fabiátor píše:Uz jsem to nekde psal, v 1.9PD jsem menil naftovej filtr jen jedou za 160.000km a to vicemene spis preventivne, bo mi to uz bylo blby. Ale NIKDY jsem nezazil problem se startem ani v tech nejvetsich kosach na Sumave. Tankuju pouze Shell VPD a nebo Vervu od Benziny.
Takze je to v nafte a taky je to podle me cetnosti pouzivani auta. Pokud jezdite kazdej den, nema co v nadrzi zvodnatet a ani bioslozky se nestihnou rozkladat. Kdyz vam to stoji mesic pred barakem a pak s tim jednou jedete nakoupit, tak se pak nedivte, ze mate problem, kdyz jezdite na jednu nadrz pul roku.
No, nevím co k tomu dodat, než .... To samé já.
Měním tedy filtr před každou druhou zimou po cca. 100-120k km, ale jinak vše do puntíku sedí, snad kromě té Šumavy, páč já bych napsal Krkonoše.
Nicméně, jedna z teorií o naftě říká, že ne všude je stejně kvalitní nafta, že prostě do horských oblastí přichází nafta taková jaká má být a v nižších polohách se to "prý" občas ojebává, páč tam tolik nemrzne.
Údajně.