Vymena oleja v automatickej prevodovke.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od elit »

ratte píše:Ahoj,potřeboval bych taky poradit,měním olej na VW passat 1.9 TDI 85Kw automat a docela jste mě zblbly tím že se olej měří při vypnutém motoru.Ale nikdo to tu pořádně nevysvětlil.Podle mě jedině při zapnutém,protože po nastartování se část oleje nasaje čerpadlem.
Jedine pri zapnutem. kaps.cz
VW Passat 3C 2008 BMP
ratte
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 25 led 2007, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od ratte »

A ještě jedna věc,v autodatech i jinde píšou nápln 2,6 - 3.0L.Já sem tam nalil už 6 litrů a zítra musím koupit ještě další a dolít to protože při běžícím motoru je ve vaně pořád málo.Měl jsem sundanou vanu a měnil jsem filtr.
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

Asi si zle cital-vsetci tu piseme,ze pri zapnutom !!!
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
carlos01
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 27 črc 2006, 07:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Příspěvek od carlos01 »

ratte píše:A ještě jedna věc,v autodatech i jinde píšou nápln 2,6 - 3.0L.Já sem tam nalil už 6 litrů a zítra musím koupit ještě další a dolít to protože při běžícím motoru je ve vaně pořád málo.Měl jsem sundanou vanu a měnil jsem filtr.
Jestli máš obyč. automat, tak tam je přesně to co píšeš- 2,6 - 3 l. Vlastní zkušenost, měním vždycky sám. U Tiptronicu nevím.
Passat B5 81kW, AFN, automat 01M
Audi A3 81 kW, AHF, automat 01M
passat variant 2.0 tdi 103kw, CBAB, DSG
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT 2.0 TDI 103 kW / 140 HP[/url]
Uživatelský avatar
japony
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 20 úno 2007, 08:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Nýřany

Příspěvek od japony »

Měřit rozhodně při zapnutém motoru a poloha páky "P", popř. "N" + ručka. Měl jsem dlouhou dobu A 100 Avant 1,8 Automat r.v. 87 a s převodovkou si párkrát podal ruku...
To jak tady někdo radil měřit se zařazením v poloze "D" je kravina - většina aut by ujela

PS: Jen pro info - z těchto starších modelů automatů byl lepší ten s přídavným ohřevem olejové lázně = menší záškuby za studena
2,5 - 3l oleje ATF ARAL

Škoda jen, že moje Laura není automat...

Starejte se o miláčky - žádná náplň není napořád! (vlastní zkušenost)
Octavia combi 1.9TDI L&K, 12/99
Uživatelský avatar
japony
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 20 úno 2007, 08:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Nýřany

Příspěvek od japony »

ratte píše:A ještě jedna věc,v autodatech i jinde píšou nápln 2,6 - 3.0L.Já sem tam nalil už 6 litrů a zítra musím koupit ještě další a dolít to protože při běžícím motoru je ve vaně pořád málo.Měl jsem sundanou vanu a měnil jsem filtr.
Jestli máš obyč automat, tak je to divné. Nemizí ti náhodou do diferáku?
Octavia combi 1.9TDI L&K, 12/99
ratte
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 25 led 2007, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od ratte »

No tak sem to udělal,olej v diferáku je ok,do převodovky jsem nalil ještě litr,než to začalo přetýkat kontrolním otvorem(plnicím),tj. 7 litrů dohromady.Jezdi to v pohodě.Takže nevím jak to je stím množstvím...ale hlavně že to funguje.
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

japony píše:Měřit rozhodně při zapnutém motoru a poloha páky "P", popř. "N" + ručka. Měl jsem dlouhou dobu A 100 Avant 1,8 Automat r.v. 87 a s převodovkou si párkrát podal ruku...
To jak tady někdo radil měřit se zařazením v poloze "D" je kravina - většina aut by ujela

PS: Jen pro info - z těchto starších modelů automatů byl lepší ten s přídavným ohřevem olejové lázně = menší záškuby za studena
2,5 - 3l oleje ATF ARAL

Škoda jen, že moje Laura není automat...

Starejte se o miláčky - žádná náplň není napořád! (vlastní zkušenost)
nemas pravdu-pri volnobehu pri zaradenom D nema prevodovka Tiptronic taku silu,aby potiahla auto pri rucnej brzde !!! Takze v pohode. A za dalsie neviem ako by sam niekto bez pomocnika menil olej a lietal hore dolu von a dnu z jamy aby zaradoval stupne
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
ratte
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 25 led 2007, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od ratte »

Všeci jste tu psali že při zapnutom,ale na příspěvěk kde je obrázek z nějaké příručky a kde je že při vypnutém motoru nikdo nereagoval.Jo a k tomu při jaké rychlosti,tak jedině při P,navíc ne každej má 100% ručku. A nikam sem lítat nemusel,doplnil jsem olej,skočil do auta prořadil všechny rychlosti a pak dolil zbytek.
Uživatelský avatar
japony
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 20 úno 2007, 08:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Nýřany

Příspěvek od japony »

lubomt píše:
japony píše:Měřit rozhodně při zapnutém motoru a poloha páky "P", popř. "N" + ručka. Měl jsem dlouhou dobu A 100 Avant 1,8 Automat r.v. 87 a s převodovkou si párkrát podal ruku...
To jak tady někdo radil měřit se zařazením v poloze "D" je kravina - většina aut by ujela

PS: Jen pro info - z těchto starších modelů automatů byl lepší ten s přídavným ohřevem olejové lázně = menší záškuby za studena
2,5 - 3l oleje ATF ARAL

Škoda jen, že moje Laura není automat...

Starejte se o miláčky - žádná náplň není napořád! (vlastní zkušenost)
nemas pravdu-pri volnobehu pri zaradenom D nema prevodovka Tiptronic taku silu,aby potiahla auto pri rucnej brzde !!! Takze v pohode. A za dalsie neviem ako by sam niekto bez pomocnika menil olej a lietal hore dolu von a dnu z jamy aby zaradoval stupne
Jasně ručka ta to podrží :)
Můj příspěvek byl ke starším automatikám, tzn. ne k tiptroniku, a ty se doplňují přes měrku oleje, která je vyvedená do motorového prostoru, takže to sám zvládneš v pohodě. Dolít, přeřadit přes všechny rychlostní stupně a pokud je hladinka kde má být, je pohoda
Octavia combi 1.9TDI L&K, 12/99
Shemik
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 03 črc 2007, 16:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha / Č. Krumlov

Příspěvek od Shemik »

japony píše:Můj příspěvek byl ke starším automatikám, tzn. ne k tiptroniku, a ty se doplňují přes měrku oleje, která je vyvedená do motorového prostoru, takže to sám zvládneš v pohodě. Dolít, přeřadit přes všechny rychlostní stupně a pokud je hladinka kde má být, je pohoda
Kuci, myslel, jsem, ze i u tiptroniku se to kontroluje pres nejaky ten kontrolni sroub nekde zespodu, mylim se tedy? Kde presne je tedy v motorovem prostotu ta merka? Nebyl by k dispozici obrazek nebo foto? Dekuji za info. Zdravi Shemik. :)
Obrázek
Mě to uhlobaronství baví.
elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od elit »

Shemik píše:
japony píše:Můj příspěvek byl ke starším automatikám, tzn. ne k tiptroniku, a ty se doplňují přes měrku oleje, která je vyvedená do motorového prostoru, takže to sám zvládneš v pohodě. Dolít, přeřadit přes všechny rychlostní stupně a pokud je hladinka kde má být, je pohoda
Kuci, myslel, jsem, ze i u tiptroniku se to kontroluje pres nejaky ten kontrolni sroub nekde zespodu, mylim se tedy? Kde presne je tedy v motorovem prostotu ta merka? Nebyl by k dispozici obrazek nebo foto? Dekuji za info. Zdravi Shemik. :)
Tiptronic taky pres sroub ze spodu
VW Passat 3C 2008 BMP
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

kouká, že tady dost lidí z toho má guláš.. :) proč tady řešíte ručku, když se to má kontrolavat na P. to fakt nechápu. je to zaprví popsaný v tom výnatku z dílenský příručky.. takhle se postupuje vesměs u všech převodovek. akorát některé mají jiné kontrolní místa.. starší většinou měrka a novější kontrolní šrouby na vaně.. ta nápln se taky liší, starší mají mín a novější řízené, tiptroniky atd mají víc.. tiptronik při opravě až 10litrů, záleží jestli je před montáží naplněnej hydroměnič.. jinak běžná výměna oleje s filtrem kolem těch 7.. akorát to tam nebylo dopsaný, ale hladina oleje se vždy kontroluje jak je to popsaný v té příručce nahoře. jak při komtrole tak i výměně!!! a měnit se MUSÍ osobně doporučuji každých 80 až 90tis.. třeba u BMW s 3.0D s převodovkou GM což nebyla od bmw štastná volba doporučují měnít každých 30000 pro spravnou dlouhodobou funkci..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Shemik
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 03 črc 2007, 16:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha / Č. Krumlov

Příspěvek od Shemik »

Elite, a doleva se stejnym sroubem, jako kontroluje? tedy take zespodu?
Pokud ano, tak jak se doleva zespodu?
Obrázek
Mě to uhlobaronství baví.
elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od elit »

Shemik píše:Elite, a doleva se stejnym sroubem, jako kontroluje? tedy take zespodu?
Pokud ano, tak jak se doleva zespodu?
Ano. Musis ho tam natlacit.
VW Passat 3C 2008 BMP
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“