správná spojka pro TDI

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Jak se chová tahle neodpružená lamela? Myslim rozjezdy.
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

Chová se dost dobře pokud se s autem projedeš a ja ti neřeknu o spojce tak to nepoznáš. Snad jen při rozjíždění na 1 bez plynu na volnoběh to jakoby zacuká ale ne celé auto jen to cítíš.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

u ARL není odpružená ani origo, tak jakejpak rozdíl, spíš by mě zajímalo jestli to někdo nemá třeba na jednohmotě bez odpružení, jak se to chová, budu muset do takové kombinace jít, tak jestli s tím už někdo nemá zkušenosti
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Někdo mi tvrdil že na jednohmotě tahle spojka zná jen dva stavy a to sepnuto nebo rozepnuto a že na běžný ježdění to neni moc vhodný.


Proč jsou na dvouhmotě některé lamely odpružené a některé ne?
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

U Origo Spojky ARL jsou 3 pružinky sice nevím k čemu tam jsou ale určitě ne jako odpružení protože by neměly šanci to ustát.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Fantik píše:Někdo mi tvrdil že na jednohmotě tahle spojka zná jen dva stavy a to sepnuto nebo rozepnuto a že na běžný ježdění to neni moc vhodný.


Proč jsou na dvouhmotě některé lamely odpružené a některé ne?
spíš bych řekl, že je to věcí přítlačáku a celkovou konstrukcí spojky, navíc to na normální jezdění nechci, takže kdyby byly problémy s rozjezdama, tak to zkousnu, na okruhu je potřeba se rozjet jen jednou :D
odpruženou lamelu na dvouhmotovým setrváku jsem viděl jen na podélným motoru, motory na příč ji maj všechny(s dvouhmotou) pevnou
Jirka Kužel
Přispěvovatel
Příspěvky: 928
Registrován: 14 úno 2006, 21:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Jičín CITY

Příspěvek od Jirka Kužel »

MKTech napsal:
Tohle je možná lepší na přenos Nm jako Sachs. Díky větší styčné ploše. Už ji mám v Autě a je to mazec. Původní originál Spojka vydržela 35tis km na motoru s výkonem 185Ps 420Nm co jsem byl na srazu vždy jsem jezdil Sprinty. Lamela když jem ji dával nová nebyla měla odjeto 70tis Km. Což na sérii je slušné po vyndání nebyla potrhaná ani nijak poškozená tlouštka byla taky stejná jak před montáží a to 7.6mm. Ale klouzala byla spálená. A tady je nová v plné kráse foceno mobilem.


a prodáváš je ? Jdou i na 6kvalt kde je 240mm ?
MKTech
PříspěvekZaslal: pá leden 12, 2007 12:31 am Předmět:
Tohle je možná lepší na přenos Nm jako Sachs. Díky větší styčné ploše. Už ji mám v Autě a je to mazec. Původní originál Spojka vydržela 35tis km na motoru s výkonem 185Ps 420Nm co jsem byl na srazu vždy jsem jezdil Sprinty. Lamela když jem ji dával nová nebyla měla odjeto 70tis Km. Což na sérii je slušné po vyndání nebyla potrhaná ani nijak poškozená tlouštka byla taky stejná jak před montáží a to 7.6mm. Ale klouzala byla spálená. A tady je nová v plné kráse foceno mobilem.


Kde se ta lamela nechá sehnat?
VW SHARAN
Fabie 1.4 TDI mvolesko soft
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Právě objednávám nějaké spojky Sachs Race Engineering - viz úvodní stránka.

Objednávám si do svého auta. Tak kdyby ještě někdo další chtěl, dejte mi vědět (nejlépe zítra).

Zatím ahoj
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
Grygy
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 01 říj 2006, 19:20
Odpovědi: 0
Bydliště: HA-FM

Příspěvek od Grygy »

Chlapi, je dobre davat spojkovou lamelu Luk, kdyz zbytek je od Sachse?Je to na FRS.Dikes
Cerna kura
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

to je úplně jedno. sou to identycké věci akorát je dělá někdo jinej. klidně to můžeš kombinovat.. Huml. bez odpružení to bude jezdit v poho. rozjezd stejnej. ale dost trpí převodovka. všechny torzní kmity jdou na hřídele. trochu větší hlučnost tě asi trápit nebude.. :D
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Taky bych se bál o převodovku. V motoru sou o dost větší kroutící momenty než nominální. Např. když má motor psanejch 300 Nm tak pod jednotlivejma pístama je třeba dvoj až trojnásobek. Velká část těhle kmitů se vyhladí o setrvačník kroucením kliky, ale i ten zbytek je dost velkej. U nás na škole se dělala nějaká zkouška TDI. Motor měli spojenej s brzdou kardanem z avie (nevim proč). Když to rozeběhli tak po chvilce kardan prdnul. Dali novej a zase. Pomohl až jinej setrvák. Kardan na náklaďáku za provozu dostává přes 2000Nm a nevydržel, tak co by to udělalo s převodovkou?
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Uživatelský avatar
Dr.Diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Prágl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr.Diesel »

Nejak tu usnul ten lt.kuboshuv dotaz na komfort jizdy.

Zatim origo ARL drzi (noteeth) (noteeth) , kdyz sem myslel, ze sla kukat, tak to nebyla spojka, ale 4motion (crazy) (noteeth)
Golf IV ARL TDI 110kW 4motion (R.I.P.)
Lusťa
blázen
Příspěvky: 1416
Registrován: 23 led 2006, 17:42
Odpovědi: 0
Bydliště: okolí Prahy

Příspěvek od Lusťa »

Komfort pohoda. Clovek si musi chvilku zvyknout na vetsi citlivost a zaber spojky a pak uz pohoda.Me osobne to docela mi to trvalo, nez jsem si zvyknul, ale ted uz krasa. Tod moje zkusenost se zde zminovanou spojkou od Sachse neodruzenou
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

Lusta: kolik s ní máš najeto? ;)
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“