Právě že před výměnou to ložisko slyšet na volnoběhu nebylo, takže jsme při výměně nic nezjišťovali. Stará lamela s unavenými pružinami ty vibrace od motoru odfiltrovala. Olej by měl být OK. Měnil jsem ho asi před rokem - Liqui Moly, GL4+ SAE 75W-90.slovacek.milos píše:měli ti zkusit dát lamelu na hrušku a zkusit točit a cloumat jestli je vůle aje něco slyšet tam se musí hledat odpověd, a co olej má správné spucifikace jako GLmiloš
fabia 1.2 problem spojka nebo prevodovka?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33708
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
já měl to štěstí že hned první spojku na Zetor 4O11 jsem dělal v 17 letech a měl na dozor pana mechnika který (hladal problém už v novom dieli) podle starých dílů zkoumal nové a před montáží prověřoval jejich činnost,jericho-3 píše:Kdysi jsme dávali motor do Trambusa /nová spojka/ a zaboha tam nešel,motor na kolečkách se nechtěl hnout ..tak jsme jej zase vytáhli a nakonec jsme zjistili,že nová lamela nejde vůbec na mrkev....Tak jsem měl pilník a piloval nedodělané drážky...Od té doby dodnes zkouším lamelu, jestli tam vůbec jde, ať je to firma jaká chce..A několikrát se mi to vyplatilo....
tak to dělám automaticky,
třeba se spojkami sachs které běžně montuji jsem si jednu dobu užil samá reklamace a průser miloš

Nekvalitní výroba se podílí na mechanikově ostražitosti..Jen drobnost-opravoval jsem krásné zákaznici/dnes moje žena/.. Malucha, který nestartoval,přivezla si nový startér a motor se sotva točil..postup od baterie, přes kabely a kostry skončil u pilování náběhů zubů setrváku v domnění,že pastorek jde po věnci ztuha.../já zamilovaný blbec/Dělal jsem to do půlnoci, aby auto bylo hotové než objekt hříchu přijde..A houby platné--finále u nového startéru se lepila kotva.../ještě jej mám/Tak si krasomila musela koupit opět nový i když mě pozorovala nedůvěřivě....
Omlouvám se za ujetí od tématu..

Omlouvám se za ujetí od tématu..
nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33708
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Problém vyřešen
Jelikož spojka začala už v průběhu zimy opět značně kopat, koupil jsem kompletní spojku i ložisko do převodovky, vše original Škoda. S kámošem jsme se pustili do práce. Když jsme sundali převodovku, tak jsme na hřídeli převodovky (mrkev) nezjistili žádnou vůli ani neobvyklý hluk. Když jsme porovnali novou a starou lamelu, tak ač mají naprosto stejné číslo dílů, tak nová lamela má viditelně slabší pružiny tlumiče rázů. Starou lamelu jsem nekupoval od škodovky, ale přímo od Sachsu, na nové origo je však také uveden výrobce Sachs - přesto je tam rozdíl. Přítlačák je také trochu jiný (ten má zase pera pro změnu tužší, ale tam je rozdíl v čísle dílů, resp. v indexu). Riskli jsme to a ložisko v převodovce nakonec neměnili. Hluk na neutrálu je pryč a spojka má krásný měkký chod bez kopání.
Takže ač byl výrobce obou lamel stejný a čísla dílu shodná, tak díl dodaný přes Škodu je jiný (a funguje). Nové ložisko do převodovky je na prodej (02T 311 206 E)

Takže ač byl výrobce obou lamel stejný a čísla dílu shodná, tak díl dodaný přes Škodu je jiný (a funguje). Nové ložisko do převodovky je na prodej (02T 311 206 E)
