Kat Off

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Smoke píše:jaká dýmovnice?
neznalí by si mohli uvědomit že na kouřivost (saze) nemá kat vliv

viděli jse někdo euro 5 s dpf? co z toho lítá při regeneraci??
pár TDi bez katu svět nezboří
No to máš jednoduchý, tam se spaliny neměří, takže se to vybleje z velký části najednou, voňavka to určitě nebude (noteeth)
G3 Variant synchro
zorg
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 23 led 2010, 10:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od zorg »

tak nelamentujte tady nad warťákama a aviatikama a poraďte nějakej nadřenej sportkat 8)
Dani34el
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 srp 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dani34el »

bobG3 píše:
Smoke píše:jaká dýmovnice?
neznalí by si mohli uvědomit že na kouřivost (saze) nemá kat vliv

viděli jse někdo euro 5 s dpf? co z toho lítá při regeneraci??
pár TDi bez katu svět nezboří
No to máš jednoduchý, tam se spaliny neměří, takže se to vybleje z velký části najednou, voňavka to určitě nebude (noteeth)
No je vidět že tomu moc nerozumíš. Při regen eraci filtru pevných částic saze shoří - jinými slovy dochází k oxidaci uhlíku na neškodný CO2 a taky trochu HC. Ta trocha kouře při regeneraci neni nic proti tomu, kdyby bez filtru pevných částic mělo těch 500 - 700 g nejjemnějšího uhlíku lítat do ovzduší a do plic Tvých, mých i našich dětí. NECHÁPU, CO TOHLE MÁ SPOLEˇ%CNÝHO S GREENPEACE !!!

Navíc když vyhodíš oxidační katalyzítor, zvýšíš emise CO a HC na víc než dvojnásobek, Argumentace a srovnávání se Š120 je zcestná. Š120 byly homologovány ve zcela jiný době. Dneska máme 3x tolik aut a jezdí se - hlavěn vě městě - daleko víc než předtím.

Mi to připadá jako obhajovat pouštění splašků do studny nebo do trativodu a šetřit tak stočný.

KAT má velkej smysl. Proto tam je. Každej jednotlivej. Uˇž tim, že snižuje emise "smradu" (sloučeniny síry). Ve městě tak zbytečně neotravuju lidi.
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
stevocz
Aktivista
Příspěvky: 1546
Registrován: 07 led 2009, 10:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od stevocz »

neviem co tu tolko riesite. je jasne ze kat tam nie je na paradu a ked ho niekto nechce tak to je jeho vec. Ked sa ti to nepaci tak mu plat za to ze ho tam ma a budes mat cisty vzduch. alebo si daj na chrbat bombu vzduchu a tak sa prechadzaj a nebudes mat ziaden problem s dychanim
Bengal
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 zář 2009, 17:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Bengal »

stale je to nic oproti tomu ake mnozstvo vzduchu znecistia stihacky, lietadla atd... a zbytocne sa tu nad tym rozculujes, ked kazdy si spravi i tak po svojom 8)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Dani34el píše:
bobG3 píše:
Smoke píše:jaká dýmovnice?
neznalí by si mohli uvědomit že na kouřivost (saze) nemá kat vliv

viděli jse někdo euro 5 s dpf? co z toho lítá při regeneraci??
pár TDi bez katu svět nezboří
No to máš jednoduchý, tam se spaliny neměří, takže se to vybleje z velký části najednou, voňavka to určitě nebude (noteeth)
No je vidět že tomu moc nerozumíš. Při regen eraci filtru pevných částic saze shoří - jinými slovy dochází k oxidaci uhlíku na neškodný CO2 a taky trochu HC. Ta trocha kouře při regeneraci neni nic proti tomu, kdyby bez filtru pevných částic mělo těch 500 - 700 g nejjemnějšího uhlíku lítat do ovzduší a do plic Tvých, mých i našich dětí. NECHÁPU, CO TOHLE MÁ SPOLEˇ%CNÝHO S GREENPEACE !!!

Navíc když vyhodíš oxidační katalyzítor, zvýšíš emise CO a HC na víc než dvojnásobek, Argumentace a srovnávání se Š120 je zcestná. Š120 byly homologovány ve zcela jiný době. Dneska máme 3x tolik aut a jezdí se - hlavěn vě městě - daleko víc než předtím.

Mi to připadá jako obhajovat pouštění splašků do studny nebo do trativodu a šetřit tak stočný.

KAT má velkej smysl. Proto tam je. Každej jednotlivej. Uˇž tim, že snižuje emise "smradu" (sloučeniny síry). Ve městě tak zbytečně neotravuju lidi.
Pro zapálené ekology:
Představuješ si to dost jednoduše, tož mame to v te brožuře, ne? -
- saze z nafty asi nejsou čistý uhlík, je tam spousta aromátů atd,
- byls u toho když se zapnulo čištění a auto stálo?? Asi ne, protože bys to takhle nepsal
Protože kat potřebuje ke své práci teplo, spaluje se v motoru bohatší směs, u nových naftových motorů se dokonce vstřikuje troška nafty na konci zdvihu
V tomhle případě vyndání katu emise zejména HC zvýší, u benzinu to ale ani nejde elektronika se 2 lambdama protestuje - proto jsem psal že je nutno upravit soft, aby byla spalována chudší směs, to ale asi nikdo dělat nebude...
Pokud vyndáš kat u staršího dieselu nebo 4bodového vstřiku zas tak hrozné škody neuděláš.
Pokud si vezmeš spotřebu 81kW rotačky a posledního typu Okty, je tam cca víc jak litr rozdíl. Bohužel stará oktávka spálí na 100km o litr nafty míň, kdyby sis spočítal kolik škodlivin vyprodukují obě auta a jakých, asi by ses dost divil.
Mimochodem kde jsi vzal že CO2 je neškodný? Jeho emise se přece docela sledují.
Podle některých studií je výhodnější z ekologického hlediska jezdit
20letým autem, než za 20 let vyměnit 2-5 aut. Ekologická zátěžje mnohem větší u výroby aut než ta kterou způsobí dvacetileté auto za dobu provozu.
Nehledě na to, že tyhle nové systémy znamenají jen peníze navíc a jejich vývoj není z důvodu ekologie, ale pro prachy. Pokud by se posuzoval provoz aut z pohledu skutečných škod na ŽP a ne z pohledu konzumního, bylo by to asi trochu jinak. Celý problém je o dost složitější, není na diskusi tady, ale určitě není tak jednoznačný jak píšeš.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Ekologie je jen velmi vhodný prostředek, jak odůvodnit tlak na spotřebitele, který nakonec vede k tomu, že zahodí starý a koupí si nový auto. Jinak by to totiž neudělal, protože to starý pořád jezdí.
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

fabiátor píše:Ekologie je jen velmi vhodný prostředek, jak odůvodnit tlak na spotřebitele, který nakonec vede k tomu, že zahodí starý a koupí si nový auto. Jinak by to totiž neudělal, protože to starý pořád jezdí.
No tak trochu zcestná argumentace. Stačí porovnat znečišťování ovzduší a vodních zdrojů před rokem 1989 a nyní. Auta včetně laků jsou dnes mnohem šetrnější už od výroby k životnímu prostředí, každý díl je označen tak, aby jej šlo recyklovat, což se dnes už děje. Snižování emisí u spalovacích motorů celý proces dovršuje.

Hlavně ve městech, kde je velká koncentrace aut, bychom na tom byli dnes bez katalyzátorů i emisních limitů mnohem hůře.

Takže paušálně odsuzovat kat. a spol. je na hlavu. Jiná věc je ovšem, že ilegálně bez katalyzátoru jezdí tak málo lidiček, že to reálně v celkovym součtu nehraje roli. Přesto bych se tim tady nechlubil, a už když se tu radim, jak ten kat vyndat (od toho holt anonymní internet taky je) tak bych o tom kecal ale ty kroky moc neobhajoval.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Kuba píše:
fabiátor píše:Ekologie je jen velmi vhodný prostředek, jak odůvodnit tlak na spotřebitele, který nakonec vede k tomu, že zahodí starý a koupí si nový auto. Jinak by to totiž neudělal, protože to starý pořád jezdí.
No tak trochu zcestná argumentace. Stačí porovnat znečišťování ovzduší a vodních zdrojů před rokem 1989 a nyní. Auta včetně laků jsou dnes mnohem šetrnější už od výroby k životnímu prostředí, každý díl je označen tak, aby jej šlo recyklovat, což se dnes už děje. Snižování emisí u spalovacích motorů celý proces dovršuje.

Hlavně ve městech, kde je velká koncentrace aut, bychom na tom byli dnes bez katalyzátorů i emisních limitů mnohem hůře.

Takže paušálně odsuzovat kat. a spol. je na hlavu. Jiná věc je ovšem, že ilegálně bez katalyzátoru jezdí tak málo lidiček, že to reálně v celkovym součtu nehraje roli. Přesto bych se tim tady nechlubil, a už když se tu radim, jak ten kat vyndat (od toho holt anonymní internet taky je) tak bych o tom kecal ale ty kroky moc neobhajoval.
Svatá prostoto, kde žiješ? Na Marsu? Kolik Ti je, že víš kak se kdy znečišťovalo ovzduší a řeky? Ve srovnání s okolím jsme na tom byli +- podobně, ve srovnání s USA byla celá Evropa jednička...
G3 Variant synchro
čarli
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 04 kvě 2008, 11:40
Odpovědi: 0

kat off

Příspěvek od čarli »

Co říkáte na sportovní katalyzátor. Je to kompromis, neničí se ovzduší a motoru prospěje lepší průchodností. Má ho někdo z vás namontovaný na TDI? Taky uvažuji o koupi.
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: kat off

Příspěvek od turbo kamna power »

čarli píše:Co říkáte na sportovní katalyzátor. Je to kompromis, neničí se ovzduší a motoru prospěje lepší průchodností. Má ho někdo z vás namontovaný na TDI? Taky uvažuji o koupi.
kolik taková sranda stojí?
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

2krat tolko ako obycajny :D
chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustecký kraj

Příspěvek od chipmann »

Kuba píše:
fabiátor píše:Ekologie je jen velmi vhodný prostředek, jak odůvodnit tlak na spotřebitele, který nakonec vede k tomu, že zahodí starý a koupí si nový auto. Jinak by to totiž neudělal, protože to starý pořád jezdí.
No tak trochu zcestná argumentace. Stačí porovnat znečišťování ovzduší a vodních zdrojů před rokem 1989 a nyní. Auta včetně laků jsou dnes mnohem šetrnější už od výroby k životnímu prostředí, každý díl je označen tak, aby jej šlo recyklovat, což se dnes už děje. Snižování emisí u spalovacích motorů celý proces dovršuje.

Hlavně ve městech, kde je velká koncentrace aut, bychom na tom byli dnes bez katalyzátorů i emisních limitů mnohem hůře.

Takže paušálně odsuzovat kat. a spol. je na hlavu. Jiná věc je ovšem, že ilegálně bez katalyzátoru jezdí tak málo lidiček, že to reálně v celkovym součtu nehraje roli. Přesto bych se tim tady nechlubil, a už když se tu radim, jak ten kat vyndat (od toho holt anonymní internet taky je) tak bych o tom kecal ale ty kroky moc neobhajoval.
Tohle snad nemyslíš vážně (LOL)
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
zorg
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 23 led 2010, 10:04
Odpovědi: 0

Re: kat off

Příspěvek od zorg »

turbo kamna power píše:
čarli píše:Co říkáte na sportovní katalyzátor. Je to kompromis, neničí se ovzduší a motoru prospěje lepší průchodností. Má ho někdo z vás namontovaný na TDI? Taky uvažuji o koupi.
kolik taková sranda stojí?
Nemůžete někdo dát odkaz na nějakej pořádnej? JMJ za 2k nějak nevěřim... Nebo se někdo víc rozepište, kdo jste s tím už laboroval, o sportovním katu pro diesel (většinou jsem našel spíš benzínový)..
MajklMTB
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 29 srp 2008, 17:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od MajklMTB »

Ja mel při STK bez katu nejlepší hodnoty emisi za 6let.
Před vjezdem do STK jsem autu pořádně naložil abych všecky saze vyprášil a bylo :D
Passat Variant 66KW+1749VA turbo+DSLA 502+EGR a KAT OFF+Soft TDIFun
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“