Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese
Zdeněk M píše: To je dobrý zjistění, na teh fotkah je VNT 15, to ma 9 lopatek, V a VA maji po 11lopatah. Aspon se nemusis trapit stim kroužkem, na 11 lopate se neda otocit na 9 lopatě jo. podklada se to tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 956#326956 zvetsis tu mezírku pro lopatky, bud podložkou nebo delsím valeckem.
zbrousím lopatky o kousek
jj víc lopatek, ale taky má zajištění na jednu polohu, jak se to zajišťuje na NVT15? u VA je kolík ale tady nic nevidím
Uplně stějně, je tam taky kolik, nekdy zustane v tej druhý pulce, když to rozpulís.
na tý fotce ho právě nikde nevidím a ani díru
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW?
Golf-GT píše:
zbrousím lopatky o kousek
jj víc lopatek, ale taky má zajištění na jednu polohu, jak se to zajišťuje na NVT15? u VA je kolík ale tady nic nevidím
Uplně stějně, je tam taky kolik, nekdy zustane v tej druhý pulce, když to rozpulís.
Borci potrebujem poradit jak rozpulit Garreta VNT15 ani za nic sa mu nechce už sem to nahríval,štríkal WD,zaleval brzdovku a stale nic nemáte nejaký fígl jak ho rozpúlit? dík
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
No, ja som použil uvoľňovač zarezlých skrutiek a nie WD, predpokladám, že ten na rozdiel od pomerne univerzálneho WD lepšie preniká do hrdze a narušuje ju, vyškrabal som všetky škulinky od hrdze vystriekal som to poriadne deň vopred. No a potom nahrievanie plynovým horákom a nekonečné poklepkávanie. A už som začal uvažovať o výrobe nejakého sťahováka (musí byť špeciálne na to, univerzálnym to nejde), keď to nakoniec povolilo aj bez sťahováka. Jeho výroba sa oplatí len tomu, kto to robí opakovane. Mne stačilo len raz, dal som 0.1mm podložky a zatiaľ (1,5 roka) je to v pohode.
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
brzd.kapalina si myslím že rozožiera dosť hrdzu už ho takto skúšam rozebrat cca 3mesiace a bezvýsledne. /turbín už sem rozebral dosť/ nejaká osvedčená finta v ktorom mieste páčit alebo buchat?
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
ROMEK píše:brzd.kapalina si myslím že rozožiera dosť hrdzu už ho takto skúšam rozebrat cca 3mesiace a bezvýsledne. /turbín už sem rozebral dosť/ nejaká osvedčená finta v ktorom mieste páčit alebo buchat?
Dam na turbo stahovak (pripravok), kapanek ho prisponujem a pomaly po obvode nahrievam autogenom. Ked zacne praskat tak to znamena ze povoluje. Zase trochu prisponujem a zohrievam a tak zopar krat a je rozobrate za par minut. Este som nemal turbo ktore by autogen "nerozmrazil" Mlatit po nom by som ti neodporucal , nakolko siva liatina je krehka a kedykolvek moze prasknut.
VNT znamena Variabile Nozzles Turbine (doslvny preklad variagilne lopatky turbiny), a vyrobca Garett takto oznacuje starsiu typovu radu variabilnych turb napr. VNT15 a pod.