Demontáž a oprava turba vrchem

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Vraťa
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 31 říj 2006, 20:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vraťa »

Budos píše:Viete mi poradit ako dostat turbo von na Alhambre ?
85 kw, PD , AUY ...

Nejlepsi je na zvedaku, jen vrchem jsem to nikdy nedelal.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

spodem to jde krásně, proleze tunelem nad nápravnicí kolem výfuku, jde to fakt pěkně, za hoďku je to venku, u octávky je to horší.Ale zase je dobrý při tý příležitosti vyčistit EGR a sání, tak je to jedno
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Richard Šurek
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 08 led 2008, 09:17
Odpovědi: 0

čištění turba

Příspěvek od Richard Šurek »

Ten postup je nádherně popsaný . Už jsem taky zjistil stuhlost regulace a zkoušel jsem ji rozhýbat tak , že jsem jenom povolil plechovku na dvou šroubkách a tahal jsem za regulaci . V jednom místě to drhlo ale po cca 100 pohybech nahoru dolu to chodí naprosto lehce vlastní vahou plechovky .

Jenom mě zajímá jak se bez poškození odpojují ty tenké podtlakové černé hadičky. Je to snad nějak slepené , nemůžu to z tama sundat . :?
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Re: čištění turba

Příspěvek od flekyc »

Richard Šurek píše:Ten postup je nádherně popsaný . Už jsem taky zjistil stuhlost regulace a zkoušel jsem ji rozhýbat tak , že jsem jenom povolil plechovku na dvou šroubkách a tahal jsem za regulaci . V jednom místě to drhlo ale po cca 100 pohybech nahoru dolu to chodí naprosto lehce vlastní vahou plechovky .

Jenom mě zajímá jak se bez poškození odpojují ty tenké podtlakové černé hadičky. Je to snad nějak slepené , nemůžu to z tama sundat . :?
tim teplem se to prichytne, normalne to vem do malych klesticek, pohyb do stran a ono to povoli ...

proc poskozeni ? pokud se tak snadno poskodi, tak je rovnou vymen, sou zpuchrely, nova hadice touhle manipulaci nemuze trpet ...
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Richard Šurek
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 08 led 2008, 09:17
Odpovědi: 0

" Haďyčky "

Příspěvek od Richard Šurek »

Zkusím trošku násilí , ale opatrně :D

Čeká mně najisto čištění turba , sání , zaslepení EGR a další úpravy , ještě jsem to nedělal ale mám odhodlání a silnou nápovědu tady na fóru , tak jdu do toho .

Měnil jsem v garáži volnoběžku na alťáku a s tou výbavou ELE jsem vyházel celou levou stranu soustrojí, a bez problémů jsem to zvládnul , tak teď sedím celý den a čtu a hledám co už tady jiní zažili se sáním , EGR , IC , turbem.... Je to hotová encyklopédie , pdsaná životem . Asi hodím comp do garáže a v případě potřeby vyhledám umaštěnýma rukama nápovědu (crazy) .

Díky , čau .
drajik
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03 zář 2008, 20:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Rakovník

Příspěvek od drajik »

Chtěl bych tímto volně navázat na proceduru vyndání a vyčištění turba, kterou zde popsal Lany.
Získal jsem havarované turbo nemělo zlomenou nebo překroucenou osičku, ale mělo ohromné vůle v ložiscích asi 2mm!! Osobně bych si myslel, že s takovými vůlemi to už vůbec nemůže fungovat (nemohly vzniknout až v posledních okamžicích). Vrtulky se díky těmto vůlím trochu obrousily, ne že by to nevadilo, ale co se dá dělat.
V zásadě mi to vneslo trochu jasno do podstaty uložení osičky v turbu a celého systému ložisek. Tato problematika je obestřena tajemnem a zaklínána úžasnými otáčkami, takže se člověk o tom prakticky nic nedozví, s výjimkou toho, že by to měl svěřit odborníkům. Tím glorifikovaným ložiskem je na můj vkus dost obyčejně vypadající mosazná trubička (ani ne bronzová), kterou "vytočí" snad každý zkušenější soustružník.
Nechci rozhodně snižovat vliv vysokých otáček ani nároky na vyváženost rotoru, ale nemohu se ubránit dojmu, že člověk, který si dokáže turbo vyčistit, dokáže s dávkou selského rozumu a nově vytočeným ložiskem turbo repasovat.
ObrázekObrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a jak ho doma vyvážíš?
drajik
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03 zář 2008, 20:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Rakovník

Příspěvek od drajik »

Samozřejmě úlohu vyvážení nelze podceňovat.Na obou vrtulkách jsou něpřehlédnutelné stopy po frézování za účelem vyvážení. Podle mého názoru, je zvlášť vyvážena vrtulka turbíny (z niklové oceli) spolu s osičkou a samostatně pak duralová vrtulka kompresoru. Myslím si to zejména proto, že při sestavování turba to bude klást výrazně menší nároky na úroveň personálu sestavovací linky (někde na "babosedu"). Zatím co vrtulka turbíny tvoří s osičkou takřka nedílný celek (není moc jasné jak bych ji od osičky nedestruktivně osamostatnil), tak duralová vrtulka není jištěna proti pootočení na osičce nijak (jen kužel – žádný zámek).
Chci říct, že nemá-li turbo "nabrnklé" vrtulky nebo poškozenou osičku, lze jej považovat za dostatečně vyvážené! Při rozebírání bych pro jistotu doporučil označit si polohu vrtulek vůči sobě a tuto stejnolehlost po výměně ložiska zachovat.
Na druhou stranu, když slyším ve svém okolí a i na tomto foru čtu s čím vším (myslím stav turba) jsou nuceni lidé jezdit. Tuba pískající, houkající a když padne otázka jak dlouho to píská, tak odpověď je např. 8000km. Člověk od něhož jsem turbo získal, nebyl s jeho chováním spokojen 30 000km , než padlo. Jen opatrně vznesu dotaz „kde tady zůstalo precisní vyvážení“.
Když vynecháme možnost svěřit turbo do péče seriozním opravářům ve spojení s poctivými obchodníky s náhradními díly, je výměna ložiska (které vám někdo vyrobí, odhaduji maximálně za 1000kč) určitě zajímavá varianta.
Zajímá mě jiný, naléhavější problém, kde sehnat použitelné vrtulky (alespoň tu duralovou). Mám silný dojem,že výše zmínění obchodníci tento v celku obyčejný tlakový odlitek, ani ne vyleštěný, vycení na tisíce kč a ještě s dovětkem "musíte si to vyvážit".
Obrázek
Obrázek
Obrázek
a s takovou vůlí to doběhalo
alesek22
Přispěvovatel
Příspěvky: 264
Registrován: 16 říj 2008, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Miletín
Kontaktovat uživatele:

Pijanko

Příspěvek od alesek22 »

Ahoj.Letel jsem s kamaradem bo Barcelony pro Octavii s tim ze tam budu muset menit turbo.No ne ze by to nedalo praci ale dalo.Nato ze jsem to delal poprve tak jsem ho mel za hodku venku a druhe jsem tam dal za dalsi hodku.A vse jsem delal s vrchu.Nemusis ze spoda vubec.Proste pijaaaanko a nesmis se u toho nervovat. (rofl)
Cufator
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 09 lis 2008, 18:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Cufator »

Taky si myslím, že pokud se dájí turbínky na stejné mýsto jak byly před rozebráním, vyvážení by nemělo být rozhozené. A i kdyby - na tak malé páce se bude vibrovat jen minimálně a to ještě jen do kritických otáček. A po čase se usazeninama srovná...

To drajik: máš změřený ten průměr tý hřídele, kam sedá to kluzné ložisko??
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

malá páka tam je, nevyváženost taky malá, ale při těch ot. je taková odstředivá síla že to zničí ložisko
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
Gambller
Přispěvovatel
Příspěvky: 865
Registrován: 24 črc 2008, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumava

Příspěvek od Gambller »

proto aspon ty vrtulky když nekde seženu zdrave si je nechávam, mam tak pár osiček i s vrtulkama na nd... ;)
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Už jsem to tu psal několikrát Smoke má pravdu , nezničí se hned nějakej tisíc km to vydrží . Píšete jen o radiálním uložení co axiála , těsnící kroužky , přebroušení hřídelky která je ojetá do šišky . Opravdu se vyvážení rozhodí když se to demontuje a smontuje jak to bylo . Rozváží se i provozem opotřebováním lopatek a to tvoje vydřený :roll: mezera mezi lopatky a skříní musí být v desetinách mm . Když je na turbu zatuhlá regulace odvezu ho Olegoj do turbopower nejen na vyčištění ale na převážení a skontrolování průsaku oleje na mašině , tenhle týden zrovna jedno vezu .
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Sharan.jo
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 14 led 2009, 15:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Čištění turba

Příspěvek od Sharan.jo »

Takže turbo jde ve čtvrtek ven na vyčištění. Vyvstal mi menší problém, po vyčištění turba a jeho zpětném namontování je prý bezpodmínečně nutné ho zalít olejem, jinak se po nastartování zadře. Co je na tom pravdy, nikde jsem se tady na fóru o tom nedočetl. Je to fakt potřeba ? Díky
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

určitě, než namontuješ mazací trubku tak ho zakápne olejem, a nejlépe pak nechat chvilu na volnoběh.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“