se někdy zamyslet co všechno je potřeba u spalováku řešit: Začíná to už tankováním - letní/zimní nafta, s/bez biosložky, ONO/Verva, aditiva do paliva, močovina, výměny oleje (95% plebsu není dneska schopno koupit na benzínce tu správnou normu na dolití), filtry, rozvody, žhavení, za studena nehonit/za tepla dochlazovat, nepodtáčet/nepřetáčet, rozjezdy/spojka/řazení, vypálit DPF, prodleva turba, pravidelnost chodu, zvuk motoru, kouřivost atd atd atd. To je prostě úlet!
A pak je někdo schopen tvrdit, že si elektroauto nepořídí, protože nechce být jeho otrokem (LOL)

Proto pořád píšu, že je to BEVko potřeba vyzkoušet, aby došlo k pochopení o čem to je, to prostě nejde na internetu vyčíst. Pak ale ten následný návrat do splaováku je brutální šok, který vám totálně změní náhled, najednou zjistíte, že mít natankováno do 5ti minut a dojezd 1000km není ta nejprioritnější vlastnost auta.

Ještě bych dodal, že i když to tak nevypadá, tak jsem na spalováky nezanevřel, sto let nám dobře sloužili a ještě tu chvíli určitě budou, nic se nedá změnit lousknutím prstu, ale stejně jako jsme slezli ze stromů na koně, z koňů přešli na páru, z páry na spalování ropy, tak teď budeme jezdit nějaký čas na elektřinu, o tom nemám pochyb.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

MirekX píše:Jeden známý - nadšenec do elektra a fotovoltaiky si před vánoci koupil E-golfa (starší, asi 3leté najeto myslím kolem 40 tis) tak budu dostávat nezaujaté informace o provozu. Je to zvláštní když popojíždí po dvoře a jediný co je slyšet je vrzání brzd :D Reálný dojezd v zimě kolem 200km, spotřeba na dálku bez dálnic kolem 14-15kwh na 100.
Jakmile vyšponuju výkon své FVE ještě výš, abych měl velký přebytek, budu o tom uvažovat. Zatím používám alespoň baterky z elektroaut jako úložiště - zatím cca 25kWh. :D
To je docela slušný posun od poslední diskuze ;) Ale tím si projde každý, já když slyšel před osmi-deseti lety slovo elektromobil, tak se mi taky "otevírala kudla v kapse". Pak začal zjišťovat, studovat... do prvního BEV jsem nasedal ještě s opravdu velkou skepsí, ale po ujetých prvních 500m bylo všechno úplně jinak, dnes už není návratu, kromě potřeby TZ už spalovák nejezdí, O3 4x4 s webastem celou zimu stála.

Mít FVE na střeše a jezdit na dinosaury ze Sibiře je fakt hřích, není na co čekat. To přece není o žádném nadšení, to je čistě logická záležitost.

Zrovna dneska (únor) jsem koukal že to u nás vylezlo ze soláru až na 1,1GW (10%)
https://www.electricitymap.org/zone/CZ
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jezdit opravdu na čistý slunce, tedy bez mezičlánku ve formě fosilu, to je krásná budoucnost a tak by to asi mělo být, pak není o čem pochybovat, i ty externality kolem současných akumulátorů by byly lépe obhajitelné. Ale v současné době to bude vyhovovat jen části populace v osobní a spíše jen městské/příměstské dopravě.

Je to prostě kompexní věc celýho systému, pro lidstvo opět krok neprošlapaným směrem, tak to má různá řešení, jak ten systém překlopit. Uvidíme, jak rychle to půjde, to co se dělo posledních 5 let kolem spalováků je ale fofr co si nikdo před tím asi nedovedl představit ...
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

elektroauta na baterky jsou slepá cesta...
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Slepá cesta asi ano, ale s ohledem na ostatní věci kolem je to asi momentálně rozumná alternativa a třeba doplněk. Ukažte mi někdo moderní auto, které zvládne dlouhodobě jezdit krátký trasy po městě jako třeba kdysi felicie 1,3 ? Všechno dnes potřebuje jezdit dálky, protože couračky to zabijou. Když porovnám třeba tady - technické služby mají už asi 2 el.nákladní vozítka a jezdí s tím uklízet odpadky po parku, zametat bordel po ulicích a plet a zalívat záhonky. Tam kde kdysi půl dne klapala multikára je ticho. Na podobný účely naprosto ideální. Je to pro někoho kdo to využije a má možnost nabít doma ideálně z "levného" tarifu a ne ve špičce. A určitě to není nic levnýho a čistýho ani náhodou, je to zatím pro omezený okruh lidí a firem. A představa dobíjet si doma 220 Voltama, zkuste si to spočítat, dobít takto třeba E-trona bude trvat 3dny. :D . - Jdu na to opačně, zatím z důvodu pocitu nějaké soběstačnosti a řekněme jisté investice do budoucna jsem o vánocích spustil malou FVE (měnič 7,5kW 25kWh úložiště) a uvidím co to udělá. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4284
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

jako rozumný bych v současnosti viděl plug-in hybridy a trochu jim zvednout dojezd na cca 100km a bylo by to dostačující na většinu cest (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Moje představa je hybrid s baterkou na cca 50-80 km a malý motor kolem 20kw pohánějící pouze generátor. Současný hybridy jsou nesmyslně složitý a komplikovaný a navíc lidi co si to koupí málokdy nabíjí, takže všechno špatně :(
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Takže nahrazení nesmyslně komplikovaného, servisně náročného a poruchového stroje s reálnou účinností kolem 15%, kdy navíc pro jeho provoz jsme z 97% závislí na dodávkách suroviny ze zahraničí, která tu nebude na věky, strojem, který je uživatelsky komfortnější, má bezhlučný a bezemisní provoz, téměř žádnou údržbu a poruchovost, delší životnost, účinnost 80% a energii na jeho provoz zajistíme v rámci ČR potenciálně z OZE, je fakt slepá větev?

Až po 15-20ti letech doslouží baterie, tak se skoro beze zbytku zrecykluje a za tu dobu z toho bude surovina na baterii, která bude mít násobně větší kapacitu.

Nějak se mi tu slepotu nedaří najít...

Váha má asi na myslí vodík, ale to je dneska bateriím absolutně nekonkurenceschopné a prodeje to myslím potvrzují.

Jasně, že teď není elektromobil úplně pro všechny, ale pro většinu lidí je to problém víc v jejich hlavách, než v praktickém použití. Já když to vidím kolem sebe, třeba kolegové z práce - v zimě 20min před odjezdem se nastartuje diesel aby se pak jelo 2km domů, ale ujede to 800km na nádrž :-D

Ad nabíjení z 220V - já takhle fungoval 3 roky, za 12hod to dá 30kWh, to je v létě přes 200km, nevidím v tom zásadní problém. Je to šetrnější k domovním rozvodům a pro baterii optimální, protože mi to vycházelo přesně 20-80%. Ale je to hodně o plánování. Dneska jedu na wallbox 11kW a to je za 3-4h hotovo.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4284
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

S tím jak je elektro bezemisni trochu mystyfikujes. Nějaký nezanedbatelný množství vznikne už při výrobě, a pak i při výrobě elektřiny (jedna síť tak nemůžeš tvrdit že ti jde jen eko elektřina)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

Je to dobre okolo komína a do mesta dojazd 200km je na smiech a treba plánovať firma co jazdí denno denne sa na to vybodne, ten kto dochádza 2km sa na to vybodne lebo nedá 30tis za nové elektro auto, a o tej bezloruchivosti by som mlčal videl si odkaz na tu teslu co som sem dal. Naviac predajna cena po 10rokocb bude tiež niekde inde a hlavne záujem o kúpu takého auta ja to sledujem je ich na predaj pár a sú tam už pekne dlho, koľko je takých co si kúpia 2 auta jedno na dovolenky druhé na 3km jazdy do prace za 25tis eur? Keď v práci zarobí pár korún? Malo každý si kúpi jazdenku za pár tisíc a je raz že sa vozí. A v meste ako napríklad Praha tak tam ti je to auto úplne k ničomu lebo rýchlejšie sa dostanes verejnou dopravou ako tým autom a nemás starosť kde parkovať, a ako som pisal za chvíľku bude zákaz parkovania aj v pdzemnych garážach.
BMW 330 ix
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

A až budeš poznať auto ktorému vydržali batérie 20 rokov sem napíš, lebo ja som nejaké kango kde sa vyrobilo 300ks toho auta ma 14 rokov a ma nove batérie ak sa mi to podarí nájsť to sem hodím majiteľ ho predáva za 4200 eur lebo je nepojazdne a je to len za cenu batérií, a už vidím ako si idú ruky dolamat ľudia aby to kúpili
Alebo kúpiť si takú teslu a jazdiť na najbkiszri servis zo Slovenska do prahy a objednávať sa na servis pol roka do predu tak to považujem úplne za špičku pri tak drahom aute
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Jarda S. píše:S tím jak je elektro bezemisni trochu mystyfikujes. Nějaký nezanedbatelný množství vznikne už při výrobě, a pak i při výrobě elektřiny (jedna síť tak nemůžeš tvrdit že ti jde jen eko elektřina)
Psal jsem bezemisní provoz.

Mystifikace je porovnávat emise při výrobě elektřiny pro BEV a emise při provozu ICE bez započítaní emisí při produkci PHM, což se tak běžně dělá.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

rudy5 píše:A až budeš poznať auto ktorému vydržali batérie 20 rokov sem napíš, lebo ja som nejaké kango kde sa vyrobilo 300ks toho auta ma 14 rokov a ma nove batérie ak sa mi to podarí nájsť to sem hodím majiteľ ho predáva za 4200 eur lebo je nepojazdne a je to len za cenu batérií, a už vidím ako si idú ruky dolamat ľudia aby to kúpili
Alebo kúpiť si takú teslu a jazdiť na najbkiszri servis zo Slovenska do prahy a objednávať sa na servis pol roka do predu tak to považujem úplne za špičku pri tak drahom aute
Baterie z ojetých a havarovaných BEV je hodnotný a dobře prodejný artikl. V autě 10 let a pak 10 let jako úložiště pro FVE, dnes zcela běžná praxe, zeptej se Mirka.
A Teslou nejezdím, nemůžu soudit, na trhu je už docela slušný výběr i jiných aut.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

https://auto.bazos.sk/inzerat/120282475 ... e-24kw.php

Môžeš kúpiť ak to je také hodnotné majiteľ bude rad ze to predá
BMW 330 ix
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“