Dani34el píše:bobG3 píše:Smoke píše:jaká dýmovnice?
neznalí by si mohli uvědomit že na kouřivost (saze) nemá kat vliv
viděli jse někdo euro 5 s dpf? co z toho lítá při regeneraci??
pár TDi bez katu svět nezboří
No to máš jednoduchý, tam se spaliny neměří, takže se to vybleje z velký části najednou, voňavka to určitě nebude

No je vidět že tomu moc nerozumíš. Při regen eraci filtru pevných částic saze shoří - jinými slovy dochází k oxidaci uhlíku na neškodný CO2 a taky trochu HC. Ta trocha kouře při regeneraci neni nic proti tomu, kdyby bez filtru pevných částic mělo těch 500 - 700 g nejjemnějšího uhlíku lítat do ovzduší a do plic Tvých, mých i našich dětí. NECHÁPU, CO TOHLE MÁ SPOLEˇ%CNÝHO S GREENPEACE !!!
Navíc když vyhodíš oxidační katalyzítor, zvýšíš emise CO a HC na víc než dvojnásobek, Argumentace a srovnávání se Š120 je zcestná. Š120 byly homologovány ve zcela jiný době. Dneska máme 3x tolik aut a jezdí se - hlavěn vě městě - daleko víc než předtím.
Mi to připadá jako obhajovat pouštění splašků do studny nebo do trativodu a šetřit tak stočný.
KAT má velkej smysl. Proto tam je. Každej jednotlivej. Uˇž tim, že snižuje emise "smradu" (sloučeniny síry). Ve městě tak zbytečně neotravuju lidi.
Pro zapálené ekology:
Představuješ si to dost jednoduše, tož mame to v te brožuře, ne? -
- saze z nafty asi nejsou čistý uhlík, je tam spousta aromátů atd,
- byls u toho když se zapnulo čištění a auto stálo?? Asi ne, protože bys to takhle nepsal
Protože kat potřebuje ke své práci teplo, spaluje se v motoru bohatší směs, u nových naftových motorů se dokonce vstřikuje troška nafty na konci zdvihu
V tomhle případě vyndání katu emise zejména HC zvýší, u benzinu to ale ani nejde elektronika se 2 lambdama protestuje - proto jsem psal že je nutno upravit soft, aby byla spalována chudší směs, to ale asi nikdo dělat nebude...
Pokud vyndáš kat u staršího dieselu nebo 4bodového vstřiku zas tak hrozné škody neuděláš.
Pokud si vezmeš spotřebu 81kW rotačky a posledního typu Okty, je tam cca víc jak litr rozdíl. Bohužel stará oktávka spálí na 100km o litr nafty míň, kdyby sis spočítal kolik škodlivin vyprodukují obě auta a jakých, asi by ses dost divil.
Mimochodem kde jsi vzal že CO2 je neškodný? Jeho emise se přece docela sledují.
Podle některých studií je výhodnější z ekologického hlediska jezdit
20letým autem, než za 20 let vyměnit 2-5 aut. Ekologická zátěžje mnohem větší u výroby aut než ta kterou způsobí dvacetileté auto za dobu provozu.
Nehledě na to, že tyhle nové systémy znamenají jen peníze navíc a jejich vývoj není z důvodu ekologie, ale pro prachy. Pokud by se posuzoval provoz aut z pohledu skutečných škod na ŽP a ne z pohledu konzumního, bylo by to asi trochu jinak. Celý problém je o dost složitější, není na diskusi tady, ale určitě není tak jednoznačný jak píšeš.