Diagnostika u JTD vyblikanim

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
autickar21
Přispěvovatel
Příspěvky: 466
Registrován: 06 srp 2009, 13:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od autickar21 »

favo007 píše:Ja sme vsechny cisla ktere sem videl strikal.:D snimac tlaku sem vypral v benalu. nebyl nejak zasrany. trosku jo.Rikam ta baterka byla ted asi 24 h odpojena. Ja beru normalni otacka 1500 kdy je maximalni kroutak. Auto ma od 1500 plynule tahnout. to jsou provozni otacky dieselu. O dvouhmotaku vim a mam ho pry velice dobry. Treba fakt pumuze vymena toho utrzeneho silentbloku na prevodovce,protoze kamos rikal ze to ma na prubeh kroutaku vliv. Mylsim si ze mi ty hadice fakt tensi. Prochazeli sme to,ale nejsu v tom zase takovy odbornik. Trebany to chtelo nejak natlakovat no
Tomu dvojhmotaku davas poriadne zabrat. ani pre octavku neni to najlepsie ist od 1500 aj ked ma obycajny zotrvak. ja jazdim za studena 1700-2700 na malych rychlostiach a na 4ke a 5ke od 2000ot hore a to tiez nedavam tomu plny kotol. samozrejme ze na 2ke sa neda moc spekulovat s otackami,, teda aspon u alfy nie, tie su dost dlhe, takze tam musim pri pomalej jazde urbnut od nizkych ot. ale na 3ke,4ke a 5ke rubem az pri cca 3000ot az do 4500-5000, zalezi ako rachlo potrebujem obehnut. Inak to co spominas ty, to som mal aj ja tak s tymi hadicami. v nizkych ot. to netahalo, do cca 2300ot slabota. namontoval som budik tlaku, automaticky rucicka klepotala na volnobehu, netesnosti jak hovado. do cca 2300ot to tlacilo max 0,1baru. po pretesneni to uz pri 1900 tlaci cca 0,3baru a pri povodnych 2300ot ide rucicka hore, zhruba 0,5baru. presnost tam neni, kedze je to budik za 25E. Na moje prekvapenie, v meste mi staci uz stlacat plyn cca 1,5cm, ozaj len hladkat, oproti povodnej tretine alebo az polke. A spotreba? tie moje 2,5km jazdy po meste stale na studeno, no rucicka sa skoro ani nepohla. cca 50km a co mam odsledovane pohyby rucicky a dotankovania, tak nejake 3-4 litre to potiahlo. Jedine co mam teraz problem je ze po zahriati motora mi stale kdesi unika tlak z turba, mam podozrenie na netesnost na IC. dnes som ho odmastnil, uvidim, kde sa objavi mastnota. Ak si si isty ze nemas ziadne tlakove netesnosti tak uz potom neviem... Byt tebou dam si zmerat tlaky ake turbo tlaci. ak ide motor normalne a nehadze ho do nudzaku tak to bude len tym sposobene.
autickar21
Přispěvovatel
Příspěvky: 466
Registrován: 06 srp 2009, 13:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od autickar21 »

ked si vypustil olej, aky bol? cierny vodovy, alebo husty ako zelatina.
favo007
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 06 čer 2009, 10:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo007 »

Tak ja to vypoustel horke samozrejme,takze byl ridounky a cerny
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Co regulace na turbu ?nezadrhává ? nevím jak to turbo máš regulovaný ,ale opravdu by to taky mohla dělat vakuová pumpa na brzdy.
Zkus sundat přepady ze vstřikovačů a změř kolik jde nafty z jednotlivejch vstřiků za chodu motoru, to množstvý by mělo bejt ze všech přibližně stejný, spíš to bude jenom ukapávat.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
favo007
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 06 čer 2009, 10:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo007 »

Ty brdo tak to je na me moc:D s brzdama souviste vykon motoru? tomu neverim. Je pravda ze se s tim autem tahal proves 2, 2 t,ale samozrejme brzdeny. Od te doby nejsou brzdy tak ostre,ale ja myslim ze to bude vse kolem toho EGR. S tem vstrikovacema to fakt na to sahat nebudu.
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Jde oto že mužeš mít regulovaný plnící tlak turba přes elektricky ventil podtlakem který dodává právě vakuová pumpa brzd, když bude vyvíjet malý podtlak tak ti nebude ani dobře chodit regulace turba.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
autickar21
Přispěvovatel
Příspěvky: 466
Registrován: 06 srp 2009, 13:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od autickar21 »

turbo je cisto mechanicky regulovatelne na zaklade podtlaku z vakuovej pumpy ktora je na vacke a ta je samozrejme regulovatelna. tiez som hore na to smeroval, ci nema dotr.. podtlakovu regulaciu, alebo prdnuty regulator na turbe, alebo ma este napadlo ci nahodou nepridralo loziska na turbe, tym padom by podlak mohlo tahat kolko len chce. Turbo ide lahucko, nema ziadnu volu ked si skusal rukou- ked zhodis saciu cast. kludne ti mohol nejaky bordel nachvilu pripchat privod oleja do turba. Ak by boli prepady alebo nieco take by pri plnom plyne by vyhadzoval motor do nudzaku kedze by mal kolisavy tlak paliva. ak je motor co sa tyka kultury chodu ok, nevidim v tom problem. v prvom rade skontroluj tlak turba. Ak rad stupas tomu tak si kludne kup za par korun tlakomer na turbo a nahod si ho nastalo, budes aspon informovany co sa deje. ale kludne skus pozret ci nemas prasknutu hadicku napr na turbe co mas regulaciu, hadicku na podtlakovej pumpe atd. bude to len takato blbost pravdepodobne.
favo007
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 06 čer 2009, 10:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo007 »

Ja mam JTD 105 a tanm asi zadna regulace neni. To ma az marea 81 pokud to je necos tim natacenim lopatek
autickar21
Přispěvovatel
Příspěvky: 466
Registrován: 06 srp 2009, 13:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od autickar21 »

favo007 píše:Ja mam JTD 105 a tanm asi zadna regulace neni. To ma az marea 81 pokud to je necos tim natacenim lopatek
Ja ho mam tez a regulacia tam je. musi tam byt inak by ti to roztrhlo. Nemas regulovatelne turbo priamo na lopatky ale mas tam obtkovy ventil regulovany podtlakom. kludne moze byt ten zaseknuty. na turbe mas sulcek a z neho ide tycka na vyfukovu cast. to je podtlakova regulacia. z podtlakovej regulacie ide hadicka na tlakovu cast turba. vid obrObrázek
favo007
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 06 čer 2009, 10:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo007 »

Ja bych vam nejradsi to auto ukazal:D at se podivate.Nedame srazek nekde mezi CR a SK? Jsem ze Zlina.
Jako ja si rikam ze kdyby neco bylo nekde praskle,tak to netahne vubec. a ono to taha slusne,ale malicko zdechleji coz ostatni co s evezou vubec nechapou jako ja:D. Ja si prvni musim pucit od kamosa co ma stejne auto to jeho at me presvedci ze mu to jede stejne. jak rikal. Melo by mu to jet mnohem lip,protoze ja mam tak o 80 kg tezssi auto a jeste vozim vzdy spolujezdce
favo007
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 06 čer 2009, 10:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo007 »

Hadicka tam nejaka je no:D mylsim ze opletena jako ta od EGR ale uzicka a pak je tam kratucka gumova oranzova. ale tam neni pristum nemuzu se na nic mrknout. V utery chcem jetse projit netesnosti s kamosem,ale nevim jak to zjistit jedine ze bych tocil 4 tis otacek a oan sahal na hrdla
autickar21
Přispěvovatel
Příspěvky: 466
Registrován: 06 srp 2009, 13:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od autickar21 »

favo007 píše:Ja bych vam nejradsi to auto ukazal:D at se podivate.Nedame srazek nekde mezi CR a SK? Jsem ze Zlina.
Jako ja si rikam ze kdyby neco bylo nekde praskle,tak to netahne vubec. a ono to taha slusne,ale malicko zdechleji coz ostatni co s evezou vubec nechapou jako ja:D. Ja si prvni musim pucit od kamosa co ma stejne auto to jeho at me presvedci ze mu to jede stejne. jak rikal. Melo by mu to jet mnohem lip,protoze ja mam tak o 80 kg tezssi auto a jeste vozim vzdy spolujezdce
Pravaze to prasknute bude len obmedzovat vykon. vecsinou je to nejaka totalna debilina. A to mas jednoduchy motor, keby si mal nejake posledne tdi pd s tolkymi km, si budes buchat hlavu o stenu kym na tu banalitu neprides. Ten zraz neni zly napad, len neviem kdedy. momentalne idem riesit situaciu s byvanim, takze neviem kedy co a ako... A teraz ma napadlo, ak tomu rubnes ci 50 alebo 100kil navyse neni rozdiel. Rozdiel je citit jedine v nizkych otackach, ale pokial tomu rubnem tak nejaky rozdiel s prazdnym a plnym autom nieje badatelny. sak to auto ma 1.2tony, ten motor nemoze poznat nejaku zataz...
favo007
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 06 čer 2009, 10:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo007 »

No jako ten motor neni zas etak silny aby nemoznal 150 kg navic. Kdyz nemam zaslepeny EGR,tak to ma se spolujezdcem zrychleni 14. Po zaslepeni necelych 12. Ale to zaslepeni dela opravdu hodne u toho nabehu turba. Tlaci to znatelne od 1700 a pri 2200 to zarazi do sedaku,ale rikam ne tak jak by melo. Kdyz sleduju jak se ta rucicka splha pomalicku nahoru. Na youtube vidim mareny co maji zrychleni 10,5
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

favo007 píše:Ja bych vam nejradsi to auto ukazal:D at se podivate.Nedame srazek nekde mezi CR a SK? Jsem ze Zlina.
Jako ja si rikam ze kdyby neco bylo nekde praskle,tak to netahne vubec. a ono to taha slusne,ale malicko zdechleji coz ostatni co s evezou vubec nechapou jako ja:D. Ja si prvni musim pucit od kamosa co ma stejne auto to jeho at me presvedci ze mu to jede stejne. jak rikal. Melo by mu to jet mnohem lip,protoze ja mam tak o 80 kg tezssi auto a jeste vozim vzdy spolujezdce
Az teraz som sa dozvedel,ze si zo Zlina,nakolko to nemas v popise.
Kludne sa mi niekedy ozvy a pozrieme sa na to. Cislo ti necham na SZ.
A teraz ma napadla jedna vec. Nebude trosku klzat spojka? Ja ju tozit teraz menim. Nesmykala,ale auto uz nemalo to zrychlenie,ako by malo mat. A rozbehnut sa v kopci uz bol dost problem.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
autickar21
Přispěvovatel
Příspěvky: 466
Registrován: 06 srp 2009, 13:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od autickar21 »

favo007 píše:No jako ten motor neni zas etak silny aby nemoznal 150 kg navic. Kdyz nemam zaslepeny EGR,tak to ma se spolujezdcem zrychleni 14. Po zaslepeni necelych 12. Ale to zaslepeni dela opravdu hodne u toho nabehu turba. Tlaci to znatelne od 1700 a pri 2200 to zarazi do sedaku,ale rikam ne tak jak by melo. Kdyz sleduju jak se ta rucicka splha pomalicku nahoru. Na youtube vidim mareny co maji zrychleni 10,5
ano, egr obmedzuje najme v nizkych otackach. Neviem ako je fiat odstupnovany, ja napr dam na 2ke 80, na 3ke 130 a na 4ke 150a na 5ke cez 200. zrachlenie nemam zmerane a ani neplanujem nejak, mne islo hlavne o dynamiku okolo tej 80ky ked ides obiehat... kvoli tomu som si dal chip. Momentalne musim doriesit uplne dotesnenie tlakovych hadic, mam objednany ventil na zvysenie tlaku turba. a potom na rok uz len repasnut zadnu napravu, vymenit silenbloky na motore a mam veget. Hadam ť rokou auto vydrzi bez ziadnych vecsich penazi, sak zozralo uz dost.
Takto nejako si predstavujem ze by malo ist auto- ale s turbom co tam je no neviem, skusim porovnat ked budem mat pridane...
http://www.youtube.com/watch?v=g1fvnImnX54
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“