červená nafta

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Radim45
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 31 srp 2009, 15:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od Radim45 »

Taky přidám mou zkušenost s červenou naftou,beru ji od poláků,jezdím na ni v patrolu a to bez nejmenších problémů.Udělal jsem si takový test,dal jsem do skleničky trochu této nafty a do druhé naftu od nás z pumpy,mražák jsem oroštoval na plno podle teploměru tam bylo -27 stupňůC,a dal jsem to tam,na druhý den u té normální nafty se vyloučil parafín na dně sklenky a u té červené nic.Takže sy myslím že to za tu cenu stojí.Kámoš má starýho transita a když jezdil na normální naftu tak mu musel v mrazech ráno pomáhat eterem,a na tu červenou to normálně startuje. Tolik mých zkušeností. :-) Za tu cenu se to vyplatí.
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

děláme teť v práci pro rafinérku , tak jsem se zeptal technologa výroby naty na rozdíl mezi normální a červenou , řekl že červená je bez aditiv pro provoz motorů jinak je složením stejná , prej by ji pro spalování v motoru by chtělo namíchat 1:1 s normální naftou aby se zlepšily její mazací schopnosti
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

1pavel píše:děláme teť v práci pro rafinérku , tak jsem se zeptal technologa výroby naty na rozdíl mezi normální a červenou , řekl že červená je bez aditiv pro provoz motorů jinak je složením stejná , prej by ji pro spalování v motoru by chtělo namíchat 1:1 s normální naftou aby se zlepšily její mazací schopnosti
tohle tady celou dobu pisu
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

nogis píše:Tak mi chcete říct, že ty lodě jezdí na topný olej (LOL) Jeden teoretik větší než druhej. :roll:
co ja vim, tak lodni motory treba u tankeru spalujou tu nejvetsi sragoru a odpad co vznika pri vyrobe paliv, to co by do niceho jinyho nenalili
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

fabiátor píše:
nogis píše:Tak mi chcete říct, že ty lodě jezdí na topný olej (LOL) Jeden teoretik větší než druhej. :roll:
co ja vim, tak lodni motory treba u tankeru spalujou tu nejvetsi sragoru a odpad co vznika pri vyrobe paliv, to co by do niceho jinyho nenalili
jj ale taky ty lodni motory jsou podsatne vetsi a na plnej vykon tocej sotva 1000 otacek
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
PETRJELINEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 10 úno 2010, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: litohoř131

Příspěvek od PETRJELINEK »

Na slovensku tu červenou mají dotovanou jezdí na to s nejnovějšímy traktory které už mají komon a nic se neděje to je jenom barva která je prokazatelná i z výfuku my to tam tankujem do kombajnu v něm je PD a taky v klidu ;)
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

v podstate na ni jezdime uz od zacatku co mame octavku (auto v popise), sice stridave kdyz se naskytne dobra koupe, ale uz se neco nejelo a bez nejmensiho problemu. V zime teda leju VIF.

Neresil bych a jezdil :D
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

PETRJELINEK píše:Na slovensku tu červenou mají dotovanou jezdí na to s nejnovějšímy traktory které už mají komon a nic se neděje to je jenom barva která je prokazatelná i z výfuku my to tam tankujem do kombajnu v něm je PD a taky v klidu ;)
to ano ale na slovensku je to normalni tafta puoze znehodnocena barvivem , ale u nas se takova nafta neprodava u nas se prodava pouze LTO, ELTO , což je v podstate slozenim stejne jako normalni nafta , ale neba takovou mazivost a tak vysoke cetanove cislo , jake uvadeji normy pro motorovou naftu
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Jak poznám, že je ta nafta tak špatná? Zvuk normální, výkon naprosto stejnej, starty v -25 na drc, smrad stejnej, nekouří... Jen VIF a pár sudů už padlo bez nejmenších problémů.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
pitrsss
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 15 lis 2006, 12:47
Odpovědi: 0
Bydliště: od chomutova

Příspěvek od pitrsss »

g3 tdi ahu,octa asz
pajin.pl
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 16 dub 2008, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Dobříš

Příspěvek od pajin.pl »

Trošku to ujasnim.Klasické LTO se v rafineriích tankuje do přepravních aut klasicky z naftových nádržích a přidává se pouze červené barvivo,které se přidává pár deci na několik tisíc litrů nafty. U nás v ČR se toto palivo používá jen do spalovacích kotlů na LTO a je osvobozeno od spotřební daně což je nyní nějakých 10.90Kč/l. Co se týče zemědělské zelené nafty,tak nafta žádné barvivo v sobě nemá jedná se jen o název produktu pro celní úřad a na tuto naftu je snížená spotřební dan něco okolo 5Kč za litr a je určena pouze pro přímou zemědělskou výrobu
O2 RSI TDI
VW Brouk 300k
maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od maros261177 »

supermuf0090 píše:
maros261177 píše:
supermuf0090 píše: Národná rada Slovenskej republiky v máji minulého roku schválila Zákon č. 239/201 Z. z. o spotrebnej dani z minerálnych olejov, ktorý nadobudol úplnú účinnosť 1. januára 2002. V súvislosti s touto právnou normou vznikajú problémy s uvedením a realizáciou niektorých ustanovení zákona o spotrebnej dani z minerálnych olejov do praxe.
Najväčším problémom je používanie minerálneho oleja - motorovej nafty, ktorá je farbená na červeno v zmysle ustanovení zákona o spotrebnej dani z minerálnych olejov. "Červenú" naftu môžu používať len subjekty, ktoré sú zaregistrované colným úradom a splnia podmienky registrácie, t. j. používajú motorovú naftu na pohon strojov určených výlučne na práce v poľnohospodárskej a lesnej výrobe vykonávanej v rámci podnikania. Zaregistrovaným subjektom colný úrad vydá odberný poukaz na nákup červenej nafty so zníženou sadzbou dane, čo v praxi znamená, že nafta v porovnaní s motorovou naftou z čerpacej stanice lacnejšia v priemere o osem korún. "Červenú" naftu predávajú registrovaní obchodníci evidovaní colným úradom v zmysle ustanovení zákona o spotrebnej dani z minerálnych olejov.
Pozor! Tu však vzniká problém, na ktorý chce upozorniť správca dane, oddelenie nepriamych daní Colného úradu v Trstenej. Používanie motorovej nafty farbenej na červeno bez registrácie a odberného poukazu je v rozpore s ustanoveniami zákona o spotrebnej dani z minerálnych olejov, za čo môže správca dane uložiť pokutu od 100 tisíc až milión Sk.
Mobilné skupiny oddelenia nepriamych daní vykonávajú pravidelné kontroly miestnych komunikácií, ako aj poľných ciest a kontrolujú nádrže dopravných prostriedkov, vozidiel a strojov, ktorých motory sú poháňané motorovou naftou. Colníci pri kontrolách zisťujú nielen vizuálnu prítomnosť červeného farbiva, ale aj prítomnosť indikačnej látky, ktorá nie je viditeľná voľným okom.
Na znečistenie palivovej sústavy dopravného prostriedku alebo stroja vystačí malé množstvo červenej nafty a jej prítomnosť sa nedá odstrániť ani po niekoľkonásobnom premývaní nádrže. Kontrolná skupina pri odoberaní vzorky z nádrže dopravného prostriedku v priebehu niekoľkých minút vyhodnotí zloženie motorovej nafty a zistí hoci aj niekdajšiu prítomnosť "červenej" nafty v palivovom systéme.
Colný úrad Trstená preto verejne poukazuje na uvedené skutočnosti a upozorňuje všetkých majiteľov dopravných prostriedkov s dieselovým motorom, aby nenakupovali pohonné látky mimo čerpacích staníc, pretože na čiernom trhu môže nafta obsahovať "červené" farbivo s prítomnosťou indikačnej látky.

Takto je to u vas v čechach jsem se nesetkal otazka je jakym kvalitativním normám taková nafta podléhá
( cetanové číslo, mazivost atd)
Neviem presne aku mazivosť ani ake cetanove číslo ale pokúsim sa zistiť... u nás konkrétne v meste ju máju na čerpacej stanici
kolik stoji ?
Takže dnes som bol hádam po roku prvý krát tankovať na Slovenskej benzinke (Stavbet vo Svidníku) inak stále tankujem v Poľsku (Orlen Verva Diesel) cena červenej nafty -0,886 EURA, pital som sa na ňu je to rovnaká nafta ako pri riadnom stojane rovnaka kvalita iba doplnená farbivom (buď tam pridavaju prášok, alebo tekutinu) ktorá ju zafarbí, môžu ju používať iba poľnohospodárske podniky pretože je oslobodená od spotrebnej dane, ak ju chytia policajty v inom aute, je tam taká vysoká pokuta...., že môžem rovno predať auto a ešte to bude malo..., v nádrži po nej ostavaju stopi aj po niekoľkých desiatkach prepláchnutí nádrže... a ako som písal už niekde skôr tankujú ju do nových traktorov ktoré majú moderne motory Comon rail(Massey Ferguson, New Holland, John Deer...) majú ich tu na okolí družstva takže ta nafta+farbivo nebude určite nejaký šit... (ŽIADNY TOPNY OLEJ !!! )
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
syselsyslik
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 07 lis 2010, 21:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od syselsyslik »

Sice už reaguji na docela starý příspěvky, ale rad bych upřesnil trochu toho co se tu již napsalo. Nějakou dobu na ní jezdím, krom toho mám v rodině taky někoho kdo ji rozváží a je to obyčejná nafta, která má určitou čistotu a je podle zákona jakož to palivo osvobozené od spotřební daně podle předpisů barvená na červeno, stejně jako natural na žluto. U nás je legislativa trochu jiná, protože jsme moc vyčůranej národ a palivo nejprve koupíme a pak je nám po předložení dokladů, že ji třeba spálímm vrácena, v Německu ji koupíme přímo. V jiných zemích EU je to vlastně nafta pro zemědělský stroje, které nemusejí platit tuto daň, nafta určená k vytápění atd... Z vlastní zkušenosti vím, že do -17°C bez aditiv naprosto v pohodě, takže toto o tom také něco říká. Určitě znáte co udělá šmejd nafta při -10°C. Když má být víc tak tam naleju kvalitní od BENZINI. Z VIFem to ale lépe v těch velkých mrazech chytá. Nevím co by to udělalo z novým Common railem, ale myslím si že z trochou opatrnosti je to lepší než nějaká bezejmená nafta o které ani nevíme, že je pajcovaná. Mám 1.9 PD (pravda tyto motory schroupnou lecos :-).
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

supermuf0090 píše:
nogis píše:Tak mi chcete říct, že ty lodě jezdí na topný olej (LOL) Jeden teoretik větší než druhej. :roll:
nevim na co jezdej lode , mapr v chorvatsku mely modrou naftu , byla o neco levnejsi a zrejme prostá aditiv preci jenom ty pomalobezne naftaky co jsou v trajektech maj podstatne mensi naroky na kvalitu paliva nez nase leckdy nacipovany a jinak upraveny TDicka ( do zavodaku taky nebudes lejt natural 91)
Pro info- námořní lodě používají tzv marine diesel oil, tzv lehké palivo, jedná se o těžší naftu. Používá se k vjezdu a výjezdu z přístavu. Po přechodu na mořský provoz se palivo začne ohřívat a domíchává se do něj mazut, čím větší teplota tím víc mazutu, měří se viskozita. Teplota je od 110 do 180 stupňů při provozu na mazut. Nové lodě můžou používat mazut stále, mají vyhřívaný celý vstřikovací systém parou a při stání motoru palivo vratkou cirkuluje a dohřívá se. Menší lodě používají pouze Marine diesel oil, ale jeho cena je cca 5x větší než cena mazutu.
Staré mercedesy s řadovým čerpadlem při teplotách tak do -5 stupňů na tuhle naftu jezdily. Pokud vím na Marine diesel oil jezdí i rybáři.
G3 Variant synchro
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

To tvoje vysvětlení mi po přečtení odkazu dole přijde poněkud pomotaný, ale prolítnul jsem to jen zběžně. Každopádně máš asi pravdu v tom, že buď to bude MDO nebo MGO. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_oil
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“