
Politicka situace ve svete
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jo, malej Jarda to tak myslel, jen jsem přesně nevěděl, jakou spotřebu u topení to bude mít, když se k tomu zapnou všechny spotřebiče, /rozmrazovače/ apod. ale je výhodou, že prázdné baterky nezamrznou..Ale to ticho, to bude změna..Samozřejmě ne pro mě, já dožiji s vůní benzinu a za šumotu vaček a převodů..... 

nepropadat panice...
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Foreste, opět si se "trefil", celé dny nic jiného neřeším, než tvoje aktivity po diskuzních forech. Na vytváření archivů jsou tu jiní experti 
BMW uvádí u své i3 dokonce 95% recyklovatelnost a tvrdí, že výrobní linky jsou napájeny 100% zelenou elektřinou ze solárních a větrných parků, ale osobně jsem to nezkoumal
Mimochodem aktuálně má i3 už dvojnásobnou kapacitu baterie, než při uvedení na trh v roce 2013.
Parkovací místa u kolaudovaných bytových domů jsou dle mého názoru v pořádku, s obcházením garsonkami slyším prvně, ale znám konkrétní případ, kdy nebylo jiného řešení, než koupit sousední nemovitost a tu zbourat aby bylo legislativě vyhověno. No a do budoucna přibude ještě podmínka 10kW nabíjecího bodu pro každá 4 místa a řidiči na sídlištích budou mít kde nabíjet.
EV v zimě samozřejmě topí, a to rychle a dobře, ale stojí to energii. Při teplotách kolem nuly na začátku třeba 3kW, ale rychle to klesá a pro udržení teploty 20°C v kabině stačí u auta s tepelným čerpadlem už jen kolem 0,7kW, za slunečného dne i jen polovinu.
V kopcích bych EV tragedií asi nenazval, ale souhlasím, že dálnice není pro ně optimální provoz. Problém není nedostatek výkonu ale skutečnost, že si sebou vezou řekněme 30-50kWh energie a v rámci dojezdu je třeba s ní dobře hospodařit. Spalovací auto si sice veze 500kWh, ale dojezd má jen dvojnásobný a 350kW přemění na odpadní teplo (což je prostě úlet, na to je EV schopno najezdit 3000km).
Nicméně tento handicap se stále snižuje. Tento týden spustil Číňan seriovou výrobu solid-state baterií a hovoří se o 400Wh/kg, což je zase velmi slušný skok. A v podstatě to znamená, že právě uvedený e-tron na trh s baterií 95kWh by mohl mít o 350kg nižší hmotnost (jeho baterie váží 700kg), nebo při stejné hmotnosti dvojnásobnou kapacitu.
Solidně postavené EV s aktivním termomanagementem umí baterii chladit i ohřívat. A praxe ukazuje, že je to pro životnost baterie a uživatelský komfort poměrně klíčová záležitost.

BMW uvádí u své i3 dokonce 95% recyklovatelnost a tvrdí, že výrobní linky jsou napájeny 100% zelenou elektřinou ze solárních a větrných parků, ale osobně jsem to nezkoumal

Mimochodem aktuálně má i3 už dvojnásobnou kapacitu baterie, než při uvedení na trh v roce 2013.
Parkovací místa u kolaudovaných bytových domů jsou dle mého názoru v pořádku, s obcházením garsonkami slyším prvně, ale znám konkrétní případ, kdy nebylo jiného řešení, než koupit sousední nemovitost a tu zbourat aby bylo legislativě vyhověno. No a do budoucna přibude ještě podmínka 10kW nabíjecího bodu pro každá 4 místa a řidiči na sídlištích budou mít kde nabíjet.
EV v zimě samozřejmě topí, a to rychle a dobře, ale stojí to energii. Při teplotách kolem nuly na začátku třeba 3kW, ale rychle to klesá a pro udržení teploty 20°C v kabině stačí u auta s tepelným čerpadlem už jen kolem 0,7kW, za slunečného dne i jen polovinu.
V kopcích bych EV tragedií asi nenazval, ale souhlasím, že dálnice není pro ně optimální provoz. Problém není nedostatek výkonu ale skutečnost, že si sebou vezou řekněme 30-50kWh energie a v rámci dojezdu je třeba s ní dobře hospodařit. Spalovací auto si sice veze 500kWh, ale dojezd má jen dvojnásobný a 350kW přemění na odpadní teplo (což je prostě úlet, na to je EV schopno najezdit 3000km).
Nicméně tento handicap se stále snižuje. Tento týden spustil Číňan seriovou výrobu solid-state baterií a hovoří se o 400Wh/kg, což je zase velmi slušný skok. A v podstatě to znamená, že právě uvedený e-tron na trh s baterií 95kWh by mohl mít o 350kg nižší hmotnost (jeho baterie váží 700kg), nebo při stejné hmotnosti dvojnásobnou kapacitu.
Solidně postavené EV s aktivním termomanagementem umí baterii chladit i ohřívat. A praxe ukazuje, že je to pro životnost baterie a uživatelský komfort poměrně klíčová záležitost.
Díky za vysvětlení, jen tak si říkám, když náhodou pár oboustranně vstřícných
pohlaví pocítí sexuální napětí takového rázu, že nestačí dojet na hotel nebo záměrně zabočí do přírody, aby uskutečnily to pnutí , tak v zimním období potřebují teplo, které získají dvěma způsoby...běžícím motorem /což u TDI nemá cenu, motor se jen zchladí/nebo vnějším zdrojem -bufíkem..A tak jsem si vzpomněl na známého, který mne s pýchou v hlase vždy upozorní, že vlastnil jako první soukromník T 603 v osobním vlastnictví v jižních Čechách a samozřejmě díky prostornosti ji využil k sexuálním záletům, což je u určitého věku populace běžná věc..A tak si zatopil bufíkem a v pohodě si užívali s osobou jiného pohlaví bezbřehé lásky...Ale ouha, baterie ztratily kapacitu.., motor nešel natočit .Situace nezáviděníhodná, ale Tatra byla ještě ze staré školy, takže vyndal kliku, zatáhl sytič a motor chytil na škub,/ale řidič musel rychle běžet do kabiny a stáhnout sytič, aby nepraskly olej. chladiče/tohle Tatra nedopilovala//,a situace byla vyřešena...Ale problém v budoucnosti bude v tom, že EL.AUTOMOBIL KLIKU BOHUŽEL PATRNĚ NEMÁ...
P.S. takže jak se bude počínat příští generace v přírodě?
pohlaví pocítí sexuální napětí takového rázu, že nestačí dojet na hotel nebo záměrně zabočí do přírody, aby uskutečnily to pnutí , tak v zimním období potřebují teplo, které získají dvěma způsoby...běžícím motorem /což u TDI nemá cenu, motor se jen zchladí/nebo vnějším zdrojem -bufíkem..A tak jsem si vzpomněl na známého, který mne s pýchou v hlase vždy upozorní, že vlastnil jako první soukromník T 603 v osobním vlastnictví v jižních Čechách a samozřejmě díky prostornosti ji využil k sexuálním záletům, což je u určitého věku populace běžná věc..A tak si zatopil bufíkem a v pohodě si užívali s osobou jiného pohlaví bezbřehé lásky...Ale ouha, baterie ztratily kapacitu.., motor nešel natočit .Situace nezáviděníhodná, ale Tatra byla ještě ze staré školy, takže vyndal kliku, zatáhl sytič a motor chytil na škub,/ale řidič musel rychle běžet do kabiny a stáhnout sytič, aby nepraskly olej. chladiče/tohle Tatra nedopilovala//,a situace byla vyřešena...Ale problém v budoucnosti bude v tom, že EL.AUTOMOBIL KLIKU BOHUŽEL PATRNĚ NEMÁ...

P.S. takže jak se bude počínat příští generace v přírodě?

nepropadat panice...
No máš to nadrcený, jen mě baveji ty kraviny co v tom budou, tepelný čerpadlo a já nevím co jsi všechno vyjmenoval, to budou zase sráče, všude dráty jak vlas, což je trend, měď je drahá atd. Já pojedu do itálie raději benálem, . S úsměvem jsem se tuhle vrtal ve favoritu a k přístrojové desce vedou dráty jako v dnešních sráčích ke starteru. Moc bych si iluze o EV nedělal, kor v tomhle systému, kde ojebat a podělat zákazníka je běžnej standard, neli zákon.
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
jericho - Nepochybuji, že za pár let bude standart kapacita min 100kWh a vzhledem k tomu, že ten pár při zmiňovaném aktu bude vytvářet sám slušné množství tepla, budou si jistě moci užívat i v zimním období klidně až 200 hodin. Netuším jakých výkonů jsi za mlada dosahoval, ale dle mých zkušeností je to jistě dostatečný čas
fekálek - Ono to tepelné čerpadlo je "jen" reversibilní klimatizace, kde je v okruhu výparník a dva 3cestné ventily navíc.
Vzhledem k téměř 20ti letům praxe ve spalovacích motorech a trendu kam se to ubírá, že motory jsou komplikovanější, servisně náročnější na čas i vybavení, dříve spolehlivé díly poruchové a dříve opravitelné díly jsou dnes neopravitelné, mohu s klidným svědomím říct, že to EV je proti tomu "jednoduchá" záležitost. Samozřejmě ještě není tolik zkušeností, ale nějaké se už postupně sbírají.






fekálek - Ono to tepelné čerpadlo je "jen" reversibilní klimatizace, kde je v okruhu výparník a dva 3cestné ventily navíc.
Vzhledem k téměř 20ti letům praxe ve spalovacích motorech a trendu kam se to ubírá, že motory jsou komplikovanější, servisně náročnější na čas i vybavení, dříve spolehlivé díly poruchové a dříve opravitelné díly jsou dnes neopravitelné, mohu s klidným svědomím říct, že to EV je proti tomu "jednoduchá" záležitost. Samozřejmě ještě není tolik zkušeností, ale nějaké se už postupně sbírají.





Ona je to trochu nutnost, protože permanentní tlak na snižování nákladů a cen vede k tomu, že konkurence vede k tomu, kdo víc ušetří..Stačí se podívat do supermarketu, proč člověk ve čtvrtek nemůže např. do Kauflandu? Protože jsou slevy, slevy přitáhnou obyvatelstvo, a to ne hlavně ty nejchudší, ale často ty nejchamtivější, pár jich znám, na kontě 10 mega a nevynechají žádný čtvrtek, a první co čtou jsou slevové "noviny". Marně jim vysvětluješ, že díky tomu jsou často potraviny ojebávány, protože musí být prostor na slevy a že těch jeho 10 mega nestačí prožrat, když mu je přes 70 let a že nemá nechávat nic pro příbuzné, kteří na to čekají , aby po něm něco zbylo./stejně je nesnáší/..Ale je to zbytečné, kvůli 20 kč projede 50kč a je spokojen...S tím se nedá nic dělat, možná kdyby jsi sám si nekoupil Octávku, ale stačil by ti s manželkou Favorit,/tam jsou ty silné kabely/ který taky dojede kam potřebuješ...Ale to už by asi nešlo, že? Ještě by se ti lidé smáli, že jsi socka a na jiné nemáš...Za to mě mohou všichni vykouřit, mám Fiata a mám je na háku.. 

nepropadat panice...
Ale jo šlo by jezdit favoritem, ale nechci dopadnout jako píšeš ten 70ti letej po kterým někdo sežere dědictví, tak co si mám za peníze koupit, poraď jericho, mám cíleně chodit do krámu když nejsou slevy??
Jinak EV asi budoucnost mají, jen mi pořád přijde limitujícím faktorem AKU a dokud nebude energetická kapacita jako u spalovacích aut, přijde mi to dost omezující. Nakonec bude v autě malej jadernej reaktorek a jednou za 10let vyměníš palivový tyčky a to bude zajímavější, než bejt furt někde uvázanej u nabíjecí stanice kabelem

Jinak EV asi budoucnost mají, jen mi pořád přijde limitujícím faktorem AKU a dokud nebude energetická kapacita jako u spalovacích aut, přijde mi to dost omezující. Nakonec bude v autě malej jadernej reaktorek a jednou za 10let vyměníš palivový tyčky a to bude zajímavější, než bejt furt někde uvázanej u nabíjecí stanice kabelem

Osobně si myslím, že právě situace v pořízení a prodeji vozu je velice obtížná a nezáviděníhodná a samozřejmě tě chápu. Na první pohled se zdá, že jsou neomezené možnosti , ale není to pravda, koupit ojetinu v zemi, kdy podvádět v tomto oboru , je běžná věc, a i kdyby ne, ojetina pár let stará může člověka finančně vyčerpat a radost z auta se rychle vytrácí..Samozřejmě jsou dobré kupy, ale vyjímečně..Známý se tetelí blahem, že koupil ještě hranaté Volvo za 50000kč v super stavu, s malým nájezdem, které stálo v garáži./ to je ten sen a často lákadlo od prodejců-od dědy/ Tyhle auta zná, tohle už měl, takže přesně ví, o co gou..Osobně bych nevěděl co, pokud bych musel cestovat po Evropě třeba za prací a vůz by musel být zánovní..Takže mě se to kecá, když jezdím většinou " okolo kostela", mám položené sedačky a jezdíme max. ve dvou. Mít rodinu, prostě nevím, protože to auto bych musel opravovat sám a proto by muselo splňovat určité podmínky, co se montáže týče..Do koncernu bych ale určitě nešel, možná tak do podobného kupu od dědy , auta z 90. tých let, nebo těsně po roce 2000... 

nepropadat panice...
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
fekálek - To je pouze strach z nevyzkoušeného, opravdu. A také nepotřebuješ energetickou kapacitu jako v nádrži spalováku, protože jezdíš reálně 4-5x úsporněji. Dnešní EV s dojezdem 250-500km jsou pro naprostou většinu populace vyhovující - ráno děti do školy, práce, nákupy... 50km denně a 2x do týdne strčíš auto do zásuvky. Za 14dní ti na tom nepřijde nic divného.
samsung má hotový výzkum baterií na bázi grafenu, kterého je všude dostatek a tyto baterie mají o 40% větší kapacitu a nabíjí se rychleji, o dost rychleji. A v pohodě jdou recyklovat. Vodík je mrtvej.Jarda S. píše:stejně nebude lithium na baterie a budoucnost automobilů se nakloní k vodíkua budou jen dva způsoby dopravy- elektřina a vodík
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Pánové, přeji úspěch, ale vše jsou zatím theorie , vypracované do detailů, ověřené v omezených testech, intoši to mají promyšlené, ale teprve v praxi se ukáže zda to bude úspora nebo ne..Ale problém je v tom, že když se do toho nacpou miliardy, tak když se to rozjede a nakonec se zjistí že úspora je minus, TAK UŽ TO NIKDO NEZASTAVÍ, PROTOŽE JSOU TAM UŽ TY MILIARDY.. Nehledě na to, že intoši neradi přiznají chybu a je to dodnes vidět u nás, řepka je už dávno profláklá a stejně se jede dál, už jsou jiné možnosti, sofistikovanější, perspektivnější, ale řepka jede pořád i ty miliardy dotací do kapes koncernů , Babišů a zemědělců všeobecně...Nevěřím na změnu, protože třeba sucho made in Czech republik ,je už i vysvětlováno , vědci dokonce informují, mají i recept jak na to, jak problém řešit, ale nic se neděje, kola demence spolu s dotacemi se točí dál a myšlenka, že by Čehůni měli své lány jako v SSSR přerušit remizky, vysázet stromy, keře apod./to co ti idioti zničili když mávali rudým praporem/, tak nic se nestane, pojede se dál, protože Česko rozumem nikdy neoplývalo a bude to tak pořád.. 

nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Pri te vaze a objemu baterii, kolik je to kg? Kolik v kg a % z pohonne jednotky toho zbyde po aute se spalovacim motorem?Andre píše:95% recyklovatelnost
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)