
meranie kompresie
Moderátoři: šulda, Moderátoři
zdravím, obnovím starú tému, lebo mám k tomu meraniu kompresie otázku:
dá sa nejakým spôsobom určiť či tlak uniká okolo krúžkov alebo cez ventily/tesnenie hlavy? alebo odkiaľ môžem vedieť že sú krúžky ešte OK? lebo tesnenie hlavy + hlava sa bude robiť lebo tlakuje do vody ale aby sa nestalo že si pekne spravím hlavu a potom prídem nato že to bola zbytočná robota a mohol som si kúpiť druhý motor
chystám sa dať zmerať kompresiu pred zhodením hlavy, ale inak motor štartuje aj pri -10 pekne na všetky valce aj výkon OK aj takto so zlým tesnením, olej žerie asi 2deci na 5000 tak krúžky by mali byť ešte OK?
dá sa nejakým spôsobom určiť či tlak uniká okolo krúžkov alebo cez ventily/tesnenie hlavy? alebo odkiaľ môžem vedieť že sú krúžky ešte OK? lebo tesnenie hlavy + hlava sa bude robiť lebo tlakuje do vody ale aby sa nestalo že si pekne spravím hlavu a potom prídem nato že to bola zbytočná robota a mohol som si kúpiť druhý motor
chystám sa dať zmerať kompresiu pred zhodením hlavy, ale inak motor štartuje aj pri -10 pekne na všetky valce aj výkon OK aj takto so zlým tesnením, olej žerie asi 2deci na 5000 tak krúžky by mali byť ešte OK?
Jestli ti to tlakuje , stejně musíš sundat hlavu, tak zalít ventily zda nepropouští, anebo to zkusit ještě předtím tak, že po změření tlaků nalít do válce trochu oleje , a měření opakovat, zda se tlak zvedne..Jakmile se zvedne, je to kruhy. A samozřejmě stačí při teplém motoru odpojit oddech a jestliže "dýchá" jako lokomotiva je to jasné..Záleží na typu vozu, ale tam kde jde sundat vana bez demontáže motoru bych vůbec neváhal a písty vyškub, vyčistil jeho drážky a koužky dal NOVÉ a ne nejdůležitější věc pro kompresi vrátil jak tady někdo psal...Je to jako použité primeros..,taky se nepoužívají znovu... 

nepropadat panice...
hlava ide tak či tak dole, a dám ju prekontrolovať, zrovnať, zabrúsiť ventily, atď. tam problém nebude
ale spodok motora by som najradšej nechal ako je, podľa mňa výmena krúžkov veľa nerieši, keď sa to už rozoberie tak potom výbrus, nové ojničné a kľukové ložiská dať, atď. a takú komplet GO robiť nechcem, to už môžem mať lacnejšie druhý motor
cez odvetrávanie to moc nefúka, za studena štartuje krásne, olej to nežerie, tak asi tie krúžky nechám ako je len spravím hlavu
ale spodok motora by som najradšej nechal ako je, podľa mňa výmena krúžkov veľa nerieši, keď sa to už rozoberie tak potom výbrus, nové ojničné a kľukové ložiská dať, atď. a takú komplet GO robiť nechcem, to už môžem mať lacnejšie druhý motor
cez odvetrávanie to moc nefúka, za studena štartuje krásne, olej to nežerie, tak asi tie krúžky nechám ako je len spravím hlavu
- jardas cuprak
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 246
- Registrován: 30 pro 2011, 09:15
- Bydliště: Hostivice Mírová 730
- jardas cuprak
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 246
- Registrován: 30 pro 2011, 09:15
- Bydliště: Hostivice Mírová 730
viktordd sam nevím skusenost s tím nemam ale ríkalo mi to uz dost starších panu ale myslím ze je to dobre a mozne použít tak na motorech do roku vyroby 2000 pak uz je to asi vo hubu ale nevím jestli to tu s fora nekdo skousel jinak uvadím jen co jsem slyšel ja bych to take nedelal a taky nedelal pekne jsem si písty vynadl carlanem ocistil dal nove krouzky a 5000 km jsem tomu nedaval pak vymenil olej a bez problemu 

čest, nedozvěděl jsem se tu, zda se má motor měřit při studeném či teplém stavu.Víme tedy, že tlaky jsou 25-32 , min.19 ale za jakého stavu? Dále zda už někdo zkoušel měřit tlaky na stejném motoru za tepla i za studena.jaký je rozdíl??díky
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
YAMAHA YZ 450 F
Rád bych viděl dekarbonizaci nánosu karbonu např. pod horním kroužkem, kde je největší hic a kroužek je nejdůležitější..Kdo to někdy čistil původním kroužkem v ruce mi dá za pravdu..nehledě na to, že každá zázračná kapalina v tom hicu ihned shoří a jen se přidá k tomu původnímu karbonu...A co se týče měření komprese zastudena, dělá se proto, aby se zjistilo v jakém stavu je motor, kdy součástky mají původní , nezvýšený rozměr jako u teplého motoru..Teplý opotřebovaný motor poběží téměř bez chyby, protože teplem se vymezí vůle, zato za studena to bude žebrák... 

nepropadat panice...
jericho-3 píše:Rád bych viděl dekarbonizaci nánosu karbonu např. pod horním kroužkem, kde je největší hic a kroužek je nejdůležitější..Kdo to někdy čistil původním kroužkem v ruce mi dá za pravdu..nehledě na to, že každá zázračná kapalina v tom hicu ihned shoří a jen se přidá k tomu původnímu karbonu...A co se týče měření komprese zastudena, dělá se proto, aby se zjistilo v jakém stavu je motor, kdy součástky mají původní , nezvýšený rozměr jako u teplého motoru..Teplý opotřebovaný motor poběží téměř bez chyby, protože teplem se vymezí vůle, zato za studena to bude žebrák...
Naposledy upravil(a) Jaroušek dne 13 úno 2012, 07:17, celkem upraveno 1 x.
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
YAMAHA YZ 450 F
chápu ale výrobce udal nějaké hodnoty-----25-32, min 19. však neudává zda na teplém či studeném.Tak to jen hádáte nebo víte víc než já,tak se ptám.jericho-3 píše:Rád bych viděl dekarbonizaci nánosu karbonu např. pod horním kroužkem, kde je největší hic a kroužek je nejdůležitější..Kdo to někdy čistil původním kroužkem v ruce mi dá za pravdu..nehledě na to, že každá zázračná kapalina v tom hicu ihned shoří a jen se přidá k tomu původnímu karbonu...A co se týče měření komprese zastudena, dělá se proto, aby se zjistilo v jakém stavu je motor, kdy součástky mají původní , nezvýšený rozměr jako u teplého motoru..Teplý opotřebovaný motor poběží téměř bez chyby, protože teplem se vymezí vůle, zato za studena to bude žebrák...
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
YAMAHA YZ 450 F
- marena tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3597
- Registrován: 02 dub 2009, 09:39
- Bydliště: Frýdek-Místek
tato hodnota bude za studeneho motoru.
pukud je motor v dobre kondici hodi pozadovany tlak.
jinak co se tyce dekarbonizace-renovovane firmy delaji ruzne pripravky na vycisteni usazenin v oleji(motoru).ted jde ale o to co s tim ziskas.
karbon vycistis a motor zacne byt hlucny .stoupne spotreba oleje klesnou tlaky,zhorsi se starty.
nejaka brzdovka a ruzne expedimenty muzou fungovat ale ne na dnesni moderni vozy.
pukud je motor v dobre kondici hodi pozadovany tlak.
jinak co se tyce dekarbonizace-renovovane firmy delaji ruzne pripravky na vycisteni usazenin v oleji(motoru).ted jde ale o to co s tim ziskas.
karbon vycistis a motor zacne byt hlucny .stoupne spotreba oleje klesnou tlaky,zhorsi se starty.
nejaka brzdovka a ruzne expedimenty muzou fungovat ale ne na dnesni moderni vozy.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
nema byt pri merani tlakou teploty motora aspon cca 30stupnov? ja som meral tlaky tak ze som nastartoval studene auto, presiel 500m pomalym tempom ziadne vytacanie, potom som isiel z kopca asi 300metrou na neutrali odstavil auto pred servisom a cakal 20minut kym ma zoberu, myslim si ze to motor bol cca studeny, namerane tlaky 30 30.5 30 30.5 81kw ahf
- jardas cuprak
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 246
- Registrován: 30 pro 2011, 09:15
- Bydliště: Hostivice Mírová 730