
červená nafta
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Taky přidám mou zkušenost s červenou naftou,beru ji od poláků,jezdím na ni v patrolu a to bez nejmenších problémů.Udělal jsem si takový test,dal jsem do skleničky trochu této nafty a do druhé naftu od nás z pumpy,mražák jsem oroštoval na plno podle teploměru tam bylo -27 stupňůC,a dal jsem to tam,na druhý den u té normální nafty se vyloučil parafín na dně sklenky a u té červené nic.Takže sy myslím že to za tu cenu stojí.Kámoš má starýho transita a když jezdil na normální naftu tak mu musel v mrazech ráno pomáhat eterem,a na tu červenou to normálně startuje. Tolik mých zkušeností.
Za tu cenu se to vyplatí.

děláme teť v práci pro rafinérku , tak jsem se zeptal technologa výroby naty na rozdíl mezi normální a červenou , řekl že červená je bez aditiv pro provoz motorů jinak je složením stejná , prej by ji pro spalování v motoru by chtělo namíchat 1:1 s normální naftou aby se zlepšily její mazací schopnosti
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
škoda 120 L zábava
G7 GTD
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
tohle tady celou dobu pisu1pavel píše:děláme teť v práci pro rafinérku , tak jsem se zeptal technologa výroby naty na rozdíl mezi normální a červenou , řekl že červená je bez aditiv pro provoz motorů jinak je složením stejná , prej by ji pro spalování v motoru by chtělo namíchat 1:1 s normální naftou aby se zlepšily její mazací schopnosti
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
jj ale taky ty lodni motory jsou podsatne vetsi a na plnej vykon tocej sotva 1000 otacekfabiátor píše:co ja vim, tak lodni motory treba u tankeru spalujou tu nejvetsi sragoru a odpad co vznika pri vyrobe paliv, to co by do niceho jinyho nenalilinogis píše:Tak mi chcete říct, že ty lodě jezdí na topný olejJeden teoretik větší než druhej.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 149
- Registrován: 10 úno 2010, 21:50
- Bydliště: litohoř131
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
to ano ale na slovensku je to normalni tafta puoze znehodnocena barvivem , ale u nas se takova nafta neprodava u nas se prodava pouze LTO, ELTO , což je v podstate slozenim stejne jako normalni nafta , ale neba takovou mazivost a tak vysoke cetanove cislo , jake uvadeji normy pro motorovou naftuPETRJELINEK píše:Na slovensku tu červenou mají dotovanou jezdí na to s nejnovějšímy traktory které už mají komon a nic se neděje to je jenom barva která je prokazatelná i z výfuku my to tam tankujem do kombajnu v něm je PD a taky v klidu
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Trošku to ujasnim.Klasické LTO se v rafineriích tankuje do přepravních aut klasicky z naftových nádržích a přidává se pouze červené barvivo,které se přidává pár deci na několik tisíc litrů nafty. U nás v ČR se toto palivo používá jen do spalovacích kotlů na LTO a je osvobozeno od spotřební daně což je nyní nějakých 10.90Kč/l. Co se týče zemědělské zelené nafty,tak nafta žádné barvivo v sobě nemá jedná se jen o název produktu pro celní úřad a na tuto naftu je snížená spotřební dan něco okolo 5Kč za litr a je určena pouze pro přímou zemědělskou výrobu
O2 RSI TDI
VW Brouk 300k
VW Brouk 300k
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 543
- Registrován: 09 pro 2006, 20:39
- Bydliště: Slovensko
Takže dnes som bol hádam po roku prvý krát tankovať na Slovenskej benzinke (Stavbet vo Svidníku) inak stále tankujem v Poľsku (Orlen Verva Diesel) cena červenej nafty -0,886 EURA, pital som sa na ňu je to rovnaká nafta ako pri riadnom stojane rovnaka kvalita iba doplnená farbivom (buď tam pridavaju prášok, alebo tekutinu) ktorá ju zafarbí, môžu ju používať iba poľnohospodárske podniky pretože je oslobodená od spotrebnej dane, ak ju chytia policajty v inom aute, je tam taká vysoká pokuta...., že môžem rovno predať auto a ešte to bude malo..., v nádrži po nej ostavaju stopi aj po niekoľkých desiatkach prepláchnutí nádrže... a ako som písal už niekde skôr tankujú ju do nových traktorov ktoré majú moderne motory Comon rail(Massey Ferguson, New Holland, John Deer...) majú ich tu na okolí družstva takže ta nafta+farbivo nebude určite nejaký šit... (ŽIADNY TOPNY OLEJ !!! )supermuf0090 píše:kolik stoji ?maros261177 píše:Neviem presne aku mazivosť ani ake cetanove číslo ale pokúsim sa zistiť... u nás konkrétne v meste ju máju na čerpacej stanicisupermuf0090 píše: Národná rada Slovenskej republiky v máji minulého roku schválila Zákon č. 239/201 Z. z. o spotrebnej dani z minerálnych olejov, ktorý nadobudol úplnú účinnosť 1. januára 2002. V súvislosti s touto právnou normou vznikajú problémy s uvedením a realizáciou niektorých ustanovení zákona o spotrebnej dani z minerálnych olejov do praxe.
Najväčším problémom je používanie minerálneho oleja - motorovej nafty, ktorá je farbená na červeno v zmysle ustanovení zákona o spotrebnej dani z minerálnych olejov. "Červenú" naftu môžu používať len subjekty, ktoré sú zaregistrované colným úradom a splnia podmienky registrácie, t. j. používajú motorovú naftu na pohon strojov určených výlučne na práce v poľnohospodárskej a lesnej výrobe vykonávanej v rámci podnikania. Zaregistrovaným subjektom colný úrad vydá odberný poukaz na nákup červenej nafty so zníženou sadzbou dane, čo v praxi znamená, že nafta v porovnaní s motorovou naftou z čerpacej stanice lacnejšia v priemere o osem korún. "Červenú" naftu predávajú registrovaní obchodníci evidovaní colným úradom v zmysle ustanovení zákona o spotrebnej dani z minerálnych olejov.
Pozor! Tu však vzniká problém, na ktorý chce upozorniť správca dane, oddelenie nepriamych daní Colného úradu v Trstenej. Používanie motorovej nafty farbenej na červeno bez registrácie a odberného poukazu je v rozpore s ustanoveniami zákona o spotrebnej dani z minerálnych olejov, za čo môže správca dane uložiť pokutu od 100 tisíc až milión Sk.
Mobilné skupiny oddelenia nepriamych daní vykonávajú pravidelné kontroly miestnych komunikácií, ako aj poľných ciest a kontrolujú nádrže dopravných prostriedkov, vozidiel a strojov, ktorých motory sú poháňané motorovou naftou. Colníci pri kontrolách zisťujú nielen vizuálnu prítomnosť červeného farbiva, ale aj prítomnosť indikačnej látky, ktorá nie je viditeľná voľným okom.
Na znečistenie palivovej sústavy dopravného prostriedku alebo stroja vystačí malé množstvo červenej nafty a jej prítomnosť sa nedá odstrániť ani po niekoľkonásobnom premývaní nádrže. Kontrolná skupina pri odoberaní vzorky z nádrže dopravného prostriedku v priebehu niekoľkých minút vyhodnotí zloženie motorovej nafty a zistí hoci aj niekdajšiu prítomnosť "červenej" nafty v palivovom systéme.
Colný úrad Trstená preto verejne poukazuje na uvedené skutočnosti a upozorňuje všetkých majiteľov dopravných prostriedkov s dieselovým motorom, aby nenakupovali pohonné látky mimo čerpacích staníc, pretože na čiernom trhu môže nafta obsahovať "červené" farbivo s prítomnosťou indikačnej látky.
Takto je to u vas v čechach jsem se nesetkal otazka je jakym kvalitativním normám taková nafta podléhá
( cetanové číslo, mazivost atd)
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: 07 lis 2010, 21:40
Sice už reaguji na docela starý příspěvky, ale rad bych upřesnil trochu toho co se tu již napsalo. Nějakou dobu na ní jezdím, krom toho mám v rodině taky někoho kdo ji rozváží a je to obyčejná nafta, která má určitou čistotu a je podle zákona jakož to palivo osvobozené od spotřební daně podle předpisů barvená na červeno, stejně jako natural na žluto. U nás je legislativa trochu jiná, protože jsme moc vyčůranej národ a palivo nejprve koupíme a pak je nám po předložení dokladů, že ji třeba spálímm vrácena, v Německu ji koupíme přímo. V jiných zemích EU je to vlastně nafta pro zemědělský stroje, které nemusejí platit tuto daň, nafta určená k vytápění atd... Z vlastní zkušenosti vím, že do -17°C bez aditiv naprosto v pohodě, takže toto o tom také něco říká. Určitě znáte co udělá šmejd nafta při -10°C. Když má být víc tak tam naleju kvalitní od BENZINI. Z VIFem to ale lépe v těch velkých mrazech chytá. Nevím co by to udělalo z novým Common railem, ale myslím si že z trochou opatrnosti je to lepší než nějaká bezejmená nafta o které ani nevíme, že je pajcovaná. Mám 1.9 PD (pravda tyto motory schroupnou lecos
.

Pro info- námořní lodě používají tzv marine diesel oil, tzv lehké palivo, jedná se o těžší naftu. Používá se k vjezdu a výjezdu z přístavu. Po přechodu na mořský provoz se palivo začne ohřívat a domíchává se do něj mazut, čím větší teplota tím víc mazutu, měří se viskozita. Teplota je od 110 do 180 stupňů při provozu na mazut. Nové lodě můžou používat mazut stále, mají vyhřívaný celý vstřikovací systém parou a při stání motoru palivo vratkou cirkuluje a dohřívá se. Menší lodě používají pouze Marine diesel oil, ale jeho cena je cca 5x větší než cena mazutu.supermuf0090 píše:nevim na co jezdej lode , mapr v chorvatsku mely modrou naftu , byla o neco levnejsi a zrejme prostá aditiv preci jenom ty pomalobezne naftaky co jsou v trajektech maj podstatne mensi naroky na kvalitu paliva nez nase leckdy nacipovany a jinak upraveny TDicka ( do zavodaku taky nebudes lejt natural 91)nogis píše:Tak mi chcete říct, že ty lodě jezdí na topný olejJeden teoretik větší než druhej.
Staré mercedesy s řadovým čerpadlem při teplotách tak do -5 stupňů na tuhle naftu jezdily. Pokud vím na Marine diesel oil jezdí i rybáři.
G3 Variant synchro
To tvoje vysvětlení mi po přečtení odkazu dole přijde poněkud pomotaný, ale prolítnul jsem to jen zběžně. Každopádně máš asi pravdu v tom, že buď to bude MDO nebo MGO.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_oil

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_oil
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm