mám z nafty trauma a obrací se mi kufr


Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Tak to jóóóDani34el píše:Nebyl jsem u toho ale studoval jsem nějáký čas v Německu ale to je zbytečný tady rozvádět....
Další sebevědomý, vzdělaně vypadající blud.... žádný Ústav maziv a paliv, ale Ústav paliv a maziv, a.s., mimochodem dnes 100% vlastněný SGS, respektive u nás SGS CZECH REPUBLIC S.R.O.Dani34el píše: Testy neprováděla MF DNES ale akreditovaná laboratoř a Ústav maziv a paliv. Vzorky byly jen očíslovaný a testovalo se "nadvakrát" aby v laboratoři nevěděli, odkud je který palivo.
Dani34el píše:Tak třeba tady - zdroj je ELSBETT (jestli Ti to neco řiká) a musíš umět německy jako já
http://www.elsbett.com/fileadmin/elsbet ... cklung.pdf
( čti asi od 10, řádku od shora v textu toho odkazu ) kde se píše :
......einigen Veröffentlichungen der letzten Zeit wird zwar behauptet, dass sein auf der Weltausstellung 1900 in Paris gezeigter Motor mit Erdnussöl gelaufen sei, doch hier sind die Autoren einem Scherz aufgesessen; es ist auch schwer nachzuvollziehen, woher Rudolf Diesel zur damaligen Zeit hätte Erdnussöl in der benötigten Menge beziehen sollen. So hat er statt dessen mit den Einnahmen aus seiner Erfindung einige Erdölfelder gekauft, da er Erdöl (nicht aber Erdnussöl) für den Kraftstoff der Zukunft hielt. Mit diesen Ölfeldern hatte er viel Ärger - vielleicht hätte er besser Raps- oder Sonnenblumenfelder kaufen sollen - es ist jedenfalls ein reizvoller Gedanke, sich vorzustellen, dass schon sein Motor mit Pflanzenöl gelaufen wäre: Die Geschichte hätte einen anderen Verlauf genommen.......
..takže v kostce volnej překlad : .....tvrdilo se že ten motor běhal na olej z buráků, přičemž tito autoři nalítli vtipu, protože Rudolf Diesel koupil olejová pole, protože považoval ropu (nikoliv burákovej olej) za palivo budoucnosti.. Burákovej olej byl a je strašne drahej a bylo i tehdy nesmysl v takovym množství to spalovat a taky by těžko tehdy v takovym množství někde burákovej olej sehnal, proto se i tehdy používal rostlinej olej nebo petrolej.
seriozní odpověd asi bude nic coDani34el píše:Ale destilační křivka a odpařování je právě u rostlináče dost podobný naftě, tady mícháš hrušky z jablkama, jen hoření má trochu delší průběh, proto tuneři posunujou počátek vstřiku u rostlináče na "dřív" navíc největší problém spalování rostlináče je jeho vysoká viskosita = horší rozprašování apod.
Ředidlo BEZAROMAT má ale tak odlišný vlastnosti, že "vyšší" výkon nelze ničím ospravedlnit. A "empírický" zvýšení výkonu je nevědecký a je na úrovni "jedna paní povídala" nebo "mě to zaručeně jede líp".
Místo arogantních nadávek na mojí adresu prosím o seriozní odpověď, co konrétně způsobuje u BEZAROMATIKu údajně vyšší výkon ?
Dani34el píše:Tak třeba tady - zdroj je ELSBETT (jestli Ti to neco řiká) a musíš umět německy jako já
http://www.elsbett.com/fileadmin/elsbet ... cklung.pdf
Slavkov píše:Dani34el píše:
... třeba získáš i punc znalého praktika![]()
![]()
... mezi naškolenými límečky
Znova a pomalu : Co konkrétně způsobuje údajný nárust výkonu a snížení spotřeby pridáním ředidla BEZAROMATIK v tak malém množství naftě ?
PŘIKLAD ODPOVĚDI BORCE : "Rostlinný olej neesterifikovaný v naftě zvyšuje celkový výkon motoru o hodnotu, která se rovná v ideálním případě vyšší výhřevnosti rostlinného oleje oproti naftě o cca. 5 %"
PŘIKLAD ODPOVĚDI BLBCE: "Jsi magor, mě to jede líp, jsi nažehlenej inženýr, nevíš co je praxe..."