Stránka 4 z 8
Napsal: 22 led 2010, 23:37
od Kornout
Nechápu toto experimentování, prostě buď váha dává dost, nebo ne, pokud ne, je špatná a musí ven.
To s tou 2,5TDI váhou mi přijde taky ujetý, prostě ta váha dává při určitém množství vzduchu větší napětí jak původní origo váha, tudíž ř.j. si myslí že je vše OK a dá max. množství nafty dle mapy v sw., i když ve skutečnosti tomu tak není, takže kouřivost už neohlídá. Toto přesně bude znát při nízkejch a vysokejch ot., kdy vzduchu nebude ideální množství, ale klamavá váha pošle informaci že je vzduchu dost, tak ř.j. naftu naleje. To už se mi daleko lepší řešení jeví udělat sw. bez váhy a nemusí se člověk starat o žádnou váhu.
Tyto experimenty zavádí úpravou typu "odpor na čerpadlo" a s kvalitní úpravou nemají nic společnýho.
Napsal: 22 led 2010, 23:43
od Ladas
až bude čas a nálad tak ti odbrzdím nové váhy u Reeshy a uvidíš o čem je řeč...
Napsal: 23 led 2010, 02:38
od Kuba
Kornout píše:Nechápu toto experimentování, prostě buď váha dává dost, nebo ne, pokud ne, je špatná a musí ven.
To s tou 2,5TDI váhou mi přijde taky ujetý, prostě ta váha dává při určitém množství vzduchu větší napětí jak původní origo váha, tudíž ř.j. si myslí že je vše OK a dá max. množství nafty dle mapy v sw., i když ve skutečnosti tomu tak není, takže kouřivost už neohlídá. Toto přesně bude znát při nízkejch a vysokejch ot., kdy vzduchu nebude ideální množství, ale klamavá váha pošle informaci že je vzduchu dost, tak ř.j. naftu naleje. To už se mi daleko lepší řešení jeví udělat sw. bez váhy a nemusí se člověk starat o žádnou váhu.
Tyto experimenty zavádí úpravou typu "odpor na čerpadlo" a s kvalitní úpravou nemají nic společnýho.
"Kvalitní" úprava neexistuje. Jedná se vždy o kompromis. Nikde neni psáno že náročný zásah do softwaru a map je vždy nejlepší řešení. Pokud je cílem zvýšit točivej moment v nižších otáčkách a pružnost motoru, pak je u dieselu limitující faktor právě softwarové omezení kouřivosti a omnezení točivýho momentu, pročež je jednoduchý "tuning" váhy vzduchu i za cenu překročení emisních limitů (kouřivosti) elegantní řešení.
Napsal: 23 led 2010, 02:38
od Kuba
Napsal: 23 led 2010, 09:15
od subz3ro_tdi
Kuba: ano aj, ale nie je to take jednoduche ako pises.... vzduch/nafta.... minimalne nie na EDC motoroch

to su veci, co odlisuju upravcu od upravcu, niekto fakt upravuje iba tu smoke mapu, ale to ze su tam dalsie veci co ju ovplyvnuju je mu sumafuk... vysledkom je dymivost a to ze to ako celok nefunguje (a nemyslim len v prechodovych rezimoch, ale ide o zmeny vstupnych hodnot ako tlak, teplota apod.). Detto urobis vahou vzduchu ci Powerboxom - akosi to pojde, ked sa prave zadari, ale nie je to ono... takze, budem sa opakovat ale neda sa mi inak - kvalitnu upravu nicim inym nenahradis

Tie vahy vzduchu su fakt sranda, ale nikam to nevedie, ver mi, viem o com hovorim, sam som si tym presiel....

Napsal: 23 led 2010, 18:39
od Kornout
subz3ro_tdi píše:Kuba: ano aj, ale nie je to take jednoduche ako pises.... vzduch/nafta.... minimalne nie na EDC motoroch

to su veci, co odlisuju upravcu od upravcu, niekto fakt upravuje iba tu smoke mapu, ale to ze su tam dalsie veci co ju ovplyvnuju je mu sumafuk... vysledkom je dymivost a to ze to ako celok nefunguje (a nemyslim len v prechodovych rezimoch, ale ide o zmeny vstupnych hodnot ako tlak, teplota apod.). Detto urobis vahou vzduchu ci Powerboxom - akosi to pojde, ked sa prave zadari, ale nie je to ono... takze, budem sa opakovat ale neda sa mi inak - kvalitnu upravu nicim inym nenahradis

Tie vahy vzduchu su fakt sranda, ale nikam to nevedie, ver mi, viem o com hovorim, sam som si tym presiel....

Přesně tak, je to jakoby jsi upravil v softu jen "jednu" mapu. Zajímavé je, že výkony nad 200PS jdou v pohodě i s origo váhou, takže váha limitující faktor nebude, tz. že to co někdo docílí softem a váhou z 2,5TDI, lze uplně stejně docílit jen softem, takže proč to komplikovat?????
Napsal: 24 led 2010, 18:01
od Kuba
Kornout píše:subz3ro_tdi píše:Kuba: ano aj, ale nie je to take jednoduche ako pises.... vzduch/nafta.... minimalne nie na EDC motoroch

to su veci, co odlisuju upravcu od upravcu, niekto fakt upravuje iba tu smoke mapu, ale to ze su tam dalsie veci co ju ovplyvnuju je mu sumafuk... vysledkom je dymivost a to ze to ako celok nefunguje (a nemyslim len v prechodovych rezimoch, ale ide o zmeny vstupnych hodnot ako tlak, teplota apod.). Detto urobis vahou vzduchu ci Powerboxom - akosi to pojde, ked sa prave zadari, ale nie je to ono... takze, budem sa opakovat ale neda sa mi inak - kvalitnu upravu nicim inym nenahradis

Tie vahy vzduchu su fakt sranda, ale nikam to nevedie, ver mi, viem o com hovorim, sam som si tym presiel....

Přesně tak, je to jakoby jsi upravil v softu jen "jednu" mapu. Zajímavé je, že výkony nad 200PS jdou v pohodě i s origo váhou, takže váha limitující faktor nebude, tz. že to co někdo docílí softem a váhou z 2,5TDI, lze uplně stejně docílit jen softem, takže proč to komplikovat?????
Jééé, proč zase tyhle kategorický soudy ? No a ? Tak tou natunovanou váhou vzduchu simuluju změnu jen jedný mapy v softu... vždyď ne každej chce mít supr mega giga tuning... někomu stačí elegantně zvýšit krouťák a trochu i výkon jednoduše tak, že se právě tunongem váhy vzduchu přiblíží těsně k hranici kouřivosti.
Tak to tu neodsuzujte a poraďte, zda do 1,9 PD TDI ASZ 96 kW ta váha z 2,5 TDI resp. 1,8T (benzin) jde bez potíží, tzn zda je stejný konektor a zda mohu vyměnit jen to čidlo bez tý celý roury...díky

Napsal: 13 úno 2010, 08:09
od Snowman
Ahoj, jakou váhu doporučíte na PD 74kW ATD , 200.000 km ? má-li to výsledný oživení motoru. Díky
Napsal: 13 úno 2010, 12:06
od Bulda
Ahoj mam octavii ASZ 96KW 2003 a nevim jakou vahu tam mam dat diky za pomoc
PS: cele cislo diky
Napsal: 15 úno 2010, 08:43
od Csala
Prstenec pouzivam aj pred novou vahou.
http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugi ... 09088.post
Mam pripraveny jednoduchy voltmeter s LM3914, uz ho len zabudovat, aby som mohol trvale merat vystupne napatie z vahy.
http://www.national.com/ds/LM/LM3914.pdf
Napsal: 16 úno 2010, 00:22
od janco111
mohli by ste tu napisat cele cislo tej vahy ? dakujem

Napsal: 16 úno 2010, 07:24
od Ladas
F 00C2G2055 originál pro ASZ
Napsal: 16 úno 2010, 08:34
od janco111
ale ja som myslel tu stym cislom 032 do 1,8 benzin lebo ja som vahu stakym cislom nenasiel.
Napsal: 16 úno 2010, 10:01
od FandaTDI
Csala: díky za tip - je to zjednodušená varianta nápadu s "trychtýřem" a jak vidno nějakej vliv to má ... už by měla bejt na cestě ke mně další váha, tak tu horší z nich použiju na pokusy, ale tohle bych mohl aplikovat i na tu lepší...
jak přesně si představuješ provedení toho voltmetru? To chceš sledovat v kabině za jízdy? Na kolik to tak vyjde? Je to sice asi zbytečnost, ale zajímavá

Napsal: 13 črc 2010, 09:03
od Csala
FandaTDI píše:Csala: díky za tip - je to zjednodušená varianta nápadu s "trychtýřem" a jak vidno nějakej vliv to má ... už by měla bejt na cestě ke mně další váha, tak tu horší z nich použiju na pokusy, ale tohle bych mohl aplikovat i na tu lepší...
jak přesně si představuješ provedení toho voltmetru? To chceš sledovat v kabině za jízdy? Na kolik to tak vyjde? Je to sice asi zbytečnost, ale zajímavá

Voltmeter pouzivam uz asi 3 mesiace. Vidim za jazdy napatie, ktore dava vaha. Ked sa mi to zunuje, prepnem meranie na tlak turba

