Stránka 3 z 9

Rada

Napsal: 09 lis 2009, 21:13
od hydrant
Ahoj, zkus si zkontrolovat nasavani vzduchu do airboxu a pak nasledne do sani. Muzes ho tam mit pricpane a kdyz pak zastavis na volnobeh tak se ti to rozsype kdyz se rozjedes...

Napsal: 09 lis 2009, 23:32
od radeksk
vladik píše:no,možno by sa ti mal na soft niekto pozrieť ,koľko vlastne to turbo tlačí po čipe,len taký nápad či aj tá netesnosť nie je spôsobená priveľkým tlakom "čipnutého turba" a origo turbo to ešte ako tak bralo ale ten PL repas veĽmi nie :?
hmm.. a da sa to potom nastavit... to turbo či??

Re: Rada

Napsal: 09 lis 2009, 23:39
od radeksk
hydrant píše:Ahoj, zkus si zkontrolovat nasavani vzduchu do airboxu a pak nasledne do sani. Muzes ho tam mit pricpane a kdyz pak zastavis na volnobeh tak se ti to rozsype kdyz se rozjedes...
Hmm.. tiez dobra pripomienka...cize airbax myslis,tu skatulu kde je vzduchovy filter?? :o)) no aby som tomu dobre rozumel.. Chalani a pan Huml by sa mi na to nekukol ????? alebo nejaky kontak nan..??

Napsal: 10 lis 2009, 00:25
od tomiisp
vladik píše:no,možno by sa ti mal na soft niekto pozrieť ,koľko vlastne to turbo tlačí po čipe,len taký nápad či aj tá netesnosť nie je spôsobená priveľkým tlakom "čipnutého turba" a origo turbo to ešte ako tak bralo ale ten PL repas veĽmi nie :?
ono neni PL repas ako PL repas, ja ma tiez z PL, nabehane zatial 20tisic a neni problem (pri tlaku max. 1.5-1.6bar)..zalezi skor na akeho PL majstra sa trafi

Napsal: 10 lis 2009, 09:13
od radeksk
tomiisp píše:
vladik píše:no,možno by sa ti mal na soft niekto pozrieť ,koľko vlastne to turbo tlačí po čipe,len taký nápad či aj tá netesnosť nie je spôsobená priveľkým tlakom "čipnutého turba" a origo turbo to ešte ako tak bralo ale ten PL repas veĽmi nie :?
ono neni PL repas ako PL repas, ja ma tiez z PL, nabehane zatial 20tisic a neni problem (pri tlaku max. 1.5-1.6bar)..zalezi skor na akeho PL majstra sa trafi
no hej... mas pravdu,ale tak to je zo vsetkym...

Napsal: 10 lis 2009, 11:58
od radeksk
Holz-tdi píše:Ano. Je to častá závada T5. Čao.
No hej,ale keby bola netesna sustava,tak by to bolo pocut ,ze to fučíííííííííííí nie??? (hm)

turbo

Napsal: 10 lis 2009, 12:18
od RR
Sorry,ale klidně to může být nevyvážením turba....Pokud to máš od stejného dodavatele tak by to i mohlo odpovídat.Pokud tomu nedáváš na prdel tak to i ty 5000km bez vyvážení ujede.Mi na vyvažovačce jelo turbo bez vyvážení na 150000ot\min půl hodiny a nic se nestalo.Ale v autě je to jiné......Nakoupil jsem z pl turba snad od všech co je tam dělají a z 23"opravců" bych já bral od dvou.

Ale,,,,Prvně zkontroluj tlak oleje měl by být 3-4bar.
pak ČISTOTU,, těsnost soustavy sání...
A pokud důvěřuješ svému mechanikovi že neudělal technologickou chybu a nepomůže nic jiného tak změn dodavatele turba

Napsal: 10 lis 2009, 12:26
od radeksk
Dik za super radu cenim si to,no dnes bude demontovane turbo a dam ho spravit u nas,no a samozrejme prekontrolujem tlak oleja a tesnost i cistotu vzduchoveho systemu...s tym tlakom oleja... cerpadlo tam je uz nove.. to nas napadlo ako prve.. no nemerali sme tlak nemali sme ako.. vies poradit kde sa to da? a to turbo bolo vyvazovane stale u toho isteho mechanika v Pl niekde vo Wroclav..

Napsal: 10 lis 2009, 12:38
od RR
OOU wroclaw dělá jen nízkootáčkové vyvážení tzn že to vyváží jen na hřídeli pak jej znovu rozeberou vsadí do ložisek a do korpusu a pak jej složí,ale už nevyváží....Koukni se pak na hřídelku u kompresorového(výfukového) kola uvidíš tam stopy po pískování a to pusobí jako smirkový papír na mosazné ložiska turba!!! Tím opotřebení a následná destrukce turbodmychadla...ale možná jsem já natrefil při koupi na špatný kus :roll:
Ona cena tomu ale odpovídá :) :bang:

Napsal: 10 lis 2009, 12:51
od radeksk
RR píše:OOU wroclaw dělá jen nízkootáčkové vyvážení tzn že to vyváží jen na hřídeli pak jej znovu rozeberou vsadí do ložisek a do korpusu a pak jej složí,ale už nevyváží....Koukni se pak na hřídelku u kompresorového(výfukového) kola uvidíš tam stopy po pískování a to pusobí jako smirkový papír na mosazné ložiska turba!!! Tím opotřebení a následná destrukce turbodmychadla...ale možná jsem já natrefil při koupi na špatný kus :roll:
Ona cena tomu ale odpovídá :) :bang:
Hmm tak super by bolo ,keby to tak bolo... no za repas som zaplatil v polsku 380eur

Napsal: 10 lis 2009, 17:25
od Andre
To mazání se měří většinou v místě čidla tlaku u olejového filtru (vyšroubuješ čidlo, dáš potřebnou redukci a barometr)
Hlavně je potřeba změřit tlak při plně prohřátém motoru (to, že máš na studeném motoru při volnoběhu tlak 3,5bar, je údaj úplně k ničemu)
Nechat připojený budík a jet auto někam prohnat a řádně mu zatopit (a sledovat ten barometr)
Při plně prohřátém motoru by mělo být na volnoběh min 1,5bar a tlak musí jít s otáčkami plynule nahoru (nesmí třeba od 3000ot zase klesat) až do cca 4,5bar.
Pokud to takhle bude fungovat tak nebude v mazaní problém, ale pokud tlak spadne pod 1,3 -1,2bar, tak to trubo nejspíš dlouho chodit nebude, pod 1bar je to jistá smrt (taky záleží, jak se s tím autem zachází).

PS1: s tím pískováním je to nesmysl
PS2: žádná mosazná ložiska v turbu nejsou

Napsal: 10 lis 2009, 17:35
od radeksk
Andre.. dik za uzitocne info,dufam ,ze sa mi to tak podari odtestovat U ma sa rata kazda pripomienka

Napsal: 10 lis 2009, 17:55
od midnight_man
za kontrolu softu teda log z diagnostiky nič nedáš ako tu bolo povedane, nie je čip ako čip a origo turba toho zdrzia viac ako repas s PL. Výmena IC po havarii turba je samozrejma vec...Pokial ti to sralo olej do vyfuku muselo to aj hodne kúriť..to si si mohol všimnuť. Prvej si prejdi ten soft a potom budu vsetci mudrejsi.

Napsal: 10 lis 2009, 18:05
od radeksk
midnight_man píše:za kontrolu softu teda log z diagnostiky nič nedáš ako tu bolo povedane, nie je čip ako čip a origo turba toho zdrzia viac ako repas s PL. Výmena IC po havarii turba je samozrejma vec...Pokial ti to sralo olej do vyfuku muselo to aj hodne kúriť..to si si mohol všimnuť. Prvej si prejdi ten soft a potom budu vsetci mudrejsi.
Ok dikes.. tu kontrolu logu mi spravia aj v servise VW ci je nato treba nejaky secialny softver ... ako tu pozeram co tu chalani maju??

Napsal: 10 lis 2009, 18:15
od midnight_man
jasne treba na to VAG a notebook :) myslim ze u VW vyhodis kopec korun. odkial si to presne?