Zaslepení EGR Fabia 1.9TDi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sap123
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04 zář 2010, 21:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Opavska riviéra

;

Příspěvek od sap123 »

Jak to tak čtu, má to vůbec cenu zaslepovat ten EGR ?
Neřeším ekologickou otázku, dokud tu jezdí avie, uvažujme proč to děláme :)

zaslepím = bordel a plyny jdou skrz turbo na kat a ven na vzduch
nezaslepím = část bordelu jde do sání a motoru, kde shoří a zbytek na kat a na vzduch
Pokud jezdím nad 2000 otáček tak to je jako by byl zaslepený, ale je tam lepší spalování = míň NOx .... otázka je co se tím druhým spálením všechno spálí co jde na turbo, kat a ven....

mam FRS s ASZ r2003 - EU3 - odpojením hadičky asi po 5km hlásí chybu EGR.
takže bych se neřídil rokem, ale spíš motorem a typem ŘJ. odpojit hadičku umí i 10letý kluk.
Zvuk se změní, turbo se rychleji a víc roztočí (= více vzduchu jde do motoru... atd tad...) jak tu psali kolegové.
Možná EGR má i jiný význam než jen snížit oxidy dusíku při nízkých otáčkách, třeba šetření turba atd.... kdo nám na to odpoví ??? (LOL)
Má to cenu pánové ? Při sprintech se ten ventil EGR stejně neotevře, já osobně jsem pro snížení otevření ve VAGu a jednou za sto papíru vyčistit :-DObrázek

Ještě by mne zajímalo kde se sebralo tolik bordela, snad ne od te dírky na EGR ? (hm)
Jsem laik, takže ted blbá otázka, ale k čemu je ta hadice od hlavy na sácí trubku? označeno žlutě !Obrázek
FABIA RS r03 131k (dle financí poroste)
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1164
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

když jsem zjišťoval věci okolo (hlavně jaký to má vliv), tak mi mechanik řekl, že to je jak kdyby jsi dýchal vzduch přes trubku z trenek. taky by se ti to moc nelíbilo :D
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5119
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ta žlutě označená hadice je odvzdušnění motoru,ta tam musí být.EGR když zaslepím,tak mimo chyby(kontrolky),zřejmě všechny EURO 3 a výše,mi to zalepí turbo po do cca 2000km.Při otevřeném EGR turbo bez problémů.Sací parohy tak čistím každý rok na jaře(cca 70 tis.km) a nejsou tak špinavé.Je tam tak 1mm povlak.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

mě po kompletnim vyčištění IC,trubek,hadic,egr a sacího potruby jede o 100% lépe od spodu krásně to táhne už od 1400ot dříve to bylo kolem 1800ot. a že tam teda bordelu bylo .
sap123
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04 zář 2010, 21:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Opavska riviéra

Příspěvek od sap123 »

Tak sem došel k závěru, že to ani nemá cenu.
Netankuji OEM naftu, kouří mi to maximálně když na to šlápnu od 1500rpm - takže nějaký to zanášení nebude tak silný, lepší bude podřadit.
odpojením EGR ventilu to sice lépe táhne, ale asi turbo dostává na prdel
a spotřeba mi klesla o 0,2l/100 km, ale jezdím málo, tak kdo ví :)
Takže to trochu omezím vagem a až bude čas, tak vyčistím a uvidíme.
Myslel jsem si, že ta hadička je odvětrávání klikovky, samože ji necham :)
Děkuji za názory
:D
FABIA RS r03 131k (dle financí poroste)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jiný názor má člověk co vyndal sání u motoru s velkým proběhem a jiný, co má auto po záruce...U starších vozů je to nejschůdnější řešení a já osobně nevěřím, že ta část plynů, co projde EGR má tak velký vliv na zatuhnutí turba..Pár jsem jich zaslepil a turbo již nic neříkalo a vše funguje lépe než předtím.... :)
Viděl jsem sání,kam nešla prostrčit tužka koh-i-nor.../1,9 tdi PD/
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5119
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

jericho-3 píše:Jiný názor má člověk co vyndal sání u motoru s velkým proběhem a jiný, co má auto po záruce...U starších vozů je to nejschůdnější řešení a já osobně nevěřím, že ta část plynů, co projde EGR má tak velký vliv na zatuhnutí turba..Pár jsem jich zaslepil a turbo již nic neříkalo a vše funguje lépe než předtím.... :)
Viděl jsem sání,kam nešla prostrčit tužka koh-i-nor.../1,9 tdi PD/
Máš pravdu ale auta,co jezdí po městě a nemají tolik možností to řádně provětrat,s EGR off brzo zadělají turbo.Já osobně týdně najezdím 1500km po městě a už po 1000km mám potíže s regulací.Na dovolenou cca 5000km EGR vypínám (přes vypínač) za cenu vyhození chyby(E 3) a regulace to ani nepozná.Vagem jsem si EGR stáhnul na minimum a po 65tis čistím sání.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

EGR On-
Dovoz DE, 170tkm.
To se teprve turbo natrápí, než tou dirkou natlačí 0,9 baru... :roll: :D

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

ja som mal dolu EGR ventil moje auto má poctivých 198000 tis km teraz a bolo na nom dookola asi 1.5mm bordelu čo bolo uplne v pohode asi to je od šťýlu jazdy alebo ja neviem z čoho
BMW 330 ix
yf79
Přispěvovatel
Příspěvky: 329
Registrován: 29 čer 2010, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Nymburk

Příspěvek od yf79 »

libor.98 píše:mě po kompletnim vyčištění IC,trubek,hadic,egr a sacího potruby jede o 100% lépe od spodu krásně to táhne už od 1400ot dříve to bylo kolem 1800ot. a že tam teda bordelu bylo .
Zdravím, možem sa opýtať to čistenie si robil sám? Tiež o tom uvažujem, octa mi ide bez problémov, ale chcel by som to nechať vyčistiť, neviem či to predchádzajúci majitel robil a aj zo zvedavosti kolko tam bude bordelu. Auto používam každý den. Díky
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

ja som to čistil odsataňovačom hrdze a išlo to dolu perfektne skoro samo
BMW 330 ix
stan99
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 25 zář 2010, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od stan99 »

rudy5 píše:ja som to čistil odsataňovačom hrdze a išlo to dolu perfektne skoro samo
Zdravím.Konkrétně o jaký přípravek se jednalo?
Díky.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

zajtra ti poviem lebo som to robil u rodičou a tam to ostalo
BMW 330 ix
NIKOLETA
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 20 čer 2011, 10:50
Odpovědi: 0

Re: ;

Příspěvek od NIKOLETA »

AHOJ SOZDRAVUJEM Z POPRADU ZO SLOVENSKA
POKIAL MOZES ODPOVEDAT BUDEM VELMI VDACNY
NA FORE DIESEL SOM NASIEL TVOJE FOTO
EGR VENTILA Z SKODOVKY DOVOZ NEMECKO CCA 170 000KM
STANDARTNA HRUZA .....

VELA LUDI TU ZASLEPUJE PRIVOD OD VYFUKU A NECHCE
,,ZASIERAT,, SANIE OS SPALYN VYFUKU
TO JE VSETKO NAOZAJ PRE PROSPECH MOTORA
ALE POTOM VELA LUDI ZAPASI S SOFTWAROM KTORY VYHADZUJE
NUDZOVY REZIM A KOPEC INYCH VECI A ROBI TO PROBLEM

MNA NAPADLA JEDNA ZAUJIMAVAVEC CO TY NA TO???

+++++ NIKTO TO TU DOPOSIAL NENAVRHOL +++++

DAT MOTORU CISTY VZDUCH NIC NEZASLEPOVAT A TRUBKU OD VYFUKU
NA EGR VENTIL ODPOJIT A PREPOJIT CEZ VZDUCHOVY / DOROBENY FILTER
VHANAT CEZ EGR VENTIL CISTY VZDUCH.SAMOZREJE OTVOR VO VYFUKOVOM POTRUBI
UZAVRIET.CO NASTANE AKO TO BUDE FUNGOVAT?

ELEKTRONOIKA NEMA POTOM DOVOD NECO HLASIT O PORUCHE ALEBO SA MYLIM
A VSETKO BUDE CISTE A HLAVNE NEODSTAVENE
CAKAM ODPOVED A TESIM SA NA NAZOR
S POZDRAVOM MARIO POPRAD
yary1
Aktivista
Příspěvky: 1050
Registrován: 08 říj 2007, 21:56
Odpovědi: 0
Bydliště: ZL

Příspěvek od yary1 »

Jaky filtr chces pouzit? Zivotnost toho filtru bude tak 5 tisic a potom te ceka co? Velmi prijemna skokova regulace,padani do nouze ,kontrolka?
A cele sani i s egr zase jak prase?
Nepanikarim,v tichosti prihlizim.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“