těsnění hlavy válců TDI 81kW AHF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Přesně jak píše Huml. U nas v brusirně se taky hlavy nedavali na magnetku ani s připravkama. Vše jen s pomocí úpínek.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

tuner píše:Přesně jak píše Huml. U nas v brusirně se taky hlavy nedavali na magnetku ani s připravkama. Vše jen s pomocí úpínek.
Jak vidíš jsou i jiné možnosti
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

ROBIG píše:
Huml píše:my na frézkách magnetický stoly neměli, jen na bruskách
To byla bruska.Je velká jako náklaďák a po broušení to na ní i leštil.
problém je, že ty hlavy se nebrousí, ale frézujou ;)
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

Huml píše:
ROBIG píše:
Huml píše:my na frézkách magnetický stoly neměli, jen na bruskách
To byla bruska.Je velká jako náklaďák a po broušení to na ní i leštil.
problém je, že ty hlavy se nebrousí, ale frézujou ;)
Nechápu proč by to měl být problém když výsledek je stejnej.Chápu že ty to děláš frézou ale to ještě neznamená že to jinej neudělá jinak pokud nemá frézu k dispozici.
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Frézou to není ono,je to hrubé a na plechové těsnění to není dobře...Na klingerit to nevadí...U nás to dělá magnetkou s upínkami ,je to malá mašina,že se tam 6 válec nevejde,ale dělá to bezvadně....A hrozně nadává,když musí přebrušovat hlavu,která byla frézovaná.....
nepropadat panice...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo a Huml má pravdu,nikdy jsem nedával větší těsnění,vždy jsem vycházel z přesahu a ještě jsem jej přeměřoval,zda to někdo nespletl...Kolegové dávali větší,ale podle mne u staršího motoru je každá komprese dobrá...a hlava je rovná..Ale přiznám se,že jsem kdysi dělal P 309 1,9 D a po srovnání hodně prohnuté hlavy mlátil,tak jsem musel větší těsnění dát...ale to byla vyjímka...jde o přesah.....l
nepropadat panice...
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

hlava bez komůrek se opravdu frézuje, alespon kde mi to dělají , tak vždy je frézovaná, a povrch je lepší než od broušení, a řekl bych že i orig co jsem se koukal je od frézy, a ne od broušení
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

přesně tak, tam kde to nechávám dělat ví proč to frézujou, vybavení mají a kdyby se měly brousit tak by to dělali, dokonce jsme to kdysi dávno rozebírali a je k tomu důvod, ale už si to přesně nepamatuju, takže tady nechci plácat nějaký nesmysly
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

jeden z důvodů pro mě je ten , že ty sračky z broušení nejsou všude i v kanálech nafty u PD, zkusím se taky zeptat proč, ale jsem s tím naprosto spokojený
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nápodobně
pavel2727
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 16 lis 2009, 20:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavel2727 »

Freza ubere více materialu, je lepší v tom, že nástroj je přes celou hlavu a dá se srovnat na jedno sjetí. bruska je citlivější, bere méně materialu, také se srovnává na vícekrat. dělal jsem to na frézi ale nic-moc. ted brousím na brusce, ale specialní kotouč na hliník a max. spokojenost
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

osobne si myslim ze pokial ten motor nebol uvareny a pri davani hlavy dole bol dodrzany postup povolovania tak zrovnavat ju netreba (osobna skusenot, a nikdy nebol problem ze by fuklo tesnenie), samozrejme ju tak ci tak treba premerat na rovinnost pravitkom a mierkami pre istotu :) a v pripade ze by ta hlava bola moc prehnuta tak zarovnanie aj tak moc nema zmysel kedze cela hlava bude prehnuta, videl som hlavy ktore boli sice na spodu zarovnane ale vacku bol problem otocit rukou (bez zdvihatok)...
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Samozřejmě,automaticky brousit hlavu je kravina a povolovat hlavu správným postupem je dobře...ono povolit najednou pár šroubů s velkým momentem a pak jít na svačinu,není dobře...A co se týče frézy,já co jsem viděl..,nebyl povrch nic moc..ale možná,že to neuměli...Ale já mám raději,když vidím jak s bruskou začíná postupně a pomalu mizí" mapy"..,až je to o.k. A nic víc..nevím přesně kolik minimálně je schopna ubrat fréza,ale u hliníku určitě méně než 0.25 nevezme..nebo ano?A srovnané hlavy až na vyjímky se okolo tohoto rozměru pohybují ...A co se týče bordelu po broušení...snad se potom celá hlava myje a ostříká vodou ,ne?
nepropadat panice...
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

Freza ubere více materialu, je lepší v tom, že nástroj je přes celou hlavu a dá se srovnat na jedno sjetí
To je pravda, ale pokud není vyrovnaný vřeteno (někde jde hlava frézky vyklonit), tak obrobená plocha není rovinná, uprostřed je díra a to by vadilo.
nevím přesně kolik minimálně je schopna ubrat fréza,ale u hliníku určitě méně než 0.25 nevezme
Kvalitní břitový destičky na hliník vezmou i 0,01 když se zadaří a pokud je řezná rychlost dostatečná i povrch to udělá kvalitní.

Brousit to jde taky, ale broušení obecně do materiálu vnáší větší pnutí než frézování.
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

jini píše:
Freza ubere více materialu, je lepší v tom, že nástroj je přes celou hlavu a dá se srovnat na jedno sjetí
To je pravda, ale pokud není vyrovnaný vřeteno (někde jde hlava frézky vyklonit), tak obrobená plocha není rovinná, uprostřed je díra a to by vadilo.
nevím přesně kolik minimálně je schopna ubrat fréza,ale u hliníku určitě méně než 0.25 nevezme
Kvalitní břitový destičky na hliník vezmou i 0,01 když se zadaří a pokud je řezná rychlost dostatečná i povrch to udělá kvalitní.

Brousit to jde taky, ale broušení obecně do materiálu vnáší větší pnutí než frézování.
tak tak, dělá se to hlavou s destičkama , a nemá problém odfrézovat třeba 0.03mm
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“