Demontáž a oprava turba vrchem

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
PEEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 14 zář 2006, 10:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PEEK »

TDI tech píše:
PEEK píše:
TDI tech píše:Mozem dat zopar foto ako to dopadne ked to "vemes do kombinacek" a rozchodis :kol1:
Dáko som to celé asi nepochopil... To už bolo turbo rozobraté, otočná kulisa, ktorá prenáša pohyb z palca na lopatky bola odstránená a ty si točil jednotlivými lopatkami dookola o 360°, ako tomu nasvedčujú stopy v sadziach ? Aký to malo zmysel, keď už bolo turbo rozobrané ?
Teraz nechapem je teba, ved ked to rozberies tak sa da kazdou lopatkou otacat o 360stupnov. Si chcel bidiet ako to dopadne ked sa pouziju kombinacky a hruba sila bez rozumu. Tak to vidis. Lopatku celu skrutilo na oske a zahlo koniec odtokovej hrany.
No ja tomu nerozumiem preto, lebo akonahle som turbo rozobral, ziadne kombinacky nebolo treba, lopatky sa hned tocili lahko. Povodne drhli kvoli nanosom na ich bocnych rovinnych plochach, lebo im ta pracovna medzera (10mm) bola pritesna. Avsak hned po rozobrani boli volne, cistenie spocivalo v odstraneni tvrdych nanosov z bocnych rovinnych plosok lopatiek, co som robil smirkom zrnitosti 1000. Z hornej pristupnej strany hromadne vsetky lopatky na tom smirku na rovnej sklenenej doske, zdola individualne kazdu lopatku som podlozil kuskom toho smirkoveho papiera a pritlak a rotacia iba zlahka prstami. Preto stale nechapem tie kombinacky. To sa vam lopatky nechceli tocit ani po rozobrani turba? Tie nanosy sa dostali aj na osky lopatiek ?
No stale mam pocit, ze by mohol existovat chemicky pripravok, ktory by stacilo do turbinovej sekcie nastriekat po odpojenii vyfukoveho vyvodu a rozhybat to zvonku bez pracneho vyberania a rozoberania turba.
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Uživatelský avatar
prowmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 led 2012, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od prowmen »

PEEK píše:
TDI tech píše:
PEEK píše: Dáko som to celé asi nepochopil... To už bolo turbo rozobraté, otočná kulisa, ktorá prenáša pohyb z palca na lopatky bola odstránená a ty si točil jednotlivými lopatkami dookola o 360°, ako tomu nasvedčujú stopy v sadziach ? Aký to malo zmysel, keď už bolo turbo rozobrané ?
Teraz nechapem je teba, ved ked to rozberies tak sa da kazdou lopatkou otacat o 360stupnov. Si chcel bidiet ako to dopadne ked sa pouziju kombinacky a hruba sila bez rozumu. Tak to vidis. Lopatku celu skrutilo na oske a zahlo koniec odtokovej hrany.
No ja tomu nerozumiem preto, lebo akonahle som turbo rozobral, ziadne kombinacky nebolo treba, lopatky sa hned tocili lahko. Povodne drhli kvoli nanosom na ich bocnych rovinnych plochach, lebo im ta pracovna medzera (10mm) bola pritesna. Avsak hned po rozobrani boli volne, cistenie spocivalo v odstraneni tvrdych nanosov z bocnych rovinnych plosok lopatiek, co som robil smirkom zrnitosti 1000. Z hornej pristupnej strany hromadne vsetky lopatky na tom smirku na rovnej sklenenej doske, zdola individualne kazdu lopatku som podlozil kuskom toho smirkoveho papiera a pritlak a rotacia iba zlahka prstami. Preto stale nechapem tie kombinacky. To sa vam lopatky nechceli tocit ani po rozobrani turba? Tie nanosy sa dostali aj na osky lopatiek ?
No stale mam pocit, ze by mohol existovat chemicky pripravok, ktory by stacilo do turbinovej sekcie nastriekat po odpojenii vyfukoveho vyvodu a rozhybat to zvonku bez pracneho vyberania a rozoberania turba.
Nepochopils. Turbo nikdo nerozebíral, ale na složeným motoru vzal kombinačkama tu kličku co ovládá lopatky a je na ní zapojený táhlo baňky a normálně na silu si tu regulaci rozchodil a takto to zkurvil a pozohýbal což jde vidět až po demontáži turba.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

presne tak
Uživatelský avatar
prowmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 led 2012, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od prowmen »

Měl bych dotaz k Humlovu klíči, jak moc musí být zbroušenej po celé ploše aby při nasazení na dutý šroub nechytal i převlečnou matici. Mimo jiné jsem si to dnes ošahával a mám natočenou matici i šroub zároveň, je to tak od prvomontáže?
Uživatelský avatar
D.ave
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 lis 2011, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Valašsko

Příspěvek od D.ave »

Nevím jak je to na octavii, ale já jsem to povolil pomocí dvou stranových klíčů, jeden jsem zbrousil po bocích, aby vešel na tu spodní matici, na výšku to vyšlo dobře a do převlečné matice nezasahoval. Druhým klíčem jsem povolil tu převlečnou matici. Natočené jsem měl taky obě matice stejně.


Pro zajímavost přidávám grafy jak auto jelo před a po čištění:

Před čištěním
Obrázek


Po čištění
Obrázek
Audi A4 avant quattro TDI-PD 85kw ATJ
blade6591
Přispěvovatel
Příspěvky: 358
Registrován: 10 dub 2011, 19:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Mauacky

Příspěvek od blade6591 »

blade6591 píše:Ja som to takisto rozhybaval "na hulváta" :D, aspon majú lopatky aerodymanickejší tvar (LOL)
včera som to turbo rozobral, lopatky su pekne rovne. A to som nato isiel fakt tvrdo :D :D..

Chlapi, kde zozeniem tesenie medzi turbom a tou hadicou na odvodm oleja ?
Volal som nejakým firmám, všade mi povedali že len s turbom :D Pecka..
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2028
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Odpovědi: 0
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

Tiguan 2 2.0 tdi
formy68
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 09 bře 2012, 19:43
Odpovědi: 0
Bydliště: sokolov

Příspěvek od formy68 »

tak nevím,na autě si vyměním kde co,ale nějak mi chybí odvaha pustit se do toho čištění turba.Mám 1,9tdi pd :) Když jsem ji kupoval před asi 50tis.km,byl jsem nadšen,jak krááásně tahala.Pak jsem ji půjčil synáčkovi,na dálnici ji trochu prohnal a už se mi zdá,že tak netáhne...Ani bych si toho nějak moc nevšiml,ale teď jsem se projel k kamarádovo...a vzpoměl si,že mi to taky tak jelo... :(A tak přemýšlím,co s tím...turbo nastupuje okolo 2tis.otáček,do té doby jede,ale tah nic moc...najeto mám teď 250tis.A musím,uznat,že je to tady pro mě vysoká škola! :roll: Ještě že tu je Holy...a nebydlí daleko :D
Uživatelský avatar
prowmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 led 2012, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od prowmen »

blade6591 píše:
blade6591 píše:Ja som to takisto rozhybaval "na hulváta" :D, aspon majú lopatky aerodymanickejší tvar (LOL)
včera som to turbo rozobral, lopatky su pekne rovne. A to som nato isiel fakt tvrdo :D :D..

Chlapi, kde zozeniem tesenie medzi turbom a tou hadicou na odvodm oleja ?
Volal som nejakým firmám, všade mi povedali že len s turbom :D Pecka..
Tady je to komplet od žlutých :)
http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... PagmVqUw==
Uživatelský avatar
prowmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 led 2012, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od prowmen »

zajímalo by mě k čemu je ten "držák" co je na svodech vlevo dole chycenej dvěma matkama, nic nedrží...?
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

aký držiak?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

prowmen píše:zajímalo by mě k čemu je ten "držák" co je na svodech vlevo dole chycenej dvěma matkama, nic nedrží...?
drží ten tepelnej štít
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

formy68 - pokud to "synáček" opravdu pouze protáhl po dálnici a jinak se k tomu motoru choval jak měl, efekt by to mělo mít spíš opačnej ... každopádně bych před rozebíráním udělal nějakej ten log, kontroly těsnosti, atp. (hlavně podle výsledku logu - je dost věcí, který můžou mít na svědomí ztrátu výkonu)
pašíkombi AFN B597
blade6591
Přispěvovatel
Příspěvky: 358
Registrován: 10 dub 2011, 19:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Mauacky

Příspěvek od blade6591 »

ďakujem, turbo druhýkrát von, vymenil som to tesnenie pri odtoku oleja von z turba, aaa prd :x :x . Stále kape :D Všetko som riadne zatiahol, nemal som čas pozerat na to presne odkial to tečie. Holender na bloku som dotiahol "na krv", tadial snad nie. Možno ta pancierová hadicka presakuje, možno prívod. Aj ked mi to šlo povolit bez problémov...
prowmen píše:
blade6591 píše:
blade6591 píše:Ja som to takisto rozhybaval "na hulváta" :D, aspon majú lopatky aerodymanickejší tvar (LOL)
včera som to turbo rozobral, lopatky su pekne rovne. A to som nato isiel fakt tvrdo :D :D..

Chlapi, kde zozeniem tesenie medzi turbom a tou hadicou na odvodm oleja ?
Volal som nejakým firmám, všade mi povedali že len s turbom :D Pecka..
Tady je to komplet od žlutých :)
http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... PagmVqUw==
maik-x
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 29 úno 2012, 10:54
Odpovědi: 0

Vůle turba

Příspěvek od maik-x »

Jak velká muže být vule turba pokud ho mám vyndané z auta a zkouším vuli rukou?Je normmální že je vule cca 0.5 mm? je to turbo z fabie RS.
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“