chladic oleja

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ADKO13
Přispěvovatel
Příspěvky: 633
Registrován: 06 kvě 2012, 08:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina SR

Příspěvek od ADKO13 »

Aj na 200 ps ti bude stacit ARL ! a uz nevymyslaj somariny... (wallbash)
Uživatelský avatar
Leon/kissiakos
Aktivista
Příspěvky: 2603
Registrován: 24 pro 2010, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Poprad

Příspěvek od Leon/kissiakos »

mozno bude mozno nie ... ale fert je lepsie mat chladic v zalohe a potom nebit prekvapeny alebo dokonca smutny.. nechapem preco vas tak vsetky stve ze mi ho netreba .... ved ked bude teplota po 100 stupnou okruch sa neotvori a ani teda nebude treba a auto pojde normalne ..teda ak zobereim do uvahy tvoje kalkulacie chladic nikdy nevyuzijem.. a teda nic sa nestane.. len bude v aute zbytocnych 200e .. tak neviem co ti na tom vadi .. ale zas na druhej strane ak su zas moje kalkulacie dobre .. teplota stupne tremostat sa otvori chladic vychladi olej a vsetko bude ok .. cize zas sa nic nestane.. cije kalkulacie su teda lepsie??
Kissiakos - Matus/seat leon ASV/ASZ : kw-? / Nm - ? vacka 9,5 + 12mm + dssr 0,360 + sachs race performance ceramic + FMIC
Leon: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 160#533160
ADKO13
Přispěvovatel
Příspěvky: 633
Registrován: 06 kvě 2012, 08:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina SR

Příspěvek od ADKO13 »

Chcel si riesenie ludia ti povedali co mas spravit :)
Uživatelský avatar
Leon/kissiakos
Aktivista
Příspěvky: 2603
Registrován: 24 pro 2010, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Poprad

Příspěvek od Leon/kissiakos »

pravdupovediac nedozvedel som sa tu nic, iba ze mi to podla vas netreba.. toto som nepotreboval vediet.. potreboval som vediet ako to urobit, mozno nejake fotky ludi kto to uz zapojene ma ..cize skusim inde este pohladat .. urcite to tu zopar ludi na aute ma ... no ale ked nechcu pomost nebudem sa prost..vyspekulujem nejak..ved som BASTLIR velky ...
Kissiakos - Matus/seat leon ASV/ASZ : kw-? / Nm - ? vacka 9,5 + 12mm + dssr 0,360 + sachs race performance ceramic + FMIC
Leon: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 160#533160
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Leon/kissiakos píše:uz som tu povedal ze moja predstava je do 200ps ale nejde mi o ps ale o Nm ..cize nad 400Nm chcem byt .. cize sa uvidi ... ak budu PP764 malo pojde tam RACE 520 ... turbo este neviem.. chcel som VB ale este som sa nerozhodol ....
A to pre toto tam davas externy cladic vzduch olej ? (noteeth) Ja ze do totho ides napucit 300k+. Namiesto takej hluposti si tam mohol dat origo vymennik tepla z zo silnejsich pumpacov. Usetreny cas, robotu a peniaze si mohol zainvestovat do poriadneho IC napr. od Forge a pod.
Uživatelský avatar
Leon/kissiakos
Aktivista
Příspěvky: 2603
Registrován: 24 pro 2010, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Poprad

Příspěvek od Leon/kissiakos »

aj to mozno bude ... mysli mten fmic poriadny .. ale proste chladic chcem .. neusetrim ale budem mat svedomie ciste :D
Kissiakos - Matus/seat leon ASV/ASZ : kw-? / Nm - ? vacka 9,5 + 12mm + dssr 0,360 + sachs race performance ceramic + FMIC
Leon: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 160#533160
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Na taky vykon ti bohate postaci SMIC od Forge
Uživatelský avatar
Wena
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 srp 2009, 17:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Wena »

Toto taky nechápu :roll:
Ptal se jestli někdo z vás neví neporadí jak přidělat přídavný chladič na olej nic víc nic mín....Třeba to je zbytečné třeba ne...To je věc jiná a je to jeho věc co si tam dá ;)
Kdyby tu dal dotaz jak přidělat HOVNO na kapotu aby nespadlo za jízdy,tak určitě dostane plno cenných rad od místních unuděncu (LOL)
GIV...1.9 AHF 12 mm Race 520,GTB1756VK,FMIC 230,Sání50/60,downpipe72/63,5 KAT OFF EGR OFF SOft....::MORAVIA-TUNING::...230 PS 520 NM

Golf MkI 1,6D-renovace
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Wena píše:Toto taky nechápu :roll:
Ptal se jestli někdo z vás neví neporadí jak přidělat přídavný chladič na olej nic víc nic mín....Třeba to je zbytečné třeba ne...To je věc jiná a je to jeho věc co si tam dá ;)
Kdyby tu dal dotaz jak přidělat HOVNO na kapotu aby nespadlo za jízdy,tak určitě dostane plno cenných rad od místních unuděncu (LOL)
ámen :-D
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Leon/kissiakos:
Leon/kissiakos píše:..ale uz ked mi teplomer ukaze 130 stupnou uz mi nepomoze...
Pokud ti ukaze 130°C, pak to dokazuje jedine - ze jsi slepy nebo tam mas budik nanic, protoze skokove to takovouto hodnotu neukaze.

Uvazuj jinak. Vymenik se ti otevre pri 80°C, diky extremni velikosti predpokladam i vyssi ucinnost -> olej se bude podchlazovat a nebude dosahovat spravne teploty. Takze pokud bychom se bavili o vyuziti tohoto pro tvuj ucel nesmyslneho chladice, zvazoval bych termostat, ktery by oteviral nekde na 110°C :roll:

Jinak nechapu, s cim chces poradit ve smyslu "jak zapojit" (coz nekteri asi nepochopili) - na mezikusu mas jeden vstup a jeden vystup. Paklize chces zamezit prubeznemu protekani, neni nic jednodussicho, nezli proste zamezit tomu prostrednictvim termostatu - idealne implementovaneho do mezikusu, jenze "nevizera vabne moc" ikdyz je to profi Mocal, ze?

Opet plati, ze komu neni rady, tomu neni pomoci!

@Wena: "hoven" tam ma uz dostatek, proc pridavat dalsi?

Mozna by bylo vhodne, abych se podelil i o svoje osobni zkusenosti, kdy jsem uvazoval stejne v ramci "zodpovedneho pristupu" pred twinem (rok asi 2006), kdy jsem si poridil olejovy chladic z 200sx ... dokud jsem nebyl zasvecen, ze je to nesmysl a to jsem v tom byl uz za vice, nezli by me prisla v dnesnich cenach kvalitni sada od Mocalu ... jenze tehdy byly ceny nekde jinde. ... dodnes mi tam lezi hafec veci k tomuto a jsou mi k nicemu a vim, ze bych je nevyuzil ani kdybych tam mel 400 koni. V Golfu mam ASZ vymenik a nezaznamenal jsem problemy ... a to ten olej musi chladit dvojnasobny pocet turbodmychadel!
Naposledy upravil(a) Forest dne 04 led 2013, 02:06, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

vy vsetci mudrci asi nechodite casto v lete na okruhy ze?
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
Leon/kissiakos
Aktivista
Příspěvky: 2603
Registrován: 24 pro 2010, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Poprad

Příspěvek od Leon/kissiakos »

a toto keby si napisal hned ... nemuselo tu byt 5 stran debilin... :D
Kissiakos - Matus/seat leon ASV/ASZ : kw-? / Nm - ? vacka 9,5 + 12mm + dssr 0,360 + sachs race performance ceramic + FMIC
Leon: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 160#533160
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

netopier píše:vy vsetci mudrci asi nechodite casto v lete na okruhy ze?
V lete na "pomalom" okruhu s kopou zatacok je myslim tym horucim vzduchom chladeny naporovy chladic oleja malo ucinny, detto pri kratkych jazdach (napr. sprint alebo zavodenie medzi semaformi)... takze zase je treba to chladit inym sposobom (vacsi resp. inak vyrieseny vodny okruh), alebo....? Ergo ten vacsi vymennik olej-voda je nutnym prvym krokom (co chape aj vyrobca, preto pouziva rozne velkosti pre rozne vykonove verzie motorov), potom je mozne uvazovat o dodatocnom (naporovom) chladici oleja.
Leon/kissiakos píše:a toto keby si napisal hned ... nemuselo tu byt 5 stran debilin... :D
Predpokladam ze takymto (vid. vyssie) postupom by si zredukoval pocet "rypalov" v tomto vlakne minimalne na polovicu. Napr. taky Vici je clovek ktory zacinal este s benzinovymi Feliciami kde bolo to odpadove teplo ktore zohrievalo olej percentualne o dost vacsie ako na TDI, takze nedaj sa pomylit formou, ale co sa tyka obsahu predpokladaj ze vie o com hovori :)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7580
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Tak tak.. já jsem si s olejovým chladičem vyhrál ještě na Favoritu (motor 1490ccm.......... takže opravdu žádná série). Sehnal se chladič ze 110R, nechal udělat hadice, měl jsem i teploměr.. připojené to bylo na origo vývody pro chladič oleje.. Bez termostatu to bylo na nic, v zimě olej stále studený, nakonec jsetm to odtamtud vyškubnul. Daleko lepší řešení (i než dát tam termostat), které mělo několik znalých lidí bylo dát tam výměník olej/voda. Ale do toho jsem už nešel nakonec. Laboroval jsme tehdy s kde čím, na netu moc návodů nebylo a co měl kdo vymyšlené a funkční tal většinou informace běžně nedal. A to Zdena Chovanec (Engitec) je můj dlouholetý kamarád a mám i kamaráda v Motor-Excelu - od něj byly ty nejcennější rady.
Výměník je super věc, hezky ohřívá olej stejně jako vodu, což je pro motor super, a stíhá i v pohodě chladit - 204Ps/461Nm a ASZ výměník a nemám problém... (okruhy nejezdím, ale asi nejsem sám že...), na teplotu oleje koukám na maxidotu.
Kdo chce ať si dá na auto co chce, ale pokud se zeptá na radu a dostane odpověď nemusí za ni hned nadávat...
Navíc ten přídavný chladič s hadicea atd je další věc co se může pokazti, a až něco prdne a vychčije olej a v lepším případě někde zůstaneš stát, v horším případě budeš shánět nové turbo nebo motor tak budeš rád.. jak jsi to hezky zbytečně komplikoval.
Poučen léty se snažím jít cestou nejmenšího odporu a zaručeně funkčních řešení...
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Na okruhu dřív popravíš brzdy než přehřeješ olej. Ideální je střídat ostré a klidné kolo. prostě jedno kolo čočka, a druhé kolo klídek, aby se vychladily brzdy, gumy, olej...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“