Vymennik tepla na vyfuku

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

pumix píše:To alda 164 : Tedy já se tvému nadšení pro věc divím.Jo, asi jsem zlenivněl.Ale všechna čest,máš to vykoumaný... :idea:
No zatím to vykoumaný nemám, ale pracuji na tom :) .Pravda pokud stojí repkovy olej 20,- a nafta 26, tak je na pováženou, zda se nějaká přestavba vyplatí.Jenomže.Vidíme, či slyšíme, že jsou síly, které zkouší zbourat rovnováhu trhu s ropou (Alkajda apod.).Taková nafta klidně může vystřelit přes 30,- , a to pak bude o něčem jiným.Anebo ji bude prostě nedostatek.A protože už mám pár set litříků oleje skladem, tak není co řešit.

Tady je foto toho mýho vyměníku, uvidíme kolik dá tepla.
http://xokrates.album.cz/c4000/ttt78c14bc310635342.jpg
Ropák
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 03 úno 2006, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ropák »

Ten výměnník ti to ohřeje tak o deset stupnů, zkoušel jsem i dát ty trubičky dovnitř, aby byly celé ve vodě a vodu tam zavést zboku, bylo to dlouhé 70cm a udělalo to 40 stupnů, když bylo venku +15. Originál výměnník je prostě věc, co se nedá levněji nahradit abys dostal do čerpadla 70 stupnů. A ještě jsem zkusil měřit teplotu vstřikovací trubky, než jsem je zaizoloval - když bylo venku -10 tak na místě v pohodě 70stupnů a za jízdy už při 100km/h 14stupnů, rychleji už jsem radši nejel, abych si nezapek pístní kroužky a vrátil se radši na naftu. Ted mám najeto asi 10tis na olej a na motoru žádná změa k horšímu, ale termostat na přepnutí na olej jsem radši nastavil až na 60stupnů, protože když jsem ho měl na 40, tak mi přibyl olej v motoru (asi 1mm na měrce po 3000km) a od té doby úplný klid, nedávno chytil i při -26.
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

Ropák píše:Ten výměnník ti to ohřeje tak o deset stupnů, zkoušel jsem i dát ty trubičky dovnitř, aby byly celé ve vodě a vodu tam zavést zboku, bylo to dlouhé 70cm a udělalo to 40 stupnů, když bylo venku +15.
Asi mas pravdu.No udelam rozvody,nadrz hadice atd. , testnu to a pak misto te medene trubky dam treba toto
http://automotive.europecon.net/index.p ... 29&lang=cz
Kam jsi ten vymenik umistil?Pred filtr nebo az za.
Ropák
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 03 úno 2006, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ropák »

Když se podíváš na www.secespol.cz, tak tam najdeš někde telefon a objednej si deskový výměnník LA 14-10 a vyjde tě do dvou tis. i s dobírkou a hadičníky pak koupíš někde u topenářů kolem 20kč na průměry , které budeš potřebovat. Výměnník musíš dát stejně za filtr, protože,kdyš dáváš druhou nádrž, tak musíš dát filtry dva, abys při přepínání posílal co nejmín oleje do nafty a nafta i olej musí jít přez výměnník, abys při zahřívání motoru zahříval naftuo i čerpadlo a nepouštěl teplý olej do studeného čerpadla, tím bys na chvíli zase srazil teplotu oleje. A ten z té měděné trubky můžeš pak použít před filtr pro olej a nemusíš tam dávat pomocné čerpadlo, protože teplejší líp proteče filtrem.Dobré zapojení je tady -

http://img437.imageshack.us/my.php?imag ... 0027ey.jpg

http://dieselpower.cz/forum_old/viewtop ... =3&page=22

Ale,než nad tím začneš uvažovat, tak si zkus spočítat reálnou návratnost s fakty s kterými musíš počítat!!!

- Když vyjedeš se studeným autem, tak jedeš minimálně 10-20km, než máš na motoru 70 stupnů, aby měl olej aspon 60 a mohl bys to na něj přepnout.

- Před vypnutím motoru musíš zase jed min 5km na naftu abys měl naftu až u vstřikovačů, protože to zase studené na olej nenastartuješ.

- takže pokud jezdíš denně do 30km je návratnost někde po životnosti auta
Naposledy upravil(a) Ropák dne 27 úno 2006, 23:00, celkem upraveno 1 x.
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od tucnak007 »

Na těch strankach maj perfektni veci,doporucuju precist cele.Zajimavej clanek je zvlast o palivech a srovnani olej verzus vodik.
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od tucnak007 »

Stou cenou toho vymeniku souhlasim,da se poridit levneji,osobne ho mam z medenyvh trubek a olej co z toho jde tak ruku neudrzim.Dal jsem novej termostat a motor naplno ohratej maj za cca 5km.A proplach motoru stací tipuju 1-2km,zkousel jsem to podle raních startu.Pri tehlech mrazech co byli jinak kdyz bylo nad nulou tak vubec motor ohratej do 3km.Motor netocím drzim ho do 2000 otacek vymecne 3000 ale to uz jedu skoro 120km/hod.
Ropák
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 03 úno 2006, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ropák »

To zahřátí samozřejmně záleží na autě, když jsem měl BMV tak tam byl nějaký el. ohřev a topilo po necelé minutě a bylo zahřáte po dvou kilometrech. Ale když jsem četl někde tady třeba rubriku problémy s VW, nebo Škoda tak tam někde psali, že to někteří v mrazech zahřejí i s novým termostatem jen do kopce a z kopce jim to klesá až na 50stupnů, tak ti by pak na olej mohli jezdit tak s kartonem na chladiči, at jim nefouká na motor. To dojetí na naftu záleží taky na autě resp. na spotřebě a rychlosti průtoku přepadem za jak dlouho je v čerpadle čistá nafta a pak za jak dlouho se dostane k tryskám.
Kdysi jsem na nějakých německých stránkách našel nějakou tabulku viskozity olele a nafty a olej v ní proti naftě až do 70 stupnů vypadal dost špatně, ale od 70 až po 120stupnů se skoro vůbaec neměnil a na úroven nafty mu pořád něco málo chybělo. Tenkrát tam psali, že skoro stejná viskozita se u oleje dosáhne zahřátím na min. 70stupnů a přidáním ještě 10%nafty. Ale problémy s čistým se ještě neobjevily, anebo onich nikdo nemluví, protože si možná každý říká, že ho to stejně čekalo i kdyby jezdil na naftu.
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od tucnak007 »

V mem pripade se jedna o Golf 2 1.6gtd a na topení si nemuzu stezovat,nez smetu sních tak me uz topí.Jinak sem ze zacatku daval do oleje benzin asi 10 procent o neco tekutější to bylo,ale tase takovej rozdíl jsem neviděl.
no-fosil
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 01 bře 2006, 00:33
Odpovědi: 0

dobra rada nad zlato proc ale platit 500,- Kc navic???

Příspěvek od no-fosil »

Ropák píše:Když se podíváš na www.secespol.cz, tak tam najdeš někde telefon a objednej si deskový výměnník LA 14-10 a vyjde tě do dvou tis. i s dobírkou .... A ten z té měděné trubky můžeš pak použít před filtr pro olej a nemusíš tam dávat pomocné čerpadlo, protože teplejší líp proteče filtrem.....

- Když vyjedeš se studeným autem, tak jedeš minimálně 10-20km, než máš na motoru 70 stupnů, aby měl olej aspon 60 a mohl bys to na něj přepnout.
- Před vypnutím motoru musíš zase jed min 5km na naftu abys měl naftu až u vstřikovačů, protože to zase studené na olej nenastartuješ.
- takže pokud jezdíš denně do 30km je návratnost někde po životnosti auta
Hmm a ted mi rekni kdyz uz mu radis koupit ten deskovy vymenik proc by mel zbytecne vyhazovat 2 litry kdyz ten samy vymenik maji tady
http://automotive.europecon.net/index.p ... 29&lang=cz
a jeste o 500,- Kc levnejc ?
(LOL)

Kdyz bude chtit i co nejjednodussi instalaci a navic minimalizovat spotrebu nafty tak muze investovat do tohohle hitec-kombi-ohrivace
http://automotive.europecon.net/index.p ... 29&lang=cz
ma to samozrejme uz hadicniky a nemusi nic dalsiho shanet a je to bez pouziti medi ktera je na RO dlouhodobe nevhodny material...

Ale klidne kdo chce a ma hromadu casu na experimenty tak at experimentuje s medenyma trubkama nakonec zjisti ze vykon takovychhle vymeniku za moc nestoji

mb190
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
Ropák
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 03 úno 2006, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ropák »

Jak říkám, nevím o kterém autě uvažuje. Ten první je do max. spotřeby 10litrů a ten druhý do 8l/h, takové auto co má max spotřebu do 10l běžně jezdí do 4l na 100km tak naco by někdo uvažoval o oleji? To by musel najed 15000km na olej po 14kč aby se mu vrátilo 5000kč.
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

Ropák píše:Jak říkám, nevím o kterém autě uvažuje. Ten první je do max. spotřeby 10litrů a ten druhý do 8l/h, takové auto co má max spotřebu do 10l běžně jezdí do 4l na 100km tak naco by někdo uvažoval o oleji? To by musel najed 15000km na olej po 14kč aby se mu vrátilo 5000kč.
No ja udelam za mesic cca 3000 km.Ono je to taky trochu o psychice.Nedela mne problem koupit neco za 2500.Ale kdyz vidim, jak se toci pocitadlo u pumpy a predstavim si, kam a na co ty penize jdou, tak to mne vadi vic.Podle mych propoctu (mam 2.5 TD) bych setril asi 2 tis. za mesic.Cili 4 tis. misto 6.A nakonec, co by clovek neudelal pro ekologii :) .
no-fosil
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 01 bře 2006, 00:33
Odpovědi: 0

rychla navratnost.. to ano

Příspěvek od no-fosil »

alda164 píše:
Ropák píše:J
No ja udelam za mesic cca 3000 km.Ono je to taky trochu o psychice.Nedela mne problem koupit neco za 2500.Ale kdyz vidim, jak se toci pocitadlo u pumpy a predstavim si, kam a na co ty penize jdou, tak to mne vadi vic.Podle mych propoctu (mam 2.5 TD) bych setril asi 2 tis. za mesic.Cili 4 tis. misto 6.A nakonec, co by clovek neudelal pro ekologii :) .
No to je squela navratnost... ovsem zjisti si pro jistotu jestli nahodou nemas v aute cerpadlo typu VP44... tomu moc olej nesmakuje :x
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Re: rychla navratnost.. to ano

Příspěvek od alda164 »

no-fosil píše:
alda164 píše:
Ropák píše:
No to je squela navratnost... ovsem zjisti si pro jistotu jestli nahodou nemas v aute cerpadlo typu VP44... tomu moc olej nesmakuje :x
Ne ne mam tam Bosh :) .Umi jezdit i kolem 0 na olej nafta 1:1.Ale netrapim ho, jezdim ted Tipakem, nez budu s prestavbou hotov.Btw. tak uz jsem si objednal ten nerezovy vymenik, tak doufam, ze teplota oleje bude OK.
giomek
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 13 dub 2006, 01:08
Odpovědi: 0

olej vana

Příspěvek od giomek »

Už jste někdo uvažovali o tom prohnat tu spirálu olejovou vanou???
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Re: olej vana

Příspěvek od Kuba »

giomek píše:Už jste někdo uvažovali o tom prohnat tu spirálu olejovou vanou???
Ale obzvlášť u některých dieselových agregátů s přímym vstřikovánim paliva do spalov. prostoru (HDI, hlavně ale VW TDI-PD ) mnozí porfesionální firmy zybývající se přestavbou používají - krom dalších zařízení jako je elektrický předehřev - i výměník který je na primárním okruhu ohříván právě motorovym olejem, a to proto, že účinnost motorů VW TD-PD je tak vysoká, že v zimě a při nízkym zatížení motoru trvá mnohdy věčnost, než se dostane chladící kapalina,které odnímá teplo "běžný" výměník který tu většina z nás používá, na požadovanou teplotu !!! Motorovej olej se u těhle agregátů ohřeje dřív a navíc na teplotu vyšší, což je jedině přínosem .
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“