Klima málo chladí
Moderátoři: šulda, Moderátoři
takze staci vyvakuovat a naplnit nove medium? podotykam ze klima je plne funkcna, ale v porovnani s inymi autami sa mi zda, ze by mohla chladit aj o malicko viac.1pavel píše:olej se dostává těžko je jak v kompresoru tak v soustavě . Z kompresoru po demontáži jde vylít , v soustavě je trocha a většinou se tím nezabývá.
stačí jen doplnit chladivo , ale chce to aby chlaďař změřil tlaky za chodu a zjistil případnou chybuextrem píše:1pavel píše:olej se dostává těžko je jak v kompresoru tak v soustavě . Z kompresoru po demontáži jde vylít , v soustavě je trocha a většinou se tím nezabývá.
takze staci vyvakuovat a naplnit nove medium? podotykam ze klima je plne funkcna, ale v porovnani s inymi autami sa mi zda, ze by mohla chladit aj o malicko viac.
Zdenek M: Použitý freon by měl jít na likvidaci. K tomu, aby filtrdehydrátor dobře fungoval, musí přes něj jít kapalina, a i takje třeba aby kapalný freon při náplni jaká je v klimě cirkuloval nějakou chvíli, jeden průchod nestačí (při 200 kg náplni mi trvalo zhruba 3 - 5 dní, než okruh fungoval - po tom když se do něj dostala voda - normálně a to jsem při tom denně měnil silikagel) No radši zaplatím nějakou korunu za likvidaci a dám novou náplň a nový filtrdehydrátor, je to pak sichr.
G3 Variant synchro
Nedá mi to abych se k tomu trošku nerozepsal…
[b]Ty závady jsou totiž pořád o tom samým[/b]….
Co vlastně dělá vlhkost v chladícím okruhu?....
….snahou je aby tam vlastně žádná nebyla,aby byl okruh hermeticky uzavřeném….proto ten dehydrátor.
Píše se že když je v okruhu cca 150ppm (desetitisícina procenta) vlhkosti že už je to moc a je třeba to řešit,protože to vede k zadření kompresoru…
Vlhkost vede k rozkladu chladiva a vznikají kyseliny který naleptávají třecí plochy.k tomu taky hodně přispívaji vysoký teploty v kondenzátoru (málo chladiva,zasviněnej kondenzátor…)
V dehydrátoru je keramická náplň (molekulární síto+aktivní oxid hlinitý) a ten do sebe váže ty kyseliny a vlhkost…
Vlhkost kterou je schopném pohltit je v řádu pár kubickejch centimetrů…..
A předpokládá se že se pravidelně vyměňuje,že jeho výměna je levnější než když potom musíš měnit kompresor + expanzní ventil a vyčistit celej okruh….
Když už klima klekne a musí se teda čistit celej okruh,kompresor,dehydrátor, expanzní ventil novej,profouknout dusíkem všechny hadice,výparník,kondenzátor a přetěsnit …
Tak tohle všechno dělat je pěkná pakárna ,málokdo to umí a jestě aby Ti na to dal záruku…tak si za to něco vezme…a stojí to balík.
A když se zbastlí napůl tak jak to může potom dopadnout…….
Jakejkoliv náhradní kompresor, expanzní ventil,výparník novej nebo starej by měl bejt zadělaném aby do něj nešla vlhkost,prach…
A vůbec bych nedoporučoval kupovat žádnej starej kompresor ,kterej nemá zadělaný trubky aby do něj nešel vzduch…
Jsou v něm zbytky chladiva a oleje a to jestli je otevřený tejdny,měsíce…to reaguje se vzduchem,a kyseliny naleptávaji všechny třecí plochy….
Taky existujou indikátory na olej,a ty ti zjistí ,že je v oleji je moc kyselin (dehydrátor je zanesenej) a tudíž olej a chladivo je třeba vyměnit….
Kompresor asi už bude dost načatej…..
Kdyby se používali v autoklimačkách průhledítka s indikátorem vlhkosti a ,viděl by jsi že se Ti indikátor zbarvil a že je v okruhu moc vlhkosti
...a něco se děje.....
a je třeba vyměnit dehydrátor
[b]Ty závady jsou totiž pořád o tom samým[/b]….
Co vlastně dělá vlhkost v chladícím okruhu?....
….snahou je aby tam vlastně žádná nebyla,aby byl okruh hermeticky uzavřeném….proto ten dehydrátor.
Píše se že když je v okruhu cca 150ppm (desetitisícina procenta) vlhkosti že už je to moc a je třeba to řešit,protože to vede k zadření kompresoru…
Vlhkost vede k rozkladu chladiva a vznikají kyseliny který naleptávají třecí plochy.k tomu taky hodně přispívaji vysoký teploty v kondenzátoru (málo chladiva,zasviněnej kondenzátor…)
V dehydrátoru je keramická náplň (molekulární síto+aktivní oxid hlinitý) a ten do sebe váže ty kyseliny a vlhkost…
Vlhkost kterou je schopném pohltit je v řádu pár kubickejch centimetrů…..
A předpokládá se že se pravidelně vyměňuje,že jeho výměna je levnější než když potom musíš měnit kompresor + expanzní ventil a vyčistit celej okruh….
Když už klima klekne a musí se teda čistit celej okruh,kompresor,dehydrátor, expanzní ventil novej,profouknout dusíkem všechny hadice,výparník,kondenzátor a přetěsnit …
Tak tohle všechno dělat je pěkná pakárna ,málokdo to umí a jestě aby Ti na to dal záruku…tak si za to něco vezme…a stojí to balík.
A když se zbastlí napůl tak jak to může potom dopadnout…….
Jakejkoliv náhradní kompresor, expanzní ventil,výparník novej nebo starej by měl bejt zadělaném aby do něj nešla vlhkost,prach…
A vůbec bych nedoporučoval kupovat žádnej starej kompresor ,kterej nemá zadělaný trubky aby do něj nešel vzduch…
Jsou v něm zbytky chladiva a oleje a to jestli je otevřený tejdny,měsíce…to reaguje se vzduchem,a kyseliny naleptávaji všechny třecí plochy….
Taky existujou indikátory na olej,a ty ti zjistí ,že je v oleji je moc kyselin (dehydrátor je zanesenej) a tudíž olej a chladivo je třeba vyměnit….
Kompresor asi už bude dost načatej…..
Kdyby se používali v autoklimačkách průhledítka s indikátorem vlhkosti a ,viděl by jsi že se Ti indikátor zbarvil a že je v okruhu moc vlhkosti
...a něco se děje.....
a je třeba vyměnit dehydrátor
Ani tam v podstatě nemusí být žádná netěsnost,když roční ůnik je cca 50 g a i víc chladiva tak se to za roky nasčítí....
A potom když už ani nesepíná kompresor...tak ho tam zbývá opravdu málo...
Kompresor pracuje v podtlaku a přes ucpávku kompresoru tam asi bude nasávat vzduch(vlhkost)
Je to malinkatý množství ale taky se to nasčítá......
Zrovna se chystám na servis klimačky....
Dívat jsem se na kompresor ,že při sepnutí spojky 2-3 sekundy hlučí....
Předpokládám že chladiva je tam určitě míň,a jede chviličku v podtlaku....
Nejvyšší čas to řešit.....
A potom když už ani nesepíná kompresor...tak ho tam zbývá opravdu málo...
Kompresor pracuje v podtlaku a přes ucpávku kompresoru tam asi bude nasávat vzduch(vlhkost)
Je to malinkatý množství ale taky se to nasčítá......
Zrovna se chystám na servis klimačky....
Dívat jsem se na kompresor ,že při sepnutí spojky 2-3 sekundy hlučí....
Předpokládám že chladiva je tam určitě míň,a jede chviličku v podtlaku....
Nejvyšší čas to řešit.....
Byl jsem na hodně dobrým školením na klima a pamatuji si ,že se vysaje k recyklaci 55-60 % oleje,které je absorbováno chladivem. Nevysaje se jen olej ,který zůstal v kompresoru.kevino píše:tak to mi teda povedz ako sa odsava olej z klimybobG3 píše:Další pověra - olej se neodsaje - , možná tak 1%, to by ta vývěva při nasátí oleje dopadla, ale pokud se vakuuje, je to proto, že tlaky na sání byly nižší než atmosférické (málo chladiva) a tak se mohl dostat do systému vzduch a tím i voda, lepší je olej vyměnit. Pokud je v systému vzduch, i když je náplň chladiva normální, chladí to málo. Správný chlaďař olej vymění, bohužel v autoservisech chlaďaři nejsou...ak uz chces menit olej tak musis urobit komplet prepach celeho systemu klimatizacie a potom tam dat predpisane mnizstvo oleja. chladnickary samo nedavaju olej lebo niekedy ani nevedia kolko media maju dat a nie to este oleja (zalezi aj na tom ake maju vybavenie, ale vacsinou tupci (teda vo svojom fachu su mozno dobri ale ohladom aut
))
Při recyklaci je zcela zřetelně vidět množství oleje , které se vysálo a bývá to dost rozdílné.
Myslím ,že v republice jezdí převážná většina vozů ,které v klimatizaci moc oleje nenajdeš.
mva1 docela mě děsíš. Před dvěma lety jsem koupil Alhambru s prázdnou klimou. Po naplnění hned utekla víčkem na chladiči (teď už vím, že je pod ním ten dehydrátor). Tak jsem dával jiný starší chladič a mezi tím jsem jezdil bez chladiče, okruh byl jen zalepen izolačkou aby se do něj vyloženě neprášilo
. Samozřejmě, že se na tom "novým" chaldiči žádný dehydrátor neměnil.
Po tom co jsem už přečetl, tak se na výměnu dehydrátoru chystám, ale protože klima jde, tak to pořád nějak odkládám. Takže asi co nejdřív že? Co všechno by mi měli udělat?
Vypadáš rozumně, nevlastníš náhodou klimaservis někde v okolí Prahy
? Kam případně jezdíte, i vy ostatní? Praha a okolí, za kvalitou klidně i kousek dojedu. Dík
Po tom co jsem už přečetl, tak se na výměnu dehydrátoru chystám, ale protože klima jde, tak to pořád nějak odkládám. Takže asi co nejdřív že? Co všechno by mi měli udělat?
Vypadáš rozumně, nevlastníš náhodou klimaservis někde v okolí Prahy
Alhambra 1.9 TDI PD 85kW
[quote="Zajic"][b]mva1[/b] docela mě děsíš. Před dvěma lety jsem koupil Alhambru s prázdnou klimou. Po naplnění hned utekla víčkem na chladiči (teď už vím, že je pod ním ten dehydrátor). Tak jsem dával jiný starší chladič a mezi tím jsem jezdil bez chladiče, okruh byl jen zalepen izolačkou aby se do něj vyloženě neprášilo
. Samozřejmě, že se na tom "novým" chaldiči žádný dehydrátor neměnil.
Po tom co jsem už přečetl, tak se na výměnu dehydrátoru chystám, ale protože klima jde, tak to pořád nějak odkládám. Takže asi co nejdřív že? Co všechno by mi měli udělat?
Vypadáš rozumně, nevlastníš náhodou klimaservis někde v okolí Prahy
? Kam případně jezdíte, i vy ostatní? Praha a okolí, za kvalitou klidně i kousek dojedu. Dík[/quote]
ne,ne klimaservis nemám,ani žádný kontakty....
já se chlaďařině už dlouho nevěnuju.....
já jenom aby jste věděli,jak to postupuje až do hořkýho a drahýho konce--)
nech si to zkontrolovat(tlaky ,aby fungovali ochrany klimošky,ventilátor,spojka...)
dej nový chladivo ,a dehydrátor....
on toho ale kompresor snese hodně.....
napíšu Ti jenom kontakt na echt chlaďaře
www.schiessl.cz
tam by něco mělo bejt,ale já nemám žádnou osobní zkušenost...
Po tom co jsem už přečetl, tak se na výměnu dehydrátoru chystám, ale protože klima jde, tak to pořád nějak odkládám. Takže asi co nejdřív že? Co všechno by mi měli udělat?
Vypadáš rozumně, nevlastníš náhodou klimaservis někde v okolí Prahy
ne,ne klimaservis nemám,ani žádný kontakty....
já se chlaďařině už dlouho nevěnuju.....
já jenom aby jste věděli,jak to postupuje až do hořkýho a drahýho konce--)
nech si to zkontrolovat(tlaky ,aby fungovali ochrany klimošky,ventilátor,spojka...)
dej nový chladivo ,a dehydrátor....
on toho ale kompresor snese hodně.....
napíšu Ti jenom kontakt na echt chlaďaře
www.schiessl.cz
tam by něco mělo bejt,ale já nemám žádnou osobní zkušenost...
ak uz chces menit olej tak musis urobit komplet prepach celeho systemu klimatizacie a potom tam dat predpisane mnizstvo oleja. chladnickary samo nedavaju olej lebo niekedy ani nevedia kolko media maju dat a nie to este oleja (zalezi aj na tom ake maju vybavenie, ale vacsinou tupci (teda vo svojom fachu su mozno dobri ale ohladom aut