Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

Díky za video, velmi poučné, nicméně pokud jsem ho správně pochopil, tak přesně popisuje stav, který zde byl popsán na začátku. Pokud teplota na vstupu DPF je někde okolo cca 250-300 st. C, tak je KAT vadný. Pokud je přes 600 st. C, mělo by to být ok. To auto při vypalování přes 600 st. C má a navíc velmi podobné hodnoty má druhé auto, které je OK. Takže pokud to chápu správně, jen to potvrzuje teorii, že KAT bude v pořádku.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 144
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od Bravomv »

Je s tebou zbytečné diskutovat. Máš to zřejmě v pořádku a rozumíš tomu. Jen bys měl poslouchat rady, které tu zazněly, že bys to měl zalogovat během jízdy a spuštěné regenerace, jelikož za regenerace při jízdě jsou jiné podmínky. Statická regenerace si stále drží zvýšené otáčky a stejně ti při přívstřiku paliva zadýmí, ale je ve zvýšených otáčkách. Během regenerace při jízdě jedeš v různých režimech, často i na volnoběh či nižší otáčky a navíc šlapeš na plyn, kdy jde "studené palivo" na oxidační katalyzátor, který nemá tu správnou teplotu, jelikož je už poškozený a zadýmí to. Zkus při jízdě, kdy ti auto regeneruje, zkoušet opakovaně přidávat a ubírat plyn. Pokud ti po přidání plynu zakouří, tak je to špatně. Navíc jsi psal, že máš častější regenerace a přibývá ti olej. Proč myslíš, že tomu tak je. Prostě tvůj DPF filtr již řádně nefunguje a řadu regenerací nedokončí. Zkus vytřít dočista výfuk, když auto neregeneruje a po jízdě zkontrolovat, bude čistý. Po regeneraci výfuk vytři znovu a bude špinavý, proč, to ti snad dojde (řádně nedokáže spálit přivstříklou naftu). Končím diskuzi, je to marné. Ono takto ti to bude ještě nějakou dobu fungovat, ale regenerace budou stále obtížnější a zjistíš, že řádně zregeneruješ jen pokud budeš motor při regeneraci držet v tahu, což bude fungovat jen dočasně. (Ty totiž nemáš poškozený částicový filtr, ale ten oxidační, je to v jednom hrnci). JInak ti samozřejmě přeji ať se mýlím a ty máš vše v pořádku.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

Máš pravdu, asi jsem se trochu nechal unést radostí, že to při té servisní regeneraci hřeje správně. Na mou obhajobu to, že by se to mělo logovat za jízdy se tu začalo objevovat až asi v polovině vlákna a pracuje se na tom. Máme DPF monitor v mobilu a sleduje se stav. Z obrázků vyplývá, že jsem se v úvodním příspěvku spletl. Evidentně nedochází k regeneraci každých 50 km jak jsem uváděl, protože pokud je ta horní linka s procenty ukazatelem, kdy se bude regenerovat, tak při 68 % k regeneraci je najeto 203 km a to při relativně krátkých trasách. Dám sem info, jaké budou hodnoty, až se ta regenerace přirozeně spustí. Každopádně díky všem za příspěvky!

Obrázek
Obrázek
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 144
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od Bravomv »

Jen ještě doporučuji zakoupit si poslední číslo Světa motorů č. 5/2025, kde pan Vaculík (dostal jsem se k tomu až včera večer) velmi fundovaně popisuje problematiku DPF, jeho nynější ceny, funkci a vše okolo, kde zmiňuje, že optimální teplota vypalování je okolo 650 st.
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 476
Odpovědi: 0
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od tatko Tom »

...
DPF rozdiel.jpg
DPF rozdiel.jpg (51.02 KiB) Zobrazeno 2581 x
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

V úterý jde auto do servisu na další pozorování a testy, nicméně pro případně další čtenáře sem dávám ještě info z přirozené regenerace. Je tam vidět i čas a teploty. Vyvozuji z toho následující:
1. Teplota po začátku leze nahoru poměrně dlouho, v řádu jednotek minut.
2. Nejvyšší teplota tam byla jen chvíli lehce přes 600 st, dlouhodobě se pohybovala okolo 560 st.
3. Včera jsme jeli delší trasu s mým Passatem, který je zatím bezproblémový. Mně to na regeneraci nedošlo, ale provozní teploty na vstupu a výstupu DPF se pohybují zhruba od 200 do 350 st. Párkrát za cestu se stalo, že filtr v aplikaci zčervenal, ale regenerace se nespustila.
4. Zajímavý rozdíl je v hodnotách z čidla diferenčního tlaku. Ten problémový Superb tam mývá i nulu, když se jede bez plynu To se mi na Passatu za jízdy nepodřilo. Ale nevím, co je správně. Předpokládá ale, že nějaký tlak ve výfuku je i v situaci, kdy se nejede pod plynem. Sice se nespaluje nafta, ale motor se točí.

Fotky s hodnotami během přirozené regenerace (za jízdy) problémového superbu zde: https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... regenerace
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od geo »

Za 20 min s dovstřikama jen 600st když to startuje je tam i mnohem víc aby to zapálilo saze kat je špatnej otestoval by jsem ho mimo auto a pak výměna.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

geo píše: 02 úno 2025, 15:52 Za 20 min s dovstřikama jen 600st když to startuje je tam i mnohem víc aby to zapálilo saze kat je špatnej otestoval by jsem ho mimo auto a pak výměna.
Díky. Nemůže být ještě spíše problém ve vstřikách? Nemám tedy ještě nalogovaný svůj Passat při přirozené regeneraci, ale navádí to trochu k tomu, že ty teploty budou podobné, když ta servisní regenerace dopadla u obou aut podobně...
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od geo »

Schválně ho naloguj musí být ta teplota vyší i kdyz už mě jeden kolega taky říkal že mu teplotu způsobovali vstřikovače ale tam byl i neklidný chod motoru
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

Tak jsem přesvědčen, že bráchá má ten KAT v pořádku. Nalogoval jsem při přirozené regeneraci Passata a hodnoty jsou velmi pdoobné:
https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/ ... regenerace
(fotky jsou přeházené)

Při prošlápnutí plynu mi auto při regeneraci taky zakouří světlým kouřem. Přijde mi to naprosto normální, že když se šlápne na plyn, tak z výfuku jde víc kouře. Jediný rozdíl byl tedy v té servisní regeneraci, kde to bráchovi na Superbu zhruba dvě minuty hulilo víc, než se to pak zklidnilo.

U mě to bylo okořeněno tím, že se při regeneraci DPF přišlo na to, že prdla manžeta na poloose a rozstříkané mazivo na výfuku začalo čoudit, takže při vypalování se valil kouř z motoru. Regenerace tedy probíhala na místě, nikoliv za jízdy. A byla 1x přerušena, protože jsem se nejdříve lekl, co tam hoří.

No zítra na to koukne zkušenější oko, než naše, tak uvidíme. Nejde o to, dát vysokou částku za DPF, s tím je brácha tak nějak smířen, ale k nasrání by bylo, kdyby se filtr vyměnil a pak se řešili ještě za dvacku vstřiky, protože filtr byl OK. Uvidí se...
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od geo »

Jenže tohle se porovnávat takhle nedá ale i ten druhej trvá néjak dlouho pokud ten čas je aktuální tak se za 16 min dostaneš na 40 %.Nech si to nalogovat diagnostikou ať to vidíš v čase tyhle obrázky nam neřeknou za jak dlouho se na tu teplotu vyšplháš pokud je funkční kat je to 20 sekund jak letí nahoru.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

Tak to ani náhodou, ani na jednom autě. Podle mě to k 600 st. vylezlo tak za 2 minuty.

Ale je fakt, že tohle bluetooth je spíš taková berlička. Může to mít zpoždění.

Ale ty průměrné hodnoty jsou prostě podobné. Není tam žádný výrazný rozdíl.

Jinak tohle je výfuk Passatu po té regeneraci. Velmi pečlivě vytřeny obě koncovky. Výfuk byl vlhký od kondenzece, přeci jen už mrzne.

Obrázek
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

Tady ještě slibovaný protokol z čištění DPF.

Obrázek
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od geo »

Jak jsi dopadl?Musím si trochu nasypat popel na hlavu měl jsem zde trochu jiný problém kde byl na sharanu sesypanej scr kat za dpf takže regenerace jela stále dokola a mohl jsem si pěkně teploty odsledovat a ty teploty byli uplně stejné jako u tebe a mám podezření že je to kvůli tomu že ve tvém filtru nemá co hořet.Asi bych než nad ním zlomíš hůl nastavil zpět néjaké zaplněni aby jednotka neregenerovala tak brzo.Teda pokud jste mu zadávali po čištění výměnu.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 631
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Příspěvek od the_miracle »

No.. bylo to na dílně. Došlo k úpravě nastavení některých parametrů, konrétně i té hodnoty zaplnění. Mechanik to s někým řešil a bylo mu to také doporučené. Vím, že to tu už na začátku id passion taky zmiňoval, ať se zkusí změnit hodnotu filtru na něco vyššího, než 0 - teď je to myslím nastaveno na nájezd odpovídající 150000 km, což by asi odpovídalo těch 43,7 g zaplnění. Zatím je s tím najeto 150 km+ a olej nepřibyl. Tak uvidíme. Tady je dnešní načtení včetně vstřiků na volnoběh. Vím, že ty hodnoty fungujou spíš tak, že to, že jsou OK nemusí nic znamenat, ale je to určitě lepší, než je mít špatné...

Obrázek
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“