Demontáž a oprava turba vrchem

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Nalim
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 28 led 2006, 18:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od Nalim »

Ja chtel radu a ne radu vyser se na to...myslel jsem,ze tohle forum je od toho,aby jsme si vsechno zkusili udelat nejak svepomoci. Nebo to dat do servisu?...jo taky moznost.

Nez bych neco zkurvil radeji se zeptam... :)
Nejsem automechanik a nikdy jsem auta nespravoval...nedela mi problem ucit se novym vecem a hlavne me to i bavi.
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7569
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

no jo, jenže vyšroubovat šroub je celkem základ... a navíc rady jsi už dostal :)
já tě nijak neshazuju, jen že když nejde ani toto, tak rozpůlit turbo bez autogenu ti nepůjde zřejmě taky
Nalim
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 28 led 2006, 18:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od Nalim »

No nez jsem se do toho pustil,tak jsem vsechno procetl...bylo mi jasne,ze to nepujde jen tak lehce...

Takze co mam sundat,abych zkusil nasadit gola orech..ten ventyl pujde sundat?Bude tam potom misto na orech?

No nemam to ted u sebe...tak nekouknu,ale uz tady pul dne hledam..a asi s tim mel malo kdo problem

:)
Nasel jsem videjko..jak vycistit turbo...tak treba to nekoho zaujme nez koukat na fotky:_)
http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
Uživatelský avatar
Stipl
Přispěvovatel
Příspěvky: 360
Registrován: 06 srp 2008, 17:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Třineeec

Příspěvek od Stipl »

Pokud nemáš autogen použij něco takového http://www.telefony-elektro.cz/elektro- ... orak-na-PB ja to mám a dycky nahřeju všecko do ruda a jde krásně povolit. Jinač pokud očko se přetáčí tak ještě skusit klíč co je na brzdové potrubí jestli se nechytne. Nebo krutá síla v podobě velkých sikových kleští. Ale myslím že tam ořech z malé račny jde dát.
Audi 80 1.8i-První vůz :D
Audi A3 1.8T AGU 142Kw-Bejvalka2
Škoda Octavia 1.8T 4x4-Zatím základ.


Život některých ožívá při rychlosti kde životy jiných končí.
Nalim
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 28 led 2006, 18:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od Nalim »

Takze jedine autogen...zkousel se i klic..uz se neprotacel,ale bali jsme se,ze to urveme. Takze kamarad mi to nahral a slo to jako pomasle..jsem cumel.

Jeste mam dotaz...ten podtlakovy ventil kdyz ho mam venku..maji ta hridelka lehce..ze pujde hybat nahoru a dolu jen rukou? Nebo to rukou nejde...tak me napad,bud je spatna zatuhla a nebo to jde jen tlakem.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9197
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

ta banka se hýbe tíž jde to PODTLAKEM nasaj pusou a musíš ji být schopen zatáhnout. páčka na turbu musí chodit uplně lehce.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

ten podtlakovy ventil kdyz ho mam venku..maji ta hridelka lehce
Jestli myslíš tu ovládací plechovku, tak musí jít zatlačit rukou. Když v tom zatlačeném stavu ucpeš palcem tu podtlakovou trubičku, tak musí povylezt cca o 2/3 a držet do doby, než palec uvolníš a teprve potom vyskočí na doraz.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Nalim
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 28 led 2006, 18:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od Nalim »

Tak jsem doskladal turbo a nasadil..musim rict,ze vetsi makacku jsem nezazil.
Trosku jsem se zapotil pri skladani turba...obrazky coi jsou na netu a navod se trsku lisi od toho co mam ja.Myslim hlavne ten prstenec co je v turbu.Ja ho mam takovy dvojity.
Ale pochopil jsem,ze to asi poskldat nejde spatne...vsechno tam sedlo dobre a tahlo slo uplne lehce az mi to prislo moc lehce.
Hlavni problem byl hlavne v regulaci(myslim tu banku) byla totalne zatuhla a uvnitr sel slyset sum rezi..neco jako rumba koule:-) takze jsem ji nastavil stejne jako starou banku..
Auto jede jeste hur nez predtim..turbo sice slysim sycet,ale nejede...mel jsme podezreni na vahu vzduchu.Nevim jak se ma chovat presne..vytahnul jsem ji,ale jizda byla uplne stejna. Takze otazka je...jestli je vaha vzduchu oki a nebo turbo diky regulaci nejede jak ma.
Hledam navod jak nastavit tu rehulaci a nevim jak nastavit. Je nejaky jednoduchy navod jak ji nastavit? treba dat do horni polohy..o 2mm stahnout a zaaretovat? Steluje se to primo na aute? Nerozumim v jake poloze ma byt,kdyz je vypnuty motor a kdyz nastartuji.

A jeste jeden problem..pri sundavani olejove trubky do turba se trosku pretocila...bohuzel to bylo totalne zatahnute...dali jsme ji zpet,ale ne uplne..je nejaky test,kdy poznam,ze olej proteka do turba?

P.S skoda,ze nemam diagnostiku..mam jen na stary typ pocitace na com...nemate zkusenosti jestli je nejaka redikce treba z usb nebo neco takoveho?
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

:) ... dřív bejval obvyklejší problém opačná redukce - "čistokrevnej" COM port je pro KKL (a auta do r.04) spíš výhodou - zkus kouknout třeba na aukru po KKL kabelu s COM portem, měla by to bejt otázka max. pěti stovek ... jestli to jede stejně s odpojenou váhou, tak to bude nouzák ... nejsem si teď jistej tim postupem pro přesný nastavování, něco by se z Vagu dalo orientačně zjistit i na volnoběh, ale líp asi zkusit nastavit nahrubo (někde jsem narazil na podobnej postup jako popisuješ) příp. s tim vagem podle rozdílu požad. a skut. tlaku (i když na volnoběh je to dost blízko atmosferickýmu), projet, udělat log a pak donastavit podle toho logu (za předpokladu, že je ok vše kolem podtlaku) ...
S tim mazáním bych si ale nezahrával (a možná raději tu trubku i vyměnil), turbo by mělo bejt už při montáži zalitý olejem, může se zadřít už po startu
Jo a baňka by se měla hned po nastartování zatáhnout (podtlakem), tj. přitáhnout táhlo
pašíkombi AFN B597
Nalim
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 28 led 2006, 18:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od Nalim »

Me se novy kabel kupovat moc nechce...uz to tak nepouzivam jako kdysi. Sel mei na klasicky VAG 304,ale je bohuzel na com port. Takze nevim jestli se to vyresi redukci z usb na com.

Tu kovovou hadicku bych i vymenil,ale co jsem ted zazil u turba..se mi do toho moc nechce:-) Jaky je tam pristup?

A diagnostikou bych asi vymazal vsechny chyby co tam ted mam..
S tou Vahou si prave nejsem jisty...nechci ji zybtecne kupovat
Uživatelský avatar
Stipl
Přispěvovatel
Příspěvky: 360
Registrován: 06 srp 2008, 17:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Třineeec

Příspěvek od Stipl »

Bez diagnostiky nema cenu nic řešit.
Audi 80 1.8i-První vůz :D
Audi A3 1.8T AGU 142Kw-Bejvalka2
Škoda Octavia 1.8T 4x4-Zatím základ.


Život některých ožívá při rychlosti kde životy jiných končí.
mamartin1
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 23 lis 2009, 15:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Paskov

regulace

Příspěvek od mamartin1 »

Turbo po vyčištění a podložení 0,1mm, je normální že řj začne omezovat plnící tlak ještě před dosažením hodnoty požadovaného tlaku? U logů co jsem zde viděl regulace zapůsobí až po překročení požadované hodnoty. Log zde: http://leteckaposta.cz/306245028
Octavia ASV
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

Co se ti nelíbí?? Dyť to funguje parádně..
Octavia II RS
mamartin1
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 23 lis 2009, 15:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Paskov

Příspěvek od mamartin1 »

funguje to dobře, jen mi není jasné jak řj pozná že už má omezovat ten plnící tlak, když ještě ani není dosažena požadovaná hodnota natož překročena. U AHF mi to šlo vždycky přes požadovanou hodnotu a až pak zkorigováno. Že by trochu jinak naprogramována řj ASV vůči AHF?Kdy řj. umí z gradientu nárustu talku "předpovídat" nutnost jeho omezení?
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

Tlak hlídá snímač tlaku na tlakovém vedení..a ten malej rozdíl tlaku neřeš,,uvědom si jak rychle musí jednotka zasáhnout..a tím že máš podloženou regulaci,tak se to turbo neroztočí tak rychlejako v originále..a ještě k tomu si dal plný plyn někde v 1900ot,takže turbo ani nemělo moc času na nafouknutí.. ;)

Funguje ti to dobře,tak to nech být..
Octavia II RS
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“