Stránka 4 z 6

Napsal: 09 kvě 2014, 07:44
od jericho-3
Trochu jsem otázku nepochopil... :)
Nemohl bys ji upřesnit?

Napsal: 16 kvě 2014, 06:29
od 666dia

Napsal: 16 kvě 2014, 09:03
od Pája 19
jericho-3 píše:Trochu jsem otázku nepochopil... :)
Nemohl bys ji upřesnit?
Jen mne zaujalo, že to tenkrát nešlo a dneska jo. A to, že se historie opakuje, víš ty asi nejlíp. Tak sem myslel, že budeš mít odpověď, proč to tak v tomto případě není.

Napsal: 16 kvě 2014, 09:34
od jericho-3
Sám nevím a nevyznám se v tom. Kolikrát mi překvapuje, když zjistím, že například Wehrmacht jel s motorkou Triumpf na východ a ta motorka měla rozvod šoupátkem. A takové mnohé jiné špeky/proto při oslavě péráka se jen usmívám/. Přitom když jsem jako kluk opravoval J 90, byla to tehdy bomba s rozvodem šoupátkem, převratným to vynálezem. A těch příkladů je přehršel, když vidíš např. jak Římané měli vymakanou logistiku, zásobování obrovských armád žrádlem, jak vytápěli kamenné stavby centrálním vytápěním, apod. , co tehdy lidé dokázali, jsou dnešní úspěchy v těchto oblastech směšné...Proto mě nijak nenadchává dnešní velkolepá technika, nemá to ducha..Dnešní předražený model odejde, přijde nový a nikdo si už na něho nevzpomene..Stačí se postavit v muzeu před motor ze Spitfira nebo Mesouna . popřípadě formule 1 Mercedes, Auto union a technikovi se tají dech, co hoši dokázali...Např. ty letecké motory opravovat v omezených podmínkách na frontě, kde byly jen boudy, řetězové hupcuky a základní nářadí..Vždy si na to vzpomenu , když nadávám při své práci a říkám si, co to je proti tomu.. :)

Napsal: 16 kvě 2014, 10:58
od 666dia
jako další auto jsem vybral Bugatti Royale...
slavné auto, které snad každý viděl, téměř každý sběratel modelů ho měl doma, jen málokdo o tom autě něco ví....např. kliková hřídel motoru měla 137,5 kilogramů...

Napsal: 16 kvě 2014, 13:41
od jericho-3
Jo, jo a jeho motor poháněl poté i vlaky. Byl to skvost. Mě třeba dodnes zaráží, jak u Bugatti měli vymakané materiály, když na motorech neměli těsnění pod hlavou, obě části do sebe zalapovaly a smontovali.. Jde mi o to, že po ohřátí to pořád těsnilo a to většinou motor přeplńovali kompresorem.. :)

Napsal: 18 kvě 2014, 13:29
od Hlava
Jestli to nebude tím že měli hlavu s válcema do kupy .

Napsal: 18 kvě 2014, 20:45
od turbo kamna power
nene, svařovaný válce s hlavou dokupy měl mercedes :)

Napsal: 18 kvě 2014, 21:43
od jericho-3
hlava- právě že ne. Buggatti to byla avantgarda, to nebylo žádné ořezávátko, ale perfektní řemeslná výroba. Ten dělal 2xohc ve 20-30 letech, kdy většina vylepšovala rozvod SV.. Stačí si zjistit tehdejší výkony jeho vozů, dělal je na zakázku a majitel mohl rovnou na závody..Svézt nás dnes Junková s Bugatti 35 bez posilovače na prašných serpentinách tak se z toho posereme a zahodíme klíče od TDI.. :)

Napsal: 23 kvě 2014, 05:48
od 666dia

Napsal: 23 kvě 2014, 08:34
od HNLW453
jericho-3 píše: zahodíme klíče od TDI.. :)
tak to asi nehorzí...

TDI spotřeba 6l/100km = 2,1Kč/km

tady ten Bugati 50l/100km = 17,5Kč/km

(LOL) (LOL) (LOL) (LOL)

Napsal: 24 kvě 2014, 16:37
od jericho-3
Byl to vtip, ale člověk se nemůže na jízdu s automobilem dívat jen přes display spotřeby.. Některý zážitek ti ani zlatá cihla v kapse nenahradí.. :)

Napsal: 30 kvě 2014, 07:02
od 666dia

Napsal: 30 kvě 2014, 13:13
od jericho-3
Jo, to byla rarita, já to okukoval v rohu dílny,/nebyly součástky/ kde zapouštěl kořeny, zákazník už jej udajně nechtěl, tak asi pak skončila ve šrotu. Co bych zato tehdy dal jej vlastnit, mezi těmi octáviemi a tudory..Vzpomněl jsem si na něho, když čistili sklad ND dílů a rozbíjeli kladivy nové součástky na Renaulty/hlavně rozdělovače/, protože přece bylo nebezpečí, že by se někdo obohatil.. :(

Napsal: 03 srp 2014, 18:58
od MadMar
za mně ford nucleon najděte si to na goglu. moc to nežralo.