Nabíjanie autobatérie - napätie a prúd

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Po lopate povedane pre 12V olovene akumulatory vo vseobecnosti plati:
- nabijacie napatie 13,84V
- nabijaci prud by nemal presiahnut hodnotu 1/10 kapacity akumulatora

:wink:
Uživatelský avatar
romank52
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 25 led 2010, 14:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Králův Dvůr

Příspěvek od romank52 »

Kde si prisiel na tych 13,84V? :o
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

V robote na akumulatorovej stanici boli nabijacky ktore mali stabilizovane napatie presne na tejto hodnote. Soudruzi inziniri zjavne vypocitali ze to bude asi idealne nabijacie napatie. A schvalne si premeraj aj zalozne zdroje napr. k pikolam a pod. tiez dobijaju akumulator tymto napatim ;)
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1433
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

alni>> Ale jo, jen se podívej na posty od miro123456789, hotovej dealer od Cteku (LOL) Já sem akumulátor nikdy takhle nezhuntoval tak mi stačí Lidl ;)
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
romk52
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 28 úno 2010, 17:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava, Praha, Kralův Dvůr

Příspěvek od romk52 »

A sudruhovia inzinieri v autach nicia akumulatory napatim 14,4V ? Cital si ten clanok o akumulatoroch na predchadzajucej stranke? To je cele vymysel? Aj na obycajnom gelovom akumulatore mas napisane nabijacie napatie 14,4 - 15,0V v cyklickej prevadzke. 13.8V je udrzovacie napatie pre nabity akumulator...
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

13,5-13,8V se používá většinou jako max. napětí u záložních systému, protože zde není tolik cyklů nabíjení a vybíjení. a není to udržovací napětí! takže třeba i motorgenerátory, které nestartují 20x za den. stačí to. dokonce to bude stačit i pro auto (statně tak je to u každé druhé popelnice).

tam, kde jsou časté odběry, je výhodnější vyšší napětí, které je pak omezeno zase tím, co snese akumulátor.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

romk52 píše:A sudruhovia inzinieri v autach nicia akumulatory napatim 14,4V ? Cital si ten clanok o akumulatoroch na predchadzajucej stranke? To je cele vymysel? Aj na obycajnom gelovom akumulatore mas napisane nabijacie napatie 14,4 - 15,0V v cyklickej prevadzke. 13.8V je udrzovacie napatie pre nabity akumulator...
V aute je preto vacsie dobijacie napatie pretoze alternator nedobija iba samotny akumulator, ale este musi naviac "nakrmit" aj ostatne palubne systemy (rozne RJ, osvetlenie, vyhrievanie atd.) a aby sa vykompenzoval tento prirodzeny ubytok napatia, tak vyrobcovia automobilov zvacsuju nabijacie napatie az na 15V (hlavne v autach francuzkej vyrobi). Co vsak neprospieva ani samotnemu akuulatoru a napr. ani ziarovky H7 niesu z toho nadsene. Ako som pisal ideal je 13.84V tak sme nabijali vybite aku od radiostanic, automobilov atd.. Nikdy nebol problem.

OT: Asi 10rokov naspat sa automobilovy priemysel vazne zaoberal alternativou prejst na palubne napatie 48V. Pretoze vtedy bola cena komdit vysoka a ked si vezmes v uvahu ze pri tomto napati stacilo pouzit 4x tensie vodice ako pri 12V sustave, tak to bola 4 nasobna uspora medi co nieje nezanedbatelne. Len akosi na realizaciu neprislo. Bola by uz asi velmi obtiazna kedze 12V sustava v osobnych automobiloch je tradicna.
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

TDI tech píše:Pretoze vtedy bola cena komdit vysoka a ked si vezmes v uvahu ze pri tomto napati stacilo pouzit 4x tensie vodice ako pri 12V sustave, tak to bola 4 nasobna uspora medi co nieje nezanedbatelne.
To co usetri na vaze medi kabelu, to 10x navysi v olovu, aby meli 48V baterii :-) Nejde jen o napeti palubni site, ale i o vahu primarniho zdroje a jeho bezpecnost. A jestlize se dnes porad startuje olovem, tak to proste bude urcujici vec. 48V je 24 Pb clanku, nebo 4x 12V monoblok. A to neni sranda.

Nastartovat se da dnes i na malou LiPol baterii co se vejde do kapsy. Bezne se pouzivaji v RC modelech, ale kdo videl co udela LiPol pri mechanickem poskozeni, ten pochopi, ze v aute se pouzit neda.
miro123456789
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 25 srp 2013, 07:59
Odpovědi: 0
Bydliště: rim.sobota
Kontaktovat uživatele:

akú nabíjačku?

Příspěvek od miro123456789 »

najlepšie použiť ctek s recond režimom,,,mne ťahá bosch batéria cca 3 rok, kým prvá bosch baterka odišla po 2 rokoch, mám 2 zosilovače v aute a tak sa porúčala,,,,tútp recondujem s ctek nabíjačkou http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... XS-5-0-NEW
Jarda_6
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 23 čer 2011, 20:36
Odpovědi: 0

Re: akú nabíjačku?

Příspěvek od Jarda_6 »

miro123456789 píše:najlepšie použiť ctek s recond režimom,,,mne ťahá bosch batéria cca 3 rok, kým prvá bosch baterka odišla po 2 rokoch, mám 2 zosilovače v aute a tak sa porúčala,,,,tútp recondujem s ctek nabíjačkou http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... XS-5-0-NEW
Jenže "recond" se dá používat u bateríí bez možnosti dolití elektrolytu tak max. 1x za rok.... Já mám CTEK MXS 7.0 a maximální spokojenost.
Šeba
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Registrován: 16 úno 2014, 13:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od Šeba »

Kdo má čas, ať si přečte... https://www.battery.cz/informace/

btw ctek s recond režimem je dobrý používat jen občas. V tomto režimu se ti zvýší napětí na 15,8V cca na 4 hodiny. Ber tedy v potaz, že bezúdržbový akumulátor má hranici plynování 16V. V případě odparu se v 90% akumulátor nedá dolít destilkou, jelikož je bez zátek (noteeth) . Samo tento mód používat s odpojeným aku od auta :roll: . Vyšším napětím se rozpouští síran olovnatý na deskách, což má za násladek zlepšení vodivosti a kapacity. Druhá věc je že trvalým přebíjením se hroutí potencionál elektrod (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“