Špatné studené starty - jen předvstřik, nebo i svíčky?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
milda.svo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 12 led 2010, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od milda.svo »

Stimhle to udelas krasne tady mas odkaz jak nato.Ja prodlouzil dobu hzaveni o 100 nech to i prez leto stejne to nad pet stupnu nehzavi jenom to problikne pro kontolu.

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... tlak+oleje
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

U mě teda prodloužení doby žhavení znamenalo, že to žhavilo i od vyšších teplot, při hodnotě 32718 mi auto žhavilo už při +15st.
milda.svo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 12 led 2010, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od milda.svo »

Musi to vyzkouset pripadne to az bude teplo vrati nazpatek nebo poladi kazde auto bude trochu jine.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Prodloužením předžhavení se to mírně polepší, ale zejména tam, kde motor ještě nespouštěl špatně. Pokud motor nechytne hned, tak se i více nažhavený motor po pár otáčkách ochladí ve válcích i s "žhavičkama" a stejně to potom chytne hlavně proto, že tam ŘJ přes N 146 tlačí více a více paliva. Proto je lepší přidat palivo.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
morose
Aktivista
Příspěvky: 1005
Registrován: 28 srp 2006, 21:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od morose »

mir77 píše:Nafta nepadá ;) Co se týče potom eventuelního zvýšení startovací dávky či prodloužení doby žhavení. Zmáknu to sám ve VAGu 304 s KKL kabelem, nebo ne? :)
Je mi totiž jasný, že předvstřik nic nevyřeší, to by to bylo moc jednoduchý :D A to se mi nemůže stát, že bych řešil něco moc jednoduchýho, co se dá snadno opravit :D
klidne si pohraj, je dobry si obcas neco vyzkouset, ale podle me je to provizorium nebo chces-li nahradni reseni. Ale nikoliv oprava.
VitoCorleone
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03 led 2011, 20:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od VitoCorleone »

Zdar hoši,
tak jsem pořídil svůj první diesel a hned při první zimě malé překvápko.
Téma jsem si pročetl, ale stále si nejsem jistý čím můj pašík trpí.

Startuje když jednou nažhavím (žhaví asi 6 sekund) až na druhý pokus (bojím se nechat dlouho točit startér, každý pokus tak 5s)

když nažhavím, vypnu, nažhavím a startuji, je to lepší, ale pořád to není ono a navíc motor nastartuje trochu nepravidelně, řídící jednotka si hned sama přidá, zvýší se otáčky a hned zase klesnou a už je vše OK. (a na sněhu po mě zbydou rozprsklé saze)

Vypadá to spíš na žhaviče?
nebo je možné, že je to vysokotlakým čerpadlem (i když na diagnostice se nic nenašlo)?

můžu opakovaně žhavit - nelikviduji tím něco?
jak dlouho je rozumné držet startér u těchto TDI?

jo a problém se projevuje jen pokud je míň než 5stupňů, s tím, že čím déle auto stojí (více než 5hodin, jinak startuje OK) a čím větší zima je, tím je to horší.


dík za odpovědi :-)
Passat B5 TDI 81kW
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Já sám jsem to zatím nevyřešil. Už jsem neměl náladu běhat po mechanicích. Cejtim i v garáži když stojim, že ten první ranní start neni ideální. Točí to dýl. Žhavičky vyměněný, startér OK. Teď jsem stál několik dní venku. Bylo jednu noc dokonce -18°C... když jsem to po několika dnech nastartoval, tak to vrkalo dýl, start na hovno, ale čaplo to. Žádnej kouř, nic.
Pak jsem to šel jednou zkušeb ně natočit když bylo kolem nuly, nechal jsem to nastartovat kámoše a sám jsem koukal na hadičky od filtru, jestli tam nepůljdou buiblinky nebo něco. Všechno v pořádku a auto jak zázrakem naskočilo okamžitě. Nějak mě to laborování přestává bavit :D
Furt nemám seřízenej ten předvstřik. Jeden mechoš zas že se ten předvstřik na volnoběh docela klepe a ukazoval mi graf v nějakym diagnosticky softu, kde byla křivolaká lajna v rovině a že by to mělo bejt rovnější... že jestli neni zasranej palivák. Tak tomu se mi věřit nechce. Dával jsem ho koncem září a tankuju jen Vervu na Benzině. Prostě už aby byla zima pryč :D
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A co startér je původní? Jak to točí?
VitoCorleone
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03 led 2011, 20:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od VitoCorleone »

Startér je zdá se OK, točí neúnavně a vypadá to, že nemá vůbec problém s tím motorem otáčet...
Passat B5 TDI 81kW
001marcus
Přispěvovatel
Příspěvky: 409
Registrován: 29 lis 2010, 18:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od 001marcus »

t
Naposledy upravil(a) 001marcus dne 04 led 2011, 16:06, celkem upraveno 1 x.
001marcus
Přispěvovatel
Příspěvky: 409
Registrován: 29 lis 2010, 18:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od 001marcus »

mir77 píše:Já sám jsem to zatím nevyřešil. Už jsem neměl náladu běhat po mechanicích. Cejtim i v garáži když stojim, že ten první ranní start neni ideální. Točí to dýl. Žhavičky vyměněný, startér OK. Teď jsem stál několik dní venku. Bylo jednu noc dokonce -18°C... když jsem to po několika dnech nastartoval, tak to vrkalo dýl, start na hovno, ale čaplo to. Žádnej kouř, nic.
Pak jsem to šel jednou zkušeb ně natočit když bylo kolem nuly, nechal jsem to nastartovat kámoše a sám jsem koukal na hadičky od filtru, jestli tam nepůljdou buiblinky nebo něco. Všechno v pořádku a auto jak zázrakem naskočilo okamžitě. Nějak mě to laborování přestává bavit :D
Furt nemám seřízenej ten předvstřik. Jeden mechoš zas že se ten předvstřik na volnoběh docela klepe a ukazoval mi graf v nějakym diagnosticky softu, kde byla křivolaká lajna v rovině a že by to mělo bejt rovnější... že jestli neni zasranej palivák. Tak tomu se mi věřit nechce. Dával jsem ho koncem září a tankuju jen Vervu na Benzině. Prostě už aby byla zima pryč :D
takže prakticky závada ještě nevyřešena ?
protože jak sem si tvé auto poslechnul na youtubku , tak sem v tom slyšel mojeho golfa při prvnim ranim startu,..dělá to úplně přesně stejně,...ale když to nastartuje,běží cca 5 s ,chcípnu to (i když se to nemá) a zkoušim startovat,..chytne hned,....to sem eště nezažil,....dvě žhavičky nežhaví,..ty budu měnit,....hydroštely mám v prdely,...cvakaj při zahřátym motoru ,..do toho se taky budu pouštět,..a pak vyměnim i filtr,..protože je nutná výměna,..buhví kolik km tam byl,..a uvidí se
milda.svo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 12 led 2010, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od milda.svo »

Podle mne ti nekydy spadne nafta a nekdy zase ne ja bych zkusil dat zpetny ventil pred filtr na privod a za filtr na vracecku a bude to ok :D
Octavia combi 1,9 TDI 66kw motor ALH
Sakul
Přispěvovatel
Příspěvky: 262
Registrován: 07 led 2007, 11:56
Odpovědi: 0
Bydliště: VWotice

Příspěvek od Sakul »

Zkousel si merit tlaky ve valcich?
001marcus
Přispěvovatel
Příspěvky: 409
Registrován: 29 lis 2010, 18:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od 001marcus »

tlaky ok,...spíš to vidim na baterku,...oni se mi občas i vynulujou hodiny při startu,..ono jak je olej hodně tuhý při mrazu,je to pro startér a baterku obrovský záhul,..a tato baterka si myslím že má svá léta za sebou,.. proto taky ta věc,..že po 5 sekundách když motor naskočí,chcípnu ho ,..tak naskočí hned,..olej se přece jenom trochu "pohne" nebo jak bych to řek ,....uvažuju,že bych tam koupil nějakou větší hodnotu Ah,..co myslíte? na škodu to nebude,...
milda.svo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 12 led 2010, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od milda.svo »

001marcus píše:tlaky ok,...spíš to vidim na baterku,...oni se mi občas i vynulujou hodiny při startu,..ono jak je olej hodně tuhý při mrazu,je to pro startér a baterku obrovský záhul,..a tato baterka si myslím že má svá léta za sebou,.. proto taky ta věc,..že po 5 sekundách když motor naskočí,chcípnu ho ,..tak naskočí hned,..olej se přece jenom trochu "pohne" nebo jak bych to řek ,....uvažuju,že bych tam koupil nějakou větší hodnotu Ah,..co myslíte? na škodu to nebude,...
Bterka ko. (LOL)
Octavia combi 1,9 TDI 66kw motor ALH
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“