Rayx píše:
Kolik takových BEVek je skutečně pod dohledem, třeba i na těch diskuzích, kde se stejně jako tady někdy neskutečně přehání? Obvykle jsou tam lidi, co to zajímá, ne plebs, co věci jen používá, většinou bez znalosti jak ...
To máš pravdu, že v těch BEV jezdí dneska v drtivé většině jen ti, kteří dobře vědí, proč si to pořídili a jak se k tomu chovat. A ten plebs ve víře nevyčerpatelnosti ropy šíří hlouposti o slepých uličkách.
Na druhou stranu na nějaká základní pravidla používání BEV stačí prsty jedné ruky i dlouholetého truhláře - po nabití na 100% co nejdřív vyjet, po úplném vybití co nejdřív nabíjet a že pomalé nabíjení je šetrnější pro baterii.
Všichni tady ve spalovákách jezdíme dlouhé roky nebo desítky let, tak nám to přijde normální, ale zkuste se někdy zamyslet co všechno je potřeba u spalováku řešit: Začíná to už tankováním - letní/zimní nafta, s/bez biosložky, ONO/Verva, aditiva do paliva, močovina, výměny oleje (95% plebsu není dneska schopno koupit na benzínce tu správnou normu na dolití), filtry, rozvody, žhavení, za studena nehonit/za tepla dochlazovat, nepodtáčet/nepřetáčet, rozjezdy/spojka/řazení, vypálit DPF, prodleva turba, pravidelnost chodu, zvuk motoru, kouřivost atd atd atd. To je prostě úlet!
A pak je někdo schopen tvrdit, že si elektroauto nepořídí, protože nechce být jeho otrokem
Proto pořád píšu, že je to BEVko potřeba vyzkoušet, aby došlo k pochopení o čem to je, to prostě nejde na internetu vyčíst. Pak ale ten následný návrat do splaováku je brutální šok, který vám totálně změní náhled, najednou zjistíte, že mít natankováno do 5ti minut a dojezd 1000km není ta nejprioritnější vlastnost auta.
Ještě bych dodal, že i když to tak nevypadá, tak jsem na spalováky nezanevřel, sto let nám dobře sloužili a ještě tu chvíli určitě budou, nic se nedá změnit lousknutím prstu, ale stejně jako jsme slezli ze stromů na koně, z koňů přešli na páru, z páry na spalování ropy, tak teď budeme jezdit nějaký čas na elektřinu, o tom nemám pochyb.