Přídavný čerpadlo pro lepší provoz v zimě
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
To Zdenda:
Děkuji Ti za vynikající nápad! Ve svém eMBéčku jsem měl servo které mělo dva samostatné okruhy jeden brzdy, volant a druhý byl pro vyrovnávaní světlosti u zadních tlumičů dle zatížení (nivo) To se zdemontovalo a servo je teď uskladněné ve skřínce. Má to i svoji vlastní nádržku. Tudíž to otevírá naprosto nové možnosti a originál instalovaném vedení dozadu k nádrži ani nemluvě
Otevírá mi to naprosto nový prostor pro projektování, to zas mám na celý týden o zábavu postaráno.
Pomalu jsem uvažoval o dvou nádržovém systému vzhledem k teplotám a vyššího procenta nafty.
Takhle to úplně mění situaci
Díky Zdendo sám se divím že mi to vůbec nenapadlo
Děkuji Ti za vynikající nápad! Ve svém eMBéčku jsem měl servo které mělo dva samostatné okruhy jeden brzdy, volant a druhý byl pro vyrovnávaní světlosti u zadních tlumičů dle zatížení (nivo) To se zdemontovalo a servo je teď uskladněné ve skřínce. Má to i svoji vlastní nádržku. Tudíž to otevírá naprosto nové možnosti a originál instalovaném vedení dozadu k nádrži ani nemluvě

Otevírá mi to naprosto nový prostor pro projektování, to zas mám na celý týden o zábavu postaráno.
Pomalu jsem uvažoval o dvou nádržovém systému vzhledem k teplotám a vyššího procenta nafty.
Takhle to úplně mění situaci

Díky Zdendo sám se divím že mi to vůbec nenapadlo

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 157
- Registrován: 23 led 2006, 14:26
- Bydliště: Sušice, Praha
Odpovědi: 0
Takovouhle otázku už jsem tady jednou dával, osobně nevím, jak by to šlo, protože by se na nádrži muselo zaslepit nebo nějak upravit strašně moc nesmyslůalda164 píše:A co takhle nějak přetlakovat nádrž?Tedy pokud máte tak jako já přídavnou na olej a bez vracečky.To by určitě pomohlo to do motoru strkat pod tlakem.

To alda164:
Nu jestli myslíš ten tlakovací systém tak to se mi zdá být dost náročný ale logiku to má.
Tohle byla reakce na přídavné čerpadlo které by mohlo jít udělat se servo pumpy.
Loni jsem vyměnil servo a to původní mělo dva nezávislé okruhy a jelikož je to už rok tak jsem na to zapoměl a také plánoval způsob jak dostat tuhý olej z nádrže do předehřevu. To mé bývalé servo je dost specifické a nevím jestli to mají i jiné vozy a rozhodně tlakovat bude když to má udržovat stabilní světlost zadní nápravy. Samozřejmě se to musí ještě promyslet ale nějaký způsob se najde ikdyby to mělo jen prohánět med přes ohřev. Využití to najde a hlavně to neznamená další komponenty a málokdy jde něco udělat z originál zařízení. Nebude to sloužit k natlakování nádrže jelikož ta moje na to asi nebude stavěná ale nějaké řešení by se našlo. V každém případě servo pumpa se dvěmi okruhy mi udělala radost.
Nu jestli myslíš ten tlakovací systém tak to se mi zdá být dost náročný ale logiku to má.
Tohle byla reakce na přídavné čerpadlo které by mohlo jít udělat se servo pumpy.
Loni jsem vyměnil servo a to původní mělo dva nezávislé okruhy a jelikož je to už rok tak jsem na to zapoměl a také plánoval způsob jak dostat tuhý olej z nádrže do předehřevu. To mé bývalé servo je dost specifické a nevím jestli to mají i jiné vozy a rozhodně tlakovat bude když to má udržovat stabilní světlost zadní nápravy. Samozřejmě se to musí ještě promyslet ale nějaký způsob se najde ikdyby to mělo jen prohánět med přes ohřev. Využití to najde a hlavně to neznamená další komponenty a málokdy jde něco udělat z originál zařízení. Nebude to sloužit k natlakování nádrže jelikož ta moje na to asi nebude stavěná ale nějaké řešení by se našlo. V každém případě servo pumpa se dvěmi okruhy mi udělala radost.

já si stejně myslim, že pokud nemam v nádrži vyloženě sádlo, tak ty ztráty v trubkách, pokud mam aspoň 10mm světlý, budou řádově menší než na filtru, zvlášť zezačátku než se prohřeje. Takže já si dam čerpadlo hezky do motoru před výměník a filtr a z nádrže bude sosat.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 975
- Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
- Bydliště: Havířov
Odpovědi: 0
ses si tim jistej ?? ti co pouzivaj pridavnou nadrz z LPG ji klidne tlakovat muzou a funguje to. Staci na to ten obycejny kompresorek na 12V co se prodava za cca.200,-a manometr privedeny k pristrojovce. 2-4 atm. si myslim je az moc kdyz podtlak mezi filtrem a cerpadlem je cca do -1 atm. Urcite to pomuzeZdenda píše:tlakovat nádrž je naprd

E91 N52B30 

No řešení, natahovat tuhej olej z nádrže přes servo či jiný čerpadlo je zajímavý. Jenže to znamená další úpravu, další špekulace, delší potrubí, větší objemy, další potenciální zdroj poruch - to si raději namotuju silnější alternátor, kterej utáhne i těch ubohejch několik Ampér, který potřebuje to přídavný elektrický čerpadýlko a problém sání z nádrže mám přehlednym způsobem vyřešenej
P.S.: Doufám,že tohle neřikám jen proto, že to přídavný čerpadýlko z Německa za ca. 2.500,-- už sem zaplatil
a mám ho doma


P.S.: Doufám,že tohle neřikám jen proto, že to přídavný čerpadýlko z Německa za ca. 2.500,-- už sem zaplatil



VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Radimovi:
tlakovat i LPG nádrž je naprd. Jak tam potom budeš tankovat? To aby sis udělal ňákou tankovací jednotku, která ti to tam už pod tim tlakem bude hrnout. (čerpadlo,tlakový spojky, tlakovej uzávěr...
Nebo aby si před každým tankováním ten tlak vypouštěl a pak to zas tlakoval. Ten kompresorek co se prodává za 200 je pěknej shit, nafouknout (ne natlakovat) s nim dětskej nafukovací míč (tak 0.5m průměr) trvá asi 5 min, takže na natlakování nádrže by sis teda počkal...
Neuvěřim, dokud tohle někdo dovopravdy nezrealizuje...
tlakovat i LPG nádrž je naprd. Jak tam potom budeš tankovat? To aby sis udělal ňákou tankovací jednotku, která ti to tam už pod tim tlakem bude hrnout. (čerpadlo,tlakový spojky, tlakovej uzávěr...


VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
ikdyby se podařilo realizovat takovou nádrž tak nemluvě o dalších komplikacích jak udržovat automaticky tlak. Zase čidlo tlaku -> spínač kompresoru, stlačený vzduch -> voda do paliva. Už tak je problém uhlídat těsnost palivové soustavy natož když bude ještě pod tlakem. A pak když už budu mít dvě nádrže tak je spousta jiných řešení. Ten kompresorek sem tam něco zvládne, když s tím nafukuji jednou za dva roky v nouzi ale pro trvalý provoz -> opět brzká nefukčnost systému. Takže čerpadlo a je klid. Když už sádlo tak stejně nic nepomůže. Jen zahřát, zahřát a zas zahřát. 

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 975
- Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
- Bydliště: Havířov
Odpovědi: 0
Proc tankovací jednotku??Zdenda píše:Radimovi:
tlakovat i LPG nádrž je naprd. Jak tam potom budeš tankovat? To aby sis udělal ňákou tankovací jednotku, která ti to tam už pod tim tlakem bude hrnout. (čerpadlo,tlakový spojky, tlakovej uzávěr...Nebo aby si před každým tankováním ten tlak vypouštěl a pak to zas tlakoval. Ten kompresorek co se prodává za 200 je pěknej shit, nafouknout (ne natlakovat) s nim dětskej nafukovací míč (tak 0.5m průměr) trvá asi 5 min, takže na natlakování nádrže by sis teda počkal...
Neuvěřim, dokud tohle někdo dovopravdy nezrealizuje...

Nerikam ze to je pro kazdeho, je to jen alternativa kdyby nahodou nekdo zrovna nemel volne 3000,- na membranove cerpadlo. Ja jezdim kratke trasy tudiz tankuji jednou za cas.Kompresorek mi funguje uz 7 rokem bez problemu a deckam balony nefoukam

Timto zpusobem jsem zacal tlacit olej do mikrofiltru finalniho cisteni pouziteho RO a do auta se to chystam taky uz konecne dodelat.
Byl bych radsi kdybyste misto zavrhovani cehokoliv radeji prispivali napady a poznatky aby se toto forum nestalo prehlidkou vychloubacu kteri se predhanej v nakupu "drahsich a lepsich" komponent.

E91 N52B30 

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 157
- Registrován: 23 led 2006, 14:26
- Bydliště: Sušice, Praha
Odpovědi: 0
přes víkend se zkusím podívat na vyndanou nádrž z Golfu II, vím, že je tam spousta blbůstek, různejch ventilů a takovejch všelijakejch válečků a krabiček a hadiček a tak.
Osobně si myslím, že by to mohlo čerpadlu dolcela slušně pomoct.
A názory typu že se nebude dát jednoduše natankovat a tak jsou myslím trochu mimo, prostě otevřeš nádrž, tlak uteče a je to. Samozřejmě když budeš mít plnou nádrž po okraj a natlakovanou tak je jasné,že to asi nebudeš otevírat
Osobně si myslím, že by to mohlo čerpadlu dolcela slušně pomoct.
A názory typu že se nebude dát jednoduše natankovat a tak jsou myslím trochu mimo, prostě otevřeš nádrž, tlak uteče a je to. Samozřejmě když budeš mít plnou nádrž po okraj a natlakovanou tak je jasné,že to asi nebudeš otevírat

Čoveče to teda nevim ...
...teda buď já nebo někdo jinej omylem otevře víčko natlakovaný nádrže na 2 bary.... jednou si soused hrál takhle s kompresorem a když tam měl kolem 2,5 barů tak mu vylítlo víčko a dalo mu pořádnou pusu
...... pak vypadal asi takhle : =
Teď vážně:
čerpadélka pomocná tlačej kolem 0,4 barů ( např to čerpadlo HARDI, membránový ) , v nádrži by tedy podle mě stačilo udržovat nějákejch 0,6 - 0,8 barů. Problém je s udržovánim toho tlaku jednak kvůli zvětšujícímu se objemu plynu ( díky ubývajícímu palivu v důsledku jeho spotřeby ) a tím pokles tlaku a pak problém různejma netěsnostma, Možná by skutečně bylo řešení, napojit buď od motoru např z turba a nebo přes externí, elektrický 12V-kompresůrek automatický dofukování tý nádrže při určitym poklesu tlaku
.
Jenže např. v případě poruchy nebo při vypnutym motoru mi elektrický čerpadlo neběží a nemůže se mi tak při netěsný hadici někde přes noc vypumpovat roslináč na ulici. Pokud by ale byla nádrž natlakovaná, pak by mi se mi takhle moh omylem její obsah vytlačit na ulici
. Jistě, šlo by tam dát těsně za nádrž elektromagnetickej ventil, ale to jne to další úprava.






Jenže např. v případě poruchy nebo při vypnutym motoru mi elektrický čerpadlo neběží a nemůže se mi tak při netěsný hadici někde přes noc vypumpovat roslináč na ulici. Pokud by ale byla nádrž natlakovaná, pak by mi se mi takhle moh omylem její obsah vytlačit na ulici

VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW