Mám něco málo přes tunu vážící vůz a cca 140koní a ani tak bych nedokázal jít otáčkama pod 1500 na 3, u 4 minimálně 1800 a 5 až kolem 2000... Ono se může zdát, že i když tomu v nízkých ot trošku šlápneš, že to jede,ale to právě nejvíce trpí už výše jmenované součásti motoru a jeho životnost se zkracuje, nehledě na spojku,která tak samo trpí.....Miso.S. píše:Ja myslím, že to závisí aj od toho aké máš ťažké auto nie?
Fabia 1.2 HTP
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... 

Thopr píše: Mám něco málo přes tunu vážící vůz a cca 140koní a ani tak bych nedokázal jít otáčkama pod 1500 na 3, u 4 minimálně 1800 a 5 až kolem 2000... Ono se může zdát, že i když tomu v nízkých ot trošku šlápneš, že to jede,ale to právě nejvíce trpí už výše jmenované součásti motoru a jeho životnost se zkracuje, nehledě na spojku,která tak samo trpí.....
Přesně tak. Prošlo mi rukama několik TDi vozů s rozmláceným dvouhmotovým setrvačníkem, utahaným motorem a napálenými písty. O kvičících převodovkách nemluvím.
Téměř vždy byly tyto závady důsledkem provozu vozidla při nízkých otáčkách motoru.
Každý motor bez výjimky má nejmenší spotřebu paliva v oblasti otáček nad maximem točivého momentu, v tzv. elastické oblasti motoru. Tak to prostě je a nemá cenu o tom vést diskuse. Tedy prakticky vzato pokud má TDi motor výkon na 4000 rpm a maximum točivého momentu na 1900 rpm, jeho nejmenší spotřeba paliva se bude pohybovat někde kolem 2500 rpm (tedy provozujeme jej nejlépe v rozmezí 2000 - 3000 rpm).
Nikdy neplatilo a neplatí, že čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba. Tak tomu není a i když chytří pánové v televizi tvrdí něco jiného, ať to tvrdí. Ale zkušený motorář vždycky potvrdí, že je to kec.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Zdar, chcem sa ešte opýtať, kedy mám ja maximum točivého momentu. Mám Seat Toledo 1.9TDI 66kW.Marek77 píše:Thopr píše: Mám něco málo přes tunu vážící vůz a cca 140koní a ani tak bych nedokázal jít otáčkama pod 1500 na 3, u 4 minimálně 1800 a 5 až kolem 2000... Ono se může zdát, že i když tomu v nízkých ot trošku šlápneš, že to jede,ale to právě nejvíce trpí už výše jmenované součásti motoru a jeho životnost se zkracuje, nehledě na spojku,která tak samo trpí.....
Přesně tak. Prošlo mi rukama několik TDi vozů s rozmláceným dvouhmotovým setrvačníkem, utahaným motorem a napálenými písty. O kvičících převodovkách nemluvím.
Téměř vždy byly tyto závady důsledkem provozu vozidla při nízkých otáčkách motoru.
Každý motor bez výjimky má nejmenší spotřebu paliva v oblasti otáček nad maximem točivého momentu, v tzv. elastické oblasti motoru. Tak to prostě je a nemá cenu o tom vést diskuse. Tedy prakticky vzato pokud má TDi motor výkon na 4000 rpm a maximum točivého momentu na 1900 rpm, jeho nejmenší spotřeba paliva se bude pohybovat někde kolem 2500 rpm (tedy provozujeme jej nejlépe v rozmezí 2000 - 3000 rpm).
Nikdy neplatilo a neplatí, že čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba. Tak tomu není a i když chytří pánové v televizi tvrdí něco jiného, ať to tvrdí. Ale zkušený motorář vždycky potvrdí, že je to kec.
Dík za radu
Nevím. Traduje se tady, že naftové motory se nemají osazovat bavlněnými vložkami vzduchového filtru. Navýšení výkonových parametrů není nijak závratné (je to řízený motor a vezme si jen to co potřebuje) a má to své nepříjemné negativum - trpí váha vzduchu a její životnost se rapidně zkracuje. Bavlněné vložky se totiž impregnují speciálním olejem, který se v malém množství dostává do sacího potrubí, usazuje se na žhavém měřicím prvku váhy, na němž hoří a zkresluje tak přesnost a účinnost váhy vzduchu. Navíc tím, že na povrchu měřicího prvku shoří, nejde z něho odstranit ani chemicky - prostě váha je zničená.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)