Bufík není nijak zásadně poruchová věc. A pokud se do něho dá keramická svíčka, je navěky. A udělat z něho nezávislé topení je otázka pár korun a půl dne práce. Mne to stálo (vodní oběhové čerpadlo, modul DO a elektronika HOME MADE) necelých patnáct stovek.najmis píše:Noo ten bych zrovna nechtěl..je to jen přihřívač a věčně to někomu nejde..ted sem potkal kámoše ze základky po několika letech..má Sharana s přihřívačem a byl smutnej že nejde..:)Jinak s tím egr je to dobrej nápad ON/OFF..většina lidí má OFF na stálo...Jinak s 5KW Webastem mám 90C po cca 10km jízdy pokud zapnu topení jak vyjedu...a jedu klidovku.Marek77 píše:To máte tedy pěkně blbé budíky. Mně ukazuje budík 90°C až při 90°C, protože mám normální budíky a ne trapné budíky.
Ty žhavicí svíčky ve vodním systému sice žhaví již od +5°C, ale musí být splněno ještě několik dalších podmínek. Jednou z těch důležitých podmínek pro to, aby žhavicí svíčky topily a ohřívaly vodu, je dostatečná volná proudová kapacita alternátoru (svorka DF). A ta většinou není.
Doporučuji udělat si zapínání těchto svíček ručně na nějaký vypínač. Hned to bude fungovat úplně jinak. Ale musíte počítat s tím, že bude dost trpět baterka, protože se může stát, že se díky těm odběrům nestačí kvalitně dobíjet.
Nebo si pořiďte bufík ze Sharana...
Zahřátí motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 02 úno 2012, 17:01, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
-
efošek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 172
- Registrován: 03 led 2009, 20:03
- Bydliště: Korytná , Uherský Brod
Já mám zalepenou celou mřížku před chladičem hliníkovou lepící páskou i spodní sání v nárazníku jenom ke coleru je nezalepená ( k chladiči tedy vubec neproudí vzduch ) a rozdíl mazi mým atd a dceřiným ASV ja takřka nepatrný ohřívá se to zhruba stejně jenom to moje teda vypadá tak trochu divnějericho-3 píše:Zkoušel někdo úplně upakovat chladič, co to dělá? Mám za to, že Tdi stačí uchladit studený vzduch v okolí..
Octavia 1,9TDi PD 4x4,ATD 2003, 74kw
Re: To máte tedy pěkně blbé budíky. Mně ukazuje budík 90°C a
Asi neumíš číst. Protože kdybys uměl, viděl bys, jaký vůz mám napsán v podpisubesoun píše:To máte tedy pěkně blbé budíky. Mně ukazuje budík 90°C až při 90°C, protože mám normální budíky a ne trapné budíky.
A ty máš ty normální budíky z čeho???že ti ukazují jak ty říkaš uplně přesně.Protože jsem to nezažil na žádném vozidle OI,OII,Passat,Transportér atd aby ukazovaly uplně přesně
. A že ukazují naprosto přesně (s přesností na dva stupně), to si můžeš být jist.Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Standartně je to přihřívač...a ne každej je schopnej nebo má prostor si to sám montovat a zapojovat el. instalaci...Já vím že je to celkem snadný..Já montil komplet Webasto na Fábku do místa kam to asi nikdo doma nedal a vše šlape.Marek77 píše:Bufík není nijak zásadně poruchová věc. A pokud se do něho dá keramická svíčka, je navěky. A udělat z něho nezávislé topení je otázka pár korun a půl dne práce. Mne to stálo (vodní oběhové čerpadlo, modul DO a elektronika HOME MADE) necelých patnáct stovek.najmis píše:Noo ten bych zrovna nechtěl..je to jen přihřívač a věčně to někomu nejde..ted sem potkal kámoše ze základky po několika letech..má Sharana s přihřívačem a byl smutnej že nejde..:)Jinak s tím egr je to dobrej nápad ON/OFF..většina lidí má OFF na stálo...Jinak s 5KW Webastem mám 90C po cca 10km jízdy pokud zapnu topení jak vyjedu...a jedu klidovku.Marek77 píše:To máte tedy pěkně blbé budíky. Mně ukazuje budík 90°C až při 90°C, protože mám normální budíky a ne trapné budíky.
Ty žhavicí svíčky ve vodním systému sice žhaví již od +5°C, ale musí být splněno ještě několik dalších podmínek. Jednou z těch důležitých podmínek pro to, aby žhavicí svíčky topily a ohřívaly vodu, je dostatečná volná proudová kapacita alternátoru (svorka DF). A ta většinou není.
Doporučuji udělat si zapínání těchto svíček ručně na nějaký vypínač. Hned to bude fungovat úplně jinak. Ale musíte počítat s tím, že bude dost trpět baterka, protože se může stát, že se díky těm odběrům nestačí kvalitně dobíjet.
Nebo si pořiďte bufík ze Sharana...
Bufíkum zdar
Re: To máte tedy pěkně blbé budíky. Mně ukazuje budík 90°C a
Ja myslel , že ti budíky montoval nějakej hodinář a že proto je máš tak přesné.A natahují se samy nebo tam máš kliku? No jo jsi jedinek asi tady z fora co ma nej budíkyMarek77 píše:Asi neumíš číst. Protože kdybys uměl, viděl bys, jaký vůz mám napsán v podpisubesoun píše:To máte tedy pěkně blbé budíky. Mně ukazuje budík 90°C až při 90°C, protože mám normální budíky a ne trapné budíky.
A ty máš ty normální budíky z čeho???že ti ukazují jak ty říkaš uplně přesně.Protože jsem to nezažil na žádném vozidle OI,OII,Passat,Transportér atd aby ukazovaly uplně přesně. A že ukazují naprosto přesně (s přesností na dva stupně), to si můžeš být jist.
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
Já mám karton před chladičem. Nahoře to vyříznu tak, aby mi to drželo za přední světla a je dobrý nezapomenout vyříznout i prostor pro páčku otevírání kapoty.efošek píše:Já mám zalepenou celou mřížku před chladičem hliníkovou lepící páskou i spodní sání v nárazníku jenom ke coleru je nezalepená ( k chladiči tedy vubec neproudí vzduch ) a rozdíl mazi mým atd a dceřiným ASV ja takřka nepatrný ohřívá se to zhruba stejně jenom to moje teda vypadá tak trochu divnějericho-3 píše:Zkoušel někdo úplně upakovat chladič, co to dělá? Mám za to, že Tdi stačí uchladit studený vzduch v okolí..![]()
Když nehneš páčkou, jde celkem blbě otevírat kapota.
Mezi kartonem a chladičem není mezera, nebo možná jo, ani nevím.
Problém v mrazu -8°C není ani rychlá jízda do kopce.
Ještě se nesmí zakrýt sání, bez vzduchu to taky moc nejede, ale jinak mám chladič uplně v pohodě zakrytý běžně od shora až dolu.
Ohřev je mnohem rychlejší a prochladnutí při jízdě z kopce a na malý výkon žádné.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Ptal jsem se proto, zda při jízdě po městě, když už je sluníčko , motor je ohřátý se vůbec pohne rafika teploty motoru nad 90 stupnů, ale myslím, že asi ne..Jde o to, že když termostat začne otvírat puštěná voda nevletí do "zamrzlého chladiče" , a nedostane takový šok..Každý stupeň je dobrý...
Ale je pravda, že v téhle zimě tam chladič je zbytečná váha...
Ale je pravda, že v téhle zimě tam chladič je zbytečná váha...
nepropadat panice...
No a co? To přece pro rychlý ohřev motoru po nastartování úplně stačí, nebo se pletu? Do minuty a půl po nastartování jede bufík na plný výkon a šest litrů vody, co ve většině aut chladicí soustavá má, to ohřeje za necelých deset minut na 85°C, pak bufík vypne. Čili pokud současně s tím běží i motor (auto jede), nějaké malé teplo k tomu bufíku přidá a celkový čas ohřevu se ještě zkrátí.najmis píše:Standartně je to přihřívač...
A montáž bufíka do jakéhokoli vozu je snadná věc - jediné, co je třeba zodpovědně zvolit, je místo, kam ho umístit. Např. A8 mého známého má stejný bufík Eber D5W-Z, jako mají Sharany, v základní výbavě a je umístěn v kapse před předním kolem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Taky jsem si původně myslel, že to nemůže mít vliv. Má - a opravdu dost podstatný. Řekl bych, že motor se ohřívá o takových 30% pomaleji.
S připojeným EGR jsem ještě před dojetím do práce měl motor dávno na provozní teplotě. Teď mám co dělat a často tam ani nevyleze. Samozřejmě porovnávám při stejné vnější teplotě (trasa je stejná vždy).
S připojeným EGR jsem ještě před dojetím do práce měl motor dávno na provozní teplotě. Teď mám co dělat a často tam ani nevyleze. Samozřejmě porovnávám při stejné vnější teplotě (trasa je stejná vždy).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Prepáč, ale toto ti neuverím. Dnes jazda s novou Corsou 1.2 benzín, a tá sa pri -15°C nestihla za 5km nejako prehriať, do kabíny šiel stále len mierne teplejší, než vlažný vzduch. A to je benzín a to neni -23. To ako fakt môžeš ísť aj na 3000 otáčkach, ale také rýchle zohriatie na TDI je nemožné.Thopr píše:Přešel jsem ze zánovního PD na starou rotačku AVG a jedinné na co si nemůžu stěžovat, je rychlost zahřátí. Přijedu na noční, auto na parkáču stojí 9 hodin v - 23st a do 5-ti km na budíku 90 (vag ukazuje 79)...Ale jezdím do 3000ot/min...
To Milosss: Hele, já si nemusím z nikoho robit blázny. Nemám to zapotřebí, nemám žádný karton, digošku mám nastavenou na LO, větrák na 1 rychlost, od baráku to mám cca 2 km do kopce kde jedu na 2 a cca 3000ot a do 5-6 ti km mám budíkových 90... Pak začnu topit...
Tak samo jsem to měl u předchozí F1 PD AXR, ale tam byla výhoda, že jsem si topil okamžitě kvůli el příhřevu v topení.
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... 
To že někomu ukazují budíky 90°c a realita podle Vagu je 75°c sem měl do nedávna taky pak sem vyměnil čidlo teploty CH.kapaliny a nyní to ukazuje absolutně přesně !Puvodní čidlo bylo ještě orig. z fabriky tak je možný že to byli zmetky s velkou tolerancí těžko říct hlavní je že se to po té výměně srovnalo.
A stim Ohřívánim s EGR off- pravda je že se skutečně otvírá až od 50°c teploty CH.kapaliny takže do těch 50 se to odhřívá stejně at maš ON nebo OFF a pak do těch 90°c no nevim já žádný rozdíl nepozoruju.
Je pravda že mám ty 3 žhavky na tlačítko a vypinám až na těch 90°c
Při venkovní teplotě 0°c mám 90 po 8 km klidnou jízdou,při vetší mrazech po 10km.
A stim Ohřívánim s EGR off- pravda je že se skutečně otvírá až od 50°c teploty CH.kapaliny takže do těch 50 se to odhřívá stejně at maš ON nebo OFF a pak do těch 90°c no nevim já žádný rozdíl nepozoruju.
Je pravda že mám ty 3 žhavky na tlačítko a vypinám až na těch 90°c
Při venkovní teplotě 0°c mám 90 po 8 km klidnou jízdou,při vetší mrazech po 10km.
GIV Variant ALH blackmagic, Dsla 502 , EGR off,puky R32,uložení z.n. Fabka RS,vzpěra nápravnice A3/S3