Zhaviče Beru vs.Bosh vs.NGK vs.Champion

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
lucky.jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 655
Registrován: 30 led 2010, 16:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od lucky.jack »

Nastartuje, ale nechtěl bych to vidět :D . Vyndej je ven a zkus je přes baterku nažhavit. Uvidíš jak rychle a jak daleko od špičky ti žhaví. Já jsem dneska zkusmo měřil žhavky a ukazujou mi ani ne 1 Ohm, takže by měly být OK.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Co dělám klukům Caddyny 2.0SDi ty maj najeto kolem 300tis a kolikrát jim nešla ani jedna žhavka a jezdilo to (noteeth)


Jestli chceš mít jistotu tak svíce vyndej ven a zkus nažhavit kabelama ať na to vidíš ;) , zrovna u těch Caddyn jiskřili ale nežhavila ani jedna.
Naposledy upravil(a) Tomas.cz dne 30 lis 2010, 17:53, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Johny_RS píše:Chalani nový problem.
Dnes som nabil baterku.Zhodil som lištu na žhavičoch a priložil som kabel s plusom na špičku žhaviča a nič nezaiskrilo na prvych troch,ku štvrtemu som sa nedostal,lebo malo priestoru.Potom som to zmeral multimetrom na "prechode".Mínus na blok motora a plus na špičku žhaviča a nič neukazalo na prvych troch,na štvrtom ukazalo hodnotu,tak ten by mal pravdepodobne žhaviť.Potom som to vyskušal,minus na baterku a plus na špičku a nameral som to iste. Pritom auto stalo tri dni vonku,tri krat som nažhavil a zaštartoval a chytilo hneď.Naštartuje motor pri -5 bež troch žhavičoch. Poprosil by som aku značku mam kupiť na ALH motor.Su dva typy: N10140104 Bosh a N10140105 Beru. Ktore kupiť?
Beru N855
Febi 17979
NGK DPOWER4
Bosch 0250202022
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

Tomas.cz píše:
Johny_RS píše:Chalani nový problem.
Dnes som nabil baterku.Zhodil som lištu na žhavičoch a priložil som kabel s plusom na špičku žhaviča a nič nezaiskrilo na prvych troch,ku štvrtemu som sa nedostal,lebo malo priestoru.Potom som to zmeral multimetrom na "prechode".Mínus na blok motora a plus na špičku žhaviča a nič neukazalo na prvych troch,na štvrtom ukazalo hodnotu,tak ten by mal pravdepodobne žhaviť.Potom som to vyskušal,minus na baterku a plus na špičku a nameral som to iste. Pritom auto stalo tri dni vonku,tri krat som nažhavil a zaštartoval a chytilo hneď.Naštartuje motor pri -5 bež troch žhavičoch. Poprosil by som aku značku mam kupiť na ALH motor.Su dva typy: N10140104 Bosh a N10140105 Beru. Ktore kupiť?
Beru N855
Febi 17979
NGK DPOWER4
Bosch 0250202022
Dik Tomaš.A ktore by si odporučil NKG je nemecka prvovýroba.Bosh je tiež nemecka.Viem,že sa teraz plati len za značku,chcem kupiť kvalitne a overene.Čo odporučite?NGK je Japonsko,to by som radšej nebral a Febi tiež nemecko. Ja by som ich vytiahol,len sa bojim,že ked ich budem davať späť tak strhnem zavit,lebo doma nemam momentak. :(
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ale prd, když je vytočíš a utáhneš s citem tak nic nestrhneš ;)

Dal bych asi Beru, ale chybu neuděláš ani s Bosch, NGK, nebo Febi.

Já měl ještě z Belgie Beru, pak jsem dal Starline (noteeth) , žhavily i po 100tkm bez problémů a loni jsem dával NGK tak uvidíme.
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

Neviem sa rozhodnuť,či Bosh alebo Beru.Ale rozmyšlal som,že asi kupim Beru.Videl som aj zn. Champion na moje auto,od nich kupujem sviečky do motor.pily a pohoda.Ono zaleži ako sa ti natrafi na kus.Ale asi kupim Beru.Ešte ich skusim vytiahnuť a nažhaviť,či vlasne sa nažhavia.Pri žhaveni,čo musi svietiť najprv? Špička nie?A potom sa rozžhavi cely.Lebo dnes som skušal plusom behať po nich a ani jeden nezaiskril a pri merani merakom prechod som zmeral len na jednej.A hlasia tuhu zimu auto je vonku,tak až naštartujem (LOL) Skusim to vytiahnuť a nažhaviť.Keby to bol slabo žhavič zatiahnuty,čo sa môže stať?Bude to ťahať falošny vzduch do motora?Na odšrobovanie mi treba dlhy orech že?Hmm musim odnekial zohnať momentak.Akym momentom sa to utahuje resp.akym velkym?
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
Uživatelský avatar
gabo00000
Aktivista
Příspěvky: 1128
Registrován: 13 lis 2010, 06:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvek od gabo00000 »

aj ja sa chystam kupit nove zhavice...dnes -4 a tocil som asi 3sekundy a chytilo to nepravidelne...su tam este od vyrobi tak asi dam nove a budem sa pravdepodobne priklanat k znacke beru...neviem ake zhavice vyrabaju ale sviecky do zavodaka nedokazem pouzit ziadne ine. vecsinou popraska keramika alebo prehoria kontakty a to som uz skusal, brisk asi 4 druhy, NGK, bosh(tie odisli najrychlejsie), champion a beru
O1,1.9TDI,03, Collection,ASV,KAT OFF, EGR OFF,PP520,11mm
WWW.GTENGINES.SK
Uživatelský avatar
gabo00000
Aktivista
Příspěvky: 1128
Registrován: 13 lis 2010, 06:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvek od gabo00000 »

este taka otazocka...co pise servisna kniha? na koloko sa maju zhavice menit?
O1,1.9TDI,03, Collection,ASV,KAT OFF, EGR OFF,PP520,11mm
WWW.GTENGINES.SK
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

servisku mam preštudovanu,nepiše sa samizda.Ked ti to bude zle štartovať,treba skontrolovať (noteeth)
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

gabo00000 píše:aj ja sa chystam kupit nove zhavice...dnes -4 a tocil som asi 3sekundy a chytilo to nepravidelne...su tam este od vyrobi tak asi dam nove a budem sa pravdepodobne priklanat k znacke beru...neviem ake zhavice vyrabaju ale sviecky do zavodaka nedokazem pouzit ziadne ine. vecsinou popraska keramika alebo prehoria kontakty a to som uz skusal, brisk asi 4 druhy, NGK, bosh(tie odisli najrychlejsie), champion a beru
Championky sou ksunty nejvetsí, ty odejdou nejrychlejc . Co tu byl chlapek, tak ten ma Denso a vychvaluje to.
Po skusenosteh s Mazdou, kde se koupuili Denso v autodileh tak to nechytalo jak ma, dali se Denso s Mazda krabicky a už to chytalo jako nový. Tak nevim, nejni Denso jako Denso a Bosch to samý.
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3675
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

To Johny_RS: Ten tvůj mechanik je nějakej divnej. Nejdřív ti tvrdí, že předvstřik je seřízenej, pak je zas línej ho naladit nad modrou... Tim by mě moc neokouzlil...
Ale k žhavákům: Kupoval sem loni tři nový Bosch Duratherm a teď žhavěj sice všechny, ale míň a pomalejc než ta neměněná, možná i původní Beru.
Na druhou stranu mi kamarád dneska ukazoval žhaváky ze svýho Mercedesa. Rok a půl starý Beru, koupený přímo v Mercedesu, 4 z 5ti v čudu. Cca 600kč/kus. Řikal, že na to kašle a koupil Starline za cca 250kč/kus a klidně je bude měnit každej rok. A to má řadový čerpadlo, tam je to jinak cejtit než u tdi.
Oct asv 2000, DieselPower
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

Pája 19 píše:To Johny_RS: Ten tvůj mechanik je nějakej divnej. Nejdřív ti tvrdí, že předvstřik je seřízenej, pak je zas línej ho naladit nad modrou... Tim by mě moc neokouzlil...
Ale k žhavákům: Kupoval sem loni tři nový Bosch Duratherm a teď žhavěj sice všechny, ale míň a pomalejc než ta neměněná, možná i původní Beru.
Na druhou stranu mi kamarád dneska ukazoval žhaváky ze svýho Mercedesa. Rok a půl starý Beru, koupený přímo v Mercedesu, 4 z 5ti v čudu. Cca 600kč/kus. Řikal, že na to kašle a koupil Starline za cca 250kč/kus a klidně je bude měnit každej rok. A to má řadový čerpadlo, tam je to jinak cejtit než u tdi.
Ved ja som ich toľko tych mechanikoch postriedal,že dovi podo.Teraz sa sam snažim si robiť,na čo si trufnem.Nie som vyučeny mechanik,sice som mechanik-ale elektronik.Ohľadom elektriky si robim všetko sam,len tie mechanicke veci niektore viem spraviť,na niektore nemam pripravky a naradie.Postupne ho doplňam.Ked som mu povedal,že nech da predvstrek na modru,povedal,že sa tomu nerozumiem,že to nastavuje takto roky,že nikto nemal ešte s tym problem.Alebo sa viac nedalo posunuť ozubene kolo viac, a nechcelo sa mu zhadzovať remen aby to posunul o zub,tak sa na to vykašlal.Pri oprave som nebol pritomny,lebo som mal vybavovačky v meste.Zobral za to 30€ čo je v tejto dobe dobry peniaz a aj takto nespravil tak ako som chcel,ale povedal,že ak by to zle štartovalo,že mi to nastavi ako chcem zadarmo,tak uvidim. Dnes som nabil baterku,tak ked som to mal otvorene,tak reku skusim pozrieť žhaviče(auto mam rok a ako vidim od vyroby tam nebolo nič menenne),či aspon zaiskria nezaiskrili,tak som ich premeral a tri su fuč asi a jedna ide.Ešte skusim ich vybrať a nažhaviť ak pojdu.Preto ak by boli zle,tak sa pytam aku značku.Resp.ktore su kvalitnejšie,až ich nemenim každy rok.Miloš mi povedal,že ak su od vyroby dobre,tak nech ich nemenim,lebo tieto čo sa teraz vyrabaju stoja za...
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Tak já jsem dneska shodou okolností se svým mechanikem taky řešil předvstřik a říkal, že neni problém, když je o něco menší. Dokonce k němu přijel pán, aby mu trochu ubral pod normál, protože ho sral ten zvuk :D
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

Akym momentom utiahnuť žhavič?Priručka píše 15Nm.Konečne som kupil momentovy kluč,sice je velky jak svet,ale hadam sa tam s nim dostanem,ked dam nastavec.
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
Uživatelský avatar
lucky.jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 655
Registrován: 30 led 2010, 16:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od lucky.jack »

Utáhnout s citem jak psal Tomas.cz, jinak těch 15, což není prakticky žádnej krouťák, tak opatrně.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“