MAF OFF za dvě koruny :)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
octavie81
Přispěvovatel
Příspěvky: 343
Registrován: 26 pro 2006, 22:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od octavie81 »

tak jsem to zkoušel na AHF 81kw,váha pierb,myslel jsem,že mě odchází váha,ale ne....Dal jsem diodu,pak dvě diody,zaslepil egr,pocitově uplně stejné,spotřeba tak o deci až dvě větší-to je ale tím zaslepením,nezahříva se to tak rychle,nekouři to,zatím se to tak nechal,mám tam jednu diodu a zaslepeno egr,přemýšlím co v zimě,zda to mám egr otevřít,zapojit váhu zpátky nebo to tak nechat..Jinak stou diodou,kdo má váhu v pr...,skvělej nápad..Poradte...
maxx99
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 29 srp 2011, 18:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od maxx99 »

jen bych se rád zeptal zkušenějších - pokud "ojebete" váhu diodou a do motoru jde pořád plná dávka nafty, není motor schopen ji spálit a karbonuje - je tahle úvaha správná? Jde mi o to, jestli tahle finta motoru dlouhodobě spíš neuškodí? Jsem trochu skeptickej - přecejenom ta váha asi má svůj účel... předem díky za komentáře
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1385
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

octavie81 - za mě nechat (s citem pro plyn i spojku), snad krom "popojíždění sotva pár km do krámu" nebo "snahu" o topení(/udržení teploty motoru nebo dokonce zahřátí na volnoběh) v mrazech volnoběhem, ap., kde bude egr "zástupnej usazovací prostor", ale takhle by se tyhle motory stejně neměly provozovat "ani v originále" ...
maxx99 - trochu opravim - nikoliv "pořád", ale hlavně při změnách otáček k vyšším... při ustálení je to minimální rozdíl oproti váze (i "sériově nadtoleranční" váha nemůže tomu motoru moc "popustit uzdu", co se nafty týče a to jsem měl ne zrovna novou váhu, která dávala i necelejch 1200) - např. na volnoběh při zahřátym motoru mam spotřebu stejnou jako s váhou (nebo lepší ve srovnání s horší váhou), při studenym to je dost možná opačně, ale to mě netrápí, nezahřívam motor volnoběhem...
btw. účelem váhy je snížení emisí a jak tak pozoruju, tak v podstatě jen při rozjezdu/zrychlení a kompenzace teplotních závislostí může bejt i v rámci tolerancí dost proměnlivá, takže když vim, že si ještě přitápim, snažim se motor držet co nejblíž "ideálním točkám" (s ohledem na teplotu motoru a kvalt/zatížení, nebudu to zase rozepisovat dopodrobna, párkrát jsem to i tady více či méně vysvětloval)
pašíkombi AFN B597
maxx99
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 29 srp 2011, 18:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od maxx99 »

Fando, díky za odpověď...zkus se rozepsat, nemůžu to najít, nebo na jaký je to stránce? :) díky
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1385
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

uff, taky bych to hledal dlouho (i kinetice pohyblivejch částí jsem se víc rozepisoval stejně asi v jinym tématu, kde jsem to srovnával se "stařecky" zajetym dvoulitrem v Asconě, pro některý místní členy bylo zcela nepochopitelný, že si motor může na druh provozu "zvyknout" a i úplně identický a různě zajetý motory můžou mít nejen v celym spektru rozdílnou spotřebu, ale ovlivňuje to celej průběh - tj. když ten samej motor zajede "závodník", bude mít ideální točky třeba o 200ot. vejš a ve vysokejch točkách nebude tak "nenažranej" jako ten samej motor zajetej důchodcem, kterej ale zas může bejt schopnej se líp "poprat" s těma nízkejma a tim mít zas pro změnu nižší spotřebu v nízkejch), zkrátka jde o to, že (při zahřátým motoru) jsou určitý otáčky (u každýho typu motoru mírně odlišný podle hmotnosti pohybujících se částí, vůlí, tření - trochu i podle oleje/jeho stavu/stáří, atp. - obecně s vyšším objemem motoru tyhle otáčky malinko rostou a u dieselů je to vždycky až za maximem krouťáku), při kterejch je nejlepší poměr ztrát třením a "měrnýho" výkonu (vztaženýho na spotřebu), přesný číslo se dá spočítat dost pracně, ale u většiny motorů je to něco mezi 2-2,5tis.ot (u nízkoobjemovejch i pod 2tis.ot. u vysokootáčkovejch to může bejt zase vyšší číslo), trochu napoví i zvuk motoru(co "nejklidnější"), u mýho tdi je to odhadem cca 2200-2400ot. (s vyšším zatížením o málo vyšší a naopak). Je to hodně o kompromisech - za studena obecně neni dobrý motor vytáčet ani podtáčet, ale zároveň je dobrý ho co nejdřív zahřát bez velkejch třecích ztrát, tj. "začátek ideál. otáček" je díky většímu tření níž, tj. řekněme někde u maxima krouťáku (cca 1800ot.) a i podle vnější teploty volim kompromis mezi zatížením/zařazenou rychlostí v různejch podmínkách tak, aby s tim ten motor měl co nejmíň práce (tj. raději si do prudšího kopce trochu zpomalim a podřadim na 2 při ot. kolem 2-2,2tis. (i o něco vejš podle kopce, ap., ale žádný prudší kolísání/směrový přetížení) než bych ho (s podobně sešlápnutym plynem) "tlačil" na trojku byť už i na maximu krouťáku ... prostě základ je tomu motoru trochu naslouchat...
btw. ta teplotní (a v podstatě i tlaková) kompenzace se týká samotný váhy (nespojitosti a drobnejm rozdílům v udávání přesnýho množství /přepočtech množství/teplota vzduchu ve spolupráci s více či méně přesnym čidlem atm. tlaku...), což mi připomíná ještě jedno doplnění k odpovědi pro octavie81 - vrácení váhy bych možná zvažoval i při častějším pohybu na horách se znatelně řidším vzduchem, ale to v Evropě znamená snad jen několik nejvyšších "kopců" v Alpách ...
pašíkombi AFN B597
maxx99
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 29 srp 2011, 18:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od maxx99 »

takže prakticky vždycky, když auto akceleruje, tak motor (pokud má diodu místo váhy) dostává na frak? Takže pokud se jezdí dálnice s tempomatem, tak ok, ale jinak to pro motor neni dobrý? Je to tak? Je z dlouhodobýho hlediska teda výhodnější za 15 stovek koupit váhu?
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1385
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

že já se snažim ... :) ... no nic, kup váhu, cihlu na plyn a nemusíš se starat ;) ... nemusíš se bát ani bubáků z komína, jen se pak nediv, žes je s horší váhou z toho komína "nevytlačil" a že to nějak nejede a žere ;) egr negr zima nezima ... a na teplotu motoru vlastně taky koukat nemusíš, váha akbar (crazy)
pašíkombi AFN B597
maxx99
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 29 srp 2011, 18:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od maxx99 »

sám píšeš, že při změně otáček k vyšším to motoru škodí, ale pokud nejezdíš jen dálnice, tak 60% jízdy ten motor akceleruje...na teplotu motoru samozřejmě ohled beru, to je základ.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1385
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

jo vidiš to, to poopravení jsem nějak nedokončil ... za prvý nechápu proč by motor (v pořádku) nebyl schopnej tu naftu spálit a vysvětli mi prosimtě jak přesně timhle konkr. způsobem dochází k tomu zakarbonování ?? (opět u motoru v pořádku, ať už co do vstřiků nebo pístních kroužků, ap.) Logicky tam nemůže jít víc nafty než s dobrou váhou při "nejideálnějším" průtoku vzduchu, max. tam jde spolu s tim množstvím nafty míň vzduchu(to logicky znamená menší spalovací tlak), což samozřejmě způsobuje bohatší spalování a tim pádem event. zanesení výfuk.potrubí/turba, ale pokud je to krátkodobě (tady nastupuje ten cit ;) ) a proběhne "zahřívací(a ochlazovací) cyklus" celý jízdy tak jak má (a občas to turbo necháš pořádně točit), tak se to výfukový potrubí pročistí min. hodně podobně (ne-li stejně...) jako s váhou, která je v pořádku ... ovšem pokud ta váha bude za zenitem, tak naopak nebude turbo ani v zápřahu dosahovat takovejch teplot, aby se to "samočistilo" ...
pašíkombi AFN B597
Julinaa
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 09 říj 2009, 17:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Julinaa »

Tak s tou fičůrou diodou jsem jezdil cca 9 měsíců a pak mi motor občas padnul do nouzáku cca v 3000 ot/min. 2 měsíce jsem turbo honil a furt se to nelepšilo,tak jsem diodu vyndal a po dalším měsíci honění turba hezky v otáčkách to přestalo padat do nouzáku.
nevím jestli za to mohla dioda,že by zasrala naklápění turba,nebo jestli spíš není chyba v manželce,ta s tím lítala od podzimu do léta do práce.Né že by jezdila pomalu,to ona auto pěkně honí,ale víc jak 3000 ot/min tomu nedá,stejnak na 7 km trase se to nestihne ani ohřát.
Zkusím tam asi dát zpět diodu a občas to budu muset protáhnout sám.
FORD Galaxy TDI AVG
Julinaa
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 09 říj 2009, 17:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Julinaa »

Jo ještě jsem se chtěl zeptat, čeká mě během měsíce technická s emisema,takže na emise diodu vyndat,nebo to na měření nemá vliv?
Minulé emise jsem se trošku bál,protože to mám přečipovaný,ale to co mi naměřili,tak nedosahovalo ani povoleného rozmezí,naměřené hodnoty byli o dost nišší.
FORD Galaxy TDI AVG
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1385
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

7km trasy jsou pro tyhle motory na h... manželka nemanželka (to bych tam sám aspoň na tu zimu dával váhu), motor se sotva zahřeje a cíl (s předehřevem/NT by ten motor takovejhle provoz zkousl spíš ... )
Na technický záleží jak měřej, když tomu nenakládaj a nesoustředěj měření na samotný zvýšení otáček (natož s chipem i diodou a nedejbože ještě třeba s teplotou pod 70°C, což ručička často "interpretuje" jako "skoro 90°C"), bude rozdíl minimální. Já s diodou na technický (kde jim měření trvá dýl, ale motory netrápěj) měl nejmenší kouřivost z těch tří technickejch, který jsem s timhle autem absolvoval (první dvě s váhou) ... před nějakou dobou jsem si dokonce dával tu práci, že jsem dohledal ty hodnoty a psal jsem to někomu v sz
pašíkombi AFN B597
playboy
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 20 pro 2009, 18:47
Odpovědi: 0
Bydliště: U Prahy

Příspěvek od playboy »

Zdravím, také se připojím k dotazu, tohle to provádí s diodou http://www.youtube.com/watch?v=P8L_33Er ... 0lrkzGpTS_
s váhou to takhle nezakouří vůbec. Váha dává až 1200, je dobrá :) I když jedu piánko, co rozjezd, to černo za mnou ( s diodou) ;)

No a u T5ky s 2,5TDI to samý http://www.youtube.com/watch?v=yRHP2aMC ... k9XRGqdrhw
A tady váha dává až 1250. S váhou to nezakouří... Rozjezd to samé, černo za mnou.

Takže můj závěr je že pokud to kouří takhle, už to motoru opravdu škodí a regulace by se musela zanést hodně rychle... Nebo se mýlím? S motorem cítím, to co zde padlo o zátěži, kopcích, kvaltech, teplotě apod, to dělám stejně ;)
Transporter T5 2,5TDI 96kw - svody, hybrid, F+80%, cooler, KAT off, spojka, soft ProfiTuning - 267PS, 568Nm
BMW 535D - full soft ProfiTuning 370PS, 7xxNm

Passat 1,9TDI 96kw, hybrid, cooler, vedení, výfuk, spojka, soft - 198PS 495Nm - ex
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1385
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

K čemu že se připojíš? (crazy) Auta v podpisu když nemaj sw mafoff a je to dobře(na míru) dělanej chip (a reálný čísla), tak co tam cpeš diodu? (LOL) (natož u pd, kde je menší "vstřikotáčková" úměrnost - tohle "prošlápnutí plynu do už nízko padajících otáček" tomu nandavá dobře, to máš recht (rofl) ) - log jsi asi nezkoušel, co? ;) A komenty u druhýho o vejfuku taky dobrý (noteeth)
pašíkombi AFN B597
playboy
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 20 pro 2009, 18:47
Odpovědi: 0
Bydliště: U Prahy

Příspěvek od playboy »

Váhu mají normálně zachovanou :) Diodu jsem tam zkusil protože mě zajímalo co to vyvede, a je to síla (rofl) Takže natrvalo to nelze, ale udělám ji na tlačítko čistě z hlediska kouřivosti a neukázněným cyklistům :roll:
Log jsem s diodou nezkoušel, ale chci to zkusit ze zvědavosti jestli to pomůže hybridu se rychleji roztočit nebo ne :-)
Transporter T5 2,5TDI 96kw - svody, hybrid, F+80%, cooler, KAT off, spojka, soft ProfiTuning - 267PS, 568Nm
BMW 535D - full soft ProfiTuning 370PS, 7xxNm

Passat 1,9TDI 96kw, hybrid, cooler, vedení, výfuk, spojka, soft - 198PS 495Nm - ex
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“