Tak dík moc. měl jsem strach, jestli to nemohlo nějak třeba poškodit alternátor nebo něco v autě. Tak díky a tímto téma vyřešenobimbke píše:že to zapojovali při nastartovaném vubec nevadí, je to jako když do systému zapojíš další spotřebič. určitě nevoláš do elektrárny aby ti na chvilku blikly , když potřebuješ zapojit vysavač do zásuvky, nebo nechcípneš auto, když si chceš zapnout světla.Caster píše:Tak už jsem klidnej. Defacto vše udělaly správně. Jen nedaly minus na kostru ale na minus,což teda nevadí. No a propojovaly to při našem autě nastartovaným. To jediný mě teda sere, že to tak být nemělo, ale jak jsem psal, snad se pro jednou nic nestalohonzas1 píše:trošku.. si to mužete vyzkoušet dat naobak nabíječku.. je to trochu jeba tak myslim že by si toho všimla.. jinak to haže jiskřičky pomalu jak od zapalovače
Startování přes kabely
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
senioring1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Mínusový kabel se podle doporučení nemá napojovat na mínus "příjemce" proto, že při vážně vybité baterii (tady ale asi bude rozdíl mezi vybitou baterií v létě a nedostatečné kapacitě v -20°C myslím) dochází k většímu uvolňování vodíku a jiskra, která přeskočí, může přivodit výbuch baterie příjemce.Caster píše:Tak už jsem klidnej. Defacto vše udělaly správně. Jen nedaly minus na kostru ale na minus,což teda nevadí. No a propojovaly to při našem autě nastartovaným. To jediný mě teda sere, že to tak být nemělo, ale jak jsem psal, snad se pro jednou nic nestalohonzas1 píše:trošku.. si to mužete vyzkoušet dat naobak nabíječku.. je to trochu jeba tak myslim že by si toho všimla.. jinak to haže jiskřičky pomalu jak od zapalovače
Proto je doporučení mínus připevnit na kostřící bod, tedy mimo bezprostřední prostor baterie příjemce.
Nicméně mám dojem - a i tak to dělám, že se proto v rámci bezpečnosti zapojuje správně v pořadí:
+ dárce a + příjemce
- příjemce a - dárce
Odpojování je potom obráceně. Před odpojením je doporučeno u auta příjemce například rozsvítit světla nebo pustit jiný spotřebič právě k zabránění poškození alternátoru.
Pokud udělaly vše správně, nenastartovaly zřejmě kvůli nevhodným kabelům, které nedokáží přenést dostatečný proud.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
V okamžiku připojení kdy to velmi lehce zajiskří vodík není, v návodech jsou přípojná místa, někdy je to na baterce, někdy jsou vyvedeny jinam.
Tenké kabely - dá se s nimi nastartovat, pokud je vybitá baterka trochu slušná. kabely se napojí +na + a - na -, auto dárce energie se nastartuje, a čeká za mírně zvýšených otáček tak 15 - 20 minut. Pak se může start podařit, pokud se použijí tyhle ničemné kabely nemělo by se nic stát ani alternátoru.
Po zkušennostech s těmihle kabely jsem si udělal svoje, kterými nastartuju buldozer. Motor jsem nechával běžet a nic se nikdy nestalo, naštěstí.(kdysi kdesi to tak bylo popsáno , asi blbě) Pravda je, že pokud by byl odběr startovaného auta velký, kabely dobré mohl by alternátor shořet, takže pro příště to připojím, nastartuju svoje, chvilku nechám běžet, zhasnu a budu chcípáka startovat.
Tenké kabely - dá se s nimi nastartovat, pokud je vybitá baterka trochu slušná. kabely se napojí +na + a - na -, auto dárce energie se nastartuje, a čeká za mírně zvýšených otáček tak 15 - 20 minut. Pak se může start podařit, pokud se použijí tyhle ničemné kabely nemělo by se nic stát ani alternátoru.
Po zkušennostech s těmihle kabely jsem si udělal svoje, kterými nastartuju buldozer. Motor jsem nechával běžet a nic se nikdy nestalo, naštěstí.(kdysi kdesi to tak bylo popsáno , asi blbě) Pravda je, že pokud by byl odběr startovaného auta velký, kabely dobré mohl by alternátor shořet, takže pro příště to připojím, nastartuju svoje, chvilku nechám běžet, zhasnu a budu chcípáka startovat.
G3 Variant synchro
-
holy
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17 pro 2008, 21:29
- Bydliště: karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Problém většiny startovacích kabelů z OBI a pod je ten, že místo kabelů jsou to tkaničky a někdy bůh ví, z jakýho materiálu. A kdo se trochu vyzná v elektrice, ví, že tenkej kabel, velkej výkon nepřenese. Takže když kabely, tak pořádně tlustý lana z mědi a kvalitní spoj mezi lanem a svorkou a svorkou a pólem baterie. Každej ohm přechodovýho odporu navíc, znamená přeměnu el energie na teplo a tím snížení účinnosti a snížení přeneseného proudu.
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
Raději nechávám "zdrojové auto" nenastartované, předejdu tak poškození alternátoru na běžícím motoru. Myslím, že volnoběžka v alternátoru není zase tak levná
.Nejsem si úplně jistý, jesti je 100% jisté, že ji ten velký proudový náraz při startování druhého auta nepoškodí. (Teda určitě k tomu nemůže dojít s kabely z Tesca za 200Kč, ve kterých je dohromady mědi jak v padesátikoruně. Osobně jsem si koupil za 600Kč 6m kabelu s průřezem jak palec od nohy, už jsem s nima startoval i bagr
.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34096
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
minulý týden sem startoval dvakrát přes káble, dárce vždy nastartovaný. nechal sem to 5min napojené, aby oživla baterka pak start a nechalo se to přemluvit. dnes Ráno, -17, starline 74Ah 3roky, nové žhavičky Bosch, nafta ONO, na drc.
Paráda!!!!! Dnes bude nový větrák do topení, tak se zítra snad i ohřeju
strý je KO
VW Golf III Variant 1.9 TDi 66kW, ALE
Samozřejmě že svorky nejsou z žádných tesco kleští, ale jsou pořádně masivní. každopádně,abyc bylo docíleno zachování stejné styčné plochy jako přůřezu kabelu, musel bych mít na koncích drátů origo koncovky na baterku, jinak větší plochy nedosáhneš.
For: honzas1,nevím jak jsi na tom z fyziky byl ty ale odpověď najdeš tady
For: honzas1,nevím jak jsi na tom z fyziky byl ty ale odpověď najdeš tady
a kdyby ti to hlava nebrala, tak se podívej, jak máš tlustý materiál v pojistce např ke žhavení a jaký pak z toho vede kabel.a plocha staci. hruby kabel je len kvoli stratam na tu vzialenost.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
já? co já? mě to hlava bere .. to tady měl s tímhle námitky někdo jiný, kdo říkal že tak tluste kabely nemaji využití.. tak jsem si vzpoměl na ty svoje kleště, že tam je ta plocha fakt mala dva milimetrove plechy z každe strane a ještě k tomu zubaté.. to je fakt mala plocha.. a přece se nepálí.. tak jsem se jen odkazoval na fyzikalni zakony.. do nikoho jsem se nechtěl navažet 
polo 1.4tdi AMF