Stránka 4 z 8

Napsal: 14 črc 2008, 08:03
od kartmen
Petr H. píše:
jist píše:Valná většina studených motorú je nedovírající termostat anebo topení které motor stačí uchladit
joo vysvětli to postarší Liazce která má 2 a aby byly oba ready. Krom toho ten motor má skoro půl tuny a je k němu přišroubovaná hliníková skříň převodovky. Celé je to usazené v obrovském prostoru prázdnoty bez jakýchkoliv krytů. Takže za 20 st. mrazu dokáže vozidlo jet úplně bez vody i na velkou vzdálenost. Navíc v motoru je kýbl oleje a 2 kýble vody. Olejový chladič je chlazený vodou a jedno má podle potřeby ohřívat nebo chladit druhé. Radiátor topení 2x. V krátkém okruhu napřímo.
Vodní pumpa mizerná ,odvzdušnit radiátor topení v kabině lze jen za pomoci nejvišších otáček. V kopci nestíhá pumpa prohánět vodu motorem a ten se přehřívá. Je to takové mizerné litinové kolečko asi 15 cm z maličkatými lopatkami na boku.
Celé tohle složité zařízení za jízdy reguluje řidič mechanickým kolečkem, stahováním rolety před chladičem .... (rofl)

Jinak žhavení funguje na principu odporového drátu. Podle návodu se žhaví až 2 minuty a tím se ohřeje vzduch v sacím potrubí, žhavení se provádí podle potřeby, dokud se nedosáhne klidného chodu motoru.

Doba ohřevu oproti motoru z traktoru absolutně nesrovnatelná, traktor začne topit dřív než vyjedeš z podniku.
Jinak ta liazka už 2 nádrže má stačí nechat zavřený ten ventil co je uprostřed, nebo úplně rozpojit. A dotáhnout od druhé potrubí.
Výkon alternátoru jestli si dobře pamatuju je 55A max. a 28,5 V , odečti povinné osvětlení a máš to. Použít můžeš tak max 2/3 maxima jinak ráno nenatočíš.
Nebude asi nejjdednodušší udelat normální zbastlenej výměník a prostě počkat co čerpadlo vydrží ... vodstavenech liazek všude stojí mraky a čerpadlo vyměníš i na silnici... taky sem to jednou musel udělat...

Tak jsem si trochu zavzpomínal... :D měl jsem nejsilnější, 160 KW verzi dal se s tim prásknout do kopce favorit i s 8 tunama na zádech... (crazy)
Pilot LIAZky se při jízdě rozhodně nenudí (rofl)

re

Napsal: 14 črc 2008, 10:41
od jist
Jo jo taky jsem s tou 160Kw jezdil byla to pila ale právě si pamatuju že jsem vyměnil termostaty pořádně zadečkoval masku, přidal radiátor z autobusu do kabiny a všichni se ke mně chodili ohřívat.Myslim že na ten výměník ještě dost tepla zbyde a navíc na zimu je lepší dávat 50 na 50% stejně to neni osobák a sehnat tolik oleje by musel být pořádný zdroj (crazy)

Napsal: 19 črc 2008, 11:39
od martins70
Kdo má zájem může si jízdu s nákladákem na řepkový olej zadarmo vyzkoušet u nás. Je to Scania 10 let stará,na olej jezdí 4 roky a žádné problémy

Napsal: 19 črc 2008, 11:40
od martins70
Jo a oleje je dostatek.

Napsal: 19 črc 2008, 13:02
od slovacek.milos
martins70 píše:Jo a oleje je dostatek.
a kde to je já přestavbu viděl jen na netu, nikdy jsem neviděl přestavěný stroj na olej od nejaké firmy umím jen LPG na to mám všechny licence u lovtec miloš

Napsal: 19 črc 2008, 13:10
od martins70
Je to na Moravě,kousek od Uherského Hradiště. Celé zařízení se dá v tuhle dobu sehnat už od cca90.000

Napsal: 19 črc 2008, 18:52
od radluk
(LOL)

Napsal: 20 črc 2008, 11:03
od martins70
Ano,kousek od UH. Jsi take nekde pobliž?

Napsal: 20 črc 2008, 11:25
od truck
martins70 píše:Jo a oleje je dostatek.
Být tebou tak trochu v hlavě přemýšlím. patříš do kategorie LKW ne PKW a tam je třeba být hodně v ilegalitě. Znáš takové ty transportery s modrýma pruhama §. !!!!!!

Napsal: 20 črc 2008, 15:49
od slovacek.milos
truck píše:
martins70 píše:Jo a oleje je dostatek.
Být tebou tak trochu v hlavě přemýšlím. patříš do kategorie LKW ne PKW a tam je třeba být hodně v ilegalitě. Znáš takové ty transportery s modrýma pruhama §. !!!!!!
traku tuším že jsem to tu už četl ale nevím co je LKW a PKW, ono ti s těma pruhama to domakali tak že musíš evidovat i vyměněný olej, pokud ho dáš do sběrny tak nic, ale pokud ho naleješ do kotle je to topný olej a zaplatit daně miloš

Napsal: 20 črc 2008, 19:46
od radluk
(LOL)

Napsal: 20 črc 2008, 19:53
od slovacek.milos
radluk píše:pristi rok by mel byt opet RO osvobozen od spotrebni dane...
a fakt je tam spotřební dan co vidím tak ten olej zas tak nevyletěl, myslím ten v akci, miloš

Napsal: 20 črc 2008, 21:01
od truck
slovacek.milos píše:
truck píše:
martins70 píše:Jo a oleje je dostatek.
Být tebou tak trochu v hlavě přemýšlím. patříš do kategorie LKW ne PKW a tam je třeba být hodně v ilegalitě. Znáš takové ty transportery s modrýma pruhama §. !!!!!!
traku tuším že jsem to tu už četl ale nevím co je LKW a PKW, ono ti s těma pruhama to domakali tak že musíš evidovat i vyměněný olej, pokud ho dáš do sběrny tak nic, ale pokud ho naleješ do kotle je to topný olej a zaplatit daně miloš
LKW - nákladní, PKW - osobní dle Německých soudruhů

Napsal: 20 črc 2008, 22:34
od martins70
Jak jsem napsal kolegovi truckovi. Prodej v jiných státech,např. německo, je zcela volný. Olej se prodává u čerpacích stanic a vyjde na 0,96 eura. Pokud děláš s nákladákem kolečko,pak nemusíš tankovat u nás. Takže díky za upozornění na mé špatné myšlení a doporučuji těm,kterým to myslí "víc",aby se rozhlédli kolem sebe na cestách. Pokud si říkáš truck,pak předpokládám,že s tímhle dopravním prostředkem máš něco společného. Pokud tedy nejezdíš s TRUCKEM kolem komína. Ale nic ve zlém, tohle forum je tady přece pro to,aby jsme se podělili o zkušenosti a také získali nové informace.

Napsal: 21 črc 2008, 19:32
od radluk
(LOL)