Klepot kovový zvuk +video 1.9tdi ASV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado-diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 18 bře 2013, 20:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Belá

Příspěvek od Rado-diesel »

Dneska som dal dole hlavu Obrázek
Obrázek
Obrázek
ten oznaceny piest ma asi 1mm volu ked snim kyvem do strany tak vydava aj taky kovovy zvuk tak nwm ci to moze byt on...
Obrázek
Obrázek
a odfotil som aj olejove kanalyky ku hydroštelu a pri dvoch tych dierkach je normalne jak keby tam dakto s udernikom bil a odfotil som aj jeden normalny kanalyk asi tak by mal vyzerat...
a posledny vyfukovy ventil je mastny asi semering prepušta a zato mozno tak dymi..

nwm co to moze byt zeby ten piest robil balamutu poradte nejake postrehy abo co ... (wallbash)
Audi A3 8l 12/1999 1.9TDI 81kw/110ps ASV
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Ked mi asi pred nieco vyse rokom asi 2x po sebe vyfuklo tesnenie pod hlavou tak so cely motor kompletne rozobral, vycistil zrovhal, vsetky vole boli OK, presahy OK. Poskladal som ho a aj tak si dalej spokojne trieska a mlati dalej :D
Uživatelský avatar
Rado-diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 18 bře 2013, 20:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Belá

Příspěvek od Rado-diesel »

(LOL) asi zoberem mlatek taky aspon 10kilovi a narovnam mu ojnice :D
Audi A3 8l 12/1999 1.9TDI 81kw/110ps ASV
Uživatelský avatar
Rado-diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 18 bře 2013, 20:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Belá

Příspěvek od Rado-diesel »

ako zistim ci mam vadny piest ??? lebo sa snim da kyvať a pritom to vydava taky kovovy zvuk ked nato pouzijem vecsiu silu...
Audi A3 8l 12/1999 1.9TDI 81kw/110ps ASV
Uživatelský avatar
Rado-diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 18 bře 2013, 20:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Belá

Příspěvek od Rado-diesel »

Aká ma byť vôľa medzi valcom a piestom ? neviete mi niekto powedat
Audi A3 8l 12/1999 1.9TDI 81kw/110ps ASV
Uživatelský avatar
Rado-diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 18 bře 2013, 20:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Belá

Příspěvek od Rado-diesel »

a este by som sa chcel opytat ze ci mozem vymenit 4 piest za novy aj skruskami a ostatne ponechat tak jak su ?? dik
Audi A3 8l 12/1999 1.9TDI 81kw/110ps ASV
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Rado-diesel píše:Aká ma byť vôľa medzi valcom a piestom ? neviete mi niekto powedat
skoro žádná, jen aby to tam volně lítalo, určitě ne taková jak popisuješ.
Co se týká výměny jednoho pístu, asi to fungovat bude. Ale jsou motory, kde může časem prasknout klika, když jí zatížíš víc jen v jednom místě..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
Rado-diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 18 bře 2013, 20:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Belá

Příspěvek od Rado-diesel »

Biimbo píše:
Rado-diesel píše:Aká ma byť vôľa medzi valcom a piestom ? neviete mi niekto powedat
skoro žádná, jen aby to tam volně lítalo, určitě ne taková jak popisuješ.
Co se týká výměny jednoho pístu, asi to fungovat bude. Ale jsou motory, kde může časem prasknout klika, když jí zatížíš víc jen v jednom místě..
aj ja si myslim ze tam taka vôla byt nemoze lebo taka vôla je len na poslednom pieste a ostatne vôlu skoro vobec nemaju.. a ked pouzijem viacej sily tak normalne stym piestom bucham o valec a vydava to taky kovovy zvuk zelezo o zelezo...
Audi A3 8l 12/1999 1.9TDI 81kw/110ps ASV
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Zdá sa mi , že akceptuješ len radu ktorá sa ti páči . Radil som ti , aby si pred rozoberaní skontroloval kompresné tlaky . Tým by si bol vylúčil netesnosť spaľovacieho priestoru . (ventily , piesty , krúžky ).
Piesty podľa typu konštrukcie majú vôľu 0,2 -0,5 mm . Dôležitejšia je vôľa piestnych krúžkov. Platí zásada , že piesty sa nesmú dotýkať valca . Ak dokážeš piestom ľahko pohybovať , znamená to , že piestne krúžky sú uviaznuté v drážkach , alebo zodraté . Ak to robí len jeden piest ( posledný ) domnievam sa že prehriatím sa krúžky zahryzli do piestu .
Vymontuj piest a skontroluj stav krúžkov. Vôľu na zámkoch a v drážkach daj posúdiť odborníkovi . Ak nebudú OK , vymeň všetky krúžky. Piest ak má prijateľné vôle krúžkov , môžeš nechať .
Výmena jedneho piesta je hlúposť .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Uživatelský avatar
Rado-diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 18 bře 2013, 20:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Belá

Příspěvek od Rado-diesel »

senioring1 píše:Zdá sa mi , že akceptuješ len radu ktorá sa ti páči . Radil som ti , aby si pred rozoberaní skontroloval kompresné tlaky . Tým by si bol vylúčil netesnosť spaľovacieho priestoru . (ventily , piesty , krúžky ).
Piesty podľa typu konštrukcie majú vôľu 0,2 -0,5 mm . Dôležitejšia je vôľa piestnych krúžkov. Platí zásada , že piesty sa nesmú dotýkať valca . Ak dokážeš piestom ľahko pohybovať , znamená to , že piestne krúžky sú uviaznuté v drážkach , alebo zodraté . Ak to robí len jeden piest ( posledný ) domnievam sa že prehriatím sa krúžky zahryzli do piestu .
Vymontuj piest a skontroluj stav krúžkov. Vôľu na zámkoch a v drážkach daj posúdiť odborníkovi . Ak nebudú OK , vymeň všetky krúžky. Piest ak má prijateľné vôle krúžkov , môžeš nechať .
Výmena jedneho piesta je hlúposť .
aj keby som zmeral tlaky aj tak by som motor musel rozoberat to je jedno..
a kružky stači vymeniť na tom jednom pieste ci na všetkych 4 ?? a ked budu dražky vychodené tak skadial tam mam dat druhy piest dik
Audi A3 8l 12/1999 1.9TDI 81kw/110ps ASV
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Nechci vyrušovat, ale proč nevyměnit jen jeden píst, když ty 3 jsou zachovalé, dávají se nové kruhy, vůle je stejná a hlavně váha je stejná..?Dávat všechny 4 považuji za vyhazování peněz o prasknutí kliky u nového pístu nemluvě. O co víc zatíží nový píst kliku než starý, který je stejný, pouze víc pamatuje. Samozřejmě , kdo vymění nový píst s kruhy a na těch 3 ostatních nechá staré /pokud není motor zánovní/ jistě nepočítá s dlouhou životností motoru... :)
nepropadat panice...
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Nerozumiem otázke . Pýtaš sa kadiaľ máš dať piest do valca ? Alebo sa pýtaš kde ho získať ?
Predpokladám , že piest po vyčistení drážok bude mať vôle podobné ako ostatné piesty a že bude môcť ostať . Pri takomto rozsahu opravy je vhodné vymeniť všetky krúžky na všetkých piestoch . Ak by sa ukázalo že klepajúci piest má neprijateľné vôle (Výrazne iné ako ostatné ) , potom by som sa prikláňal k výmene piesta , ale za podmienky rovnakej váhy a následnej kontrole zuhlovania .
to Jericho-3 :
Piesty i ojnice sú vyrobené v niekoľkých váhových kategoriach a pre montáž sú párované podľa váhových skupín . Pre náročnejšie motory sú zvažované ojnice zmontované spolu s piestami . Z uvedených dôvodov pre amatéra nie je jednoduché získať potrebný piest . To je potom lepšie nechať pôvodný aj za cenu , že bude čerpať olej volnejšími krúžkami .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Uživatelský avatar
Rado-diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 18 bře 2013, 20:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Belá

Příspěvek od Rado-diesel »

senioring1 píše:Nerozumiem otázke . Pýtaš sa kadiaľ máš dať piest do valca ? Alebo sa pýtaš kde ho získať ?
Predpokladám , že piest po vyčistení drážok bude mať vôle podobné ako ostatné piesty a že bude môcť ostať . Pri takomto rozsahu opravy je vhodné vymeniť všetky krúžky na všetkých piestoch . Ak by sa ukázalo že klepajúci piest má neprijateľné vôle (Výrazne iné ako ostatné ) , potom by som sa prikláňal k výmene piesta , ale za podmienky rovnakej váhy a následnej kontrole zuhlovania .
to Jericho-3 :
Piesty i ojnice sú vyrobené v niekoľkých váhových kategoriach a pre montáž sú párované podľa váhových skupín . Pre náročnejšie motory sú zvažované ojnice zmontované spolu s piestami . Z uvedených dôvodov pre amatéra nie je jednoduché získať potrebný piest . To je potom lepšie nechať pôvodný aj za cenu , že bude čerpať olej volnejšími krúžkami .
Nepýtam sa že kadiaľ mám dať piest lebo keby som bol na takej úrovni žeby som nevedel že kadiaľ ho mam dať, alebo ho vybrať tak ten motor ani nerozoberám... :-) a tak dúfam že keď ho vyberiem vyčistím drážky a nahodím nové krúžky že vôle budu ok... A otázku som položil tým smerom že skadiaľ by sa dal zohnať taký piest či z nejakého staršieho motora alebo nový...
Audi A3 8l 12/1999 1.9TDI 81kw/110ps ASV
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Odpoveď máš hore - ak nie je dramaticky poškodený piest a valec , môžeš skúsiť použiť aj pôvodné krúžky ak pružnosť a vôle na zámkoch , ako aj axialna vôľa v drážkach je v norme . Ak si to netrúfaš posúdiť tak zavolaj niekoho kto tomu rozumie . Ak chceš meniť krúžky , potom na všetkých valcoch nové . Dôvod napísal Jericho - nerovnomerné zaťaženie kľuky. Výmenou krúžkov sa spravidla odstránia aj vôle v drážkach , pretože bývajú otlačené boky krúžkov skôr ako drážky . Piestne krúžky sa predávajú obyčajne po sadách .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Uživatelský avatar
Rado-diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 18 bře 2013, 20:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Belá

Příspěvek od Rado-diesel »

senioring1 píše:Odpoveď máš hore - ak nie je dramaticky poškodený piest a valec , môžeš skúsiť použiť aj pôvodné krúžky ak pružnosť a vôle na zámkoch , ako aj axialna vôľa v drážkach je v norme . Ak si to netrúfaš posúdiť tak zavolaj niekoho kto tomu rozumie . Ak chceš meniť krúžky , potom na všetkých valcoch nové . Dôvod napísal Jericho - nerovnomerné zaťaženie kľuky. Výmenou krúžkov sa spravidla odstránia aj vôle v drážkach , pretože bývajú otlačené boky krúžkov skôr ako drážky . Piestne krúžky sa predávajú obyčajne po sadách .
ok dik za odpoveď
Audi A3 8l 12/1999 1.9TDI 81kw/110ps ASV
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“