Olej x výkon x riziko x cena přestaveb

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Odpovědi: 0
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

ne nezbytně, jak sem tu popisoval v těch vyhřívanejch hadicích(téma) tak se voda ohřeje od vejfuku projde vyhř. hadicí, přímo prostředkem a bez přerušení naváže přímo do nádrže kde bude stočená bezprostředně okolo vstupu do palivové hadice a pak vyjede ven zpět do topení to už bude voda celkem zchlazená, takže s nějakym přehřívánim motoru nepočítam. Takže vedení tuku bude zahřátý i s kusem v nádrži. Možná to podle potřeby zkombinuju ještě s el. ohřevem tý hadicem, ale vzhledem k dýlce to nebude žádná legrace, takže to bych spíš nechal buď jen na tu první vyhřívanou hadici co už je před filtrem směrem k motoru nebo vůbec. Ono to už ani asi nebude zapotřebí. Jinak sem si teďko sehnal krásnej termostatíček, takže si budu ten turbo 2 žhavičovej předehřev řídit automaticky zhruba na 80-90 stupňů. Bohužel pomocný čerpadlo je nutností, možná si dokonce seženu jenom nějaký lopatkový a uvidim jestli to s tim vůbec pohne. Bude to trochu práce postavit, ale hřeje mě myšlenka, že to nebude nic drahýho a ještě uŠetřim další penízky. Jenom je malej problém ten ventil, aby mi dokázal otevřít se zatuhlym médiem, varianta je tam dát buď manuální, ale přeci jen to ztrácí to kouzlo, nebo dva elektrický ventily, kde se nejdřív přes přemostěnou zpátěcku propláchne jeden a po jeho uzavření zase ten druhej, ale na ovládání to je docela pakárna, takže jedině přes nějaký relátka a zpoždovač, nebo líp ňákym plošňáčkem. S jen jednim ventil to propláchnout bezproblému nejde-alespoň já sem na to nepřišel.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

deviltaz píše:Asi to najdôležitejšie čo by mal každý vedieť o prestavbe alebo použití rastlinného oleja (aditíva príbuzného bionafte) je fakt že vaše motory sa rádovo až niekoľkonásobne zväčšuje opotrebenie vnútorného spaľovacieho priestoru.Dôvod je prozaický : tieto priestoru nie sú prispôsobené na spaľovanie tohto druhu paliva..charakter vznetu ako aj samotné horenie je úplne odlišné ako pri bežnej nafte alebo leteckom petroleji...väčšinou sa s tým motorová jednotka snaží vysporiadať tým že upraví vznetový priebeh,ale nikdy to nemá 100 percentný účinok..v podstate vám žiadny konštruktér nezaručí koľko môže vydržať ten daný motor...niekde aj 200000km ,niekde odíde po 10000km.Osobne poznám človeka čo vyvinul prvú bionaftu pre ešte vtedajšie ČS pstupne ju zdokonalili(inak jej zloženie sa ani zďaleka nepodobá na rastlinný či trafo olej..tie sú len jej súčasťou)...no fakt je že on sám by si ju do auta nelial...pretože aj dokonalá bionafta je stokrát horšia pre motor ako najhoršia nafta kdesi z družstva(predstavte si čo potom robia v motore tie domáce kutilské vynálezy)....pokiaľ hľadáte lacnejšiu náhradu za naftu ....osbne by som skúsil Letecký petrolej ....je to v podstate nafta ešte raz fragmentovaná a vyčistená...a neni na ňu uvalená taká veľká spotrebná daň..len musíte poznať niekoho na letisku
Inak ...niekto písal že bionafta má menšie splodiny CO2...to je síce pravda,ale zase omnoho väčšie splodiny NOx COx.....a ešte ďalšie karcinogénne látky zväčša ako aerosóly...tie bežne na EK nemerajú
Zdar borci,
nechci se do toho míchat, ale nějak se mi to nezdá.
Já jsem poprvé viděl na internetu přestavby na olej před rokem a půl ( v Německu) a vůbec si nemyslím, že pokud by byla pravda, co se nahoře píše, tak by to tam mělo šanci. 8)
Ty názory nade mnou se mi zdají zkostnatělé.
(noteeth)
To je jako s elektromobilem : ještě do minulého roku se té myšlence všichni vysmívali (100 let ) a za pár let na to budeme jezdit všichni. :)
Pro mě jsou biopaliva jednou z dobrých alternativ, jen se s nimi naprosto nedá nahradit ta ohromná spotřeba ropy, protože bychom neměli co papat. :(
Naposledy upravil(a) bartjo dne 17 úno 2008, 22:13, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 11:15, celkem upraveno 1 x.
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

No vždyť jo :)
deviltaz
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Odpovědi: 0
Registrován: 26 pro 2007, 11:16
Bydliště: Prievidza,Slovensko

Příspěvek od deviltaz »

nuž k tomu len toľko,že ....veci ktoré som spomínal sa opierajú o fakty podložené laboratórnymi aj praktickými testami,ešte sa pokúsim časom priložiť aj termodynamické priebehy spaľovania aby bol vidieť jasný rozdiel medzi bežnou a bionaftou..
a hovoriť o elektromobiloch je ako miešať jablká s hruškami ...totižto motorová jednotka je na úplne inom princípe,my sme tu hovorili o tom že dať do spaľovacieho priestoru určenému pre istý druh paliva ,palivo úplne odlišné . teda ako keby elektromobil nešiel na elektriku ale na vodíkové palivo...oboje má veľký potenciál, ale nie je možné len tak motory prerobiť.
Pokojne jazdite ďalej na fritovací,trafo olej či na to sádlo ...ja som len chcel poukázať na riziká ktoré sa na takýchto miestach nezvyknú spomínať.
A tie sú podľa môjho názoru oveľa väčšie ako úžitok s usporených peňazí.
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Odpovědi: 0
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

já ti to řeknu takhle, věřim že moje auto na olej bez problému najede alespoň 100 000km , na 10 000km šetřim 17 800 ,- tudíž za sto tisíc km mam 180 000 uštřenejch, moje auto mi stálo po všech opravách, pojistce a přehlášení 20 000,- Tak si to přeber.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

Zdar borci,
mám to přebrané.
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Odpovědi: 0
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

wiguf píše:já ti to řeknu takhle, věřim že moje auto na olej bez problému najede alespoň 100 000km , na 10 000km šetřim 17 800 ,- tudíž za sto tisíc km mam 180 000 uštřenejch, moje auto mi stálo po všech opravách, pojistce a přehlášení 20 000,- Tak si to přeber.
mám uplne stejnej nazor s autem mám najeto na olej 53 tisic a pokud neco neproleti blokem motoru tak rikam ze to bude jezdit porad ano preci jen na tom jednoduchem komurkaci neni az zas tak nic co by se vysralo auto me stálo pred 2 roky 55tisíc... a uz je skoro jeste jednou doma za ty dva roky a kdyz si vemu ze bych mel jezdit na naftu kazdy den do prace 30 tam 30 zpet tak v tom jsem jen za jizdu do prace mesicne za dobry 2 litry a to nepocitam vylety atd...coz s 14tis platem a k tomu s hypotekou je dost to si radsi neco pekneho koupim a tu praci si s tim olejem dam preci jen za hodinku prace 1500kc clovek nedostane pokud tedy neni top manager. coz bohuzel nejsem
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Odpovědi: 0
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

wiguf píše:já ti to řeknu takhle, věřim že moje auto na olej bez problému najede alespoň 100 000km , na 10 000km šetřim 17 800 ,- tudíž za sto tisíc km mam 180 000 uštřenejch, moje auto mi stálo po všech opravách, pojistce a přehlášení 20 000,- Tak si to přeber.
mám uplne stejnej nazor s autem mám najeto na olej 53 tisic a pokud neco neproleti blokem motoru tak rikam ze to bude jezdit porad ano preci jen na tom jednoduchem komurkaci neni az zas tak nic co by se vysralo auto me stálo pred 2 roky 55tisíc... a uz je skoro jeste jednou doma za ty dva roky a kdyz si vemu ze bych mel jezdit na naftu kazdy den do prace 30 tam 30 zpet tak v tom jsem jen za jizdu do prace mesicne za dobry 2 litry a to nepocitam vylety atd...coz s 14tis platem a k tomu s hypotekou je dost to si radsi neco pekneho koupim a tu praci si s tim olejem dam preci jen za hodinku prace 1500kc clovek nedostane pokud tedy neni top manager. coz bohuzel nejsem
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Odpovědi: 0
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

wiguf píše:já ti to řeknu takhle, věřim že moje auto na olej bez problému najede alespoň 100 000km , na 10 000km šetřim 17 800 ,- tudíž za sto tisíc km mam 180 000 uštřenejch, moje auto mi stálo po všech opravách, pojistce a přehlášení 20 000,- Tak si to přeber.
mám uplne stejnej nazor s autem mám najeto na olej 53 tisic a pokud neco neproleti blokem motoru tak rikam ze to bude jezdit porad ano preci jen na tom jednoduchem komurkaci neni az zas tak nic co by se vysralo auto me stálo pred 2 roky 55tisíc... a uz je skoro jeste jednou doma za ty dva roky a kdyz si vemu ze bych mel jezdit na naftu kazdy den do prace 30 tam 30 zpet tak v tom jsem jen za jizdu do prace mesicne za dobry 2 litry a to nepocitam vylety atd...coz s 14tis platem a k tomu s hypotekou je dost to si radsi neco pekneho koupim a tu praci si s tim olejem dam preci jen za hodinku prace 1500kc clovek nedostane pokud tedy neni top manager. coz bohuzel nejsem
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

Zdar borci,

nevím, jestli to vidím jen já, ale vidím všechno třikrát :? :? :?
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Odpovědi: 0
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

ja taky ... porad to psalo ze zprava nelze odeslat a najednou to tam je 3 krat (LOL)
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

Zdar.
tomu se říká věci mezi nebem a zemí.
Stribrnej79
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2008, 16:25
Bydliště: Plzeň a okolí...

Příspěvek od Stribrnej79 »

Nazdárek...

...dnešním dnem by jsem se chtěl zapojit do i pro mě velmi cenné diskuze. Na RO jezdim cca 5 let a ušetřené peníze nechci ani počítat. :) Kára mě stála v D 190 éček a byla to motorschade. Motor jsem si postavil novej a chroupe do dneška. Nějaké drobnosti jako prasklá hlava nepočítam. Spodek je původní. :-D RO jsme zkoušeli lít i do audi A6 2.5 TDi; Master 2.8 TDi; Ducato 2.5 TDi a do Octavky....vše ale jenom krátkodobé testíky.
Moje zkušenost je, že je nepatrně vyšší výkon a s tím zřejmě i výšší teplotní náchylnost na přehřáti motoru. U Jetty jsem musel dát větší chladič s dvojitou saharou.
Tak pic... olejáři (rofl) (rofl) (rofl)
VW Jetta 1.6Td...5 let a 150tis. km na vyfrit.. vodní výměníky,pomocné čerpadlo a 25 metrů hadic navíc, přídavná nádrž....atd...sranda musí být..))))-specialista na dálkové tratě..))
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“