Stránka 4 z 5
Napsal: 22 kvě 2013, 13:33
od gigidpietro
Až budeš logovat, tak když budeš chtít, můžeš udělat i kontrolu EGR.
Ve skupině 03 přepni na základní nastavení (začne blikat kontrolka žhavení) a přitom se budou střídat režimy EGR vypnuto, zapnuto.
Měla by se střídavě měnit i hodnota váhy (MAF) a to z cca 250mg/h na asi 450-500mg/z a zároveň uslyšíš i trochu změnu zvuku motoru (při ohřátém motoru), tím jak bude nasávat s ohřátými spalinami, bude takový tišší a měkkčí. To vše se bude střídat asi po 5-7 sekundách.
Pakliže se tak bude dít, EGR je v pořádku
Napsal: 22 kvě 2013, 13:40
od alfik
Ako,co sa vam na tom logu nezda. Sned nechcete,aby to turbo pri 1500 ot. plnilo poziadavok skoro jedneho baru...
Napsal: 22 kvě 2013, 17:04
od gigidpietro
Ve 1470 otáčkách má ještě o 0,1 Bar větší požadavek než je u mne.
Pakliže je vše v pořádku tak může dávat v 1500 ot. 0,8 Bar.
Ovšem netvrdím, že je dobré takto jezdit, ani tak nejezdím.

Napsal: 22 kvě 2013, 17:56
od alfik
A jemu dava 0.8 pri 1600 ot. To na pocitovej jazde ani nemoze spoznat tych 100 ot.
Jedine to poznat na grafe.
Jasne,ked bude z 1400 tocit 4 tak ta diera bude vetsi ale na 2-3 je to zanedbatelne.
A ten poziadavok porovnavas s tym tvojim AFN?
Napsal: 23 kvě 2013, 07:52
od Traker
Já jenom doplním,ze jestli máš zapojeny egr,tak už se ne stalo,ze byl tak zasrane a byl pootevřeny a pak uchazi protitlak a turbo se bude málo nafukovat. Zaslep to radši.
Napsal: 23 kvě 2013, 07:57
od the_miracle
S tím EGR ventilem je to k diskuzi. Jsem si o tom něco četl a spousta lidí si to chválí, jak to po tom jede líp a že se prodlouží životnost motoru.
Pak tam zas jsou lidi, kteří tvrdí, že to sice líp jede, ale pomaleji se ohřívá.
A pak je tam taky skupina, co to zaslepila a má od té doby problémy.
Tak já nevím. Jinak to zaslepení spočívá fakt jen v tom, že se mezi EGR a odvody z výfuku dá záslepka s těsněním? Nic se nemusí kódovat ani nastavovat?
Napsal: 23 kvě 2013, 09:54
od Speeder
Jak u čeho. U mojí starý kraksny stačilo zaslepit. Já ho navíc celej vyhodil a dal místo toho rovnou trubku. Nevim od kterýho roku to hlídá ŘJ. Asi 03 nebo 04. Nepozoruju, že by to jelo líp a nepozoruju ani žádný problémy. Vyhodil jsem to, aby se mi to nezanášelo sazema.
Napsal: 23 kvě 2013, 09:54
od prka
Vždy záleží na tom co od auta chceš. Chceš-li aby bylo o chloupek živější v nižších otáčkách s "lehkou nohou", nezanášel se EGR a sací potrubí a nevadí Ti trochu vyšší spotřeba a emise, tak si to zaslepíš. Pokud chceš jezdit ekonomicky, záleží Ti na množství vyfukovaných emisí a nevadí Ti když jednou za 200 000 km vyčistíš sací potrubí a EGR, tak to necháš tak, jak to výrobce pracně vymyslel a zkonstruoval.
Co se však týká Tvého problému:
Po tom co jsi vyměnil podtlakové hadičky se regulace turba podstatně zlepšila/táhlo zajíždí více do "baňky" a nárůst skutečného tlaku turba v nižších otáčkách je daleko rychlejší/. Mělo by to však být ještě o něco rychlejší. Nevíme však jak Ti turbo před rokem repasovali /nejlepší by byl log hned po repasi/. Pro normální ježdění je to celkem dobré. Pokud však chceš jezdit ostřeji, bylo by lepší urychlit nárůst tlaku na počátku akcelerace.Je však zapotřebí nejdříve vše důležité zkontrolovat a pak případně seřídit. Je to však pracné, časově náročné a můžeš i něco poškodit.
Kolega z fóra řešil podobný problém, tak se můžeš podívat jak jsme mu radily.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
Napsal: 23 kvě 2013, 10:27
od gigidpietro
Také si myslím, že by měl být nárůst o něco rychlejší. Proto jsem chtěl logy i od vyšších otáček, jak jsem už zmínil.
Co se týče EGR, mám zaslepeno a motor se pomaleji zahřívá. Jelikož u mne byl EGR v naprostém pořádku, na výkonu jsem nic nezpozoroval. Samozhřejmě u motoru, kde pořádně nezavírá, tam je to na výkonu znát.
Ve vagu se dá EGR omezit, ale v podstatě to nemá žádný přínos.
U novějších motorů se po zaslepení může rozsvítit kontrolka a pak se to musí řešit softwarově.
Napsal: 23 kvě 2013, 10:54
od the_miracle
prka píše:Vždy záleží na tom co od auta chceš. Chceš-li aby bylo o chloupek živější v nižších otáčkách s "lehkou nohou", nezanášel se EGR a sací potrubí a nevadí Ti trochu vyšší spotřeba a emise, tak si to zaslepíš. Pokud chceš jezdit ekonomicky, záleží Ti na množství vyfukovaných emisí a nevadí Ti když jednou za 200 000 km vyčistíš sací potrubí a EGR, tak to necháš tak, jak to výrobce pracně vymyslel a zkonstruoval.
Co se však týká Tvého problému:
Po tom co jsi vyměnil podtlakové hadičky se regulace turba podstatně zlepšila/táhlo zajíždí více do "baňky" a nárůst skutečného tlaku turba v nižších otáčkách je daleko rychlejší/. Mělo by to však být ještě o něco rychlejší. Nevíme však jak Ti turbo před rokem repasovali /nejlepší by byl log hned po repasi/. Pro normální ježdění je to celkem dobré. Pokud však chceš jezdit ostřeji, bylo by lepší urychlit nárůst tlaku na počátku akcelerace.Je však zapotřebí nejdříve vše důležité zkontrolovat a pak případně seřídit. Je to však pracné, časově náročné a můžeš i něco poškodit.
Kolega z fóra řešil podobný problém, tak se můžeš podívat jak jsme mu radily.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
Já ten log mám.
Toto je log cca po 200 km od instalace vyčištěného turba. Nevím, jestli bude nějak použitelný, ale třeba jo.
Dělal jsem ho proto, že mi to padalo do nouzaku kvuli vaze vzduchu. Pak jsem domačkal podtlaky a konektor vahy a od te doby je to v pohode (cca 15000 km)
http://ulozto.cz/xAAyBZk/log-01-003-xxx-xxx-csv
Napsal: 23 kvě 2013, 11:19
od prka
Pro naši potřebu je tento log nedostatečný. Není na něm žádná akcelerace s plným plynem, ze které bychom alespoň nepřímo zjistily /podle váhy vzduchu/, jak asi roste tlak turba na počátku akcelerace. Ukazuje pouze to, že váha vzduchu a EGR je v pořádku.
Napsal: 23 kvě 2013, 12:39
od the_miracle
Já se ani nedivím... Toto jsem logoval úplně bez zkušeností. O víkendu zkusím nalogovat plný plyn od různých otáček a uvidíme.
Díky!
Napsal: 23 kvě 2013, 14:55
od prka
Nic logovat nemusíš. Mě je i z těch logů, které jsi sem dal jasné, že náběh skutečného tlaku turba na počátku maximální akcelerace je pomalejší. Buď se s tím spokojíš a budeš normálně jezdit nebo chceš aby to akcelerovalo lépe a něco pro to uděláš. Zkontroluješ při vypnutém motoru/nasátím/, zda Ti chodí lehce regulace až na doraz. Pokud to bude v pořádku a troufáš si, tak můžeš zasáhnout do regulace tak jak radím v příspěvku, na který jsem Ti dal odkaz. Pak teprve udělej log skupin 1,3,11 na čtyřku a dej ho sem.
Napsal: 23 kvě 2013, 15:48
od Traker
já bych na žádnou regulaci neschál pro začátek. Udělej vylučovaci metodu. Vlastně jsme se nedozvědeli jestli chodí regulace až na úplný doraz k červiku. Pokud je 2 Mm od něj,už je to problém. Z vyveví musí jít minimálně -0.8bar a do turba -0.6. Pokud tak není nebude se stahovat k červu. A to bude ten problém. Pokud je vše ok,pak hledej problém v tom egr a zaslep ho. Pak už zkusit dát jiný n75 a nakonec turbo ven a tu regulaci zkusit pořádné
Napsal: 23 kvě 2013, 17:09
od the_miracle
Myslim, ze mi to staci. Na tu regulaci - cervika proste nevidim. Mozna zubarskym zrcatkem by se tam dalo dostat, nebo zespodu na jame, ale to zatim nemam, nicmene jak uz jsem psal. Zkousel jsem to za chodu rukou dotlacit a neslo to ani mm. Takze na 90 % je to v poradku. EGR otevru a vycistim. Co jsem koukal na navody, demontaz je na max pul hodiny. Jak to jede ted mi staci. Ze tam turbo je je pocitove znat uz po 1600 otackach a plny tah tesne po 1800 otackach. Rekl bych, ze na 280000 km celkem v pohode.
Nicmene plati co uz jsem psal a hlavne-kluci diky!!!!