Fabia 1.2 HTP

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1640
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Miso.S. píše:Ja myslím, že to závisí aj od toho aké máš ťažké auto nie?
Mám něco málo přes tunu vážící vůz a cca 140koní a ani tak bych nedokázal jít otáčkama pod 1500 na 3, u 4 minimálně 1800 a 5 až kolem 2000... Ono se může zdát, že i když tomu v nízkých ot trošku šlápneš, že to jede,ale to právě nejvíce trpí už výše jmenované součásti motoru a jeho životnost se zkracuje, nehledě na spojku,která tak samo trpí.....
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Thopr píše: Mám něco málo přes tunu vážící vůz a cca 140koní a ani tak bych nedokázal jít otáčkama pod 1500 na 3, u 4 minimálně 1800 a 5 až kolem 2000... Ono se může zdát, že i když tomu v nízkých ot trošku šlápneš, že to jede,ale to právě nejvíce trpí už výše jmenované součásti motoru a jeho životnost se zkracuje, nehledě na spojku,která tak samo trpí.....

Přesně tak. Prošlo mi rukama několik TDi vozů s rozmláceným dvouhmotovým setrvačníkem, utahaným motorem a napálenými písty. O kvičících převodovkách nemluvím.
Téměř vždy byly tyto závady důsledkem provozu vozidla při nízkých otáčkách motoru.

Každý motor bez výjimky má nejmenší spotřebu paliva v oblasti otáček nad maximem točivého momentu, v tzv. elastické oblasti motoru. Tak to prostě je a nemá cenu o tom vést diskuse. Tedy prakticky vzato pokud má TDi motor výkon na 4000 rpm a maximum točivého momentu na 1900 rpm, jeho nejmenší spotřeba paliva se bude pohybovat někde kolem 2500 rpm (tedy provozujeme jej nejlépe v rozmezí 2000 - 3000 rpm).
Nikdy neplatilo a neplatí, že čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba. Tak tomu není a i když chytří pánové v televizi tvrdí něco jiného, ať to tvrdí. Ale zkušený motorář vždycky potvrdí, že je to kec.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Miso.S.
Přispěvovatel
Příspěvky: 97
Registrován: 12 zář 2008, 09:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Kuklov

Příspěvek od Miso.S. »

Dík hoši za rady, pod 1800 otáčok už nepôjdem.
Zdar
Miso.S.
Přispěvovatel
Příspěvky: 97
Registrován: 12 zář 2008, 09:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Kuklov

Příspěvek od Miso.S. »

Marek77 píše:
Thopr píše: Mám něco málo přes tunu vážící vůz a cca 140koní a ani tak bych nedokázal jít otáčkama pod 1500 na 3, u 4 minimálně 1800 a 5 až kolem 2000... Ono se může zdát, že i když tomu v nízkých ot trošku šlápneš, že to jede,ale to právě nejvíce trpí už výše jmenované součásti motoru a jeho životnost se zkracuje, nehledě na spojku,která tak samo trpí.....

Přesně tak. Prošlo mi rukama několik TDi vozů s rozmláceným dvouhmotovým setrvačníkem, utahaným motorem a napálenými písty. O kvičících převodovkách nemluvím.
Téměř vždy byly tyto závady důsledkem provozu vozidla při nízkých otáčkách motoru.

Každý motor bez výjimky má nejmenší spotřebu paliva v oblasti otáček nad maximem točivého momentu, v tzv. elastické oblasti motoru. Tak to prostě je a nemá cenu o tom vést diskuse. Tedy prakticky vzato pokud má TDi motor výkon na 4000 rpm a maximum točivého momentu na 1900 rpm, jeho nejmenší spotřeba paliva se bude pohybovat někde kolem 2500 rpm (tedy provozujeme jej nejlépe v rozmezí 2000 - 3000 rpm).
Nikdy neplatilo a neplatí, že čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba. Tak tomu není a i když chytří pánové v televizi tvrdí něco jiného, ať to tvrdí. Ale zkušený motorář vždycky potvrdí, že je to kec.
Zdar, chcem sa ešte opýtať, kedy mám ja maximum točivého momentu. Mám Seat Toledo 1.9TDI 66kW.
Dík za radu
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Drtivá většina motorů TDi z produkce VW má maximum točivého momentu při 1800 - 2000 rpm.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

Co zkusit sport. filtr? Vložka do boxu bude ideální, výkon to zrovna nepřidá, ale půjde to lépe do otáček (crazy)
Doma máme poloviční 6ti válec s motorem 51kW a jede to obstojně někam do 80ti km/h, pak už to nemá sílu prostě...
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nevím. Traduje se tady, že naftové motory se nemají osazovat bavlněnými vložkami vzduchového filtru. Navýšení výkonových parametrů není nijak závratné (je to řízený motor a vezme si jen to co potřebuje) a má to své nepříjemné negativum - trpí váha vzduchu a její životnost se rapidně zkracuje. Bavlněné vložky se totiž impregnují speciálním olejem, který se v malém množství dostává do sacího potrubí, usazuje se na žhavém měřicím prvku váhy, na němž hoří a zkresluje tak přesnost a účinnost váhy vzduchu. Navíc tím, že na povrchu měřicího prvku shoří, nejde z něho odstranit ani chemicky - prostě váha je zničená.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

S tím filtrem je to pravda, ale do tý Fabie na benál ho dát může (crazy), tam motoru lehce pomůže alespoň ve spodních otáčkách.
U diesla do 150ps bavlněná vložka vzduchu nic neudělá, ale věřím že takovej filtr od BMC na autě okolo 200ps už nějakýho šemíka dá ;)
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jo do HTP určitě nic nezkazí. Já to vztahoval k dieselům, když se tu teď dvě stránky řešily.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“