
Motor 1.6 TDI vs. 1.9 TDI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Andy-CZ: tak benzin ma dlhsi zatah hlavne kvoli dlhsiemu pracovnemu polu otacok, ale tiez zalezi od sprevodovania... napr. aj TDI s dlhsim sprevodovanim a patricne upravenym priebehom krutaku ti pocitovo taha dlho.. ja na 4-ke drzim podlahu a motor ide krasne do otacok od 60 az do 200 km/h 

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Jsem se blbě kouknul. O tisíc ne, jen o pět setsubz3ro_tdi píše:pokial myslis v serii, tak si sa sekol tak o 1000 otacok ale v pohodeMarek77 píše:ARL 110kW má točivý moment od 1600 do 4200 otáček v hodnotách nad 90% maximální hodnoty

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
njn VW stavebnice z bloků 1,9 už prostě nestačí konkurenci, tak se investovalo do vývoje, ale o tom jakej je ta 1,6 motor si povíme tak za 10 let až dosáhne proběhu jaký dnes mají běžně za sebou nesmrtelné 1,9Marek77 píše:I kdyby to tak bylo (což si myslím, že není), mně konkrétně jde spíš o příjemnější zvuk motoru a nesrovnatelně nižší spotřebu. Po dálnici z VelMezu do Frankfurtu a zpět jsem měl průměrnou spotřebu 4,2 litru (průměrnou rychlostí 150 km/h na tempomatu).
Pravdou ale je, že motor 1,9 TDi 77kW jede ve vyšších otáčkách trochu lépe, a to díky maličko kratším převodům, ale hlavně tím, že má oněch 77kW na otáčkách 3800-4000 rpm, zatímco motor 1,6/16V má tento výkon až na otáčkách 4400 (tedy má v danou chvíli menší točivý moment).

ostatně i tak si myslim, že se nesahalo po úplně novým konceptu, protože třeba 1,7 SDi existuje už delší dobu, takže základ motoru asi byl
Re: Motor 1.6 TDI vs. 1.9 TDI
Myslím, že je nás už docela dost, kteří si pořídili 1.6 TDI CR. Já osobně jsem trochu zklamán. Už jsem to psal i v jiných příspěvcích, nicméně to shrnu :Andy-CZ píše:Čau, máte už někdo zkušenost s novou 1.6 tdi v nějakým koncern. Autě? Jak to jede, spotřeba, zvuk, hluk, pružnost, zrychlení a pokud možno to srovnat se starší 77kw 1.9. Jo mám na mysli jak 1.6 tak 1.9 se 77kw. Dík.
zápory :
- slabý zátah po sešlápnutí - a to v celém rozsahu max. krout. momentu (1500-2500), je to subj. horší než u AGR, pokud se to za 3-4 s rozjede, pak ten zátah je celkem dobrý...ale ten počátek nástupu je pro razantnější předjíždění docela frustrující
- prům. spotřeba po 6000 km cca 5.1 - a to se snažím to moc nehnat
- po dálnici Graz a zpět cca 1000 km - průměr 4.6
- po 3000 km první problémy - smrad v kabině po spalinách nebo fridexu - doposud nezjištěn zdroj
- ubývá mi fridex (resp.G12++) - nikde viditelně neteče (výměník?, chladič?)
- po 6000 km jsem s olejem na polovině mezi ryskama, mohu zapomenout na to, že mi vydrží těch 15.000 km (zlaté mé dřívější TDI)
přednosti :
- kultivovovanější chod, menší hlučnost uvnitř kabiny, dobře se vytáčí do vyšších otáček, delší převody (což pro jízdu ve městě není příliš výhoda - při rychlosti 50 km/h na 4. rychl, stupeň má jen 1400-1500 ot., motor má nepříjemný zvuk, který se ztratí při překročení 1600 ot.)
Možná jsem trefil na nepříliš podařený kus, všiml jsem si, že to je import přes polského distributora, ale to by snad mělo být jedno, sjíždí to ze stejné linky...
Pokud bys někdy jezdil na motorce, něco takovýho bys těžko napsal. Pokud se bavíme o atmosférických motorech, tak obeně čím míň válců, tím níže posazenej krouťák (i když většinou o stejný hodnotě) a tím menší rozsah otáček a mrtvější vršek. Pokud vezmeš motorky s litrovým motorem, tak litrovej V2 tahne podstatně víc odspoda než litrovej R4, ale většinou je zase mrtvější ve vršku. Třeba tříválec v motorce je velice zajímavej a příjemnej kompromis mezi spodkem blížícím se V2 a vrškem takřka srovnatelným s R4. Nejde jako ani u HTP o hodnotu maxima krouťáku ale o to v jakých otáčkách je to maximum položený. Hodnota maxima krouťáku u atmosférických motorů se celkem přísně odvíjí od zdvihovýho objemu (třeba dobrej litrovej motor v motorce má cca 110 Nm, dobrej dvoulitr v autě něco přes 200 Nm, prostě na o moc víc než zdvihovej objem v cm3 děleno deseti se nedostaneš). U přeplňovaných motorů je ale všechno jinak a maximální krouťák i jeho položení se odvíjí od řízení a stupně přeplňování. A to že šestiválec má větší krouťák než čtyřválec je podle mě taky blbost, má jenom lineárnější průběh. Napadá mě srovnání mazda 323F 2,0 V6 oproti benzínovýmu čtyřválci stejnýho objemua výkonu. Tu mazdu musíš točit jak motorku, o nějakým lepším zátahu odspoda nemůže bejt řeč.Marek77 píše:Doufám, že mi nechceš tvrdit, že točivý moment motoru (jeho maximum a průběh) je závislý na kubatuře válce? Co je tohle za blbost zase? Dvoulitrový šestihrnec bude mít přece jednoznačně lepší točivý moment než dvoulitrový čtyřhrnec a ne naopak. Hodnota točivého momentu přece závisí na mnoha jiných okolnostech, ale rozhodně ne na tom, jak objemově velké jsou válce daného motoru.Csala píše: kubatura jedneho valca je vacsia a preto ten zvyseny krutiaci moment.
Volvo V70 2,5D
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1.6 TDI vs. 1.9 TDI
to se ti zdá spotřeba 5.1 popř. 4.6 jako špatnáKarelM píše:Myslím, že je nás už docela dost, kteří si pořídili 1.6 TDI CR. Já osobně jsem trochu zklamán. Už jsem to psal i v jiných příspěvcích, nicméně to shrnu :Andy-CZ píše:Čau, máte už někdo zkušenost s novou 1.6 tdi v nějakým koncern. Autě? Jak to jede, spotřeba, zvuk, hluk, pružnost, zrychlení a pokud možno to srovnat se starší 77kw 1.9. Jo mám na mysli jak 1.6 tak 1.9 se 77kw. Dík.
zápory :
- slabý zátah po sešlápnutí - a to v celém rozsahu max. krout. momentu (1500-2500), je to subj. horší než u AGR, pokud se to za 3-4 s rozjede, pak ten zátah je celkem dobrý...ale ten počátek nástupu je pro razantnější předjíždění docela frustrující
- prům. spotřeba po 6000 km cca 5.1 - a to se snažím to moc nehnat
- po dálnici Graz a zpět cca 1000 km - průměr 4.6
- po 3000 km první problémy - smrad v kabině po spalinách nebo fridexu - doposud nezjištěn zdroj
- ubývá mi fridex (resp.G12++) - nikde viditelně neteče (výměník?, chladič?)
- po 6000 km jsem s olejem na polovině mezi ryskama, mohu zapomenout na to, že mi vydrží těch 15.000 km (zlaté mé dřívější TDI)
přednosti :
- kultivovovanější chod, menší hlučnost uvnitř kabiny, dobře se vytáčí do vyšších otáček, delší převody (což pro jízdu ve městě není příliš výhoda - při rychlosti 50 km/h na 4. rychl, stupeň má jen 1400-1500 ot., motor má nepříjemný zvuk, který se ztratí při překročení 1600 ot.)
Možná jsem trefil na nepříliš podařený kus, všiml jsem si, že to je import přes polského distributora, ale to by snad mělo být jedno, sjíždí to ze stejné linky...



Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Re: Motor 1.6 TDI vs. 1.9 TDI
... no snad, doufám, že ta deklarovaná spotřeba v TP není scifi. Ale i tak ta pružnost by mohla být lepší, to už odmyslím ty problémy s tím zápachem, snad to v servisu dořeší...turbo kamna power píše:to se ti zdá spotřeba 5.1 popř. 4.6 jako špatnáKarelM píše:Myslím, že je nás už docela dost, kteří si pořídili 1.6 TDI CR. Já osobně jsem trochu zklamán. Už jsem to psal i v jiných příspěvcích, nicméně to shrnu :Andy-CZ píše:Čau, máte už někdo zkušenost s novou 1.6 tdi v nějakým koncern. Autě? Jak to jede, spotřeba, zvuk, hluk, pružnost, zrychlení a pokud možno to srovnat se starší 77kw 1.9. Jo mám na mysli jak 1.6 tak 1.9 se 77kw. Dík.
zápory :
- slabý zátah po sešlápnutí - a to v celém rozsahu max. krout. momentu (1500-2500), je to subj. horší než u AGR, pokud se to za 3-4 s rozjede, pak ten zátah je celkem dobrý...ale ten počátek nástupu je pro razantnější předjíždění docela frustrující
- prům. spotřeba po 6000 km cca 5.1 - a to se snažím to moc nehnat
- po dálnici Graz a zpět cca 1000 km - průměr 4.6
- po 3000 km první problémy - smrad v kabině po spalinách nebo fridexu - doposud nezjištěn zdroj
- ubývá mi fridex (resp.G12++) - nikde viditelně neteče (výměník?, chladič?)
- po 6000 km jsem s olejem na polovině mezi ryskama, mohu zapomenout na to, že mi vydrží těch 15.000 km (zlaté mé dřívější TDI)
přednosti :
- kultivovovanější chod, menší hlučnost uvnitř kabiny, dobře se vytáčí do vyšších otáček, delší převody (což pro jízdu ve městě není příliš výhoda - při rychlosti 50 km/h na 4. rychl, stupeň má jen 1400-1500 ot., motor má nepříjemný zvuk, který se ztratí při překročení 1600 ot.)
Možná jsem trefil na nepříliš podařený kus, všiml jsem si, že to je import přes polského distributora, ale to by snad mělo být jedno, sjíždí to ze stejné linky...![]()
![]()
a to že to bere olej, znamená že je to ještě nový nezajetý motor, ono si to sedne....
Ten zápach je asi nepříjemný, ale sázel bych na nějakou netěsnost na výměníku tepla v kabině - to se najde.
Olej je jasná věc - motor si sedá a ještě dlouho si sedat bude. Podle mých zkušeností si TDi motory od VW sedají 30 - 50 tisíc kilometrů, teprve potom jedou jak mají a ustálí se i spotřeba oleje.
Mám na AFN čtvrt mega a olej neřeším. Na O1 ASV máme skoro 400.000 a olej neřešíme. Na O2 1,6 CR jsme po osmi tisících dolili litr (má najeto necelých 15.000 km). Asi je to normální a neviděl bych to tak černě.
Podle starých motorářů se řídím heslem - čím déle si motor sedá, tím déle vydrží. Nicméně lví podíl na spotřebě oleje má jistě viskozita olejů. Já do AFN i ASV dávám 10W/40, v létě někdy i 15W/40 a nemám problém se spotřebou oleje (mezi výměnami tak maximálně půl litru). Zatímco do nejmodernějších motorů se ve snaze ušetřit PHM a namazat co možná nejrychleji používají viskozity xW/30 a to může být problém - olej teče jako čajíček a pak se prostě tu a tam mezi kroužky dostane.
Olej je jasná věc - motor si sedá a ještě dlouho si sedat bude. Podle mých zkušeností si TDi motory od VW sedají 30 - 50 tisíc kilometrů, teprve potom jedou jak mají a ustálí se i spotřeba oleje.
Mám na AFN čtvrt mega a olej neřeším. Na O1 ASV máme skoro 400.000 a olej neřešíme. Na O2 1,6 CR jsme po osmi tisících dolili litr (má najeto necelých 15.000 km). Asi je to normální a neviděl bych to tak černě.
Podle starých motorářů se řídím heslem - čím déle si motor sedá, tím déle vydrží. Nicméně lví podíl na spotřebě oleje má jistě viskozita olejů. Já do AFN i ASV dávám 10W/40, v létě někdy i 15W/40 a nemám problém se spotřebou oleje (mezi výměnami tak maximálně půl litru). Zatímco do nejmodernějších motorů se ve snaze ušetřit PHM a namazat co možná nejrychleji používají viskozity xW/30 a to může být problém - olej teče jako čajíček a pak se prostě tu a tam mezi kroužky dostane.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
My jsme měřili motory po půl milionu a pořád byly v toleranci 5%. Dokonce motor AEF ve Felicii měl 720.000 km bez jediné opravy (mimo zdvihátek) a měl 120 Nm / 2600 rpm a 50 kW / 4650 rpm (sice maličko nižší Mt MAX, ale vyšší výkon, protože uvolněný motor se lépe a volněji vytáčí do vyšších otáček a tudíž díky tomu může vykazovat lepší hodnoty Pt MAX).
Takže motor po ujetí 150.000 km je podle mého názoru motor po záběhu a tudíž v nejlepší kondici. Já mám na AFN najeto čtvrt milionu a hodnoty na brzdě mám 242 Nm a 84 kW (dle výrobce má být 235 Nm a 81 kW).
Takže motor po ujetí 150.000 km je podle mého názoru motor po záběhu a tudíž v nejlepší kondici. Já mám na AFN najeto čtvrt milionu a hodnoty na brzdě mám 242 Nm a 84 kW (dle výrobce má být 235 Nm a 81 kW).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)