Stránka 4 z 5

Napsal: 02 bře 2011, 14:32
od Jayson
stres3d píše:no vidite a ja sem si koupil EGT takze budu mit kontrolu jestli sem si moc nezvedl teplotu vyfuk. plynu je to budik za 400 i s cidlem - cidlo prijde tam kde driv byla egr trubka primo na svody udela se zaslepka, sunda spojovaci trubka svody egr, veprostred dira a tam to cidlo :)
Ahoj,
můžu se zeptat, kde jsi budík pořídil? Děkuju.

Napsal: 02 bře 2011, 14:36
od stres3d

Napsal: 02 bře 2011, 14:37
od Jayson
No, nevím jestli se těm hodnotám dá opravdu věřit, ale na porovnání dobrý :)

Napsal: 02 bře 2011, 14:45
od stres3d
no ja sem si to chtel delat doma svepomoci a cidlo se da sehnat treba za 150 a je do 1100°C, jenom sem nevedel jak bych to pekne udelal na budik tady sem nic neresil.

Namontovany to jeste nemam tak az se k tomu dostanu aspon nafotim jak to vypada :)

Napsal: 02 bře 2011, 14:52
od Forest
stres3d píše:no ja sem si to chtel delat doma svepomoci a cidlo se da sehnat treba za 150 a je do 1100°C, jenom sem nevedel jak bych to pekne udelal na budik tady sem nic neresil.

Namontovany to jeste nemam tak az se k tomu dostanu aspon nafotim jak to vypada :)
Mohu Te poprosit o sdeleni o jake cislo za takove penize se jedna? Ja, kdyz jsem hledal, pod 800 jsem to nedokazal sehnat ... ale treba jsem hledal spatne nebo se za ten rok, kdy jsem to resil neco zmenilo.

Nicmene tem budikum se mi nejak nechce moc verit a asi bych se bal o turbo ... az to cidlo upadne, tak se turbo odporouci.

Napsal: 02 bře 2011, 14:55
od turbo kamna power
Smoke píše:právě nejvíc tepla jde do pístu, ten se chladí jen olejem, a když překročíš 150st u oleje (u pístu je daloko více) už ztrácí mazací schopnosti.
voda se stačí chladit i u 200k, ale u oleje už to je horší. a turbo do červena taky nevíš jestlu už de do kytek. u benzínu je vyšší teplota a proto i vodní chlazení turba.
proto bych to tolik nepokoušel....
No abych to upřesnil, tak píst se nechladí jen olejem, ale taky přes pístní kroužky přechází teplo na stěnu válce, která je chlazená vodou, a zvrchu je píst chlazený přisávaným vzduchem (u benzínu směsí). Jinak máš úplnou pravdu. Zatímco voda se drží na 90°C "vždycky", teplota oleje při ostřejší jízdě, hlavně v létě, leze nahoru a leze a leze. Teplota oleje 120°C (při běžný jízdě se pohybuje mezi 90-100°C) není problém dosáhnout na sériovým motoru, na upraveným potom klidně ještě víc. Proto by to chtělo při úpravách alespoň větší výměnník, při extrémějších úpravách pak i přídavný chladič oleje.

Napsal: 02 bře 2011, 15:52
od Golf-GT
turbo kamna power píše:
Smoke píše:právě nejvíc tepla jde do pístu, ten se chladí jen olejem, a když překročíš 150st u oleje (u pístu je daloko více) už ztrácí mazací schopnosti.
voda se stačí chladit i u 200k, ale u oleje už to je horší. a turbo do červena taky nevíš jestlu už de do kytek. u benzínu je vyšší teplota a proto i vodní chlazení turba.
proto bych to tolik nepokoušel....
No abych to upřesnil, tak píst se nechladí jen olejem, ale taky přes pístní kroužky přechází teplo na stěnu válce, která je chlazená vodou, a zvrchu je píst chlazený přisávaným vzduchem (u benzínu směsí). Jinak máš úplnou pravdu. Zatímco voda se drží na 90°C "vždycky", teplota oleje při ostřejší jízdě, hlavně v létě, leze nahoru a leze a leze. Teplota oleje 120°C (při běžný jízdě se pohybuje mezi 90-100°C) není problém dosáhnout na sériovým motoru, na upraveným potom klidně ještě víc. Proto by to chtělo při úpravách alespoň větší výměnník, při extrémějších úpravách pak i přídavný chladič oleje.
jak velký chladič? co takhle tam zapojit z škoda 1OO? :)

Napsal: 02 bře 2011, 18:15
od stres3d
Forest píše:
stres3d píše:no ja sem si to chtel delat doma svepomoci a cidlo se da sehnat treba za 150 a je do 1100°C, jenom sem nevedel jak bych to pekne udelal na budik tady sem nic neresil.

Namontovany to jeste nemam tak az se k tomu dostanu aspon nafotim jak to vypada :)
Mohu Te poprosit o sdeleni o jake cislo za takove penize se jedna? Ja, kdyz jsem hledal, pod 800 jsem to nedokazal sehnat ... ale treba jsem hledal spatne nebo se za ten rok, kdy jsem to resil neco zmenilo.

Nicmene tem budikum se mi nejak nechce moc verit a asi bych se bal o turbo ... az to cidlo upadne, tak se turbo odporouci.
tak sem trosku prestrelil.. bohuzel jsem se na to koukal driv a pamet jaksi zklamala (rofl)

Tady za 278..
http://www.elektroeden.cz/teplotni-cidl ... c+dp35972/

Napsal: 02 bře 2011, 18:31
od turbo kamna power
Golf-GT píše:jak velký chladič? co takhle tam zapojit z škoda 1OO? :)
fantazii se meze nekladou, proč ne. Jen mám takovej pocit, že olejovej chladič měla jen 110R, ale třeba se mýlím. Ale třeba na Fiaty (tubodýzly a turbobenzíny) se dávaly chladiče oleje, třeba se na vrakáčích nějakej pohybovat bude. Pak potřebuješ ještě adaptér pod olejovej filtr s termostatem, hadice, nějak vymyslet umístění a uchcení a je vyhráno.

Napsal: 02 bře 2011, 18:54
od bordelvgarazi
Ten odkaz na čidlo je nějakej vtip? To je přece na ruční teploměr.

Napsal: 02 bře 2011, 19:25
od Smoke
[quote="turbo kamna power[/quote]

tak kroužkama se moc nezchladí a tím vzduchem taky ne, už při vztupu do válce je ohřán hlavou i na 80st. navíc jen u přímovstřiku máš spal. prostor v pístu, tudíš tak 2/3 tepla jde jen do pístu, kterej má běžně 300st.
powerbox prodlužuje dobu vstřiku, což je neefektivní a nežádoucí, i pro turbo.
na normál ježdění bez obav, ale na nějaký divočení raděj ne

Napsal: 02 bře 2011, 19:46
od bordelvgarazi
Smoke píše:[quote="turbo kamna power
tak kroužkama se moc nezchladí a tím vzduchem taky ne, už při vztupu do válce je ohřán hlavou i na 80st. navíc jen u přímovstřiku máš spal. prostor v pístu, tudíš tak 2/3 tepla jde jen do pístu, kterej má běžně 300st.
powerbox prodlužuje dobu vstřiku, což je neefektivní a nežádoucí, i pro turbo.
na normál ježdění bez obav, ale na nějaký divočení raděj ne[/quote]

U čipu se neprodlužuje doba vstřiku?

Napsal: 02 bře 2011, 21:27
od turbo kamna power
Smoke píše:tak kroužkama se moc nezchladí a tím vzduchem taky ne, už při vztupu do válce je ohřán hlavou i na 80st. navíc jen u přímovstřiku máš spal. prostor v pístu, tudíš tak 2/3 tepla jde jen do pístu, kterej má běžně 300st.
powerbox prodlužuje dobu vstřiku, což je neefektivní a nežádoucí, i pro turbo.
na normál ježdění bez obav, ale na nějaký divočení raděj ne
nemáš úplně pravdu, množství tepla, které jde z pístu do stěny válce je celkem značný, proč by jinak byly válce chlazený vodou, když většina tepla jde do pístu. Kdyby to bylo přesně jak říkáš, tak by na chlazení TDI stačil skoro jen olej. A s tím vzduchem taky nemáš pravdu. Teplota nasávanýho vzduchu u přeplňovanýho přímovstřiku má na teplotu pístů zásadní vliv! Hlavně se se vzrůstající teplotou nasávanýho vzduchu zvyšuje teplota hoření a následně i EGT.

Napsal: 03 bře 2011, 07:19
od Smoke
jelikož se píst moc nedotýká válce, a při chodu do dolní úvratě působý teplo na stěnu válce, ale až po hlavní expanzi, kde už telota hoření klesla,vime? navíc třením kroužků taky vzniká teplo, chlazení je pro rovnoměrnou teplotu kvůlu pnutí a při 85st nejmenší tření. EGT taky hodně zvyšuje přebytek paliva (kouř), hlavně dlouhá doba vstřiku, kdy se hoření prodlužuje- dýl působý a efektivita rapidně klesá.

Napsal: 03 bře 2011, 17:21
od stres3d
co tu resite? proste delsi doba striku = vetsi teplota vyfukovych plynu, vetsi teplotni namahani pistu. Do urcite meze je to ok, az si to tam dam urcite budu referovat jak se zmenili teploty pri ruznym nastaveni