Stránka 3 z 4
Napsal: 31 bře 2008, 18:37
od vikino1
Tomas.cz píše:vikino1 píše:Ja som chcel dať prevodový olej Divinol do Fabie 1,4 mpi no keď čítam toto téma tak neviem. Tak čo risknúť alebo nerisknúť? Ma niekto skúsenosti s týmto olejom u Fabky?

Mám ho tam asi 50 tkm a bez problému.
Mot. som už kúpil /5l 600sk/ tiež Divinol 10W40 tento víkend vymením a podla toho ako budem spokojný s mot. tak sa rozhodnem o prevodovom.
Napsal: 01 dub 2008, 01:40
od ivula
Huml píše:jestli tam dali opravdu 2litry, tak je to tím, protože do tý skříně se vejde jen asi 1,7l
Kolik mám teda nalít do 5 kvalt passat 99 tdi pd ?
GL?
Napsal: 24 dub 2008, 10:38
od F40
Jak je to teda s tím označením GL? Koupil jsem olej Castrol TAF-X 501.50 75W-90 GL4/5 mohu ho nalít do převodovky Octavie ´98, AGR 66 kW?
V popisu zboží bylo GL4+, na obalu lahve je GL4/5. Prej když je v označení "5" tak by se to do této převodovky dávat nemělo...???
Re: GL?
Napsal: 24 dub 2008, 11:06
od subz3ro_tdi
F40 píše:Jak je to teda s tím označením GL? Koupil jsem olej Castrol TAF-X 501.50 75W-90 GL4/5 mohu ho nalít do převodovky Octavie ´98, AGR 66 kW?
V popisu zboží bylo GL4+, na obalu lahve je GL4/5. Prej když je v označení "5" tak by se to do této převodovky dávat nemělo...???
Ja som daval Castrol TAF-X do Octavie AHF 81kw a je to uplne ok... tento olej je (udajne) oficialne predavany v sieti Skoda ako nahrada seriovej naplne...
Re: GL?
Napsal: 24 dub 2008, 12:14
od Lukas001
F40 píše:Jak je to teda s tím označením GL? Koupil jsem olej Castrol TAF-X 501.50 75W-90 GL4/5 mohu ho nalít do převodovky Octavie ´98, AGR 66 kW?
V popisu zboží bylo GL4+, na obalu lahve je GL4/5. Prej když je v označení "5" tak by se to do této převodovky dávat nemělo...???
Na cca 10 Octaviich jsem měnil tu tzv. "doživotní náplň" a vytekla z nich pěkná sračka, výměna za TAF-X a vše bez problémů

Napsal: 24 dub 2008, 19:19
od bobG3
GL5 má přísady pro těžké zatížení třecích ploch pro evolventní ozubení, bohužel některé synchrony nemají tyto přísady rády, takže když má být GL4, a dá se GL5 můžou být problémy. Navíc podle výrobce se může skladba přísad měnit, takže podle konstrukce převodovky - někde zlevněnka funguje, někde hůř. Viděl jsem dvě převodovky - záměna za levný převoďák - úspora cca 600, cena opravy cca 7000,-
U značky se neplatí jen značka ale i vlastnosti - specifikace jsou široké - některé oleje splní jen tak tak, jiné s rezervou. Popisoval jsem to tady několikrát - měřil jsem opotřebení u motorových olejů v průběhu 300000 km, měřil Enac.Od té doby kupuju jen značkové oleje - nikoli nejdražší, ale značkové....Holt ušetříš halíře, vyvalíš talíře. Naproti tomu kdo najede 6000 km ročně, tak opotřebení asi moc neřeší.
Napsal: 24 dub 2008, 22:46
od ivula
To bude přesně můj případ ted tam mám elf trp gl 4 + ,zatím nejlepší řazení ale na celoživotku šlo ještě líp ,musím dát čistě gl4 . Sakra co to bylo zač ta celoživotka

a co měla za api že já blbec poctivec to měnil

Napsal: 25 dub 2008, 08:13
od KUK
Zdar. Ví někdo po kolika km se mění a jaký olej použít do převodovky a zadního diferáku u VW T4, 2,5 tdi syncro, r.v. ´01? Najeto 210tis.
Nebo to radši mám nechat tak, abych nedopadl tak, jako mnozí tady co vyměnili olej a začali mít problémy? Dík
Napsal: 27 dub 2008, 20:04
od bobG3
Údajně celoživotní, tj 8 let (nebo než se to poláme

)
Známý co má synchra docela zmáklý mi řekl, že dává PP90H, tj GL5 - ten se ale musí měnit po cca 30 - 40 000 km. Nicméně jsem koupil origoš, stálo mě to o trošku víc, ale mám klid.
Pokud Ti ten diferák nekrvácí, dal bych origo.
Napsal: 27 dub 2008, 21:36
od KUK
A nebo to nechat být? Já to nějak nechápu, když je tam celoživotní náplň, tak proč to lidi mění? Jen tak pro sicher?
Napsal: 27 dub 2008, 21:52
od Slavkov
KUK píše:A nebo to nechat být? Já to nějak nechápu, když je tam celoživotní náplň, tak proč to lidi mění? Jen tak pro sicher?
Třeba je projektovaná životnost vozu 8 let

Napsal: 27 dub 2008, 22:00
od Huml
když je záruka na prorezavění 12let, tak životnost by měla být taktéž minimálně, né?

nebo, že by to měli tak fikaně, že už po 8 letech skončila životnost, tak co by chtěl lidi reklamovat na kastli
Napsal: 29 dub 2008, 21:43
od bobG3
Na golf 3 je počítaná životnost 8 let - vyjádření importéra
Zkušenost s oleji Longlife - intervaly výměny se opět u některých výrobců krátí, údajně kvůli emisím, no a asi i kvůli životnosti

Můj názor je při větším náběhu km měnit - značně se prodlouží životnost.
Napsal: 29 dub 2008, 21:50
od Curda
Může být důvod špatnýho řazení 1 a 2ky při studenym motoru to, že je tam oleje nadbytek?? Jde dost ztuha řadit 1 a 2ka ... Nevíte někdo???
Napsal: 30 dub 2008, 13:21
od Viktor X
Já tam nechal nalít MOGUL SYNTRANS 75W-90 GL 4 + a naprostá spokojenost, výrazně se to zlepšilo, někde jsem se i dočetl, že ho tam dává už i Škodovka v prvovýrobě (takže Shell bývávalo).