Ložisko turba sa vyrába s veľkou vôľou .Až pri plnej teplote sa vôle vymedzia, Dovtedy čerpadlo olej tlačí okolo vôle na ložisku. Turbá na starších motoroch neboli stavané na také výkony a tomu zodpovedala aj ich životnosť.
Olej ktorý sa používa na mazanie turba musí súčasne plniť aj hromadu iných funkcií. Chladiť, vzdorovať vysokým tlakom na kľuke, ovládať hydroštely atd.Preto je lepšie veriť tomu čo píše výrobca auta o doporučenom oleji.Častejšia výmena určite nepoškodí motor , ale na druhej strane olej aj po prebehnutí predpísaných km ešte bohate splňuje mazacie požiadavky.
olej tdi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 135
- Registrován: 03 lis 2011, 19:46
- Bydliště: Bratislava
Odpovědi: 0
Mám okrem octavie ešte Ibizu rok98 s motorom AHF,má najazdených origo 330000Km a nic na motore som nemenil už 100000Km v nej jazdím Motul 300V -15w50 a ide nadherne tichúčko,bez akehokolvek problemu a nevezme ani kvapku oleja.Rozmíšlam že ten olej dam aj do PD.
Octavia 4x4 Combi kachle
Ex Golf 2 VR6 Syncro
BMW 530XD E61
Audi S3 8L
Ex Golf 2 VR6 Syncro
BMW 530XD E61
Audi S3 8L
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0
- jardas cuprak
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 246
- Registrován: 30 pro 2011, 09:15
- Bydliště: Hostivice Mírová 730
Odpovědi: 0