Stránka 3 z 3

Napsal: 08 led 2012, 22:19
od senioring1
Ložisko turba sa vyrába s veľkou vôľou .Až pri plnej teplote sa vôle vymedzia, Dovtedy čerpadlo olej tlačí okolo vôle na ložisku. Turbá na starších motoroch neboli stavané na také výkony a tomu zodpovedala aj ich životnosť.
Olej ktorý sa používa na mazanie turba musí súčasne plniť aj hromadu iných funkcií. Chladiť, vzdorovať vysokým tlakom na kľuke, ovládať hydroštely atd.Preto je lepšie veriť tomu čo píše výrobca auta o doporučenom oleji.Častejšia výmena určite nepoškodí motor , ale na druhej strane olej aj po prebehnutí predpísaných km ešte bohate splňuje mazacie požiadavky.

Napsal: 08 led 2012, 23:23
od Pedro299
Mám okrem octavie ešte Ibizu rok98 s motorom AHF,má najazdených origo 330000Km a nic na motore som nemenil už 100000Km v nej jazdím Motul 300V -15w50 a ide nadherne tichúčko,bez akehokolvek problemu a nevezme ani kvapku oleja.Rozmíšlam že ten olej dam aj do PD.

Napsal: 08 led 2012, 23:50
od senioring1
Nezabudni dodržať špecifikáciu VW.

Napsal: 09 led 2012, 06:15
od nogis
Změřte si tlak oleje v hlavě po 5km plné zátěži s 5w30 a 5w40. Pochopíte, kde je rozdíl a co tam lít. ;)

to Pedro299: Motul do PD klidně dej, ale Specific plnící 505.01. Tento není vhodný.

Napsal: 09 led 2012, 07:35
od Pedro299
Ja viem že tento nieje vhodný,len ma to tak napadĺo,v Ibize som max spokojný,dokonca už na nej bolo počuť zdvíhatka a po naliatí 15w50 je to zasa šepot kvetín.

Napsal: 09 led 2012, 08:14
od jardas cuprak
5w40 kdys tomu splapes,5w30 kdys ses normalni :DObrázek

Napsal: 09 led 2012, 09:23
od jericho-3
Tak proč vlastně dávat 0W40, 5w40, /to je tak do Arktidy/, když pro naše podmínky /-20/ stačí 15W40..?