budúcnosť diesel motorov

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

V autosalóne akurat testovali hyundai kona 64kwh. Plne nabitie v domácej sieti 28H :D, dojazd v režime eco "500km" ideálne podmienky a stále používať rekuperacii, cez zimu o 1/3 menej cize real bude niekde leto okolo 300km zima max 200. Takže týžden sa voziť do prace a cez víkend nabijat doma. :)
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Kona 64kWh jezdí léto kombinovaně s přehledem do 15kWh (někdo s tím umí i za 10-11kWh), zima průměr kolem 20ti, na delší trasu méně. Takže vzhledem ke kapacitě je to zima min 300km, léto 400-500km. Pochybuji, že 95% populace jezdí pravidelně delší trasy.
Nabíjení originálním kabelem z příslušenství to bude cca těch 28hodin z 0 do 100%, z domácího wallboxu je to cca 7hodin, ale málokdy nabíjíš z 0% a pokud nejedeš druhý den 400km, tak není důvod nabíjet ani do 100%.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

MirekX píše:Moje představa je hybrid s baterkou na cca 50-80 km a malý motor kolem 20kw pohánějící pouze generátor. Současný hybridy jsou nesmyslně složitý a komplikovaný a navíc lidi co si to koupí málokdy nabíjí, takže všechno špatně :(
To splňuje asi jen i3 s REXem. i3 dobrá volba, ale pokud to je jako další auto do rodiny, tak REX je zbytečnost a komplikace navíc, to radši připlatit za větší baterku, stejně jak do toho jednou vlezeš tak už nevylezeš, kor když to budeš krmit z vlastní FVE, pak je prostě provoz dieselu zbytečně drahý.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

rudy5 píše:https://auto.bazos.sk/inzerat/120282475 ... e-24kw.php

Môžeš kúpiť ak to je také hodnotné majiteľ bude rad ze to predá
za baterku cca 25kwh (kombinace Hjondé, Myšivbuši) jsem dával kolem 3500Eur, takže pokud ta baterka má opravdu ještě 24kwh, prodejný to je.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

MirekX píše:takže pokud ta baterka má opravdu ještě 24kwh, prodejný to je.
No, to je otázka pro šikovnýho človíčka ... :D
momentalně je u olomouce nejde nabijet prodavám za cenu baterek, pekný elektromobil pro sikovného ckĺovícka

Podle polepu to postavili na Dow+Kokam aku z USA ... Dow už se ale z investice do závodu stáhl v 2013 ...
Master
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Odpovědi: 0
Registrován: 02 led 2007, 23:52

Re: budúcnosť diesel motorov

Příspěvek od Master »

Andre píše: 50% populace bydlí v RD, část lidí ze sídlišť má garáž nebo stání s elektrikou, nebo mají možnost nabíjení v práci. Stačí obyčejná 230V zásuvka.
V průměru je elektromobil stále ještě o něco dražší i když třeba Kodiaq/Enyaq je na tom cenově velmi podobně. Na trhu už je reálná konkurence, takže třeba i ta Kona, která byla ještě nedávno za 1,2mio se dneska dá koupit reálně fungl nová za 850-900tis. I,D. je už pod 900tis (méně než e-Golf) atd.
A ten případný cenový rozdíl se maže od prvního km. Je rozdíl jezdit za 0,30-0,50Kč a nebo za 2Kč, plus náklady na servis minimální.
Samozřejmě komfort je úplně jiná dimenze, za to asi nebude mít problém si většina lidí něco připlatit.
Z tech 50% lidi bydlicich v RD bude vetsina z vesnic, kde je obecne uroven prijmu nizsi nez ve mestech. Takze, ano, ti lide maji objektivne vhodnejsi podminky na provoz elektroauta, ale spis si jej jednoduse nemuzou dovolit, protoze ani ted vetsinove nejezdi novych a drahych autech. A Ti ve mestech zase casto parkuji na ulici...


Co se tyce propoctu nakladu muze situace vypadat hezky, jenomze...
Aktualne bez diskuze vhodne vyuziti alektroauta je dojezd do mest ze satelitnich vesnic. Nabijet lze u RD, dojezd je vic nez dostatecny, delka nabijeni i pri vyuziti jednofazove 16A zasuvky vyhovuje, prip. 3x16A je bezne dostupna. Nicmene ekonomika jak jsem zminoval tady vubec nedava bez dotaci smysl. Takove auto totiz ujede rocne bezne jen do cca 10-15tis km, coz znamena usporu na palivu (v dnesnich cenach) pouze nekde cca 13-20tis, coz je v kontextu rozdilu porizovaci ceny proste nesmysl. Ledaze si nekdo dobrovolne priplati kvuli vlastnostem elektroauta, ale takovych nebudou masy. Prip. prijdou masove dotace.

Kde by to vzhledem k najezdu mohlo davat trochu smysl je firemni pouziti, ale tam je kombinace dojezdu/delky a dostupnost nabijeni take ponekud limitujici. I pri dojezdu 400km realne nastava situace, ze zamestnanec s takovym autem nedojede z Prahy do Brna a zpatky bez toho aby bud nekde prosil zakaznika, jestli si muze dobit auto, nebo shanel nabijecku a cekal u ni s tim, ze mu u toho navic bezi vyplata. Samozrejme nerikam, ze vsechny firemni auta denne jezdi trasy jako Praha-Brno, ale take to neni urcite zadna vyjimka . Taky, pokud ma zamestanec nabijet auto doma, situace se dost komplikuje vzhledem k proplaceni nakladu.

Aktualne je tedy zakaznik na elektroauto spis fanda, ktery je ochoten at uz pro sebe, nebo do firmy z nejakych duvodu zainvestovat. Ve vysledku to je nicmene jenom dobre, protoze masove nasazeni elektroaut neni ani ve vyhledu 10 let vzhledem k malo rozsirene infrastrukture, nedostatku surovin pro baterky atd. realne a dalsich 10let rozvoje technologii pro elektroauta by mohlo veci dost pomoct. Uvidime, jak se tento normalni vyvoj bude snazit na silu zmenit EU, obavam se totiz, ze minimalne VW uz do elektromobility nasypal tolik penez, ze se je bude snazit ziskat zpatky co nejrychleji i za cenu lobovani za nesmyslna opatreni.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Napísané presne a výstižne. :)
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Možná by stálo zato, aby stát svými regulacemi umožnil aby se rozšířily taxislužby, možná s el. auty, protože třeba pro mne už je jízda autem v aglomeracích otrava. Všude samé radary, zácpy,regulace apod. a jízda ztrácí smysl. Takže mít možnost za rozumné peníze se odvézt z bodu A do bodu B bych klidně přijal. Neslyšet spalovací motor, který už je tak svázán a dušen ruku v ruce s tím, že jsem vlastně za volantem debil. mě otravuje a unavuje. Ale pokud modernímu konzumentovi nevadí zvuk motoru uměle nahraný a znějící z reproduktorů včetně imaginárních kilowat tak proč ne...Je to jeho chiméra...
nepropadat panice...
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4284
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

to už existuje, jmenuje to Městká Hromadná Doprava (hm) (LOL) (LOL) (LOL)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Master:

Lidé z nižšími příjmy si samozřejmě elektromobil za milion nekoupí, stejně jako si nekoupí za milion nový spalovák, ale x let starou ojetinu za zlomek ceny.

Je hloupost srovnávat ekonomicky 20ti letý spalovák s moderním elektromobilem, protože posledních minimálně 5 let se už nevyrábí spalovací auta, která budou schopna 20let s relativně levnou údržbou sloužit jako ta 3x vyvařená Felicie. Náklady dnešních spalováků na servis a údržbu jsou úplně jinde, mechanické opravy aut těsně po záruce za 50-100tis i víc Kč není vůbec žádná výjimka, proto jednoduše nejde vycházet jen z nákladů na PHM. A zatímco cena těch elektroaut klesá, náklady na provoz spalováků rostou.

A vše nejde měřit jen ekonomikou. Příplatek za automat u spalováku 60-80tis nedává taky ekonomicky smysl, přesto si to spousta lidí zaplatí. Stejně tak pokud nechceš čuchat smrad, poslouchat randál, objíždět servisy a tankovat bez starostí doma, tak to prostě něco navíc (zatím) stojí.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jarda S. píše:to už existuje, jmenuje to Městká Hromadná Doprava (hm) (LOL) (LOL) (LOL)
Jo, takže já si zavolám autobus, když budu potřebovat, ne? Ty taky jezdíš autobusem třeba s baru?
nepropadat panice...
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Viete si predstaviť taxík ako elektromobil cez zimu, ved taxikár cez zimu ani ne vypína motor co si kúri koľko by mu vydrzaki tie baterky aby mu išlo stále tepelné čerpadlo na kúrenie?
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

rudy5 píše:Viete si predstaviť taxík ako elektromobil cez zimu, ved taxikár cez zimu ani ne vypína motor co si kúri koľko by mu vydrzaki tie baterky aby mu išlo stále tepelné čerpadlo na kúrenie?
https://www.youtube.com/watch?v=4goWLou1xmw
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Nabijej nabijej a nabijej chceš pauzu tak tam kde nabijej, u nás v meste jedna nabíjačka neviem si predstaviť ze sú meste tri taxíky, jedine postaviť svoju nabijaciu stanicu cez leto dojazd 225km, ako už bolo písané dobre mesto a okolo komína a tam kde sú nabíjacie stanice doma to je vecnost
BMW 330 ix
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4284
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

jericho-3 píše: Ty taky jezdíš autobusem třeba s baru?
u nás na vesnici nemáme MHD a stejně nechodim do baru a i kdyby tak hospodu mám o barák vedle (noteeth)

Mhd jede podle podle řádu pravidelně, takže ano bylet ve městě kde je tak klidně jedu a nemám s tím problém
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“