Stránka 5 z 10

Napsal: 24 srp 2012, 13:55
od Marek77
Já už jsem to tu psal. Snímač atmosférického tlaku, který je v řídící jednotce, měří tlak vzduchu na planetě, a to tak, že na spodní straně obalu jednotky je gumový "špunt". To je pružná membrána, která působí na vnitřní prostor tlakem zvenčí - tím snímač dostává údaj o aktuálním atm. tlaku.

Dneska jsem řešil zajímavou věc, která s tímto přímo souvisí.
Kamarád přijel se Sharanem AFN, že když víc přišlápne plyn, fouká mu z palubní desky vzduch. Myslel jsem, že mu praskla hadička, která vede od sacího potrubí do jednotky a šel takřka najisto. Ejhle - hadička byla v pořádku. Prasklá byla až ta uvnitř (ten častý problém, co tu řešíme) a tlak od turba byl asi tak vysoký, že vyrazil z obalu jednotky tuto gumovou membránu úplně ven. Tím se stalo, že plnicí tlak neplnil jen útroby jednotky, ale i klín řidičův :-). Výkon motoru samozřejmě nic moc.

Spravila to obligátní výměna vnitřní hadičky a nacvaknutí membránky do obalu jednotky.

Když jsem mu to celé opravil, jal jsem se mu vysvětlit, co se tam vlastně stalo a co se mohlo stát. Řekl jsem mu: "Buď rád, že ti to foukalo jen na pindíka. Si představ, kdybys měl tu palubní desku dobře utěsněnou, tak ti tím přetlakem mohly vletět budíky do ksichtu za jízdy." Blboun - asi minutu mi to fakt věřil :-D.

Napsal: 24 srp 2012, 14:49
od snapik
dneska jak jsem jel pod plnym knedlikem tak ve 2500 o.t jsem slisel sss jako kdyby si ufoukl blou off ventil a zaroven poklesl vykon

Napsal: 24 srp 2012, 16:10
od Marek77
AFN má blow-off ???

Napsal: 24 srp 2012, 16:24
od OťasTDi
on říkal jen "jako" takové odfouknutí při přeřazení u mě dělala zatuhlá regulace lopatek na turbu.zkus s ní zahýbat

Napsal: 24 srp 2012, 16:41
od Marek77
Je dobré zkusit dózu na regulaci turba "per huba", jak říkával Bohoušek Maršálků ve škodovce. Pro spolehlivou funkci regulátoru turba musí prý postačit podtlak pouhých 0,1 Bar, což odpovídá nácucu hubou. Takže hadičku, která vede k turbu, odpojit od N75 a vrazit do úst - následně nasát jako při bahňání americké cigaretky a dóza musí tahat za regulaci jako praštěná.

Napsal: 24 srp 2012, 17:03
od FandaTDI
určitě tak málo? Mam tu turbo z rozebranýho pašíka se zánovní baňkou a hubou jí neutáhnu ani po uvolnění táhla (který se hejbe zlehka) a mj. u toho auta byl trvalej nouzák, kterej jsem přičítal spíš neschopnosti nastavit táhlo k nový baňce nějakym údajně renomovanym/autorizovanym servisem(skoro i spíš než hadičkám, když samotná baňka u vw neni nd), ale je možný, že to teda měla na svědomí ta samotná baňka, protože turbo jinak vypadá ok (stav všech lopatek, vůle, ... )

Napsal: 24 srp 2012, 17:36
od OťasTDi
no pusou by to mělo jí,jak píše marek...stejně tak po startu se samo stáhne na doraz,ale tak zatuhle lopatky prstem prostě neutlačíš...pokud mi s tím jde prstem pružit k dorazu,tak vím že je plechovka i lopatky v cajku...ale samozřejmě jestli ti paqdá do nouzáku,může to být i špatným nastavením

Napsal: 24 srp 2012, 20:26
od FandaTDI
mě nic do nouzáku nepadá (ťuk ťuk ťuk) :-D , ale připoměls mi, že při připojení samotný baňky do mýho auta se ta zánovní po startu normálně stáhne :? ... asi mam slabou hubu a původní domněnka byla správná ;) ... ale podtlak 0,1b mi stejně přijde málo ...

Napsal: 27 srp 2012, 13:01
od supermuf0090
výměna hadičky proběhla nakonec tak , že jsem se na ni vysral
Marek77 píše:Já jsem hodnoty atm. tlaku VAGem za jízdy nikdy nezkoumal, takže nevím, jak moc byly mimo toleranci. Ale pokud mi to psalo 65535 - Řídící jednotka motoru - vadná, pak to asi nějaký důvod mělo, ne? Pokud vniká přetlak do uzavřeného prostoru jednotky, jednoduše to musí ovlivňovat snímač atm. tlaku - ono to tak nějak zní logicky a nejspíš to tak prostě je.

A odchylné hodnoty atm. tlaku nemusejí znamenat problém za jízdy. Pokud je atm. tlak vyšší (třeba u moře), pak jednotka dávkuje malinko víc paliva. Pokud současně s tím lehce přefukuje turbo, což u mě bylo, nemusí to prostě vůbec nic špatného dělat - auto může jet naprosto normálně. Víc paliva + víc vzduchu = méně šlapat na plyn a jede to pořád stejně. Tedy aspoň mně to tak nějak štymuje.

Řídící jednotka motoru a její demontáž:
Jednotka je umístěná v palubní desce v prostoru za (před- ve směru jízdy) budíky. Tedy vyndat budíky (tři minuty), poté odpojit konektor jednotky motoru (zprava, pojistku vytáhnout směrem dopředu). Následně bit TORX 20 s dírkou a povolit dva šrouby, které drží jednotku k výztuze palubní desky (jsou na straně konektoru, čili vpravo). Poté se jednotka vysune z držáku směrem vpravo asi o centimetr a vyndá ven. Jako poslední se od ní odpojí hadička - je dost dlouhá (zkracoval jsem ji skoro o půl metru a pořád stačila). Pak TORX 15 a demontovat čelo jednotky. Toť vše. Když jsem to dělal prvně, myslel jsem, že u toho vypustím duši a klel jsem jak pohan. Dnes vím, že je to práce na max. deset minut.

Při zpětné montáži doporučuji nejprve jednotku nasadit do držáku a přišroubovat, poté nasadit konektor a až potom (naslepo, po hmatu) nasunout hadičku. Pokud totiž nejprve nasadíš hadičku, jde konektor děsně blbě zajistit - ona tam ta hadička tak nějak překáží.

Napsal: 27 srp 2012, 15:00
od Marek77
A proč to???

Teď jsem dělal další - známému na Almaře. Je zvláštní, že sotva se objeví příčina problému, najednou tuhle závadu mají snad všechna auta :-). Ale co, hned je co dělat :-). A začínám se zlepšovat - kompletní rozborka, výměna a sborka mi trvá již méně než 30 minut.

Napsal: 27 srp 2012, 17:56
od supermuf0090
nesel mi rozpojit konektor jinak jsem dnes logoval za jizdy a cidlo bar tlaku ukazovalo 693 at a po jizde 1136 :-) tak alespon nejakej poznatek
Marek77 píše:A proč to???

Teď jsem dělal další - známému na Almaře. Je zvláštní, že sotva se objeví příčina problému, najednou tuhle závadu mají snad všechna auta :-). Ale co, hned je co dělat :-). A začínám se zlepšovat - kompletní rozborka, výměna a sborka mi trvá již méně než 30 minut.

Napsal: 28 srp 2012, 10:02
od Marek77
Konektor jde rozpojit dvěma prsty jako nic. Je vhodné nejprve odpojit tu hadičku, ta totiž konektoru maličko překáží. Ale jinak to musí jít jak po másle.

Napsal: 28 srp 2012, 10:20
od supermuf0090
stejne nemam dutej torx
Marek77 píše:Konektor jde rozpojit dvěma prsty jako nic. Je vhodné nejprve odpojit tu hadičku, ta totiž konektoru maličko překáží. Ale jinak to musí jít jak po másle.

Napsal: 01 říj 2012, 18:16
od snapik
může být zanesené turbo i když jde regulace krásně hladko???
jinak: podtlakové haďičky vyměněny
regulace de krásně lehce
n75 zkoušen za jíný a bylo to ještě horší(vrácen původní)
nic nefučí ze by ucházel tlak
přefuk je asi 1.2bar potom pokles na 0.6 pak zase stoupne na 0.95(budik neměří upně přesně) a potom zase klesne na 0.6-0,7bar a když jedu na 4 do kopce tak se to většinou ustálí na 0.95( jak má být) až přez 3000ot.
jinak diagnostika píše pořád stejnou chybu 65535 chyba ř.j. nic jíneho
jinak byl jsem u známýho kontroloval předstřik, vahu vzduchu , a regulaci a všechno je v cajku
už nevím co s tím :-(
EDIT:
odpadový podtlak: haďička je nová takže pruchozí
a filtr je novej asi 3 mesice

Napsal: 01 říj 2012, 18:34
od netopier
co odpadovy podltak co ide do filterboxu. je hadica priechodna? vzduchac ok?