Zaslepenie EGR (navod)

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5160
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

vlacek píše:
martinsidlo píše:Jo díky.Ja tam udělám závit na šroubek a nic vařit nebudu.
taky moznost :-)
Já se svářečkou nekamarádím.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

EGR to je prevít ! (noteeth)
Sobotní rozebírání této potvory mě stálo několik stehů na ruce, tak pozor na něj (LOL)
Uživatelský avatar
Kamil-TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 304
Registrován: 17 pro 2011, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Kamil-TDI »

Vici píše:EGR to je prevít ! (noteeth)
Sobotní rozebírání této potvory mě stálo několik stehů na ruce, tak pozor na něj (LOL)
Jak se ti to stalo??? V sání byl zavřenej bitbul :? :D
Škoda Octavia Scout 2,0tdi 110kw CRMB manuál :-)
kebs
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 20 lis 2012, 19:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Opočno

Příspěvek od kebs »

Zdar borci, je nutné ho zaslepovat? Jsem mladej a nezkušenej, ale nestačí pouze zaslepit tu hadčku co vytváří podtlak a tím otvírá EGR ventil? Pokud vím v klidu je ventil zavřený, takže po zaslepení by měl zůstat zavřený? Jestli se pletu, tak prosím info. proč... hned se na to vrhnu.

Jinak pokud se to tu řešilo, tak se omlouvám.
Fábia Combi (6Y5) 1,9 TDi, 74 kW, 101 PS, EGR off
Karamusa
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 18 dub 2010, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: F-M

Příspěvek od Karamusa »

myslím že se jedná o tlak vyfukových plynů který i tak nadzvedne lehce ventyl a tak to nebude na 100% uzavřené ale je to jen můůj tip
kebs
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 20 lis 2012, 19:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Opočno

Příspěvek od kebs »

Mas asi pravdu, protoze ten podtlak se mi zdal stejne maly pri volnobehu. Na druhou stranu ,kdyz jedes a kotlis tqk ten tlak vyfuk plynu musi byt daleko vetsi a pri vyssich otackach je EGR vypnuty....


Zda se mi to dost zajimavy, co vy na to?
Fábia Combi (6Y5) 1,9 TDi, 74 kW, 101 PS, EGR off
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Zdravím ked chcem zaslepiť EGR a mám plech o hrúbke 2 mm , bude to postačujúce ???? neprepáli sa mi ????? Ide mi o to aby sa to neprepálilo a aby mi to potom nenasalo turbo :(
Uživatelský avatar
prowmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 led 2012, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od prowmen »

2mm se už tak snadno nepropálí, ale já bych tam nedával nic))
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Tak to som rád, som sa zlakol, pretoče som tu čítal niekde že tam dával niekto 5mm plech ....to sa mi zdá dosť hrubé :D
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1384
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Greatone: já tam mam několik let taky asi 2mm plech a snad dobrý (noteeth) (neměl jsem zatim potřebu kontrolovat)
kebs: i na volnoběh (nebo právě při něm) by měl bejt podtlak dostatečnej na otevření egru, někdo to zaslepuje jen tim ovládáním, ale když jsem na radu zkušenýho mechanika/vw-c klubáka zaslepil i ovládací hadičku, začla mi řj házet chybu, tak jsem uvedl ovládání do pův. stavu a nechal jen plech...
pašíkombi AFN B597
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

FandaTDI.. : ja Ked som zaslepil iba hadičku na ovladanie EGR tak mi žiadnu chybu nevyhadzovalo :) neviem ako je to možné, ale chcel by som to zaslepit aj plechmy, pretože mám pocit akoby prepúštal ten ventil aj ked bol odpojeny od ovladania ...

Ak som to správne pochopil, kôli čomu sa to zaslepuje.... TAK len koli čistému saniu áno ??? či ešte kôli niečomu inému ?
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1384
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

pokud ti to nehází chybu, mohlo by zaslepení ovládání bejt dostatečný, záleží na stavu ventilu, ale chtělo by to min. zkouknout - pokud je hodně zanešenej(i po pár letech tam může bejt silnej nános) , nemusí ani pořádně dovírat a může propouštět... a dělá se to jak kvůli čistějšímu sání, tak kvůli lepšímu přísunu kyslíku (event. potažmo i kvůli "oblbnutí" váhy vzduchu), i když je to trochu na úkor ohřívání motoru (ovšem za jízdy to neni takovej rozdíl jako třeba na volnoběh - pro to ale většina lidí auto nestartuje a ani ten egr to v mrazech nespasí) a samozřejmě emisí, což je primární účel montování tohohle ventilu ... ;)
pašíkombi AFN B597
kebs
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 20 lis 2012, 19:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Opočno

Příspěvek od kebs »

FandaTDI píše:pokud ti to nehází chybu, mohlo by zaslepení ovládání bejt dostatečný, záleží na stavu ventilu, ale chtělo by to min. zkouknout - pokud je hodně zanešenej(i po pár letech tam může bejt silnej nános) , nemusí ani pořádně dovírat a může propouštět... a dělá se to jak kvůli čistějšímu sání, tak kvůli lepšímu přísunu kyslíku (event. potažmo i kvůli "oblbnutí" váhy vzduchu), i když je to trochu na úkor ohřívání motoru (ovšem za jízdy to neni takovej rozdíl jako třeba na volnoběh - pro to ale většina lidí auto nestartuje a ani ten egr to v mrazech nespasí) a samozřejmě emisí, což je primární účel montování tohohle ventilu ... ;)
Přesně tohle jsem si myslel. Ve škole jsem se dokonce učil, že to tam montují pouze kvůli první homologaci vozidla po výrobě(laboratorní měření), protože množství dusíku se na dnešních emisích těžko naměří. Prej na to vyhláška zapomněla. Minulý týden jsem to chtěl okouknout v jakém stavu je ten můj. Po tom co jsem viděl ty otřesné obrázky. Byl jsem potěšen, bylo to trochu mastné maximálně to bralo 2mm průměru i přesto jsem to odmastil a vyčistil. Oddělal hadičku podtlaku a zatím mi to chybu nepíše po 200 km.

E: změny nepociťuji.... jen když je nastartovaný studeny motor, tak to tak nakysle smrdí(dusík) a zmizel turboefekt.
Fábia Combi (6Y5) 1,9 TDi, 74 kW, 101 PS, EGR off
Karamusa
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 18 dub 2010, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: F-M

Příspěvek od Karamusa »

Mám dotaz,zaslepujete to hned u ventilu EGR u sání a nebo ještě před vstupem do chladiče z výfuk. svodů ?
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

tu ruru von, a dve záslepky o hrubke tak cca 6mm. na každu stranu jednu plus tesnenie. tak to máš dobre zaslepene
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“