BMW 325 TD TDS

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Fx323i
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 05 zář 2012, 14:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fx323i »

Vypadalo to takhle?

Obrázek

A k tomu byla taková žlutá krabice...?

Jestli jo, tak je to GT1 (na Linuxu - a světe div se, jdou s tím zdiagnostikovat i poměrně dost nová auta, cca do roku 2007 :D ). Nesmíš dát na vzhled.

Já jsem všude, říkejte mi dlouhoprsťák (LOL)
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

My jsme taky všude a tady máme dokonce (zatím) i víc příspěvků. :D

GT1 by v Renocaru mít měli, předpokládám. Ale jestli půjde půjčit, to nevím... Nicméně o automat mně nejde a s latencí se dá žít, pokud to teda nebude minuta. :) Na nastavení dávky a předvstřiku to neva, na zjištění správné funkce snímačů až tak taky ne a třeba tlak v sání by se měřil v táhlém kopci a je to. :) Krom toho pokud píšeš, že je to otázka verze motor managementu, tak si s tím ta GT1 zřejmě neporadí líp...

Fajn, zkusím to poshánět. Ještě otázka na Fxe, páč budeš mít zkušenost: co INPA a E36 benzínová? Jaký kabel a tak? Když už bych to řešil, tak by bylo fajn, kdyby to chodilo i na tátově Z3... Díky.
Fx323i
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 05 zář 2012, 14:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fx323i »

ThatsMe píše:My jsme taky všude a tady máme dokonce (zatím) i víc příspěvků. :D

GT1 by v Renocaru mít měli, předpokládám. Ale jestli půjde půjčit, to nevím... Nicméně o automat mně nejde a s latencí se dá žít, pokud to teda nebude minuta. :) Na nastavení dávky a předvstřiku to neva, na zjištění správné funkce snímačů až tak taky ne a třeba tlak v sání by se měřil v táhlém kopci a je to. :) Krom toho pokud píšeš, že je to otázka verze motor managementu, tak si s tím ta GT1 zřejmě neporadí líp...

Fajn, zkusím to poshánět. Ještě otázka na Fxe, páč budeš mít zkušenost: co INPA a E36 benzínová? Jaký kabel a tak? Když už bych to řešil, tak by bylo fajn, kdyby to chodilo i na tátově Z3... Díky.
Základ je, jak stará auta tím chceš diagnostikovat. Pokud máš na notebooku COM port, tak pořiď ADS INPA interface. Auto s ADS INPOU přes USB nezdiagnostikuješ, je tam jiný komunikační protokol a INPA posílá/přijímá data na HW adrese COM portu. Některé PCMCIA karty to taky případně umí, jiné ne. Záleží, jestli mají HW adresu.

ADS interface poznáš podle toho, jestli je v diagnostické zásuvce (kulaté) zapojený pin č. 15. Lámalo se to někdy v roce 94.
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

Fx323i píše:
ADS interface poznáš podle toho, jestli je v diagnostické zásuvce (kulaté) zapojený pin č. 15. Lámalo se to někdy v roce 94.

..presne tento pin mam zapojeny v zasuvke aj ja a preto to neviem bezne zdiagnostikovat.. teda dostupnym softom :( ale budem rad az poradis ako to obist
Naposledy upravil(a) bjukemen dne 13 zář 2012, 18:31, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Jo! tak ta GT1 to fakt mohla byt :-) Jsem řikal něco jako prostředí Dosu :-D

Neboj se, ta latence neni zas tak obrovská že bys třeba čekal půl dne než hodnota naběhne :-D Jenom je to prostě pomalejší, ale jak řikám )
dávku i předvstřik podle toho nastavíš ;)
Fx323i
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 05 zář 2012, 14:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fx323i »

bjukemen píše:
Fx323i píše:
ADS interface poznáš podle toho, jestli je v diagnostické zásuvce (kulaté) zapojený pin č. 15. Lámalo se to někdy v roce 94.

..presne tento pin mam zapojeny v zasuvke aj ja a preto to neviem bezne zdiagnostikovat.. teda dostupnym softom :( ale budem rad az poradis ako to obist
Jak uz jsem napsal, potrebujes ADS interface pripojeny pres hardwarovy COM (rs232) port. Redukce USB - COM je v tomto pripade k nicemu, byt by byla s FTDI prevodnikem. Prikladem budiz carsoft 6.5, INPA nebo GT1. GT1 se da pouzit dvema zpusoby. Bud se zlutou hlavou pripojenou pres sitovou kartu s RJ45 konektorem, nebo staci ADS kabel pro inpu a emulator zlute hlavy v PC. Kazde z reseni ma sve plusy a minusy. Pro zlutou hlavu potrebujes bezpodminecne notebook IBM T30, nebo ji muzes pouzivat z cehokoliv s vyssim rozlisenim a VMware pod Windows. Inpa kabel jen s emulatorem hlavy a opet pod VMware. Vmware verze funguje na jakemkoliv pc, ale je to hodne pomale.
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Fx323i píše:Prikladem budiz carsoft 6.5, INPA nebo GT1. GT1 se da pouzit dvema zpusoby. Bud se zlutou hlavou pripojenou pres sitovou kartu s RJ45 konektorem, nebo staci ADS kabel pro inpu a emulator zlute hlavy v PC. Kazde z reseni ma sve plusy a minusy. Pro zlutou hlavu potrebujes bezpodminecne notebook IBM T30, nebo ji muzes pouzivat z cehokoliv s vyssim rozlisenim a VMware pod Windows. Inpa kabel jen s emulatorem hlavy a opet pod VMware. Vmware verze funguje na jakemkoliv pc, ale je to hodne pomale.
Ano ano! Přesně tak to bylo - měl ten žlutý nesmysl a síťákem připojený k ntb. Tak sme se dostali do všech (dvou :) ) ecu v mojí e34
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Fx:
A co tohle? http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=inpa

Frajer píše, že je to USB 100% kompatibilní s INPOU. Něco podobného nabízí na klubu i Patrik (Flery). Tak kde je pravda? :) Já jsem to plánoval takto, jinak bych musel sehnat NTB s COM portem, pokud nestačí ani PCMCIA převodník, a to se nevyplatí...
Fx323i
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 05 zář 2012, 14:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fx323i »

ThatsMe píše:Fx:
A co tohle? http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=inpa

Frajer píše, že je to USB 100% kompatibilní s INPOU. Něco podobného nabízí na klubu i Patrik (Flery). Tak kde je pravda? :) Já jsem to plánoval takto, jinak bych musel sehnat NTB s COM portem, pokud nestačí ani PCMCIA převodník, a to se nevyplatí...
Pokud mas auto s ADS, tak je ti to platne jako mrtvemu zimnik, pokud je to k-line (novejsi auta), tak to funguje. V tom je cely problem, resis e34;). Inpy taky neni jedna verze... Pro auta s obsazenym pinem 15 (=ads) je nezbytny com port, pro novejsi bez obsazeneho pinu 15 lze pouzit usb verzi. Pcmcia karty nektere chodi a jine ne, zalezi na tom, jestli maji fyzickou hw adresu.
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Jo, už jsem to chytl, díky! To je jak u blbečků, co? :) Takže zítra zkontroluju obě zásuvky, ale tuším, že při mém štěstí to bude všecko špatně. :)

Hele, a ty případně nemáš ty káblíky v sortimentu? Ať kdyžtak za ty rady aspoň uděláme kšeft...
Fx323i
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 05 zář 2012, 14:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fx323i »

Nechces radsi lod? :lol:

Kablik muzeme dohodnout celkem bez problemu:)
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

No, jako kapitán lodní dopravy mám k lodím docela přístup, ale udělej nabídku a třeba něco vymyslíme. :)
Já nevím, co všechno prodáváš, ale ze zkušenosti vím, že je s tebou dobrý kšeft a že víš, o co jde. Tak se ptám. :)
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Tak jsem prolezl auta a jak moje E34 tds z 5/95, tak tátova Z3 někdy z '96 mají osazený pin č. 15. Blbý, ale aspoň stejný, takže bude stačit jedno řešení, i když to horší...

Tak teď hledám, jak to řešit, a zjišťuju, že ty IBM T30 si tak drží cenu, až hrůza! Stará svině za 5000, vždyť za to mám nový! :) Takže nejlevnější řešení je asi ten ADS kabel + PCMCIA karta s RS232 a HW adresou. A snad by to fungovalo...

Hledal jsem i GT1, ale €900 za komplet i s noťasem není výjimkou...
Fx323i
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 05 zář 2012, 14:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fx323i »

Auta a věci kolem jsou jen koníček, jinak dělám prodejce a diagnostika v Suzuki Marine u distributora pro ČR.

T30 se dá koupit od 2000, jen to chce chvíli čekat a hledat. GT1 se dá rozchodit i na všech jiných PC pod VMware, jen pomaleji reaguje na povely. Žlutá hlava se dá koupit už celkem "levně" (od cca 6000 Kč v přepočtu), spíš jde o to, na co diagnostiku potřebuješ. Jestli máš obě auta 95-96, tak by ti teoreticky mohla fungovat už i USB verze toho INPA kabelu, jen je otázka, do kterých všech jednotek by ses dostal. Konkrétně u mě (1/96) se dostanu všude, kam potřebuju i přes USB, ale pin 15 nemám zapojený. Škoda, že bydlíš tak daleko, dalo by se s tím polaborovat a ve finále by to nemuselo být až tak drahé.
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Tak proto se neznáme, my jezdíme na Mercury. :)

No, já od toho až tak moc nežádám, E34 stejně nic moc neumí (DRL, auto-lock, nic takového), jde mi hlavně o live data kvůli nastavení plnicího tlaku, předvstřiku a dávky paliva. Tohle bych chtěl jednou za rok zkontrolovat, ale třeba nastavení dávky = čerpadlo ven a na stolici. A jednou za čas vypsat chyby + příp. mazání oilservice, páč drátkem se to vždycky povede tak napodesáté... A to je asi všechno, na té Z3 jde vesměs o totéž (samozřejmě krom těch dieselových záležitostí :) ). Tak že bych si udělal výlet do Phy? :)

T30 schválně kupovat nechci, řešil bych to PCMCIA kartou, jen nikde nepíšou, které mají vlastní HW adresu, ale pohybuje se to kolem 600-700, což není takový ranec...
Odpovědět

Zpět na „BMW“