Startování přes kabely

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Caster
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05 úno 2012, 09:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Caster »

bimbke píše:
Caster píše:
honzas1 píše:trošku.. si to mužete vyzkoušet dat naobak nabíječku.. je to trochu jeba tak myslim že by si toho všimla.. jinak to haže jiskřičky pomalu jak od zapalovače :D
Tak už jsem klidnej. Defacto vše udělaly správně. Jen nedaly minus na kostru ale na minus,což teda nevadí. No a propojovaly to při našem autě nastartovaným. To jediný mě teda sere, že to tak být nemělo, ale jak jsem psal, snad se pro jednou nic nestalo :)
že to zapojovali při nastartovaném vubec nevadí, je to jako když do systému zapojíš další spotřebič. určitě nevoláš do elektrárny aby ti na chvilku blikly , když potřebuješ zapojit vysavač do zásuvky, nebo nechcípneš auto, když si chceš zapnout světla.
Tak dík moc. měl jsem strach, jestli to nemohlo nějak třeba poškodit alternátor nebo něco v autě. Tak díky a tímto téma vyřešeno :)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

jiskřilo to pro to,že tam byla nějaká zátěž (něco jako el. oblouk)
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3733
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

OťasTDi píše:jiskřilo to pro to,že tam byla nějaká zátěž (něco jako el. oblouk)
...nebo třeba vybitá baterka feldy.

To je tak když ženský startujou auto přes kabely. Stejně to nenatočej a na DP fóru je z toho téma na tři stránky. (noteeth)
Oct asv 2000, DieselPower
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Zrejme je to téma ktorej všetci rozumejú , preto toľko príspevkov .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 737
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Caster píše:
honzas1 píše:trošku.. si to mužete vyzkoušet dat naobak nabíječku.. je to trochu jeba tak myslim že by si toho všimla.. jinak to haže jiskřičky pomalu jak od zapalovače :D
Tak už jsem klidnej. Defacto vše udělaly správně. Jen nedaly minus na kostru ale na minus,což teda nevadí. No a propojovaly to při našem autě nastartovaným. To jediný mě teda sere, že to tak být nemělo, ale jak jsem psal, snad se pro jednou nic nestalo :)
Mínusový kabel se podle doporučení nemá napojovat na mínus "příjemce" proto, že při vážně vybité baterii (tady ale asi bude rozdíl mezi vybitou baterií v létě a nedostatečné kapacitě v -20°C myslím) dochází k většímu uvolňování vodíku a jiskra, která přeskočí, může přivodit výbuch baterie příjemce.
Proto je doporučení mínus připevnit na kostřící bod, tedy mimo bezprostřední prostor baterie příjemce.

Nicméně mám dojem - a i tak to dělám, že se proto v rámci bezpečnosti zapojuje správně v pořadí:
+ dárce a + příjemce
- příjemce a - dárce

Odpojování je potom obráceně. Před odpojením je doporučeno u auta příjemce například rozsvítit světla nebo pustit jiný spotřebič právě k zabránění poškození alternátoru.
Pokud udělaly vše správně, nenastartovaly zřejmě kvůli nevhodným kabelům, které nedokáží přenést dostatečný proud.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

V okamžiku připojení kdy to velmi lehce zajiskří vodík není, v návodech jsou přípojná místa, někdy je to na baterce, někdy jsou vyvedeny jinam.
Tenké kabely - dá se s nimi nastartovat, pokud je vybitá baterka trochu slušná. kabely se napojí +na + a - na -, auto dárce energie se nastartuje, a čeká za mírně zvýšených otáček tak 15 - 20 minut. Pak se může start podařit, pokud se použijí tyhle ničemné kabely nemělo by se nic stát ani alternátoru.
Po zkušennostech s těmihle kabely jsem si udělal svoje, kterými nastartuju buldozer. Motor jsem nechával běžet a nic se nikdy nestalo, naštěstí.(kdysi kdesi to tak bylo popsáno , asi blbě) Pravda je, že pokud by byl odběr startovaného auta velký, kabely dobré mohl by alternátor shořet, takže pro příště to připojím, nastartuju svoje, chvilku nechám běžet, zhasnu a budu chcípáka startovat. :)
G3 Variant synchro
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

Problém většiny startovacích kabelů z OBI a pod je ten, že místo kabelů jsou to tkaničky a někdy bůh ví, z jakýho materiálu. A kdo se trochu vyzná v elektrice, ví, že tenkej kabel, velkej výkon nepřenese. Takže když kabely, tak pořádně tlustý lana z mědi a kvalitní spoj mezi lanem a svorkou a svorkou a pólem baterie. Každej ohm přechodovýho odporu navíc, znamená přeměnu el energie na teplo a tím snížení účinnosti a snížení přeneseného proudu.
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1714
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Raději nechávám "zdrojové auto" nenastartované, předejdu tak poškození alternátoru na běžícím motoru. Myslím, že volnoběžka v alternátoru není zase tak levná :( .Nejsem si úplně jistý, jesti je 100% jisté, že ji ten velký proudový náraz při startování druhého auta nepoškodí. (Teda určitě k tomu nemůže dojít s kabely z Tesca za 200Kč, ve kterých je dohromady mědi jak v padesátikoruně. Osobně jsem si koupil za 600Kč 6m kabelu s průřezem jak palec od nohy, už jsem s nima startoval i bagr :D .
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34096
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dury2 píše: Osobně jsem si koupil za 600Kč 6m kabelu s průřezem jak palec od nohy, už jsem s nima startoval i bagr :D .

palec od nohy je silný průřez ale když se podíváš na styčnou prochu těch kleští tak ho stejně nevyužiješ ;)
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

styčná plocha je asi jako pruřez kabelu z tesca.. neli menší :D..a přitom se to netaví.. ani u toho bagru si myslim :).. hmm složitá fyzika :D
polo 1.4tdi AMF
stevocz
Aktivista
Příspěvky: 1551
Registrován: 07 led 2009, 10:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od stevocz »

ta plocha staci. hruby kabel je len kvoli stratam na tu vzialenost.
najmis
Přispěvovatel
Příspěvky: 713
Registrován: 15 úno 2007, 22:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od najmis »

Tak sem ráno startoval sestřenky Polo 1,0i Kabely přímo na svorky na baterce.Startování bez nastartovanýho auta asi po 10 s připojení kabelu a tak rychle se ten starter na Polu ještě asi nepovozil... :D Polo baterka tuším 50Ah a já 74Ah.. :-D
Uživatelský avatar
bimbke
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 17 úno 2007, 13:14
Odpovědi: 0
Bydliště: mělník

Příspěvek od bimbke »

minulý týden sem startoval dvakrát přes káble, dárce vždy nastartovaný. nechal sem to 5min napojené, aby oživla baterka pak start a nechalo se to přemluvit. dnes Ráno, -17, starline 74Ah 3roky, nové žhavičky Bosch, nafta ONO, na drc. :D Paráda!!!!! Dnes bude nový větrák do topení, tak se zítra snad i ohřeju :) strý je KO
VW Golf III Variant 1.9 TDi 66kW, ALE
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1714
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Samozřejmě že svorky nejsou z žádných tesco kleští, ale jsou pořádně masivní. každopádně,abyc bylo docíleno zachování stejné styčné plochy jako přůřezu kabelu, musel bych mít na koncích drátů origo koncovky na baterku, jinak větší plochy nedosáhneš.

For: honzas1,nevím jak jsi na tom z fyziky byl ty ale odpověď najdeš tady
a plocha staci. hruby kabel je len kvoli stratam na tu vzialenost.
a kdyby ti to hlava nebrala, tak se podívej, jak máš tlustý materiál v pojistce např ke žhavení a jaký pak z toho vede kabel. :o
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

já? co já? mě to hlava bere .. to tady měl s tímhle námitky někdo jiný, kdo říkal že tak tluste kabely nemaji využití.. tak jsem si vzpoměl na ty svoje kleště, že tam je ta plocha fakt mala dva milimetrove plechy z každe strane a ještě k tomu zubaté.. to je fakt mala plocha.. a přece se nepálí.. tak jsem se jen odkazoval na fyzikalni zakony.. do nikoho jsem se nechtěl navažet :D
polo 1.4tdi AMF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“