Neřeším ekologickou otázku, dokud tu jezdí avie, uvažujme proč to děláme

zaslepím = bordel a plyny jdou skrz turbo na kat a ven na vzduch
nezaslepím = část bordelu jde do sání a motoru, kde shoří a zbytek na kat a na vzduch
Pokud jezdím nad 2000 otáček tak to je jako by byl zaslepený, ale je tam lepší spalování = míň NOx .... otázka je co se tím druhým spálením všechno spálí co jde na turbo, kat a ven....
mam FRS s ASZ r2003 - EU3 - odpojením hadičky asi po 5km hlásí chybu EGR.
takže bych se neřídil rokem, ale spíš motorem a typem ŘJ. odpojit hadičku umí i 10letý kluk.
Zvuk se změní, turbo se rychleji a víc roztočí (= více vzduchu jde do motoru... atd tad...) jak tu psali kolegové.
Možná EGR má i jiný význam než jen snížit oxidy dusíku při nízkých otáčkách, třeba šetření turba atd.... kdo nám na to odpoví ???

Má to cenu pánové ? Při sprintech se ten ventil EGR stejně neotevře, já osobně jsem pro snížení otevření ve VAGu a jednou za sto papíru vyčistit


Ještě by mne zajímalo kde se sebralo tolik bordela, snad ne od te dírky na EGR ?

Jsem laik, takže ted blbá otázka, ale k čemu je ta hadice od hlavy na sácí trubku? označeno žlutě !
