Stránka 4 z 4

Napsal: 27 říj 2007, 16:13
od jini
takze je to urcite rj meral som konektor k ventilu a na bateriu som dal minus a vtedy konektor mal 12v a v konektore ma len 6,5v
Chlape pořád přesně nějak nevím co měříš...
Dej minus hrot voltmetru na minus baterie a plus hrot na jeden pin N75 konektoru. Pokud tam nebude 12V, zkus druhý pin - na jednom těch 12V musíš naměřit. Pokud ne, je chyba někde ve vedení mezi baterkou a konektorem :D - ale ne v řj a to je hlavní. Pokud auto jinak jede, neměla by snad chyba být v relé, co je před pojistkou - motor by vynechával, pokud by vůbec jel... Vadný kontakt někde u pojistek, přelomemej drát nebo něco uhnilého. Na zkoušku by se to dalo přemostit, ale při tom přemostění nevypínej zapalování.
Zkoušels vůbec tu pojistku vyměnit?

Napsal: 28 říj 2007, 17:15
od mouse
jini píše:AGR i N75 mají napájecí napětí 12V společné pojistka tuším 10A a před ní je samozřejmě relé, které si ovládá přímo řídící jednotka sama. Konektor má 2 piny - na jednom je trvale 12V (pokud je relé sepnuto a pojistka OK) a druhý vede přímo do řj. Pokud nemáš plných 12V (proti kostře, ne proti druhému pinu téhož konektoru) na jednom pinu na ani jednom konektoru, tak hledej chybu v pojistce, relé nebo přívodním vedení. Pokud ano, je buďto chyba na druhé straně vedení od ventilu do řj. nebo je řj. vadná.
Zdar
meral som to tak ako si odporucal a je tam tych 12v v konektore oproti baterke cize poistka a vedenie su dobre a pravdepodobna vada je na druhej strane ako si pisal cize asi v rj

Napsal: 28 říj 2007, 17:17
od mouse
inak velmi dakujem za rady pretoze konecne som pochopil ako to asi funguje i ked ku elektrike mam velmi daleko

Napsal: 28 říj 2007, 19:47
od jini
Než začneš shánět jinou řj zkus se ještě napíchnout na ten 12V pin při připojeném N75. Pokud to měříš naprázdno (při odpojeném konektoru), tak těch 12V ještě nemusí být pravda ;)
A prověř vedení od N75 k řj - kterej pin je to na řj nevím - chtělo by to schéma

Napsal: 29 říj 2007, 12:10
od izero
Nemám tu schému, beriem to čiste z elektrotechnického hľadiska, ale ak je N75 ovládany kostrením na záporný pol, tak načo nová RJ?? Malo by stačiť priviesť na ten vodič, kde má byť 12V napätie od baterie (predtým odstrihnúť vodič od RJ, pre istotu) .. ale odoberať napätie za kľúčikom zapaľovania, aby to nebralo napätie, keď nie je RJ zapnuta.

Napsal: 29 říj 2007, 12:28
od izero
Tak som si pozrel schemu len tak v autodata, keby bola chyba v RJ, tak máš 6,5V na viacerých komponentoch, vrátane EGR ventilu, MAF senzoru atď. V RJ chyba nebude, aspoň nie taká, pre ktorú by bolo treba kupovať novú RJ.

Zmeraj, koľko voltov máš na EGR, tam tiež musí byť 12V. Ak máš na EGR alebo MAF (pin 3) 12V, tak RJ je v poriadku. Asi máš vodou prežratý (zkorodovaný) kábel od RJ (skús kontox na kontakty). Ak je v RJ nejaká chyba, tak maximálne prehorená plôška na plošáku. Ak máš 12V na EGR alebo MAF, vytiahni si to chýbajúce napätie z týchto členov, prípadne ako som písal vyššie, niekde z 12V za kľúčikom štartovania. Zbytočne by Ti bolo kupovať novú RJ.