Zhaviče Beru vs.Bosh vs.NGK vs.Champion

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Tomas.cz píše:Ale prd, když je vytočíš a utáhneš s citem tak nic nestrhneš ;)

Dal bych asi Beru, ale chybu neuděláš ani s Bosch, NGK, nebo Febi.

Já měl ještě z Belgie Beru, pak jsem dal Starline (noteeth) , žhavily i po 100tkm bez problémů a loni jsem dával NGK tak uvidíme.
Sem jednou montoval žhavky "Cargo" co si dobrodruh dovezl a za týden jsem lovil jeden zapíchnutej v tom odhlučňovací filcu nad motorem (LOL)

Jinak jsem měnil prví žhavič u svého EspaceII po 450.000km ... Ostatní fachčí jak víno!
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

A jak ti šel vyndat..?
nepropadat panice...
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

Zdravím chalani.
Takže moja teória, že sú žhaviče KO sa potvrdila. Tak,ako som ich meral,tak to aj pasovalo. Tri žhaviče uplne KO-zakarbovane a jeden ako tak žhavil.Vytiahol som ich s citom,hodil na nabijačku a tri sa nerozžhavili a jeden ako tak.Predtym tam boli Beru,tak som tam dal aj teraz Beru.Ešte som neskušal štartovať,ale dnes počkam na večer až bude väčšia zima a skusim zaštartovať,či to hneď chytne. Je možné aby motor chytil, len z jedným žhavičom?Spýtam sa blbu otázku.Žhaviče služia na ohriatie vzduchu aby sa vznietilo studene palivo. Žhavia tieto sviečky aj počas jazdy resp.prižhavuju kym nie je motor zohriaty ako tak, či len pred štartom nažhavia,aby motor naskočil? Ešte tri otázky.Pred montažou nových žhavičov,som zavity žhavičov natrel vazelinou na ložiska.Mohli by nastať nejake komplikacie?Kdesi som čital,že sa žhavič nesmie dostať do kontaktu s olejom a vazelinou.Ale ja som len zavit trochu pomastil,až tam idu lahšie a nabuduce aby išli dobre von.Dalšia otázka. Čo je ta čierna lišta(+) koľko krát ma cvaknuť resp.zacvaknuť,mne len jeden krát.Snažil som sa ale viac sa nedalo.Posledna otázka.Da sa nejak pomocou VAG-u ošetriť softom,aby žhavilo počas –sových teplôt dlhšiu dobu.Lebo mne svieti špirala na pritrojovke cca 4s a potom za tri sekundy cvakne rele.To je podľa mňa dosť mala doba,kedže som mal nove žhaviče na nabijačke a tam im to trvalo cca 8-10 sekund.Chcel by som to pomocou VAG-u predlžiť,až nemusim dva-tri krat klučom nažhahovať.Poprosim by som postup. Inač prikladam fotky žhavičov,ktore som vytiahol.
Ďakujem za strpenie a rady.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

si nažhav víckrát za sebou zima není věčně ;) miloš
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Šmarka dej nový žhavky a bude klid, když ti žhavila jedna věřím že to mohlo dělat problém, ale když pojedou 4 ;)
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

Tomas.cz píše:Šmarka dej nový žhavky a bude klid, když ti žhavila jedna věřím že to mohlo dělat problém, ale když pojedou 4 ;)
Ved už sú v aute nove.Skusim ako to bude štartovať.Len čo mi nejde do hlavy,tak ked som mal nove na nabijačke tak sa žhavili cca 10s aby bola ako tak špička žhaviča červena a ked zapnem klučik tak špirala na palubovke svieti cca 4s a rele cvakne za 2s tak sa mi to zda malo,nato aby sa stihla nažhaviť špička.A tomu trikrat nažhaviť somsa chcel vyhnuť.Či to nebude lepšie pomocou VAG-predľžiť a na konci jari nahodiť pôvodnu hodnotu.
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ale kolik Amper ti dává nabíječka? Já to zkouším vždy z baterie, pak jsou zfleku červený a pak do žluta :)
Uvidíš ten start, ale podle mě to bude v pořádku.
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

6A mi dava nabijačka.Vyskušam,len čakam na nočny mraz,až to skusim na prvy-krat štartnuť,či chyti,alebo potom skusim ešte viac krat a potom uvidim ako dalej.Dnes som to chcel,len som bol preč a nechcem teraz susedov budiť (LOL) Inač Tomaš Ďakujem za poradenie.Nebolo to nič takeho hrozneho ta výmena,len na zavit som dal vazeliny,hadam to nevadi.Mam aj doma konečne momentovy kluč,nastavil som si 15Nm a ked utahujem,utahujem a nič nepočujem,žiadne cvaknutie.Či na akom principe to pracuje?
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Tak s tou dobou žhavení, tam pokud se nepletu je i nějaký předžhavení, který spíná v okamžiku, kdy se otevřou dveře řidiče, ne? Takže to třeba těch 10 sekund dohromady dá. Nebo se pletu?
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To má Felda 1.9D
RUNDA

Příspěvek od RUNDA »

Johny_RS píše:... Je možné aby motor chytil, len z jedným žhavičom?
...mne funguje uz od minulej zimy len jeden zhavic a takto mi to startuje na dve-tri pretocenia motora pri -19...ked je teplejsie startuje na brnk. ;) baterka 90Ah...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

na mé feldě když odejde jeden hnet se zhorší start když dva tak nenatočím, některé motory se vstřikování CR žhavení ani nepotřebují miloš
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

dnes jsem měnil žhaviče na O1 ASV koupil jsem NGK D-POWER4 předtím tam byli bosch 11V tydle NGK mají 12V nevadí to ničemu? Jinak mě ze 4 fungovala jen 1 a to jsem natočil i v -20 ale byla to doba :D
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Na tyhle NGK jezdím taky, neřeš :)
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

OK, Tome diky ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“