Napsal: 08 led 2012, 22:19
Ložisko turba sa vyrába s veľkou vôľou .Až pri plnej teplote sa vôle vymedzia, Dovtedy čerpadlo olej tlačí okolo vôle na ložisku. Turbá na starších motoroch neboli stavané na také výkony a tomu zodpovedala aj ich životnosť.
Olej ktorý sa používa na mazanie turba musí súčasne plniť aj hromadu iných funkcií. Chladiť, vzdorovať vysokým tlakom na kľuke, ovládať hydroštely atd.Preto je lepšie veriť tomu čo píše výrobca auta o doporučenom oleji.Častejšia výmena určite nepoškodí motor , ale na druhej strane olej aj po prebehnutí predpísaných km ešte bohate splňuje mazacie požiadavky.
Olej ktorý sa používa na mazanie turba musí súčasne plniť aj hromadu iných funkcií. Chladiť, vzdorovať vysokým tlakom na kľuke, ovládať hydroštely atd.Preto je lepšie veriť tomu čo píše výrobca auta o doporučenom oleji.Častejšia výmena určite nepoškodí motor , ale na druhej strane olej aj po prebehnutí predpísaných km ešte bohate splňuje mazacie požiadavky.