Stránka 5 z 7
Re: hlava
Napsal: 18 pro 2012, 10:53
od Jarda S.
DIAGNOSTIK píše:
Značkový servis má normu na výměnu hlavy okolo 5 hodin.Tedy cena naprosto jasná ve značkovém servisu. Kolik se platí u garážnika? Fakt by mně to zajímalo....Změřit komprese+sundat hlavu+sundat vanu+sundat boční víko+očistit dosedací plochy+přestrojit hlavu+namontovat hlavu+zkušební jízda.Pouze práce...Záruka na nové díly, na práci, použití nových šroubů, dodržení dotahovacích momentů...
jenže za těch 5 hodin v autorizáku zaplatíš to co za 15 hodin v běžným servisu

hlava
Napsal: 18 pro 2012, 11:10
od DIAGNOSTIK
A TY si myslíš, že v tom běžném servise, budeš platit o těch deset hodin mín?
I ten servis ví,kolik se platí ve značkovém, oni nejsou blbí...Všichni chtějí vydělat...Zase to třeba natáhnou na čase...O něco mín to každopádně je...Cenová politika je jeden velký bordel. Vždy musí být spokojený zákazník, nebo , aspon si to musí myslet.
Takový typický jev je výměna rozvodů. OCT II 1.9 77KW-práce bez DPH 1650Kč. Soukromník to dělá výrazně levněji? Možná, bez papíru....A to si ještě namastí kapsu na dodaných rozvodech, tím si to případně dorovná.To vidím v mém okolí. A ono to bude všude stejné. Ušetříš jedině tehdy, pokud si vše budeš dělat sám, včetně koupení materiálu s rabatem. A o olejích ani nemluvím.Do značkového si taky můžeš donést vlastní materiál...Nikdo nic nebude namítat.
Re: Hlava
Napsal: 18 pro 2012, 11:11
od DIAGNOSTIK
slovacek.milos píše:DIAGNOSTIK píše:ote]
Inteligentně se podívej, ]
člověče promin jsem si myslel že ty si automechnik a vidím češtinář

Nejde o češtinu, ale o význam toho, co píšeš.Z utržků se těžko něco chápe, aby si člověk domýšlel...
Re: hlava
Napsal: 18 pro 2012, 11:35
od DIAGNOSTIK
Jarda S. píše:DIAGNOSTIK píše:
Značkový servis má normu na výměnu hlavy okolo 5 hodin.Tedy cena naprosto jasná ve značkovém servisu. Kolik se platí u garážnika? Fakt by mně to zajímalo....Změřit komprese+sundat hlavu+sundat vanu+sundat boční víko+očistit dosedací plochy+přestrojit hlavu+namontovat hlavu+zkušební jízda.Pouze práce...Záruka na nové díly, na práci, použití nových šroubů, dodržení dotahovacích momentů...
jenže za těch 5 hodin v autorizáku zaplatíš to co za 15 hodin v běžným servisu

Však oni Ti těch 15 naůčtujou...
Napsal: 18 pro 2012, 15:29
od jericho-3
Asi žijeme oba někde jinde. Nevím jak Ty, ale já, když to neopravím, /z jakýchkoliv důvodů/ neberu si peníze, hodiny nepočítám, ale na druh opravy mám přibližnou taxu. Všechny tyhle normy mají jednu nevýhodu, je to uchvátaná práce a ta vždy stojí za hovno..Jakmile má mechanik skluz, dorovná to na jiném voze, nebo šmejkne díly, které namontuje doma na melouchu v garáži a zkásne prachy. Má dost zájemců, protože díly dává/ dám vám mojí slevu/ za hubičku.Je to velice častý jev, že se majitel okrádá, ale hlavně zákazník. Samozřejmě firmy jsou jak zákazníci nejlepší , protože ty to nepoznají. Stejně by mne zajímalo, jak je to s tím výdělkem. Jestli má mechán plán, kolik musí vydělat peněz a má adekvotní část, anebo má tyhle normy a práce hodinová se převede na časy ztrávené na opravách. A co se týče diagnostiky, samozřejmě dnes je to stěžejní, ale je to doplněk ne, prostředek. A může být dobrý diagnostik , ale špatný automechanik, protože vůbec neví, jak motor funguje, ale jaké hodnoty mají kde být.Jestli jsi si nevšiml, jde pořád o ten starý motor, kde potřebuješ kompresi, vhodnou směs a vhodné její zapálení. A co se týče najití závady, to ano, když máš vhodnou diagnostiku , je to velký pomocník, a když ne, rovnou to rozebereš, a závadu zjistíš,/anebo taky ne/ je to Tvůj problém a Tvůj čas. Počítat opravu na hodiny a týden hledat závadu je nesmysl. A přitom to servisy dělají, sám jsem jednou majiteli poradil ať navštíví firemní servis, kde mají hoši i ponožky s názvem firmy a zaplatil 5000kč bez odstranění závady. Ale hodiny se v tom rochali mistř světa,kteří mají za sebou výrobce, který jim každé uprdnutí osvětlí a případnou závadu odhalí. Dlouho mi nešlo do hlavy, že největší lemplové ze soc.servisu , kteří díky JZD, kterým opravovali Moskviče a Žuky , /jinak si nevydělali /se poté úspěšně uchytili v servisu Citroen a Škoda a hrdě nosí firemní montérky.Patrně je v tom dobrá rekvalifikace, nebo tomu asi nerozumím...

Napsal: 18 pro 2012, 20:46
od pitrisek
Jericho-3: Musím s Tebou naprosto souhlasit!!!! A mám pocit ,že DIAGNOSTIK je trochu mimo realitu!
Napsal: 18 pro 2012, 20:53
od burton.b22
Vím jak to chodí v autorizaku. Jeden den sundat hlavu druhý den hlavu zpět. Tak to probíha výměna těsnění. S hlavou se nic nedělalo jenom nové těsnění a šrouby. Rozvody se čmaraly fixem. Auto bych si tam nikdy nedal. A nějaké času že to musí být do 5h tak to je dobrý vtip.
Napsal: 18 pro 2012, 21:03
od vojta_TDi
burton.b22 píše:Vím jak to chodí v autorizaku. Jeden den sundat hlavu druhý den hlavu zpět. Tak to probíha výměna těsnění. S hlavou se nic nedělalo jenom nové těsnění a šrouby. Rozvody se čmaraly fixem. Auto bych si tam nikdy nedal. A nějaké času že to musí být do 5h tak to je dobrý vtip.
Pokud by jsi v autorizáku robil tak víš jak to chodí. Znám lidi co to ojebávali tak jak píšeš ale všichni takoví nejsou. Někteří to dělají poctivě. Jinak Normo hodiny neojebeš. prostě dle škoda je na třeba rozvody 3 hodiny a tak to musí být když to nestihneš děláš zadara
Napsal: 18 pro 2012, 21:07
od slovacek.milos
já osobně vždy čmárám bílým fixem, ono ti to taky bár co napoví,
pak to porovnávám s novými rozvody mám prostě strach
kor u takového auta kde ti vzadu napíšou honem to prodej a přivezou ti to do opravy

Napsal: 18 pro 2012, 21:16
od jericho-3
Ono to takhle nějak je, ale více práce taky existuje, ne? Když se třeba utrhne šteft nebo podobně. Já třeba tuhle vyndaval vodní pumpu z ALH a nebyl jsem schopen ji po vyndání šroubů vyndat. Nechtěl jsem to zkurvit a rvát tam šroubovák, tak jsem se nas.al a šel na oběd i s pivem a trochu vína a nakonec jsem to udělal druhý den..Nevidělal bych si v autorizáku ani na skývu chleba. Ale zaplatili by za mne soc .a zdravotní, mohl bych marodit o dovolené nemluvě...A ta neplněná norma je výhoda živnosti, máš vše na triku..A samozřejmě norma pro mladého kluka je něco jiného než pro starého opotřebovaného šmíráka, fyzicky to nestíhá..., ale to čeká všechny, jen ty normovače asi ne..

Uvedu příklad jiné, socialistické normy-rano přivézt zablácenou, zkurvenou J 350 /mám za to typ 354/, vyndat motor , rozebrat, umýt petrolejem, opravit závity, štefty, vyměnit kliku za repasovanou, vybroušené válce s písty/nafasovat potřebné věci do převodovky /když byly/, motor složit, spasovat,/ojnice zůhlovat/ apod. namontovat do rámu, karburaci, repasovat zapalování, popřípadě vyměnit dobíjecí relé , natočit a na víc většinou nezbylo času, bylo tak 14.30 hod ..Zní to jednoduše, ale jen zdánlivě. Za to vše bylo asi 200 kč i s montáží do rámu. Měsíční plán pro moto byl asi 5000 kč. Výplata tak 1400-1500 kč po vyučení..

Napsal: 18 pro 2012, 21:18
od slovacek.milos
[quote="vojta_TDi"]
pokud si tam za pěšáka tak co ti zbyde bud držíš hubu a krok, nebo se vypracuješ sahat humlovi po kolena protože tě to baví nebo odejdeš
pokud si blb tak tě vyhodí kvůli reklamačkám
ještě znám jednoho blba co všemu rozuměl ale nedosáhl ani na minimální mzdu a doplacet v autorizáku minimální mzdu je taky na padák bohužel jen obyčejný

Napsal: 18 pro 2012, 21:24
od vojta_TDi
slovacek.milos píše:vojta_TDi píše:
pokud si tam za pěšáka tak co ti zbyde bud držíš hubu a krok, nebo se vypracuješ sahat humlovi po kolena protože tě to baví nebo odejdeš
pokud si blb tak tě vyhodí kvůli reklamačkám
ještě znám jednoho blba co všemu rozuměl ale nedosáhl ani na minimální mzdu a doplacet v autorizáku minimální mzdu je taky na padák bohužel jen obyčejný

já odešel z autorizáku sám protože za ty prachy bych se na to mohl vysrat.
Makáš normohodiny jak debil a prd s toho. teď makám sám na sebe a mám se o hodně líp
Napsal: 18 pro 2012, 21:30
od slovacek.milos
to udělalo moc lidí
pokud nevíš jak na to jak si přilepšit zatrhlým šroubem nebo mnoha fígly tak si za normy moc nevyděláš
a ze šrotu se ojebeš

Napsal: 18 pro 2012, 21:36
od slovacek.milos
[quote="jericho-3"]
co to je za slohovky

čoveče já si ted koupil srcovku právě tu jawa 35O a tak se sní pomalu šuchtám moc mě to baví nostalgické vzpomínky,

Hlava-ale už uplně jinak
Napsal: 18 pro 2012, 21:37
od DIAGNOSTIK
- Nikde jsem neviděl, že by se v autorizovaném čmáraly rozvody fixem.
-Může to být přes pět hodin, ale dostane zaplaceno pouze normu,,,potom prodělává...
-Že jsem mimo realitu?-Pánové, Vy žijete uplně někde jinde a nepohybujete se v autoopravárenství. Řekl bych, že jste jedni ztěch, kteří o takových věcech nejčastěji povídají u piva, aby jste byli zajímaví...
- Pokud nějaký mechanik šmejkne díly, tak někde potom musí chybět.To se dřív , nebo později provalí. Takový dlouho nepřežije v kolektivu.Má se špatně a je to špatné pro servis.Je to na vyhazov
-Mechanik většinou nemá plán. Má podílovou mzdu z celkového výdělku za práci.
-Diagnostika není doplněk, ale prostředek!!! Opak je omyl!
-Všichni nejsou lemplové, najdou se bohužel vyjímky.(Ale , to i v garáži)
O tom všem by se dalo povídat dlouze. Taky o tom bylo řečeno mnoho nesmyslů. Jsou servisy nadprůměrné, průměrné, podprůměrné...At si každý vybere sám, co mu vyhovuje...
Jednu radu pro všechny. Než si necháte něco dělat u soukromníka-garážisty, zeptejte se ve značkovém, kolik by Vás případná oprava stála. Práce +případný materiál.(vlastní materiál). Někdy budete překvapeni....
Ale nesnáším, jak se kydá na značkové...Kdo kydá, at jmenuje konkrétně!Anonymně, to se to kecá výborně...