Lehká kola

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Chalani, nerobme tu z toho frasku (LOL)
Ako vzdy je to kazdeho osobna vec co si na auto da.... ale treba aby v diskusii boli rozne nazory, lebo povedzme si uprimne - clovek ked sa pre nieco nadchne tak vacsinou nie je uplne objektivny :-)
Co mi tu stale chyba je vyjadrenie ludi co maju kolesa z odlahcenych zliatin (napr. maxking) aky konkretny prinos to malo na spravanie auta, resp. ake velke vykonove straty boli eliminovane - idealny by bol graf zo zatazovej brzdy pred a po vymene, kde je to mozne podla vykonu na kolesach porovnat, lebo konstatovanie "je to o niecom uplne inom" nic nehovori... Pripadne merane casy zrychlenia, napr. 0-100, 0-200 atd., kde by bolo zrejme ako sa prejavi odlahcenie rotujucej hmotnosti. Toto by bola vecna diskusia na temu lahkych kolies... a nie vymena nazorov kto ma kolko penazi a kolko, akym sposobom a po akych cestach jazdi :-D
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Lehká kola určitě jsou plus. Stačí si přehodit run flat gumu za normální a auto mnohem líp reaguje a zatáčí ve vyšších rychlostech a nesnaží se vytahovat ven ze zatáčky. Holt to chce vyzkoušet...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

fabiátor píše:
TDI tech píše:Ked budes robit 50.000km rocne tak ako moje auto tak problem mat budes :kol1:
no ale na plechacich nejezdis ne ? :D
Na zimu mam 16" Elegante a na leto 16" Spider. Paci sa mi kupovat gumy po 47eur/ks :D
Uživatelský avatar
Branislav Farkaš
Přispěvovatel
Příspěvky: 645
Registrován: 14 lis 2008, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Příspěvek od Branislav Farkaš »

Ja som mal rozdiel na brzde 7-8 PS stratový výkon, keď som meral na 15 a potom 16 palcových diskoch resp. mal som pred tým inú sadu 16, 15 ky a prvé 16 ky stratový výkon 28 PS, najnovšie 16 ky strata 35-36 PS. Nevážil som ich. Kopec jazdím na 15 kach.
Ibiza Cupra 6L-predaná
Ibiza AFN,237PS/480Nm,Powered by BH-predaná-rozbitá
BMW 330D touring 302PS/700Nm Powered by BH-predaný-rozbitý
PREDÁVAM TURBÁ 00421905520092 LACNO
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Když si načipuju např. 110k TDI tak bude nárůst tak 15-20k. Říkáte, že vybírat lehčí kolo nemá smysl. Brano tady uved rozdíl asi 8k. Já s mejma kravskejma kolama bych moh ušetřit tak 16kg. Myslim si, že těch 10k v tý váze schovanejch bude a cenovej rozdíl bude třeba půlka ceny za běžnej čip. Já nechci kupovat kola za nějaký velký peníze. Jenom bych rád podotknul, že se určitě vyplatí brát v úvahu i váhu toho kola. Třeba MAK XLR v 17" váží něco přes 8 a stojí 3700,- To si myslim, že neni žádná hrůza. A když někomu záleží na tom jak to auto jede a načipuje ho a pak půlku z toho výkonovýho nárůstu zazdí kolama... Nezlobte se na mě, ale nepřijde mi to jako dobrá investice.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
redleon
Přispěvovatel
Příspěvky: 137
Registrován: 09 úno 2007, 11:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od redleon »

ale když si nachipuješ auto, přidáš 20 koní a zazdíš to těžšíma pevnejma kolama, můžeš jezdit. pokus i místo toho koupíš lehký kola, budeš stejně rychlej na dobrý cestě a na špatný se bud povlečeš, nebo kola zničíš.
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 642
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

no, že to má přínos na výkonu a i jízdních vlastostech, to si tady upřít nemůžeme, ale jestli se to vyplatí, to si upírat můžem :)

já třeba jezdim feldou a je to uplně jinej pocit, ikdyž někdo řiká, že to je blbost, když se jede na 5,5J plecháči nebo na 5,5J liťáku...to auto se chová tak nějak líp, ovladatelněji a klidněji, i se mi zdá, že to jede trošku lehčejc...ale je to jen můj subjektivní pocit...

každopádně, až si budu kupovat kola, asi spíš budu koukat na vzhled a cenu, než na to, jestli je o kilo těžší, než tamto...

když dělám kola, je vždycky lehčí jakejkoli liťák, než plecháč...někdy je to znatelnej rozdíl (třeba 16tky) někdy menší, ale rozdíl to je :)
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

Branislav Farkaš píše:Ja som mal rozdiel na brzde 7-8 PS stratový výkon, keď som meral na 15 a potom 16 palcových diskoch resp. mal som pred tým inú sadu 16, 15 ky a prvé 16 ky stratový výkon 28 PS, najnovšie 16 ky strata 35-36 PS. Nevážil som ich. Kopec jazdím na 15 kach.
a ake boli priemery kolies, rovnake?
ten stratovy vykon je sposobeny skor zmenou prevodu nez zmenou vahy, či?
Mercdes C cdi
Tunerko
Přispěvovatel
Příspěvky: 756
Registrován: 01 lis 2006, 22:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tunerko »

nepriklada sa ztratám na kolese aj lepšia prilnavosť penu??
čím makšia pneu tým vačšie straty?

K tým kolesám : u mňa bol rozdiel medzi pôvodnými OZ superturizmo WRC a alleggeritami cca 4kg na kolo čo sa rovná vyše 100kg odlahčeniu kasne.
auto sa chovalo ako po chipe len zmenou kolies
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 229PS/484Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm
Uživatelský avatar
RomanF
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 22 zář 2009, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od RomanF »

Ondras83 píše:...když dělám kola, je vždycky lehčí jakejkoli liťák, než plecháč...někdy je to znatelnej rozdíl (třeba 16tky) někdy menší, ale rozdíl to je :)
Tak tehle příspěvek mě zarazil, to jsem si myslel, že to je naopak.

Někde na netu během včerejšího večera jsem viděl, že plecháč váží 6,5 kg a normální litý kolo váží kolem 9,5 kg (bavím se teď o 16') .

Specializovaný odlehčený litý kola váží třeba jen 6-7 kg ale ty v ceně 6 tkč/ks naše cesty nevydrží. Na naše cesty by byly za podstatně víc.
Superb III 2018 CRLB, Superb II 2015 CFGB, ex-Rapid 2014 CBZB, ex-Passat 3C 2007 BLS,
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

Tunerko píše:nepriklada sa ztratám na kolese aj lepšia prilnavosť penu??
čím makšia pneu tým vačšie straty?

K tým kolesám : u mňa bol rozdiel medzi pôvodnými OZ superturizmo WRC a alleggeritami cca 4kg na kolo čo sa rovná vyše 100kg odlahčeniu kasne.
auto sa chovalo ako po chipe len zmenou kolies
aha tak asi valivy odpor sa berie do uvahy pri stratach.
inak ked nafukas kolesa auto ide lepsie ;) valivy odpor robi svoje
Mercdes C cdi
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

RomanF píše:Někde na netu během včerejšího večera jsem viděl, že plecháč váží 6,5 kg a normální litý kolo váží kolem 9,5 kg (bavím se teď o 16') .
kdyby to tak bylo, tak všichni jezdí na plechách, i na závodech ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Branislav Farkaš
Přispěvovatel
Příspěvky: 645
Registrován: 14 lis 2008, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Příspěvek od Branislav Farkaš »

dolar100 píše:
Branislav Farkaš píše:Ja som mal rozdiel na brzde 7-8 PS stratový výkon, keď som meral na 15 a potom 16 palcových diskoch resp. mal som pred tým inú sadu 16, 15 ky a prvé 16 ky stratový výkon 28 PS, najnovšie 16 ky strata 35-36 PS. Nevážil som ich. Kopec jazdím na 15 kach.
a ake boli priemery kolies, rovnake?
ten stratovy vykon je sposobeny skor zmenou prevodu nez zmenou vahy, či?
195/50 R15
195/45 R16
Ibiza Cupra 6L-predaná
Ibiza AFN,237PS/480Nm,Powered by BH-predaná-rozbitá
BMW 330D touring 302PS/700Nm Powered by BH-predaný-rozbitý
PREDÁVAM TURBÁ 00421905520092 LACNO
Tunerko
Přispěvovatel
Příspěvky: 756
Registrován: 01 lis 2006, 22:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tunerko »

dolar100 píše:
Tunerko píše:nepriklada sa ztratám na kolese aj lepšia prilnavosť penu??
čím makšia pneu tým vačšie straty?

K tým kolesám : u mňa bol rozdiel medzi pôvodnými OZ superturizmo WRC a alleggeritami cca 4kg na kolo čo sa rovná vyše 100kg odlahčeniu kasne.
auto sa chovalo ako po chipe len zmenou kolies
aha tak asi valivy odpor sa berie do uvahy pri stratach.
inak ked nafukas kolesa auto ide lepsie ;) valivy odpor robi svoje
ja jazdim na toyo R1R a vačšie straty som pozoroval na brzde po zmene gum, gumky po meraní pekne mlaskali
nafukane ich mam tak ako maju byť, bude to tou makkou zmesou
preto som to sem napísal
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 229PS/484Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Uz mozem jebat drahe gumy. Makka zmes, rychlo sa zhobluju a co je horsie prd vydrzia. Este asi pred dvoma tyzdnami som jazdil na gumach Syron Race F1 (W) a pri rychlosti nastastie cca. 40km/h otcovi strelila prava predna guma. Okamzite som ich vymenil za najlacnejsie Barumky a je klud. Drzia celkom fajn a hlavne su z tvrdsej zmesi takze by mi mohli vydrzat aj dva sezony 8)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“